EGR ventil
Re: EGR ventil
I váha může špatně dávat informace.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 802
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
No jako není to nic tragického.Dneska už se mi spotřeba ustálila a je to jako dřív.Ten tah se mi zdá,že se od toho vyčištění pomalu zlepšuje.
Turbo se dle budíku chová jak má.
Nevím,je to můj první diesel a prostě se mi zdá,že to začne tahat až od těch 1900 otáček,jinak to je takové tupější.
Turbo se dle budíku chová jak má.
Nevím,je to můj první diesel a prostě se mi zdá,že to začne tahat až od těch 1900 otáček,jinak to je takové tupější.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
Re: EGR ventil
no tak to jsi další kandidát na DPF OFF. To tenhle problém spolehlivě řeší.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
-
AlfaRomeo166
- Příspěvky: 87
- Registrován: 5.5.2009, úte 14:11
Re: EGR ventil
Na obrazku som zvyraznil taku medzeru v tesneni u EGR. Cast kde sa spaja jedna polovica s tou druhou.
Videl som, ze sa sem tam odtial zadymilo. Je to normalne?
Videl som, ze sa sem tam odtial zadymilo. Je to normalne?
Alfa Romeo 166, 2.4 JTD, 103KW
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 802
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Mám ji tam taky.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
Re: EGR ventil
Mají to všichni. 

NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: EGR ventil
Také přispěju svou zkušeností s tímto ventilem.
U mě se závada ventilu projevovala tak, že jsem měl nestabilní volnoběh po zahřátí motoru. Kolísaly otáčky 500 - 1000 a při jízdě na neutrál mě to jednou i chcíplo. I diagnostika občas nahlásila chybu P010F. Předpokládal jsem, že ho za těch 80tis. km nikdo nečistil, tak jsem čekal, že to bude tím.
Odmontovanej ventil byl zanesenej, ale hýbal se dobře (test přes FiatECUscan). Horší byla příruba, která je na sání. Jsou tam dvě malé díry a ty byly téměř zcela zacpaný, takže bylo jasný, že když se chcípací klapka snažila přivřít sání, aby si motor cucnul z EGRu, tak se to skoro zadusilo.
Nejhorší nános byl ale v komůrce ventilu, kde chodí pružina, jelikož tahle komůrka má vývod do volného prostoru, tak se sem přes futro osičky ventilu cpou spaliny se sazema, zde udělali evidentně inženýři z Pierburgu chybu.
Všechno jsem vyčistil, tenkou hadičkou na vysavači jsem ty saze odsával.
Motor teď běží klidněji, volnoběh je naprosto stabilní a chyba na diagnostice se neobjevuje.
EGR ventil

EGR příruba před

EGR příruba po

Komora na pružinu na EGRu

Klapka sání

Ještě jsem vyndal tlakovej MAP sensor

A vyčistil ho...

U mě se závada ventilu projevovala tak, že jsem měl nestabilní volnoběh po zahřátí motoru. Kolísaly otáčky 500 - 1000 a při jízdě na neutrál mě to jednou i chcíplo. I diagnostika občas nahlásila chybu P010F. Předpokládal jsem, že ho za těch 80tis. km nikdo nečistil, tak jsem čekal, že to bude tím.
Odmontovanej ventil byl zanesenej, ale hýbal se dobře (test přes FiatECUscan). Horší byla příruba, která je na sání. Jsou tam dvě malé díry a ty byly téměř zcela zacpaný, takže bylo jasný, že když se chcípací klapka snažila přivřít sání, aby si motor cucnul z EGRu, tak se to skoro zadusilo.
Nejhorší nános byl ale v komůrce ventilu, kde chodí pružina, jelikož tahle komůrka má vývod do volného prostoru, tak se sem přes futro osičky ventilu cpou spaliny se sazema, zde udělali evidentně inženýři z Pierburgu chybu.
Všechno jsem vyčistil, tenkou hadičkou na vysavači jsem ty saze odsával.
Motor teď běží klidněji, volnoběh je naprosto stabilní a chyba na diagnostice se neobjevuje.
EGR ventil

EGR příruba před

EGR příruba po

Komora na pružinu na EGRu

Klapka sání

Ještě jsem vyndal tlakovej MAP sensor

A vyčistil ho...

Naposledy upravil(a) undermeadow dne 28.5.2014, stř 12:47, celkem upraveno 1 x.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 802
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Jak jsi prosím vyndal ten tlakový senzor? Já ho povolil,točil jsem s ním dokola,ale vyndat se mi ho nepodařilo.Nechtěl jsem nějak moc rvát ať ho neurvu.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
Re: EGR ventil
na ničem tam nedrží, když vytáhneš šroub, tak už jenom na těsnění
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 802
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Tahal jsem,ale prostě to nešlo.Tak jsem měl strach 

Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
Re: EGR ventil
Jinak k tomu chcípnutí, to možná bude ještě v něčem jiném než v EGR. Já mám za sebou podobné čištění EGR, sání i čidla(senzor) a předtím i potom mi to jednou za čas, při jízdě na volnoběh např. z kopce chcípne(cca 1x za 500km). Přitom jsem si nikdy nevšiml, že by mi kolísali otáčky ani mi EGR nevyhazuje žádné chyby.undermeadow píše:...při jízdě na neutrál mě to jednou i chcíplo.
Motor teď běží klidněji, volnoběh je naprosto stabilní a chyba na diagnostice se neobjevuje.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: EGR ventil
Budu to sledovat.
Ale každopádně ten nestabilní volnoběh byl nejhorší právě při jízdě na neutrál, tam to lítalo ty otáčky uplně neskutečně a člověk si toho vůbec nevšiml, protože vibrace od kol to skryly. Rafička tam lítala i hluboko pod 500 ot., takže není divu, že to i chcíplo (jednou).
Ale každopádně ten nestabilní volnoběh byl nejhorší právě při jízdě na neutrál, tam to lítalo ty otáčky uplně neskutečně a člověk si toho vůbec nevšiml, protože vibrace od kol to skryly. Rafička tam lítala i hluboko pod 500 ot., takže není divu, že to i chcíplo (jednou).
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
Re: EGR ventil
Asi to budu tedy taky sledovat. To chcípání je totiž dost nebezpečná záležitost. Motor je tak tichý, že si vůbec nevšimnu, že chcípl a najednou nemůžu zatočit - tedy můžu, ale bez posilovače, což je dost šok... 

Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: EGR ventil
S tím, že je motor tichý a není slyšet do kabiny souhlas, ale že si toho nevšimeš to nechápu. Asi dvakrát po tom co jsem koupil Alfu se mi to taky stalo a vždycky mi zapípala chybová hláška o nedostatku tlaku mazacího oleje. Bez posilovače řízení se fakt blbě zatáčí. Vůbec jsem to nijak neřešil, tankuju kvalitní naftu a naštěstí už to rok neudělalo.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Re: EGR ventil
Mě fakt žádná chybová hláška ani pípání na chcípnutí motoru neupozorní a to se mi to stalo min 4x. Ale jak říkám s EGR ventilem to asi nemá co dělat a naftu beru buď Vervu nebo když jsem na Slovensku tak na Benzinolu, což by mělo být taky v poho a v poslední době přidávám VIF, takže kvalitou nafty to asi taky nebude. Abych nebyl
zkusím prohledat fórum a pokud nic podobného nenajdu tak si asi založím první vlákno (dosud jsem fakt nic nezaložil). 


Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 802
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Dnes jsem tedy vyndal ten tlakový ventil.Byl dost zasraný.Vyčistil jsem ho,ale jsou tam jakoby dva odporové dráty a ten jeden je jakoby už volný a nevypadá vůbec dobře.
klapa bvyla ůplně čistá.
[img=http://img691.imageshack.us/img691/7563/img1509j.th.jpg]
[img=http://img193.imageshack.us/img193/2433/img1502n.th.jpg]
[img=http://img850.imageshack.us/img850/69/img1500kz.th.jpg]
[img=http://img31.imageshack.us/img31/7396/img1506i.th.jpg]
klapa bvyla ůplně čistá.
[img=http://img691.imageshack.us/img691/7563/img1509j.th.jpg]
[img=http://img193.imageshack.us/img193/2433/img1502n.th.jpg]
[img=http://img850.imageshack.us/img850/69/img1500kz.th.jpg]
[img=http://img31.imageshack.us/img31/7396/img1506i.th.jpg]
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Taková pěkná čistá klapka...hmm...
To seš s cendlerem asi jedinej tady. 


You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: EGR ventil
Tak to ano...aky mas rocnik, podla sania asi 2008+
ALFA ROMEO 159 1,9JTDm 16V HIGH - EX
/F/I/A/T/ - BRAVO 1,6 16V - EX
/F/I/A/T/ - BRAVO 1,6 16V - EX
Re: EGR ventil
Tohle plastove sani uz maji 159 od konce roku 2006.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 802
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
r.v.2007
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: EGR ventil
Maxa: Předpokládám, že ventilem myslíš senzor. V tom senzoru je taková podlouhlá pecka, která je celkem volná - to je teplotní čidlo (původně oranžové), za ní je plastová přepážka (pevná) a za tou je díra dovnitř senzoru, což je měření tlaku.
Pokud z toho čteš přes FiatECUscan ňáký smysluplný hodnoty, tak by to mělo být
OK.
Pokud z toho čteš přes FiatECUscan ňáký smysluplný hodnoty, tak by to mělo být
OK.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 802
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Aha.Tak přes diagnostiku jsem to ještě nesosal.Mám špatný kabl,chystám se koupit nový.
Jak by se to jinak projevilo,kdyby byl špatný.
Zatím mi to po vyčištění ještě ani jednou nezakolísalo.
Jak by se to jinak projevilo,kdyby byl špatný.
Zatím mi to po vyčištění ještě ani jednou nezakolísalo.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: EGR ventil
Kdyby to bylo uplně KO, tak si myslím, že by ti vyskočila chyba motoru, ale jestli to jenom špatně měří, tak jedině přes diagnostiku. Ale to jenom hádám 

Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
Re: EGR ventil
Tak jsme o víkendu vykuchali klapku, to kolínko před ní a bylo v ní totálně nablito sazema s olejem... v hadici bylo trochu oleje na stěnách, ale ten mordor v sání...
část jsem vydloubal ven, minimálně 5mm vrstva, klapka a to kolínko vyčištěny, že se lesknou jak psí kulky 
s tím olejem je to normální? kde se tam bere? možná tam bude od doby, co krachlo poslední turbo... koukal jsem na hadice, ta před svodama je suchá, trochu tam jde z té malé hadičky, filtrbox suchej - je normální, že má na dně dvě dirky? ta hadice, která jde do klapky, tak jde od nějakého chladiče? mám v tom trochu bordel a nevím, co kam vede
motor 2,4 20V... jde to sání rozpůlit a vyčistit?
btw., konečně se odstranila chyba "množství vzduchu", EGR zas zůstal částečně zaseklej a pomohlo jeho skoro destrukční rozebrání a dočištění
Livi to pak trochu protáhla a provedla kremaci motorkáři za autem, musel ještě týden kašlat saze


s tím olejem je to normální? kde se tam bere? možná tam bude od doby, co krachlo poslední turbo... koukal jsem na hadice, ta před svodama je suchá, trochu tam jde z té malé hadičky, filtrbox suchej - je normální, že má na dně dvě dirky? ta hadice, která jde do klapky, tak jde od nějakého chladiče? mám v tom trochu bordel a nevím, co kam vede

motor 2,4 20V... jde to sání rozpůlit a vyčistit?
btw., konečně se odstranila chyba "množství vzduchu", EGR zas zůstal částečně zaseklej a pomohlo jeho skoro destrukční rozebrání a dočištění

Livi to pak trochu protáhla a provedla kremaci motorkáři za autem, musel ještě týden kašlat saze

Re: EGR ventil
neviem kto mi povedal ze pretiahni to to je slaba motorka
no co ale tak podstatne je ze chybu uz neukazuje a EGR sa nastastie podarilo zlozit naspat a vsetko slape = mam to ale sikovneho priatela
...a zahuli to len na jednotke pri odpichu alebo pri vyssich otackach ked sa tomu dupne na krku, tak si to vymetie sadze z vyfuku...hadam sa to podari este nejak zmiernit...


156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host