EGR ventil

Odpovědět
Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Zip166JTD » 8.8.2011, pon 15:58

I váha může špatně dávat informace.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 802
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Maxa » 8.8.2011, pon 19:07

No jako není to nic tragického.Dneska už se mi spotřeba ustálila a je to jako dřív.Ten tah se mi zdá,že se od toho vyčištění pomalu zlepšuje.
Turbo se dle budíku chová jak má.
Nevím,je to můj první diesel a prostě se mi zdá,že to začne tahat až od těch 1900 otáček,jinak to je takové tupější.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1147
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: EGR ventil

Příspěvek od Tanguero » 8.8.2011, pon 22:17

no tak to jsi další kandidát na DPF OFF. To tenhle problém spolehlivě řeší.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

AlfaRomeo166

Příspěvky: 87
Registrován: 5.5.2009, úte 14:11

Re: EGR ventil

Příspěvek od AlfaRomeo166 » 14.8.2011, ned 12:56

Na obrazku som zvyraznil taku medzeru v tesneni u EGR. Cast kde sa spaja jedna polovica s tou druhou.
Videl som, ze sa sem tam odtial zadymilo. Je to normalne?
Přílohy
1.jpg
Alfa Romeo 166, 2.4 JTD, 103KW

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 802
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Maxa » 14.8.2011, ned 17:27

Mám ji tam taky.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: EGR ventil

Příspěvek od pekony » 14.8.2011, ned 19:43

Mají to všichni. :wink:
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil

Příspěvek od undermeadow » 25.9.2011, ned 11:34

Také přispěju svou zkušeností s tímto ventilem.
U mě se závada ventilu projevovala tak, že jsem měl nestabilní volnoběh po zahřátí motoru. Kolísaly otáčky 500 - 1000 a při jízdě na neutrál mě to jednou i chcíplo. I diagnostika občas nahlásila chybu P010F. Předpokládal jsem, že ho za těch 80tis. km nikdo nečistil, tak jsem čekal, že to bude tím.
Odmontovanej ventil byl zanesenej, ale hýbal se dobře (test přes FiatECUscan). Horší byla příruba, která je na sání. Jsou tam dvě malé díry a ty byly téměř zcela zacpaný, takže bylo jasný, že když se chcípací klapka snažila přivřít sání, aby si motor cucnul z EGRu, tak se to skoro zadusilo.
Nejhorší nános byl ale v komůrce ventilu, kde chodí pružina, jelikož tahle komůrka má vývod do volného prostoru, tak se sem přes futro osičky ventilu cpou spaliny se sazema, zde udělali evidentně inženýři z Pierburgu chybu.
Všechno jsem vyčistil, tenkou hadičkou na vysavači jsem ty saze odsával.
Motor teď běží klidněji, volnoběh je naprosto stabilní a chyba na diagnostice se neobjevuje.

EGR ventil
Obrázek

EGR příruba před
Obrázek

EGR příruba po
Obrázek

Komora na pružinu na EGRu
Obrázek

Klapka sání
Obrázek

Ještě jsem vyndal tlakovej MAP sensor
Obrázek

A vyčistil ho...
Obrázek
Naposledy upravil(a) undermeadow dne 28.5.2014, stř 12:47, celkem upraveno 1 x.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 802
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Maxa » 25.9.2011, ned 11:51

Jak jsi prosím vyndal ten tlakový senzor? Já ho povolil,točil jsem s ním dokola,ale vyndat se mi ho nepodařilo.Nechtěl jsem nějak moc rvát ať ho neurvu.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: EGR ventil

Příspěvek od Petr147 » 25.9.2011, ned 11:54

na ničem tam nedrží, když vytáhneš šroub, tak už jenom na těsnění

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 802
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Maxa » 25.9.2011, ned 14:40

Tahal jsem,ale prostě to nešlo.Tak jsem měl strach :)
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: EGR ventil

Příspěvek od Envel » 25.9.2011, ned 19:40

undermeadow píše:...při jízdě na neutrál mě to jednou i chcíplo.
Motor teď běží klidněji, volnoběh je naprosto stabilní a chyba na diagnostice se neobjevuje.
Jinak k tomu chcípnutí, to možná bude ještě v něčem jiném než v EGR. Já mám za sebou podobné čištění EGR, sání i čidla(senzor) a předtím i potom mi to jednou za čas, při jízdě na volnoběh např. z kopce chcípne(cca 1x za 500km). Přitom jsem si nikdy nevšiml, že by mi kolísali otáčky ani mi EGR nevyhazuje žádné chyby.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil

Příspěvek od undermeadow » 25.9.2011, ned 20:26

Budu to sledovat.
Ale každopádně ten nestabilní volnoběh byl nejhorší právě při jízdě na neutrál, tam to lítalo ty otáčky uplně neskutečně a člověk si toho vůbec nevšiml, protože vibrace od kol to skryly. Rafička tam lítala i hluboko pod 500 ot., takže není divu, že to i chcíplo (jednou).
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: EGR ventil

Příspěvek od Envel » 25.9.2011, ned 21:22

Asi to budu tedy taky sledovat. To chcípání je totiž dost nebezpečná záležitost. Motor je tak tichý, že si vůbec nevšimnu, že chcípl a najednou nemůžu zatočit - tedy můžu, ale bez posilovače, což je dost šok... :???:
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od JardaS » 26.9.2011, pon 09:18

S tím, že je motor tichý a není slyšet do kabiny souhlas, ale že si toho nevšimeš to nechápu. Asi dvakrát po tom co jsem koupil Alfu se mi to taky stalo a vždycky mi zapípala chybová hláška o nedostatku tlaku mazacího oleje. Bez posilovače řízení se fakt blbě zatáčí. Vůbec jsem to nijak neřešil, tankuju kvalitní naftu a naštěstí už to rok neudělalo.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: EGR ventil

Příspěvek od Envel » 26.9.2011, pon 15:45

Mě fakt žádná chybová hláška ani pípání na chcípnutí motoru neupozorní a to se mi to stalo min 4x. Ale jak říkám s EGR ventilem to asi nemá co dělat a naftu beru buď Vervu nebo když jsem na Slovensku tak na Benzinolu, což by mělo být taky v poho a v poslední době přidávám VIF, takže kvalitou nafty to asi taky nebude. Abych nebyl :ot: zkusím prohledat fórum a pokud nic podobného nenajdu tak si asi založím první vlákno (dosud jsem fakt nic nezaložil). :smt026
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 802
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Maxa » 28.9.2011, stř 16:25

Dnes jsem tedy vyndal ten tlakový ventil.Byl dost zasraný.Vyčistil jsem ho,ale jsou tam jakoby dva odporové dráty a ten jeden je jakoby už volný a nevypadá vůbec dobře.
klapa bvyla ůplně čistá.

[img=http://img691.imageshack.us/img691/7563/img1509j.th.jpg]
[img=http://img193.imageshack.us/img193/2433/img1502n.th.jpg]
[img=http://img850.imageshack.us/img850/69/img1500kz.th.jpg]


[img=http://img31.imageshack.us/img31/7396/img1506i.th.jpg]
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 978
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Kolbik » 28.9.2011, stř 19:04

Taková pěkná čistá klapka...hmm... :D To seš s cendlerem asi jedinej tady. :???:
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Vladiss1
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 28.12.2010, úte 12:34
Bydliště: SK, Trnava

Re: EGR ventil

Příspěvek od Vladiss1 » 28.9.2011, stř 23:25

Tak to ano...aky mas rocnik, podla sania asi 2008+
ALFA ROMEO 159 1,9JTDm 16V HIGH - EX
/F/I/A/T/ - BRAVO 1,6 16V - EX

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 253
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: EGR ventil

Příspěvek od Oskar » 29.9.2011, čtv 06:33

Tohle plastove sani uz maji 159 od konce roku 2006.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 802
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Maxa » 29.9.2011, čtv 07:02

r.v.2007
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil

Příspěvek od undermeadow » 29.9.2011, čtv 15:26

Maxa: Předpokládám, že ventilem myslíš senzor. V tom senzoru je taková podlouhlá pecka, která je celkem volná - to je teplotní čidlo (původně oranžové), za ní je plastová přepážka (pevná) a za tou je díra dovnitř senzoru, což je měření tlaku.
Pokud z toho čteš přes FiatECUscan ňáký smysluplný hodnoty, tak by to mělo být
OK.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 802
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Maxa » 29.9.2011, čtv 18:24

Aha.Tak přes diagnostiku jsem to ještě nesosal.Mám špatný kabl,chystám se koupit nový.
Jak by se to jinak projevilo,kdyby byl špatný.
Zatím mi to po vyčištění ještě ani jednou nezakolísalo.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil

Příspěvek od undermeadow » 29.9.2011, čtv 19:22

Kdyby to bylo uplně KO, tak si myslím, že by ti vyskočila chyba motoru, ale jestli to jenom špatně měří, tak jedině přes diagnostiku. Ale to jenom hádám :???:
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: EGR ventil

Příspěvek od Petr147 » 2.10.2011, ned 21:01

Tak jsme o víkendu vykuchali klapku, to kolínko před ní a bylo v ní totálně nablito sazema s olejem... v hadici bylo trochu oleje na stěnách, ale ten mordor v sání... :vom: část jsem vydloubal ven, minimálně 5mm vrstva, klapka a to kolínko vyčištěny, že se lesknou jak psí kulky :)

s tím olejem je to normální? kde se tam bere? možná tam bude od doby, co krachlo poslední turbo... koukal jsem na hadice, ta před svodama je suchá, trochu tam jde z té malé hadičky, filtrbox suchej - je normální, že má na dně dvě dirky? ta hadice, která jde do klapky, tak jde od nějakého chladiče? mám v tom trochu bordel a nevím, co kam vede :D

motor 2,4 20V... jde to sání rozpůlit a vyčistit?

btw., konečně se odstranila chyba "množství vzduchu", EGR zas zůstal částečně zaseklej a pomohlo jeho skoro destrukční rozebrání a dočištění :)

Livi to pak trochu protáhla a provedla kremaci motorkáři za autem, musel ještě týden kašlat saze :smt040

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od Liwika19 » 3.10.2011, pon 14:06

neviem kto mi povedal ze pretiahni to to je slaba motorka :-D no co ale tak podstatne je ze chybu uz neukazuje a EGR sa nastastie podarilo zlozit naspat a vsetko slape = mam to ale sikovneho priatela :D ...a zahuli to len na jednotke pri odpichu alebo pri vyssich otackach ked sa tomu dupne na krku, tak si to vymetie sadze z vyfuku...hadam sa to podari este nejak zmiernit...
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host