Podstatné je použít oleje se skupinou bází 4 a 5--čili PAO+ESTER---nikoli HC/hydrokrak/
--to jsou všechny Castroly..
Výhodné řešení, prověřené představují cenově výhodné AGIP oleje--původní řada před přechodem se ještě dá někde sehnat---PAO+ESTER za tyhle peníze nenabízí nikdo..
AGIP SINT 2000 10W-40 =180,-/litr
AGIP racing 10W-60 == 300,-/litr
Produkty SElenie jsou postavený na stejný bázi--maličko jinak aditivovaný a zhruba o 70-80 Kč na litr dražší..
1.Castrol tuhle specifikaci báze NENABÍZÍ .., představa že Castrol je dobrá značka dokazuje
jen fakt, že o olejích a jejich reálném složení nic nevíš...
Zkus se pozeptat někoho, kdo se vyzná--Castrol je předraženej slabej průměr
Opravdová kvalita se jmenuje MOTUL ester technologie, AGIP PAO+ESter technologie,
MObil 1 ester, Miller oil ester, atd..
2.Castroly neplní úplnou specifikaci olejů pro ALfu TS motory..to že olej plní viskozitní specifikaci OPRAVDU NESTAČÍ// ta 5W-40 není dobrá volba/ ale musí plnit
úplnou výkonovou specifikaci danou výrobcem motoru..
čili pro tebe je to
Selenia 20K 10W-40
SAE 10W-40, ACEA A3, API SL/CF
FIAT 9.55535-G2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N.F405.N04
SElenia 10W-60
SAE 10W-60, Fiat 9.55535-H3 Approval No F007.A00, Doporučení: Maserati, Alfa Romeo
--tohle na žádným Castrolu nenajdeš..
jsem línej to furt dokola kopírovat, stačí si to tu pročíst..
nick ---Tata:
To je hezké.. Začalo se o kontrolce a skončilo to válkou o typ oleje...
146 1.6TS najeto při koupi cca 180tis, olej Selénia 20K, výměna každych 10tis, při prodeji najeto cca 240, teď má asi 290 a stále jezdí Selénia..
156 2.0TS najeto při koupi cca 17tis (motor nový), olej Selénia 20K, výměna každých 15tis, při prodeji cca 70tis, teď o ní nevím
156 2.0TS najeto při koupi cca 160tis, motor po GO v AUTORIZOVANÉM SERVISU, Castrol Magnatec 10W40 (podle doporučení servisu) po ujetí cca 5tis spotřeba spoupla na cca 1litr na 100, motor znovu ve stejnem servisu udělany (jenom se neptejte kolik to stálo) zase Castrol, po 30tis se motor kompletně zadřel, ojnice opustila motorový prostor. Koupen jiný motor s neznámou historií. V "neznačkovém" servise výměna motoru, shledány na něm nějaké závady, v garážových domácích podmínkách rozebrán na prvosoučástky co šlo, se to doma udělalo. první olej Selénia 20K, výměna po 10tis, náhrady za jiný olej (dle spicifikace vyhledán olej který se nejvíce blíží Selénii 20k, v této diskuzi jsem tuhle značku neviděl), měněný co 10tis, motor měl najeto cca 40tis a čekala ho zatěžkávací zkouška, proto nepoučitelný jsem použil Castrol 10W60, zvuky které vydával motor po ujetí cca 50km v hodně ostrém tempu a 750km ve velice poklidném temtu, jsem slyšel pouze u 155 2.5TD. Zpátky výměna za nejmenovaný olej 10W60, a motor má zpátky původní "šepot květin".
Je potřeba to tady číst důkladně a VŠÍMAT SI HLAVNĚ NEGATIVNÍCH ZKUŠNOSTÍ, který
některý členové s olejem mají--stálo to už něčí peníze, tohle to testování, tak proč
to opakovat stejně furt do blba..výsledky se tím nezmění a pod zátěží prostě TS motory to na HC olejích maj dost rychle za sebou...neříkám nic o "ustálené jízdě rychlostí 90 km/h ..tam by to asi nijak nevadilo..
báze..olejů
1.třída základových bází jsou minerály
2.modifikované minerály
3. hydrokraky minerálů..... typicky Castrol oil produkce ale velká většina
tzv. "synthetických olejů" podle nálepek na láhvích na dnešním trhu..nejsou vysloveně špatné a aditivace dneška je značně pokročilá..
ale
Opravdové syntetiky jsou až další skupiny
4.PAO
5.estery
Čili větina "syntetických olejů " jsou předražené krakované minerály a do Alfy se nehodí..
Výrobce motorů TS odkazuje v manuálu k olejům třídy 4a5..s přesnou specifikací..
-------------------
Ale nechtěj, abych ti tohle vlákno převyprávěl znova..to už by bylo na hlavu..prostě si ho přečti..