Příspěvek
od HonzaR » 10.12.2010, pát 09:06
No ona je to taky věc chemický kompatibility...ty lepší nafty už mají v sobě docela dost různých aditiv-- :-)
Pokud smícháte třeba Digitech od Agipu s VIF-zimním aditivem, lehce přehnaně v dobrý víře nadávkovaným,získáte směs, která startuje hooooodně mizerně v mrazu..
Líp startují nafty s aditivem ,který maj silnej "vršek", líp který dodává naftě "vršek"--čili vhodná kombinace pro podporu startování třeba :
TDA od Castrolu+ Shell V power diesel.. tohle chytne na první drc v čemkoli, co má píst..nebo Verva + TDA Castrol v polovičním dávkování..
Ten VIF nevadí třeba v poloviční dávce do Vervy , ale zázrak v -20 nečekejte..
VIF nedává do nafty "vršek",o to mu nejde, cílí na střed a mazivost..
Nafta je směs uhlovodíků nejrůznějších druhů...
"vršek" --rychle a snadno zápalné uhlovodíky ,který ale nemají moc extra výhřevnost..něco jako roznětka
"střed" ten je u hluboce odsířené největší
"spodek" tomu dává tu "sílu ocpoda vo.e", no ta "mastná složka" je dneska v podstatě
ořezaná--jezdíme na suchou "arktickou naftu švédského typu"-hluboce odsířenou..
S historickou naftou -tou mastnou -to má společnej po stránce hoření hlavně název..
Suchá nafta není dobrá do čerpadel obecně a norma na mazivost je měkká, proto se aditivuje na mazivost--příkladně VIF míří tímto směrem zásadně a taky proti vyloučení parafinu..
Vif -opakuju -necílí základně na "vršek" ale střed--taky proto u dost aut s komůrkáčem klesá po aditivaci VIFem spotřeba o litr i víc..tam se to projeví markantně..
Pokud máte mizernou baterku a nechcete komůrkáč protáčet, Shell+ TDA Castrol
Verva+ 1/2 dávky TDA Castrol..ana první drcnutí to běží..taky to velmi rychle--během jedný nádrže vypucuje SVÍČKY--vypálí je jedna nádrž do růžova, budou naprosto čistý, protože pokud v komůrkáči jezdíte na sajrajt a jednou vezmete DIGITECH, nečekejte v
-20 zázrak.., tohle je u komůrkáče dost podstatný..
Nechtějte od VIFu zlepšení zimního startování u těchto "roztoků"...zvlášť
DIGITECH AGIP si s VIFem moc netyká co se zimního startování týká..
Aditivace benzínem...dobrá sice proti zamrznutí, no vzhledem k tomu, že benzín je slušně
aditivovanej proti samozápalu, není to rozhodně podpora startu v zimně, jen ochrana proti
vyloučení parafinových složek..pokud chcete podpořit benzínem zimní start--radši
TĚŽKEJ BENZÍN..ale pozor, výrazně odmašťuje čerpadlo, a rotačním Bošinám u komůrkáče
a CR to může pokrátit život při dlouhodobým provozu --bez přimazávání-- podstatně
VIF si potyká se sprostou naftou od Tesca, která je v podstatě SUROVÁ a o aditivaci
skoro neslyšela..tam problémy nebudou..ale ten vršek tam taky není, bude se to muset protočit a po několikátým otočení to čapne..
Nejde míchat všechno se vším, jako v hospodě --a očekávat automaticky limitní
vlastnosti ..žaludku taky všechny kombinace "aditiv"nepřijdou OK
CR motory potřebují na start cca něco přes 40CČ--ty chytnou skoro na každou břečku,
TD-komůrkáč potřebuje s ohledem na výrazně "větší kapičky" na vstřiku a výrazně větší závislost na odparu "vršku" v naftě pro startování ve výrazně chladném prostředí
-10 a víc aspoň 50CČ, tak jí je prostě dejte../aditivace kultivovaným bezolovnatým benálem jde proti zvýšení CČ--na to jsou zas jiný látky..třeba omílaný profi aditivum 2EHN umí zázraky../
TDA Castrol aditivuje tímto směrem k "vršku", no mazivost nafty pak nic moc , to umí VIF výrazně líp, díky aditivaci směrem "dolů"..vždycky je něco za něco
Aditivace do "spodku nafty" přidává "krouťák" ve spodním poli...tzv. "mastná nafta"
Tohle všechno poznáte vlastně přímo jen na surové spalovací komoře s předkomůrkou,
CR s přímým vstřikem a jednotkou se adaptuje na palivo a modifikuje situaci směrem k okamžitýmu možnýmu optimu/dynamicky mění předvstřik a dávkování -čili délku vstřiku../
Tohle je u komůrkáče daný MECHANICKY pevně--je to obdoba karburátorový koncepce
benálovýho motoru, tam jehla taky pevně řeší hodnoty směsi..vstřikovaný motor s lambdou a váhou je schopen dynamický zpětný vazby..
Při běžným počasí do -10 VIF /kvůli mazivosti/
Při -15, -20 , Shell VPD + TDA a baterka stačí skoro jakákoli, jen aby tam byla..
Naposledy upravil(a)
HonzaR dne 10.12.2010, pát 09:25, celkem upraveno 2 x.