Kvalita nafty a aditiva

Odpovědět
Vrbák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 1.7.2010, čtv 21:14

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Vrbák » 20.11.2010, sob 12:14

Ladis píše:Že by zásoby od Czech army... :smt040
:wink: :wink: Státní hmotné rezervy..Pří obměně jde nafta normálně do prodeje přes Čepro do sítě.Armáda je jeden z mnoha odběratelů..Ale trefa do černého :wink:
Alfa Romeo 155 V6
Alfa Romeo 166 JTD
http://www.alfaromeoul.cz/vrbak.html

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18967
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 4.12.2010, sob 15:20

zajímavé zkušenosti na toto téma tady:

http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 12&start=0

utvrzuje mě to v tom, že platit za "prémiová" paliva je zbytečné a pokud chce mít člověk jakous-takous jistotu, že nafta obsahuje to co má, tak přidává aditivum.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Ladis » 4.12.2010, sob 17:16

A to tady do mě někdo šťoural,že liju VIFko do prémiovky :smt064 :-D ,sichr je sichr :smt016
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Pietro
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 103
Registrován: 1.12.2009, úte 12:08
Bydliště: Větrušice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Pietro » 5.12.2010, ned 10:17

V očekávání velkého mrazu jsem natankoval u Agipu, pro jistotu trochu předávkoval zimním aditivem, v pátek odpoledne ujel 200 km... V sobotu ráno po noci -17 st. startér točil, žhavičky žhavily, ale nic, ani ťuk. Odpoledne, kdy bylo jenom -7 to chytlo. Tak nevím, v čem je chyba... :???:
AR 156 Crosswagon, MG Griso, MG Stornello, MG V7 Cafe Racer

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18967
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 5.12.2010, ned 10:20

tomu se mi nechce věřit, že by to bylo jen naftou....
Já jsem před dvěma rokama nastartoval svoje Stilo (unijet) s 240tkm po týdenním stání asi v -20 (Passo Tonale) a to tam byla běžná Shell nafta bez aditiva..... :smt102
Jinak u Agipu jsem v životě netankoval.... nevím....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 5.12.2010, ned 11:49

českej nebo italskej Shell? :)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Ladis » 5.12.2010, ned 13:57

V očekávání velkého mrazu jsem natankoval u Agipu, pro jistotu trochu předávkoval zimním aditivem, v pátek odpoledne ujel 200 km... V sobotu ráno po noci -17 st. startér točil, žhavičky žhavily, ale nic, ani ťuk. Odpoledne, kdy bylo jenom -7 to chytlo. Tak nevím, v čem je chyba... :???

Ono jako píšou na adetivech,že předávkování není na škodu,ale zase jsem četl v motor. časopisu,že když se to přežene,tak se ten filt v zimě taky zasere.Prostě všeho s mírou :wink:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18967
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 5.12.2010, ned 15:14

Petr: českej :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 5.12.2010, ned 16:03

Tak naředit benzínem, Aviatici s tím nemají problém :-D

huskye
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 264
Registrován: 29.10.2010, pát 10:47
Bydliště: Řepiště

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od huskye » 9.12.2010, čtv 10:12

Já teď jak byli ty mrazy v -16ti nastartoval v klidu s naftou z obecní benzínky bez nějakých aditiv :smt023 To nebude naftou. Loni taky při -20ti kamarád s lagunou normálně startoval...
Naposledy upravil(a) huskye dne 9.12.2010, čtv 10:17, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Ladin 164V6 » 9.12.2010, čtv 10:15

Bmw jede v -15 na naftu od Tesca na prvni pokus :smt016 :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18967
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 9.12.2010, čtv 10:26

pokud se tady řeší věci typu výměna palivového filtru po 75tkm apod., tak do té nádrže můžeš dát plutonium a prostě to nepojede, kdyby ses po*ral :wink:
Co jsme měli doma italské diesely tak blbě v zimě startovalo akorát Tipo, které bylo koupené jako ojetina.... Pak všechny auta (TD100,JTD115,JTDm150) startovaly vždy za jakýchkoliv okolností i bez aditiv.... (a samozřejmě, byly to auta kopená jako nová a normálně servisovaná)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

huskye
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 264
Registrován: 29.10.2010, pát 10:47
Bydliště: Řepiště

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od huskye » 9.12.2010, čtv 10:37

Já sice nikdy nové auto neměl, ale stačí se o něj dobře starat a ono ti to vrátí, třeba i na tom, že jede :) já jsem pro čas od času dát aditivum na pročištění,ale dávat ho pravidelně, mi přijde přece jen zbytečné :smt102
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 10.12.2010, pát 09:06

No ona je to taky věc chemický kompatibility...ty lepší nafty už mají v sobě docela dost různých aditiv-- :-)
Pokud smícháte třeba Digitech od Agipu s VIF-zimním aditivem, lehce přehnaně v dobrý víře nadávkovaným,získáte směs, která startuje hooooodně mizerně v mrazu..
Líp startují nafty s aditivem ,který maj silnej "vršek", líp který dodává naftě "vršek"--čili vhodná kombinace pro podporu startování třeba :
TDA od Castrolu+ Shell V power diesel.. tohle chytne na první drc v čemkoli, co má píst..nebo Verva + TDA Castrol v polovičním dávkování..
Ten VIF nevadí třeba v poloviční dávce do Vervy , ale zázrak v -20 nečekejte..
VIF nedává do nafty "vršek",o to mu nejde, cílí na střed a mazivost..
Nafta je směs uhlovodíků nejrůznějších druhů...
"vršek" --rychle a snadno zápalné uhlovodíky ,který ale nemají moc extra výhřevnost..něco jako roznětka
"střed" ten je u hluboce odsířené největší
"spodek" tomu dává tu "sílu ocpoda vo.e", no ta "mastná složka" je dneska v podstatě
ořezaná--jezdíme na suchou "arktickou naftu švédského typu"-hluboce odsířenou..
S historickou naftou -tou mastnou -to má společnej po stránce hoření hlavně název..
Suchá nafta není dobrá do čerpadel obecně a norma na mazivost je měkká, proto se aditivuje na mazivost--příkladně VIF míří tímto směrem zásadně a taky proti vyloučení parafinu..

Vif -opakuju -necílí základně na "vršek" ale střed--taky proto u dost aut s komůrkáčem klesá po aditivaci VIFem spotřeba o litr i víc..tam se to projeví markantně..

Pokud máte mizernou baterku a nechcete komůrkáč protáčet, Shell+ TDA Castrol
Verva+ 1/2 dávky TDA Castrol..ana první drcnutí to běží..taky to velmi rychle--během jedný nádrže vypucuje SVÍČKY--vypálí je jedna nádrž do růžova, budou naprosto čistý, protože pokud v komůrkáči jezdíte na sajrajt a jednou vezmete DIGITECH, nečekejte v
-20 zázrak.., tohle je u komůrkáče dost podstatný..
Nechtějte od VIFu zlepšení zimního startování u těchto "roztoků"...zvlášť
DIGITECH AGIP si s VIFem moc netyká co se zimního startování týká..


Aditivace benzínem...dobrá sice proti zamrznutí, no vzhledem k tomu, že benzín je slušně
aditivovanej proti samozápalu, není to rozhodně podpora startu v zimně, jen ochrana proti
vyloučení parafinových složek..pokud chcete podpořit benzínem zimní start--radši
TĚŽKEJ BENZÍN..ale pozor, výrazně odmašťuje čerpadlo, a rotačním Bošinám u komůrkáče
a CR to může pokrátit život při dlouhodobým provozu --bez přimazávání-- podstatně

VIF si potyká se sprostou naftou od Tesca, která je v podstatě SUROVÁ a o aditivaci
skoro neslyšela..tam problémy nebudou..ale ten vršek tam taky není, bude se to muset protočit a po několikátým otočení to čapne..

Nejde míchat všechno se vším, jako v hospodě --a očekávat automaticky limitní
vlastnosti ..žaludku taky všechny kombinace "aditiv"nepřijdou OK

CR motory potřebují na start cca něco přes 40CČ--ty chytnou skoro na každou břečku,
TD-komůrkáč potřebuje s ohledem na výrazně "větší kapičky" na vstřiku a výrazně větší závislost na odparu "vršku" v naftě pro startování ve výrazně chladném prostředí
-10 a víc aspoň 50CČ, tak jí je prostě dejte../aditivace kultivovaným bezolovnatým benálem jde proti zvýšení CČ--na to jsou zas jiný látky..třeba omílaný profi aditivum 2EHN umí zázraky../

TDA Castrol aditivuje tímto směrem k "vršku", no mazivost nafty pak nic moc , to umí VIF výrazně líp, díky aditivaci směrem "dolů"..vždycky je něco za něco
Aditivace do "spodku nafty" přidává "krouťák" ve spodním poli...tzv. "mastná nafta"
Tohle všechno poznáte vlastně přímo jen na surové spalovací komoře s předkomůrkou,
CR s přímým vstřikem a jednotkou se adaptuje na palivo a modifikuje situaci směrem k okamžitýmu možnýmu optimu/dynamicky mění předvstřik a dávkování -čili délku vstřiku../
Tohle je u komůrkáče daný MECHANICKY pevně--je to obdoba karburátorový koncepce
benálovýho motoru, tam jehla taky pevně řeší hodnoty směsi..vstřikovaný motor s lambdou a váhou je schopen dynamický zpětný vazby..

Při běžným počasí do -10 VIF /kvůli mazivosti/
Při -15, -20 , Shell VPD + TDA a baterka stačí skoro jakákoli, jen aby tam byla..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 10.12.2010, pát 09:25, celkem upraveno 2 x.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 10.12.2010, pát 09:12

Když nechci ty žhavičky na komůrkáči v -20 pucovat, prostě vyjedu před snížením teploty jednu nádrž na ShellVPD..a pak jezdím na Vervu nebo Shell s TDA Castrol, dokud se nezvedne teplota řekněme na -5stC, pak je to zas skoro šumák..
Komu to nestartuje, zkuste si jednu žhavičku vyndat... je RUŽOVÁ-vypálená , nebo černá od sazí--ta v -20 rozhodně na komůrkáči nestíhá.., vyčistěte aspoň ty dvě krajní co jdou dobře vyndat a změňte pumpu ,Digitech vám je nevypucuje skoro vůbec a Verva blbě..

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kůrkyn » 10.12.2010, pát 09:23

jako sorry, ale čištění žhavek je nesmysl, protože po zapnutí se rozpálí do červena a veškeré saze na nich shoří během pár vteřin. Pokud je sazemi doslova obalená, tak už dávno nežhaví...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 10.12.2010, pát 09:35

Guru, ahoj, tady nezbývá než si povzdechnout a bohužel nesouhlasit--pouhý teoretický řeči,, tohle mám ošahaný tak, že se budu hádat, na těhle motorech/ předkomůrkových TD/ si hraju s předvstřikem,úpravama čerpadel, naftou ,aditivací kdečím už léta stejně jako s dramatickým zvyšováním výkonu..
/Fotky popraskanejch hlav na požádání :-)/
Čili.. dejte do nafty 5o kubíků 2T -synthetickýho, kvalitního oleje, pojede v létě jak blázen od neutrálu,lesní traktor na těžbu, to je ta chybějící "mastná složka" a 3-5 deci těžkýho benzínu na nádrž--
=Výkon + 25 procent--ALE MISTO ŽHAVIČKY JE PO JEDNÝ NÁDRŽI KOULE SAZÍ

Jednu očisti, pak natankuj Shell V Power Diesel celou nádrž a vyjezdi.. budou růžový všechny .. kdybych je nemusel při různých "upravených směsích na výkon" čistit v tuhejch mrazech po každý druhý nádrži, možná bych zaváhal--ale takhle bohužel

Pouhé teoretické řeči-- chce to hlavně zkusit osobně laborovat s palivem a aditivací
ono se to ozřejmí --nic "chytrýho"--jen trocha chemie spalování....
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 10.12.2010, pát 09:42, celkem upraveno 3 x.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kůrkyn » 10.12.2010, pát 09:39

Jo, ale Ty najednou píšeš o naftě s M2T olejem :) Tam nepochybuju, že se to může zasírat, takové pokusy jsem nikdy nedělal. Jen co jsem vždycky vyndal funkční žhavku z motoru, tak byla opravdu opálená až na kov a zcela bez usazenin.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 10.12.2010, pát 09:50

M2T dávají čuníci, dává se 2Tsynthetika :-)

K těm sazím..ještě..
Zkus si prohlídnout žhavičky po naftě od Tesca..pokud očekáváš, že tahle lehce pod průměrem naceněná nafta neobsahuje pančování olejem, jsi optimista..
PANČOVÁNÍ ŘEPKOVÝM OLEJEM je od léta ZCELA LEGÁLNÍ--DÍKY NORMÁM EU na přítomnost biosložek..
TAK NENÍ ŽÁDNÁ MYSTIKA, když to pumpař přežene--natankoval jsem už před dvěma lety u OMV takovou "sr.čku", že jsem s TD neodjel od stojanu, prostě se to v -15 nenatočilo..

Brácha přijel o půlnoci, přivezl mi 20 litrů obyč TOPQ- Benzina nafta a decka-nebo dvě TDA Castrol to pojistila..hulilo to příšerně ale odjel jsem../nikdy netankuju víc než půl nádrže , radši vezmu do kanystru..mám dost mizernejch zkušeností..:-)/

Když to proběhlo podruhý, zavolal jsem ČOI..

Nečekejte idealizovaný komerční prostředí-nafta se ostře pančuje řepkovým olejem, ani ne methylesterem ,to už je lepší-prostě klasika bio nafta ....ale ta řepka v surový vylisovaný podobě je lepidlo..potřebuje předehřát-někdy je div, že to ty motory vůbec přežijou..
A nebo jezdit na MB-D s řadovým čerpadlem..tam se leje klidně friťák přímo z pánve
:-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9080
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Hampice » 10.12.2010, pát 13:52

Po dlouhé době jsi zase tu, hurá. Jedna otázka související s tím mícháním. Co obyč Shell + VIF? Myslím s tím "spodkem a vrškem", mazivostí a čištěním žhavičů?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 10.12.2010, pát 19:14

Shell jde "zlepšit" jednodušejc, Shell má nízký CČ, ale celkově je hodně "nahoru" nasazenej, je to výrazně suchá nafta :-),když ho smícháš s AGIP-DIGITECHEM 1:2 je to opravdu zajímavá zimní kombinace a dokonce bude levnější než samotnej ShellVPD..:-)
A z hlediska startů a provozu si ji zkuste ve vysokých mrazech bez dodatečný aditivace.
Měkký to bude jak se patří,/Shell je prostě moc "suchej", nemá spodek/ nebude to řinčet
a zátah díky Digitechu, kterej je nasazenej víc "dolů" bude mazec..
A škrtne to na první drbnutí startéru, žádný protáčení, měkký chod i na studeným TD..
VIF do týhle kombinace není to ořechový, ale třeba TDACastrol si s touhle směskou rozumí--není to ale nezbytně nutný,tahle kombinace není "suchá" /jako samotná Verva nebo právě Shell/ mazivostní přísada jako je v aditivaci VIF v mírný míře
/řekněme1/3- 1/2 normál dávky/nebude startování nějak dramaticky ovlivňovat ale z hlediska chodu to bude už tlačit dolů k mastný naftě, která hůř chytá jako taková-- při hodně nízký teplotě řekněme -třeba těch -15-20 to bude chytat už znatelně o chlup hůř ..
Do výrazných mrazů- pokud je potřeba aditivovat mizernou naftu z hlediska vylučování parafinových složek, je z hlediska startu výrazněl lepší TDA Castrol než VIF, ale mazivostní aditivace je celkově lepší v koktejlu VIF..
Je to kompromis, vozím v kufru obě aditiva a kvůli mazivosti jezdím většinu roku na VIF..
Směs ShellVPD+Digitech/+ třeba pár cm3 TDA Castrol pro klid duše kvůli mírnému navýšení mazivosti/ je směs, která chytá jako benál i v silných mrazech -někdy líp :-)
Osobně důkladně vyzkoušeno..samotnej DIGITECH dává o zhruba 1litr větší spotřebu i když táhne parádně..tohle "koktejlový"vylepšení dává supr spotřebu na TD a koktejl poskytne ty lepší vlastnosti obou receptur..--a výrazně líp startuje než samotnej Digitech
..na CR je to jinak, jednotka si to kočíruje a vliv paliva na chod je hodně utlumenej.. čistící účinky Shellu se ještě pořád projevujou..:-)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4044
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Adamsquare » 10.12.2010, pát 20:11

Musim říct, že hodně zajímavý čtení :smt023

Z laického pohledu v tom mám však slušnej hokej. V dosahu tu mám jen Agip, Benzinu a Čepro. OMV už ignoruji a zbytek OEM nepočítám.

Aditiva jsem nikdy nedával a kromě jednoho případu se zamrzlou OMV jsem nikdy problém neměl.

Otázka teda zní, co mám tankovat a co do toho přidávat (když už to "musí" být)
Něco jako třetina tohohle, třetina tamtoho, odměrka vifu, a panák castrolu je pro mě trochu scifi :)

(Nejvíc mi vyhovuje ten Agip, mmá ho nejblíž, cena dobrá, dárky pěkný... :D )
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od cendler » 10.12.2010, pát 20:36

Tak něco jako Adam, já mám teda plnou nádrž na cca 3-6dní, tak se mi zrovna nechce jezdit z benzínky na benzínku
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kůrkyn » 10.12.2010, pát 20:50

Je potřeba mít doma dva 200 litrové sudy a navozit to do nich v kanystrech:)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 10.12.2010, pát 23:19

Jj-no když jedu v Praze na Červeňák, mám ty pumpy hezky za sebou poskládaný a ten
opravdu tuhej mráz, kdy má smysl se tímhle zabývat, /ještě teda zdůrazňuju -v TD/ je pár dní v roce , nádrž beru v zimě po 2-3 dnech ale okolo jezdím i 2x denně..
:-D

Dá se to i zjednodušit..když člověk chce, aby to aspoň natočil bez hororu na komůrkáči v extrémně nízký teplotě , teda -15-20 ,a zbytek je šumák -- jednoznačně
Verva + trochu :-) teda cca 1/2 normální dávky TDA, Shell + TDA, Digitech +TDA,všechno bude běhat bez potíží a výborně startovat, no zvuk po startu "na studeno" prozradí co v nádrži je..
Tesco logicky vynechat a bývalý státní statek taky..tam to v mraze může být jinak určitě zajímavý..
Verva a Shell už budou díky "přepálenýmu vršku" /myšleno s TDA/trochu uřvaný a při plným plynu už to bude ztrácet ve vyšších otáčkách tah--ty nafty nemaj prostě spodek..
Digitech bude zas na spotřebě cca 1litr vyšší , reaguje na plyn okolo neutrálu míň..
Po městě se to na komůrkáči ukáže , i když to není žádnej horor..
VIF je výhodný nahradit z hlediska startování TDA řekněme okolo cca -10..okolo +-0 nemá smysl o tom vůbec diskutovat..

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti