EGR ventil

Odpovědět
xenium156jtd

Příspěvky: 18
Registrován: 24.11.2011, čtv 19:43

Re: EGR ventil

Příspěvek od xenium156jtd » 5.12.2011, pon 17:58

Taky řešení diky :D bratr už to zaslepený ma. Ale nak nemuže nahnat vykon ma to naky liný

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 5.12.2011, pon 20:01

taky bych to nejraději zaslepil ale ví někdo jak oblafnout RJ u JTDm aby nesvítila kontrolka, ale nemám namysli vrtání dírek do záslepek.

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: EGR ventil

Příspěvek od pekony » 7.12.2011, stř 09:40

Přeprogramovat? :roll:
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 9.12.2011, pát 20:12

a umí to někdo?

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 10.12.2011, sob 12:38

tak jsem znovu vyhodil EGR, navrtal tu plastovou cást pořádně propláchl a nahodil zpátky. Nastartoval jsem kontrolka se rožla, ujel jsem nějaký km vypl motor znovu nastartoval a kontrolka se nerožla ujel jsem asi 20km a zatím dobrý tak se uvidí. Jo asundal jsem a vyčistil i klapku ale nic moc zasraná nebyla.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: EGR ventil

Příspěvek od Petr147 » 10.12.2011, sob 12:46

u 156 po fl bylo potreba chybu egru vymazat z pameti, jinak ji auto stale hlasilo

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 10.12.2011, sob 15:48

v úterý jdu ke kámošovi a on mi to smaže.

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Dresik » 11.12.2011, ned 13:06

fotky ze zaslepovani a vrtani mas? docela by me to zajimalo, taky se na to chystam
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 15.12.2011, čtv 18:31

tak jsem byl smazat chybu v RJ a jel jsem to projet, no a ujel jsem 6km a kontrolka se zase rožla :(

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 253
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: EGR ventil

Příspěvek od Oskar » 18.12.2011, ned 08:16

Chlapi nekde do 12 stranky tohoto tematu je presne navod na opravu/cisteni naseho egru z oplackyho fora. Nestaci to jen navrtat a vyplachnout. Ta dira se tam vrta, aby se vymlatil ven cely ten mechanismus toho elektromagnetu. Pak se cisti, brousi koroze, lesti, maze teflonem a sklada dohromady. Vysledek je ten, ze EGR rozchodis, chodi zdanlive jak ma, ale muzes jezdit a zadne chyby to nehlasi.
No ale pak zjistis, ze se ti zacne objevovat cukani kolem 2000 otacek a ze to je spatne fungujici egr a ze je v haji ta civka. Funguje, ale trochu jinak nez ma.
Pak nastava jedine bud koupis novy EGR za 5500 KC, kde bez zaruky riskujes, ze se to za par let vrati a nebo ho rovnou zaslepis a vyhodis z RJ.

Jinak moje zjisteni z vymeny sani je nasledujici. Vyrive klapky maji vsechny JTDm motory od 2005 az do ted. V roce 2006 sice udelaly redesign a na tom plastovem sani jsou take, ale uz uplne jinak delane, musim rict, ze lepe. Fotky dodam. Jsou tam take trochu jinak vymyslene drzaky a diry. Takze jsem ta byl nucen vratit puvodni sani, ktere jsem aspon poradne vycistil, ale na rozdil od hlinikoveho to plastove nejde rozpulit a slozit zpatky. Takze jsem spis cistil ty priruby okolo klapky a egru a v sani kam jsem dosahnul. Musim rict, ze auto startuje stejne, ale rekl bych, ze zatah odspodu se lehce zlepsil. Tod vse. Pokud by mel nekdo zajem o hlinikove sani vycistene a zbavene vyrivych klapek at se ozve.
Zdar, OSkar.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 18.12.2011, ned 20:16

Oskar píše:Chlapi nekde do 12 stranky tohoto tematu je presne navod na opravu/cisteni naseho egru z oplackyho fora. Nestaci to jen navrtat a vyplachnout. Ta dira se tam vrta, aby se vymlatil ven cely ten mechanismus toho elektromagnetu. Pak se cisti, brousi koroze, lesti, maze teflonem a sklada dohromady. Vysledek je ten, ze EGR rozchodis, chodi zdanlive jak ma, ale muzes jezdit a zadne chyby to nehlasi.
No ale pak zjistis, ze se ti zacne objevovat cukani kolem 2000 otacek a ze to je spatne fungujici egr a ze je v haji ta civka. Funguje, ale trochu jinak nez ma.
Pak nastava jedine bud koupis novy EGR za 5500 KC, kde bez zaruky riskujes, ze se to za par let vrati a nebo ho rovnou zaslepis a vyhodis z RJ.

Jinak moje zjisteni z vymeny sani je nasledujici. Vyrive klapky maji vsechny JTDm motory od 2005 az do ted. V roce 2006 sice udelaly redesign a na tom plastovem sani jsou take, ale uz uplne jinak delane, musim rict, ze lepe. Fotky dodam. Jsou tam take trochu jinak vymyslene drzaky a diry. Takze jsem ta byl nucen vratit puvodni sani, ktere jsem aspon poradne vycistil, ale na rozdil od hlinikoveho to plastove nejde rozpulit a slozit zpatky. Takze jsem spis cistil ty priruby okolo klapky a egru a v sani kam jsem dosahnul. Musim rict, ze auto startuje stejne, ale rekl bych, ze zatah odspodu se lehce zlepsil. Tod vse. Pokud by mel nekdo zajem o hlinikove sani vycistene a zbavene vyrivych klapek at se ozve.
Zdar, OSkar.
diagnostika ukázala že EGR chodí normálně, je fakt že mi to občas škubne kolem 2000 ot., jo a diagnostika hlásí chybu - snímač rozdílného tlaku nebo tak nějak z hlavy to teď přesně nevím, zítra to napichnu a napíšu co to přesně je.

aA k tomu sání já mám 159 85 kW 2007 hliníkové sání a vířivé klapky tam nemám.

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 253
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: EGR ventil

Příspěvek od Oskar » 19.12.2011, pon 07:12

To bude tim, ze mas jen 8V :D
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 20.12.2011, úte 21:07

Oskar píše:To bude tim, ze mas jen 8V :D
no jo takový přehled nemám ale rád se poučím.

tak dneska jsme to pichli na diagnostiku a chyba je P2453 - signál snímače rozdílového tlaku - jednotka obdržela neplatný signál z čidla. Tak jsme přetestovali DPF vše OK (zaneseno jen 21%) akorát tlak hlásil úplný zmatiny. Takže jsme to nakonec tipli na vadné čidlo DPF. Zkusím ho vyměnit a uvidíme. Kámoš měl tu samou závadu na Superbu a po výměně čidla vše OK.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: EGR ventil

Příspěvek od Petr147 » 21.12.2011, stř 07:38

a co čidlo tlaku v sádní? spousta lidí tu z něj měla jenom váleček hnusu :D vyčištění je práce na 10 minut

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od Liwika19 » 21.12.2011, stř 13:35

no jo mame s tym skusenosti :smt019 :-D
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od yan.ko » 21.12.2011, stř 13:45

enšpa píše:akorát tlak hlásil úplný zmatiny.
= P2453 - signál snímače rozdílového tlaku - jednotka obdržela neplatný signál z čidla

aneb

namerena hodnota tlaku ve vyfukovem potrubi byla mimo rozsah. Vycisti cidlo tlaku ve vyfuku. Pokud nepomuze, vymen. Pokud se chyba objevi znova a mas tuneno, obratit se na tunera.
Alfa Romeo Perfection

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 21.12.2011, stř 15:20

Petr147 píše:a co čidlo tlaku v sádní? spousta lidí tu z něj měla jenom váleček hnusu :D vyčištění je práce na 10 minut
čidlo v sání to není to jsem čistil a zkoušel jsem odpojit i toto čidlo ale DG psala úplně jinou závadu, až jsem odpojil čidlo DPF tak to vyhodilo přesně tu závadu co jsem psal.

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 21.12.2011, stř 15:29

yan.ko píše:
enšpa píše:akorát tlak hlásil úplný zmatiny.
= P2453 - signál snímače rozdílového tlaku - jednotka obdržela neplatný signál z čidla

aneb

namerena hodnota tlaku ve vyfukovem potrubi byla mimo rozsah. Vycisti cidlo tlaku ve vyfuku. Pokud nepomuze, vymen. Pokud se chyba objevi znova a mas tuneno, obratit se na tunera.
tuněno nemám. Ve výfukovém potrubí je taky čidlo? K tomu čidlu(vedle palivového filtru) vede totiž od výfuku hadička, tak jsem myslel že tohle čidlo snímá tlak. :???:

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od yan.ko » 21.12.2011, stř 16:28

Mam na mysli toto ...
dpf.JPG
zvidavejsi si jiste povsimnou i c.19 :wink:
Alfa Romeo Perfection

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 21.12.2011, stř 18:52

yan.ko píše:Mam na mysli toto ...
dpf.JPG
zvidavejsi si jiste povsimnou i c.19 :wink:
jo to mám na mysli akorát já tam mám snímač sjedním vývodem a vede k němu jedna hadice.
Ještě se zetám jak se ten bazmek čistí ,stačí to vystříkat nějakým sprejem.

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od yan.ko » 21.12.2011, stř 20:38

S jednou? Jestli on nebude problem prave v tom. Nevypadla hadice z toho druheho vstupu, nebo neulomil se? Ten snimac snima rozdil tlaku ve vyfukovem potrubi pred a za DPF, podle toho vyhodnocuje jak moc je filtr zaplnen (ucpany). Neni mi dost dobre jasne, jak by toho mohl docilit s pouze jednim vstupem (teoreticky by snad slo porovnavat az v ECU s tlakem v sani, ale ...).

Navic jak se divam do ePeru, tak vsechny 159 1.9JTD maji vyobrazeny ten snimac (51792301/55200301) se dvema vstupy.
dpf map.JPG
Vic by ti k tomu asi rekl cendler, nebo nekdo kdo s DPF dela. Ja ho na aute nemam.
Alfa Romeo Perfection

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 22.12.2011, čtv 08:06

yan.ko píše:S jednou? Jestli on nebude problem prave v tom. Nevypadla hadice z toho druheho vstupu, nebo neulomil se? Ten snimac snima rozdil tlaku ve vyfukovem potrubi pred a za DPF, podle toho vyhodnocuje jak moc je filtr zaplnen (ucpany). Neni mi dost dobre jasne, jak by toho mohl docilit s pouze jednim vstupem (teoreticky by snad slo porovnavat az v ECU s tlakem v sani, ale ...).

Navic jak se divam do ePeru, tak vsechny 159 1.9JTD maji vyobrazeny ten snimac (51792301/55200301) se dvema vstupy.
dpf map.JPG
Vic by ti k tomu asi rekl cendler, nebo nekdo kdo s DPF dela. Ja ho na aute nemam.
to se kamoš servisák taky divil, ale je tam snímač(55198717) s jedním vývodem a od výfuku vede jen jedna hadice.

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od yan.ko » 22.12.2011, čtv 09:58

Hmmm, mas recht ...
dpf2.JPG
Druha doura tam je taky, ale spise to vypada, ze to porovnava tlak ve vyfuku s atmosferickym tlakem. Podle ePeru se tenhle snimac dava jen do Fiatu, nebo Lancii, no nebylo by to poprve, co se mylil.

Kazdopadne tvuj problem je v tom snimaci. Ten v sani jsem cistil isopropylalkoholem a uchostourem, snad to zabere i na tenhle z vyfuku.
Alfa Romeo Perfection

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 22.12.2011, čtv 13:03

yan.ko píše:Hmmm, mas recht ...
dpf2.JPG
Druha doura tam je taky, ale spise to vypada, ze to porovnava tlak ve vyfuku s atmosferickym tlakem. Podle ePeru se tenhle snimac dava jen do Fiatu, nebo Lancii, no nebylo by to poprve, co se mylil.

Kazdopadne tvuj problem je v tom snimaci. Ten v sani jsem cistil isopropylalkoholem a uchostourem, snad to zabere i na tenhle z vyfuku.

takdík za cenné rady ,už je vyčištěno odskoušeno a za 2litry objednaný nový který půjde až z německa protože tady jaksi nemaj. tak až po novém roce.

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 23.12.2011, pát 19:23

Tak snímač dorazil kupodivu už dnes ráno, hned jsme ho vyměnili smazali chybu a zatím ujeto asi 100 km a kontrolka mlčí :smt023 .

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti