Maserati
Re: Maserati
nemůžu říct, že bych se z elektromotoru posadil na zadek, ale stejně by mě potěšilo, kdyby to vzniklo...2020
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
Re: Maserati
Pokud by to udělali po "taliánsku", dali tam jen lehkou baterii a elektriku použili jen na dotování výkonu něž pořádně zaberou turba, nebo je třeba přitlačit na pilu, mohlo by to být super. A samozřejmě alespoň šestivál nad 2.5. 
Ale obávám se nejhoršího, sice pěkný ale těžký jak kráva s váze odpovídajícími jízdními vlastnostmi. Do luxusního GTčka, zas proč ne, ale cpát to do něčeho co má být "sportovní"...
Kvůli fabrickým limitům by měl Fiat udělat malý městský vozítko na elektriku za co nejmenší cenu (jako nákupní tašku si to dokážu představit a dokázal bych to tak i používat), tak by FCA mohlo přestát dobu, než svět zjistí, že na kompletní elektrifikaci nemá kapacity a že ty elektromobily zas tak "zelený" nejsou.

Ale obávám se nejhoršího, sice pěkný ale těžký jak kráva s váze odpovídajícími jízdními vlastnostmi. Do luxusního GTčka, zas proč ne, ale cpát to do něčeho co má být "sportovní"...
Kvůli fabrickým limitům by měl Fiat udělat malý městský vozítko na elektriku za co nejmenší cenu (jako nákupní tašku si to dokážu představit a dokázal bych to tak i používat), tak by FCA mohlo přestát dobu, než svět zjistí, že na kompletní elektrifikaci nemá kapacity a že ty elektromobily zas tak "zelený" nejsou.
Re: Maserati
podle tohoto článku to vypadá spíš na čistý elektromobil....
http://www.auto.cz/maserati-alfieri-ele ... 020-127614
no uvidíme....
http://www.auto.cz/maserati-alfieri-ele ... 020-127614
no uvidíme....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Maserati
hezký auto, ale vyplývá z toho že by člověk měl běžet koupit výběhový GranTurismo).
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Maserati
no, vo tom žádná, ale pořád mnohem lepší, než to celý zavřít... myslím, že to nemají lehký...
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
Re: Maserati
Po pravdě to vidím spíš jako další hřebíček do rakve...
Fandů elektromobilů není moc a mezi zákazníky Maserati jich bude ještě míň. Navíc ti co chtějí rychlý elektro auto už mají idol v Tesle, to by muselo být Maserati výrazně levnější, ale všichni známe Italy...
Tesla má v Evropě alespoň mizerný servis, jaký bude mít Mase? Už vidím jak dealeři s nadšením vráží miliony do vybavení servisu na jinou technologii s vyhlídkou, že jim tam nikdo nepřijede. A naopak, kdo si koupí auto bez servisu...
Kdyby Alfieri dali na platformu Giorgio už to mohlo jezdit a mohli na stejné platformě připravovat Ghibli.
Moc to nechápu...
Fandů elektromobilů není moc a mezi zákazníky Maserati jich bude ještě míň. Navíc ti co chtějí rychlý elektro auto už mají idol v Tesle, to by muselo být Maserati výrazně levnější, ale všichni známe Italy...
Tesla má v Evropě alespoň mizerný servis, jaký bude mít Mase? Už vidím jak dealeři s nadšením vráží miliony do vybavení servisu na jinou technologii s vyhlídkou, že jim tam nikdo nepřijede. A naopak, kdo si koupí auto bez servisu...
Kdyby Alfieri dali na platformu Giorgio už to mohlo jezdit a mohli na stejné platformě připravovat Ghibli.
Moc to nechápu...
Re: Maserati
Platformu mají (Giorgio), motor mají (QV), nevím na co čekají. Cpát do toho elektriku? To si chtějí hrát na BMW i8?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Maserati
Fakt zírám a smekám před nima! Přesvědčit svoje šéfy, že co jsem dělal a bral za to každej měsíc vejplatu posledních pár let, je vlastně nebetyčná pitomost a teď je třeba to všechno zmačkat a hodit do koše a je potřeba to další rok dva dělat úúúplně jinak a má pro ně pořád smysl aby tu mojí teplou sesli nezrušili ... huuustý ...
https://www.novinky.cz/auto/507401-mase ... rochu.html
https://www.novinky.cz/auto/507401-mase ... rochu.html
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
Re: Maserati
Myslím že to šlo spíš shora. Nedařilo se jim prodávat vyssi pocty i když šlo segmentove a cenově Maserati dolu. Takže se jim vyplatí držet menší počty a vyšší marže když poradne neprodají v dnešní době ani suvcko
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Maserati
No, je to takove strileni do tmy z jejich strany.... ani Alfe ani Mase se absolutne nedari.... (coz taky mimochodem doklada ze zariznout Lancii bylo spravne, protoze je evidentni ze by to byl taky jen dalsi pacient a cerna dira na penize....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Maserati
Zaříznout Lancii bylo asi správné z ekonomického hlediska. A ze stejného hlediska by tedy mělo být správné zaříznout i Alfu a Mase...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Maserati
Nevím jestli zaříznout Lancii bylo to nejsprávnější. Mě by přišlo výhodnější kdyby Mase, Alfa a Lancia sdílely vývoj s tím že Mase by mělo o "pár válců víc", Alfa by měla sportovné laděné modely a Lancia do luxusu s jejich klasickými výstřednosmi. V podstatě by měli na tři značky stejné portfolio jako má (míval) BMW nebo Mercedes. Jenže to kluci Italský neumí, a nepoužijí ani jednu z evidentně nejlepších platforem dneška a zřejmě v přesvědčení "že to udělají líp" se nimrají na svém písečku.
Re: Maserati
Harous: no na to mozna brzo dojde.... (spis teda prodej nez zarez)
Petr: nevim, kdyz uz Alfa se blbe prodava tak tezko si predstavit ze by byla jeste Lancia ktera by se s tim z podstatne casti prekryvala.....
Petr: nevim, kdyz uz Alfa se blbe prodava tak tezko si predstavit ze by byla jeste Lancia ktera by se s tim z podstatne casti prekryvala.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Maserati
To co Italům šlo dobře už od Tipa jim teď nějak nejde.
Tipo 5dv. - Tipo 3dv. - Tempra - Tempra SW - Delta 2 - Dedra - Dedra SW - 145 - 146 - 155. A to jsem nepočítal Coupe - GTV - Spider, pozdější Bravo, Brava, Marea, plus jsem určitě na něco zapomněl. Dneska mají platformu z Giulie kterou nedokáží použít jinde a rozmělnit tím náklady.
Tipo 5dv. - Tipo 3dv. - Tempra - Tempra SW - Delta 2 - Dedra - Dedra SW - 145 - 146 - 155. A to jsem nepočítal Coupe - GTV - Spider, pozdější Bravo, Brava, Marea, plus jsem určitě na něco zapomněl. Dneska mají platformu z Giulie kterou nedokáží použít jinde a rozmělnit tím náklady.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Maserati
A do jakych konkretne modelu v ramci FCA by meli zacit tu platformu davat? Mate nekdo udaje o tom, kolik by to stalo prejit napric skupinou (nebo jeji casti) na novou platformu? Bylo by to levnejsi nez zustat u soucasnych platorem? Zvysi zmena platformy prodeje? Vite nekdo jak uctuji naklady v ramci skupiny? Jinak to, ze kdysi nekdy neco vyrabeli co se jakz takz prodavalo nic neznamena, dneska je jina doba, jiny trh a jiny zakaznici...
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Maserati
Ano, tehdy Fiat učil ostatní sdílení technických celků napříč koncernem. Dnes v tom trochu pokulhává. Ono mít platformu která je technologicky na výši, ale nepoužívat jí je trochu nepraktický. Podle původních plánů měla ta platforma být použitá i pro Maserati, Dodge a Jeep. Ale třeba se k tomu ještě dostanou časem...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Maserati
kenjiro: Tak mininálně mohla být v loňským Ghibli, jinak pokud na Giorgiu stojí Giulia i Stelvio asi nebude zas tak velký problém platformu modifikovat. Určitě levnější než vytvářet novou.
Kubas: myslím že na špatných prodejích má lví podíl markrting, jinak samozřejmě by se to krýt nesmělo, obrazně - pokud je Giulia ekvivalent k trojkovýmu bávu, Lancia by musela začínat u pětky. Lancia by se kryla v motorech s Alfou a v luxusu s Mase. Ideálně by tyhle tři firmy měly mít společný management i na nižší než ůrovni než vedení FCA. Managerský auto FCA v evropě nemá (Quattroporte je pořád víc "sporťák") a tam by mohlo být místo pro Lancii ať už by to auto bylo vyrobeno kdekoliv po FCA. Té značky je škoda.
Kubas: myslím že na špatných prodejích má lví podíl markrting, jinak samozřejmě by se to krýt nesmělo, obrazně - pokud je Giulia ekvivalent k trojkovýmu bávu, Lancia by musela začínat u pětky. Lancia by se kryla v motorech s Alfou a v luxusu s Mase. Ideálně by tyhle tři firmy měly mít společný management i na nižší než ůrovni než vedení FCA. Managerský auto FCA v evropě nemá (Quattroporte je pořád víc "sporťák") a tam by mohlo být místo pro Lancii ať už by to auto bylo vyrobeno kdekoliv po FCA. Té značky je škoda.
Re: Maserati
Jasne ze by to portfolio slo nejak chytre udelat.... ale proste si myslim ze reakce trhu by byla vlazna a obchodne by se to nevyplatilo.... jen muj subjektivni nazor....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Maserati
No pokud by to dali do Ghibli, tak to nic neresi, protoze to se prodava jeste min nez Giulia a nemyslim, ze zmenou platformy by se ty prodeje nejak zvedly. Ale myslim, ze v nejake forme se to u Maserati v budoucnosti asi objevi. A davat to do US aut? Nemyslim, ze to dava ekonomicky smysl, protoze to je uplne jiny trh s jinymi pozadavky. A kam dal? Podle me evropska cast FCA proste narazila na limity trhu a sve produkce. I kdyby narvali do marketingu x miliard (ktere na to nemaji), tak by stejne nezabrali takovou cast trhu, aby se to vratilo. O Lancii si muzeme myslet co chceme, ale ze by si Lancii koupil nejaky manager misto 5er, 7er, A6/A8 nebo E/S klasse? To je prece totalne nerealny...
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Maserati
...uz kvuli tomu ze 80% techto aut se proda v Nemecku....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Maserati
Lancia nějaké vyšší třídy by v tuhle chvíli byla asi ještě větší (obchodní) propadák než Giulia. Lancii bych osobně viděl v tuhle chvíli v segmentu malých aut jako je Ypsilon a crossoverů. Tam by asi místo bylo.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Maserati
Harous: taky možnost... s odkazem na malou Deltu... jenže trh málých aut taky zřejmě půjde do kopru.
kenjiro: no ona by společná platforma u Mase sice k větším prodejům zřejmě nevedla, ale rozhodně by snížila provar...
"ze by si Lancii koupil nejaky manager misto 5er, 7er, A6/A8 nebo E/S klasse?" - tak dělo se to, a co jsem se bavil s německým mechošem germánii byla vcelku oblíbená mezi staršími lékaři a podobnými týpky co chtěli vypanout z šedi, mladý progresivní Helmut dnes asi ne.
Kubo - všechno jsou to naše subjektivní názory, nějak se bavit musíme
kenjiro: no ona by společná platforma u Mase sice k větším prodejům zřejmě nevedla, ale rozhodně by snížila provar...
"ze by si Lancii koupil nejaky manager misto 5er, 7er, A6/A8 nebo E/S klasse?" - tak dělo se to, a co jsem se bavil s německým mechošem germánii byla vcelku oblíbená mezi staršími lékaři a podobnými týpky co chtěli vypanout z šedi, mladý progresivní Helmut dnes asi ne.
Kubo - všechno jsou to naše subjektivní názory, nějak se bavit musíme

Re: Maserati
Jo, lekar, pravnik atd si Lancii mozna koupil, ovsem do korporatu zcela bez sance.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Maserati
Ona taky platforma není vše, stačí se podívat na testy 5er, E-classe, nemluvě o 7er a S-classe... Toto technologicky dohnat by znamenalo obrovské investice, vždyť proč se neprodává Mase? Italové udělají super motor, super podvozek a interiér poskládají ze součástek napříč koncernem z posledních deseti let. Infotainment je snad nějaký recyklát z Jeepu... Mám souseda Itala s Cromou a nedávno jsme se bavili, že to má už celé domlácené, ale nemá do čeho jít, takže s ní bude jezdit do rozpadnutí
Vše je to o penězích, stačí se podívat na Volvo... před pár lety ho prodal Ford, auta to byla taková směs dílů Volvo/Ford/VW, najednou do toho nacpalo Geely peníze a ta značka rok od roku roste https://www.volvista.cz/novinka/volvo-p ... es-600-000 Taky je pravda, že hodně přepracovali prodejní síť, přístup k zákazníkům a přístup ke fleetu. Právě ta auta si kupují různí doktoři atd., hlavně je to asi jediná alternativa k německé trojce.

Vše je to o penězích, stačí se podívat na Volvo... před pár lety ho prodal Ford, auta to byla taková směs dílů Volvo/Ford/VW, najednou do toho nacpalo Geely peníze a ta značka rok od roku roste https://www.volvista.cz/novinka/volvo-p ... es-600-000 Taky je pravda, že hodně přepracovali prodejní síť, přístup k zákazníkům a přístup ke fleetu. Právě ta auta si kupují různí doktoři atd., hlavně je to asi jediná alternativa k německé trojce.
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Maserati
Volvo je dobrá ekonomická cesta (byť pro hrdé švédy trochu smutná), jenže nová Volva jsou také extrémně nezáživná. Sice nabízí vše co dnešních 71 pohlaví žádá, ale když se podívám na tu fotku, tak vidím 5 pěkných lednic A+++.
(už jsme staří ... )
(už jsme staří ... )
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host