Kupujeme AR 147...

Odpovědět
Vinzl

Příspěvky: 13
Registrován: 27.5.2013, pon 16:19

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Vinzl » 27.5.2013, pon 19:20

Petr147 píše:jen si nech rezervu alespoň dvacet tisíc, ať se do toho hned nevysypeš... klasika jako první- rozvody, olej, pravděpodobně náprava a kontrola turba... pak x dalších "drobností", jako třeba ten urvanej kastlík :)
S tímhle tak trochu počítám, ikdyž už jsem předešlé 2 auta koupil a bez dalších investic jsem je jezdil až do prodeje :D Bokem si však peníze nechávám vždy... Jen mě spíš zajímá, zda-li nejsou Alfy, jak hodně lidí říká "kazivé"... hodně lidí mi říkalo, že ani Renaulta by si nekoupili a já neměl žádný problém, ale i tak mě vždy těší spíš názor těch, co v určitém voze najeli nějaký ten "kilometr" :)

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Liwika19 » 27.5.2013, pon 19:24

alfu je najlepsie kupit od alfistu lebo je tam predpoklad ze teda sa o auto staral. a nie z nejakeho bazaru kde tam ktovie co lial predosli majitel, napravu to ma na sracky a turbo mozno tiez. potom vznikaju reci typu ze je to sracka a kazi sa to kazdy kilometer...
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Petr147 » 27.5.2013, pon 19:29

tak kazí se +- stejně, nic extra... naftové motory jsou od fiatu a jsou jedny z nejlepších ve své době, tam není o čem... jiná strana je podovzek, ten je nejlepší ve své třídě, bohužel i tomu odpovídá náročnost na servis... rozhodně se informuj tady na foru na značky dílů - 147 má stejný podovzek, jako 156 a GT, takže hledej v sekci 156, tam je to vlákno nejvíc obsáhlé... na Renaultu jsi měl vzadu trubku, na kterou jsi nemusel za celou dobu sáhnout, tady máš 6 ramínek + věci okolo a na přední nápravě místo dvou ramen, u kterých jsi pravděpodobně mohl měnit jenom čep, tak tady máš 4 ramena, která se mění jako jeden kus... jestli jsi neměl ještě naftu, tak se připrav na možné problémy, jako zaseknutý EGR ventil (samo oprava za hodinu), zatuhlé klapky na turbu, prasklé hadice... ale to jsou klascké věci jako u jiných aut...

pěkný auta vozí Martin http://www.mates-auto.cz/

Vinzl

Příspěvky: 13
Registrován: 27.5.2013, pon 16:19

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Vinzl » 27.5.2013, pon 19:33

Liwika19 píše:alfu je najlepsie kupit od alfistu lebo je tam predpoklad ze teda sa o auto staral. a nie z nejakeho bazaru kde tam ktovie co lial predosli majitel, napravu to ma na sracky a turbo mozno tiez. potom vznikaju reci typu ze je to sracka a kazi sa to kazdy kilometer...
Jo, to je sice pravda a projel jsem i místní vlákno s prodejem :) ale 147 tu moc není a Alfy neznám tak dobře, abych věděl, co je ještě 147 podobné motorizací, vzhledem i výbavou :) A přesně o to jde.. vybrat takový kus, abych mohl vklidu někam na dovolenou a nemusel se bát, že mě Alfa někde nechá :) A nepotřebuju auto na chvíli.. Spíše bych chtěl mít od koupě auta na nějakou dobu klid.. :)

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1124
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od soft147 » 27.5.2013, pon 19:37

Nejsem si jistý, ale mám tušáka, že Clio má větší kufr, než 147, která má úžasných 280 litrů, tak jen abys věděl, co na dovolenou nechat doma :D
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Petr147 » 27.5.2013, pon 19:38

ted je otazka, kolik za ní chceš dát

Vinzl

Příspěvky: 13
Registrován: 27.5.2013, pon 16:19

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Vinzl » 27.5.2013, pon 19:38

Petr147 píše:tak kazí se +- stejně, nic extra... naftové motory jsou od fiatu a jsou jedny z nejlepších ve své době, tam není o čem... jiná strana je podovzek, ten je nejlepší ve své třídě, bohužel i tomu odpovídá náročnost na servis... rozhodně se informuj tady na foru na značky dílů - 147 má stejný podovzek, jako 156 a GT, takže hledej v sekci 156, tam je to vlákno nejvíc obsáhlé... na Renaultu jsi měl vzadu trubku, na kterou jsi nemusel za celou dobu sáhnout, tady máš 6 ramínek + věci okolo a na přední nápravě místo dvou ramen, u kterých jsi pravděpodobně mohl měnit jenom čep, tak tady máš 4 ramena, která se mění jako jeden kus... jestli jsi neměl ještě naftu, tak se připrav na možné problémy, jako zaseknutý EGR ventil (samo oprava za hodinu), zatuhlé klapky na turbu, prasklé hadice... ale to jsou klascké věci jako u jiných aut...

pěkný auta vozí Martin http://www.mates-auto.cz/
Super, děkuju za parádní odpověď.. Ano, Renault byl v tomhle směru o něco jednodužší, ale tomu také odpovídájí jízdní a komfortní stránky auta, není to tak? A co se týče těhle oprav u nafty, tak s tím taky trochu počítám.. Jen doufám, že to nebude každou chvíli a aby mi nakonec nafta nesežrala bankovní konto :D

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1124
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od soft147 » 27.5.2013, pon 19:40

Jestli budeš ve 147 jezdit za 7 a víc, tak buď bys jezdil +- 8km a nebo to budeš honit jak nadmutou kozu :)
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Liwika19 » 27.5.2013, pon 19:42

podstatne je, najst si kvalitneho mechanika co sa do toho vyzna. aby si potom v buducnosti neopravoval to, co ti mechanik s jeho "odbornymi znalostami" pokazil...
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Vinzl

Příspěvky: 13
Registrován: 27.5.2013, pon 16:19

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Vinzl » 27.5.2013, pon 19:42

soft147 píše:Nejsem si jistý, ale mám tušáka, že Clio má větší kufr, než 147, která má úžasných 280 litrů, tak jen abys věděl, co na dovolenou nechat doma :D
Na dovolenou jsme zatím jen 2, takže by mě kufr ani moc netrápil, každopádně Clio má jen o 10litrů v kufru více místa, což už asi tak velký rozdíl neudělá... Co se týče investice, tak bych bral do 100tis nejlépe, aby kdyžtak zbylo i více na ty prvotní investice :)

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1124
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od soft147 » 27.5.2013, pon 19:49

Doporučím buď prověřenou koupi z ČR, ale lepší je dovoz Itálie, auta jsou naprosto bez koroze a v lepším stavu než z Německa. Viděl jsem co jeden maník vozí a kolem 100t už jsou kousky skoro jak nový.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Petr147 » 27.5.2013, pon 19:54

co jsem viděl poslední dobou dvě auta, co byla z Itálie, tak opravdu byl stav naprosto parádní... na dovoz z Itálie dej vědět klukům z http://autoscan.cz/ koukni na http://www.autoscout24.de nebo mobile.de aby jsi dostal trochu představu, co by se ti libilo

Vinzl

Příspěvky: 13
Registrován: 27.5.2013, pon 16:19

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Vinzl » 30.5.2013, čtv 19:40

Tak byl jsem si pár 147 okouknout a tahle: http://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa- ... oFrom=list se mi zdá zatím jako nejvhodnější.. Jízdní vlastnosti dobré, nic neklepe, neháže.. při prudkém zrychlení a brždění také bez problémů.. Je to dovoz z itálie a jsou zde záznamy rok staré s nájezdem okolo 72tis. km, takže i kilometry by měli sedět.. Sedačky byly vpořádku, volant více-méně taky, akorát řadička to trošku schytala, ale to jsem si všiml snad na všech alfách.. Co na ni říkáte vy?? :) Samozdřejmě to beru s tím, že peníze na olej, filtry a jelikož to má 81tis tak radši rovnou i rozvody mám bokem odložené a vše bych preventivně udělal.. :)

Jako další adept je tu pak auto od alfisty: http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=83&t=13958
Trošku mě akorát od něj odráží to, že bylo bourané a má 2x takový nájezd... na druhou stranu je to pěknější vnitřek a jasný původ a vím, co s autem kde co dělal :)

Děkuju

Jenik
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 146
Registrován: 10.11.2012, sob 20:34
Bydliště: Praha 9

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Jenik » 31.5.2013, pát 15:52

Co se týče té první tak v podstatě to samý mám já. Mám pocit, že jsou tam rozvody předepsaný kolem 120 tis km...
Nicméně, dost možná tam budeš mít DPF filtr, já ho tam měl... Tak s tím kdyžtak kalkuluj, já za odstranění + egr off + chip dával v autoscanu kolem 9000...
AR 147 JTDm | 88kW @ 103kW | 2006 | Progression | BOSE | EGR + DPF OFF by Autoscan.cz

www.foliatecshop.cz | www.omp-shop.cz | www.sparco-shop.cz

Vinzl

Příspěvky: 13
Registrován: 27.5.2013, pon 16:19

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Vinzl » 2.6.2013, ned 14:49

Jenik píše:Co se týče té první tak v podstatě to samý mám já. Mám pocit, že jsou tam rozvody předepsaný kolem 120 tis km...
Nicméně, dost možná tam budeš mít DPF filtr, já ho tam měl... Tak s tím kdyžtak kalkuluj, já za odstranění + egr off + chip dával v autoscanu kolem 9000...
Ten DPF filtr nejak moc vadi? :-) jinak co se týče názorů, tak bych jich potřeboval co nejvíc :-P a mam ještě tady v okolí jednu před FL, 2004, 103kw, ale podle interiéru se mi zdá buďto na itala, co se o auto starat neumí a má 3prstynky na každé ruce, nebo nesedí kilometry.. Volant ovšem nějak zničený není.. Jen tlačítka, tlačítka na stahování oken a trosku radici páka.. A trosku blbne displej na klimu.. :-( je to možné u auta se 100tkm??? Nebo to má spíše nájezd přes 200??? Díky moc

Jenik
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 146
Registrován: 10.11.2012, sob 20:34
Bydliště: Praha 9

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Jenik » 2.6.2013, ned 19:20

ty tlačítka apod jsou potažený nějakou tenoučkou gumou, poškrábaný jsou skoro všechny, moje ve 125 tis měla taky doškrábaný madla a tlačítka, o řadičce nemluvim, volant byl OK.

Co se týče nájezdu, tak zkus si se svou vyhlídlou sject k někomu na diagnostiku, nějak se tam dá pošachovat chyba a pak se ukáže reálnej stav KM v jiný jednotce, ale nevím jak na to.

A to DPF, no podívej, auto se rozjelo až kolem 2500 otáček... CCa každejch tisíc km jsem jel nějakou dobu se spotřebou 8-16 jak se vypaloval ten filtr. Brzdí to trochu reakci na plyn (odpor ve výfuku) a přidá to na spotřebě. Mně odešel EGR, tak jsem to nechal vymontovat všechno
AR 147 JTDm | 88kW @ 103kW | 2006 | Progression | BOSE | EGR + DPF OFF by Autoscan.cz

www.foliatecshop.cz | www.omp-shop.cz | www.sparco-shop.cz

Venca.P
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 381
Registrován: 30.7.2012, pon 15:47
Bydliště: Pardubice

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Venca.P » 7.7.2013, ned 10:08

Neznate nekdo? Na ty kilometry mi priijdou nejak poniceny plasty pod oknem. http://m.sauto.cz/detail?sort=0&c=1&sta ... ge=1&man=1
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 22.7.2013, pon 20:00

Zdravím všechny alfisty,
už nějakou dobu si chci pořídit Alfu (byl jsem jí jednou kdysi svežen a od té doby se jen utvrzuji, že opravdu ano, že už mě nebaví jen slintat na každý projíždějíci vůz této značky). Snažil jsem se projít tohle fórum a najít odpovědi, aniž bych vás začal hned zasypávat otázkami co se tu řešili už v minulosti. Leč vaše fórum už má opravdu hodně příspěvků a já bych raději i trochu konzultoval s Vámi můj konkrétnější případ, protože máte přeci jen zkušenosti.

1) Řešil jsem, jakou Alfu bych si měl pořídit. Chtěl bych ročník 2006+. Moje volba padla buď na nejkrásnější osobní auto dneška - tedy AR 159, nebo na svižnější, ekonomičtější, levnější a jen o chlup míň hezkou AR 147. Nejsem žádný pracháč a je mi jasné, že 159ku za 150K sice můžu sehnat, ale je to ruská ruleta. Proto mi přijde rozumnější pořídit kolem 100K 147ku s tím, že bude v lepším stavu (méně najeto, o rok mladší) a ušetřené peníze je dobré- většinou nutné- investovat do rozvodů a zavěšení kol (nedej bože turba). Je to rozumné, nebo je i těch 100K(+ rozvody, ramena) za AR147 po FL málo a je velké riziko (určité riziko bude vždy) na špatný kus? Samozřejmě kdybych sehnal dobrý kus levněji, tak tím lépe.

2) Asi největší dilema je jaký motor. Snažil jsem najít jednoznačnou odpověď, ale to samozřejmě nejde. Hlavní kritérium co mě zajímá je spolehlivost a potom spotřeba. Výkonu mají dle mého názoru oba agregáty dostatečně.
a) U JTD je mi sympatická lepší spotřeba, ale na druhou stranu se mi nemusí až tak výrazně projevit, protože delší cesty jedu 1x měsíčně (100-300 km) a jinak jezdím do práce po okrskách denně 2x cca 15km. Samotný motor mi přijde (tedy z toho co jsem tu vyčetl) sice spolehlivý, ale plný kurvítek (EGR...) a nerad bych měl pak problémy s technickou, s odpálením motoru, trápení se spotřebou a cukáním. S tím, že nebudu kupovat nové auto ještě navíc nevím, v jakém stavu bude turbo. Zvažuji 1.9, ideálně v šestikvaltu.
b)TS 1.6 - o twin sparku jsem četl, že je náchylný na kvalitu oleje (nedej bože jeho nedoplnění) a jen velmi nerad bych koupil přidřený motor, který se bude tvářit OK, ale za půl roku z něj začnou lítat špony. Jeho spotřeba je o 1-2 litříky vyšší, ale zase je to motor lehčí, mohli by míň (dle mého?) odcházet ramena náprav, auto by s ním mohlo mít lepší jízdní vlastnosti a v malých otáčkách by neznělo jako traktor. Oproti dieslu by odpadli i starosti s kurvítky, člověk by se nemusel tak starat o turbo (za jízdy i údržbou) a trápení s EGR. Jen mi přijde jako motor méně spolehlivý, víc náchylný na údržbu a docela dost žere.

Je mi jasné, že 147 s 1.9JTD, nebo 1.6TS nebude žádné letadlo. Neplánuji ani čipování, ani tunning. Z mladistvého honění se za koníkama jsem již vyrostl a hledám Alfu pro každodení běžné ježdění s tím, že si občas udělám radost a trochu ji proženu. Mám garáž. Do automechanika-amatéra mám sice daleko, ale výměnu oleje, filtrů, brzdových destiček a podobných spotřebáků zvládám. Určitě se o ni budu starat a kontrolovat. Zatím se snažím posbírat rozumy a samotné pořízení plánuji cca v říjnu. Nechci do toho skočit po hlavě a pak si rvát vlasy, ani nechci koupit první kousek, co mi padne pod ruku.

Ještě jednou se tedy omlouvám za dotazy, které se tu jistojistě už probírali mnohokrát, ale budu vděčný za názor každého, kdo má nějaké připomínky.

Temp
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

cercanak

Příspěvky: 29
Registrován: 4.3.2012, ned 14:34

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od cercanak » 22.7.2013, pon 20:08

co 156 po faceliftu s 2.0 jts?

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 22.7.2013, pon 20:53

156 je nádherné auto. Ale už je taky docela veliké a benzínový dvoulitr už je pro mne moc velký luxus. To přenechám závodníkům :)
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Princ William
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 526
Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
Bydliště: Plzeň

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Princ William » 22.7.2013, pon 21:25

Když to vezmu podle zmiňovaných motorů, tak u TSka je častým "problémem" variátor (u 88kW), spotřeba oleje a s tím spojená častá kontrola hladiny, navíc chybějící kontrolka stavu hladiny oleje, větší spotřeba pohonných hmot, netěsnost převodovky. U JTD zase bude připadat v úvahu častější výměna dvojhmoty (setrváku) a s tím spojené spojky, výměna silentbloků motoru na nosníkách atp. , tužší spojkový pedál (to taky nemusí každému vyhovovat), horší nedotáčivost vlivem těžšího předku, možné problémy s EGR ventilem a turbem (ale taky se Tě to může vyhnout). Jako plus je u 8V (se 16V nemám zkušenost) 0 spotřeba oleje, navíc je kontrolka stavu oleje a subjektivně přesnější řazení (převodovka).
Spotřeba jak ty popisuješ po okreskách (ne město, ne dálnice), tak o litr menší u JTD. Ramena bych neřešil, ty jsou klasika u těch našich "krásných" silnic, budeš je dělat jak u TSka, tak u JTDčka.
U TSka Tě může případně potkat potkání motoru, u 8V JTDčka jsem se s tím ještě nesetkal, ale všechno to je jistě o údžbě a kvalitě servisu.
Olej bych moc neřešil, jak u TSka, tak u JTDčka bych dával Selenii.
Snad jsem na nic nezapomněl. Možná někdo bude mít další postřehy a potvrdí nebo vyvrátí co jsem napsal. TSko beru jen 1.6, s 2.0 nemám zkušenost.
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Petr147 » 22.7.2013, pon 23:25

Ja bych nesouhlasil s tim litr rozdílem, tam je daleko víc :)

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 23.7.2013, úte 05:28

Děkuji za postřehy.
Jak jsou pak na tom se spolehlivostí a žravostí jednotlivé verze JTD? 8V, 16V, 85/88/110KW? je třeba 88KW spolehlivější, než 110KW? Zdálo by se logické, že výkonnější motor bude mít výkon na úkor něčeho jiného. Nebo je prostě jen modernější?
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Princ William
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 526
Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
Bydliště: Plzeň

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Princ William » 23.7.2013, úte 07:18

Petr147 píše:Ja bych nesouhlasil s tim litr rozdílem, tam je daleko víc :)
No možná tak litr a půl, ale při okreskách se ta benzínový spotřeba nejvíce blíží k JTD :-D Při pohodový jízdě jsem se dostal s 77kW i na 6.6l a pod 5l s naftou nepojedeš. Záleží jak s tím jezdíš. Taky se dá jezdit s TS 88kW za 15l, ale to jsou extrémy. V každým případě musí jezdit s benzínem se spotřebou někde okolo 7-7.5l se zaplou klimou max. do 8l. Obvyklá spotřeba u JTD 6-6.5l je pravda, že se ale člověk víc sveze i s takovouhle spotřebou, navíc JTD na spotřebu až tak nejezdí, to turbo Tě prostě někdy nedá to nepřišlápnout :-D

Temp: JTD 85kW a 88kW je 8V, ostatní jsou 16V, tedy 103kW a 110kW. U novějších ročníků může být problém i s DPF - filtrem pevných částic. Ohledně spotřeby je něco TADY.
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Petr147 » 23.7.2013, úte 07:56

Nevim proč, ale ja s 88kW jezdím okolo 9-10 :D

Odpovědět

Zpět na „147“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti