To po tý Praze asi jezdíš hodně né? To snad ani neni možný mít po okreskách takovou spotřebu, nebo s tím jezdíš jakPetr147 píše:Nevim proč, ale ja s 88kW jezdím okolo 9-10

To po tý Praze asi jezdíš hodně né? To snad ani neni možný mít po okreskách takovou spotřebu, nebo s tím jezdíš jakPetr147 píše:Nevim proč, ale ja s 88kW jezdím okolo 9-10
Motor Twin Spark má jednu nectnost, která je současně zdrojem jeho největší ctnosti. Motor je podčtvercový, postaven pro vyšší provozní otáčky a je proto navržen s většími vůlemi. Jde snadno za plynem a do otáček, což si vybírá daň v podobě většího opotřebení a tepelného namáhání motoru. Správné mazání je nezbytným předpokladem jeho existence, když motor nemá dostatečný tlak oleje nebo špatný olej, tak nazdar bazar (doslova). Twin Spark dále olej spotřebovává a ne zrovna málo. To souvisí s předchozím. Ostatně si myslím, že motor by olej měl žrát vždy, pokud tedy akceptujeme fakt, že mezi pístem a stěnou válce je olejový film. Jen by ho nemusel být třeba litr na 2000km. Tohle některé majitele A-R zaskočilo a při první servisní prohlídce se podivovali, kam zmizelo 2.5 litru oleje. Auto sice mělo tento úbytek signalizovat, ale o to se zase postarala problematická sonda Bosch. Těm motorům to pochopitelně neudělalo dobře, jsou to potenciální kandidáti na zadření.
Další patologií bylo použití řídkého oleje. Výrobce doporučoval pro Twin-Spark olej 10W-40 a 10W-60 pro provoz s větší zátěží, kdo chápal děje uvnitř motoru, dával tam rovnou 10W-60, čímž se snížila i spotřeba oleje. Kdo v tom moc jasno neměl a byl snadno ovlivnitelný marketingem, tak tam chrstnul 5W-30 a jiné super cool matroše z barevných lahví, čímž vystrojil Twin Sparku prima funus.
Obětí obojího se nejčastěji stala ojniční ložiska, která se začala přidírat, postupně se zvukovým projevem, a pak následuje zadření ložisek, podle fáze natočení klikového hřídele a otáček buď ohnutí kliky nebo vystřelení ojnice z motoru, což je sice vizuálně zajímavé, ale leze to docela do peněz. Škody jsou fatální, je to na výměnu motoru. Od počáteční fáze do kolapsu najede auto asi 30.000km, aniž by na něm bylo něco poznat. Jinak řečeno, určité procento Twin Sparků v ojetých autech je takříkajíc načatých.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host