Alfisti si povídají o koncernu VW
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Petr: jasně že nějaké výhody to auto má, ale už jen z pohledu bezpečnosti je to auto prostě zcela zastaralé, všechno po roce 2000 snad s výjimkou Alfy147 je v úplně jiné galaxii.... v kategorii "1x za týden z vesnice do města na nákup" snad O1 dává smysl, jinak ale opravdu ne....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
no ona o1 co se týka NCAP na tom není tak zle na to, z jakého roku to auto je, jsou horší mladší auta i po roce 2000.
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Jistě, to samé 156 co máme doma... ta čeká taky na ránu z milosti
teď tu měl soused nějaké UA řemeslníky s O1 combi 1.8T 4x4... si říkám hmm, to byla dobrá auta, tu bych klidně místo 156 vzal na ježdění okolo komína, kdyby už nebyla 3x přeražená o strom... občas uděláš olej, v kufru odveze mraky... srnka tě nezabije... stejně závodit s tím nikdo nebude...

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
když to srovnáš třeba se Stilem tak není o čem....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Jenže kolik těch shnil ještě jezdí v použitelném stavu?
to mohu rovnou vytáhnout jedničkovou Lagunu 


Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Ja prave mel za cenu jete octavie BMW 5 e39 520i a 525i a servisoval jsem to uplne v pohode. Dokonce dily, ktere se nevyrabeli v druhovyrobe byly u dealera za uplne v pohode ceny. Ono udrzba ochcavky vyjde nastejno kdyz se o ni clovek stara. Ta "financni nenarocnost" na udrzbu ochcavky vychazi spis z toho, ze ty lidi tomu davaj jen olej kazdejch 30tis km, nic vic, co ale neznamena, ze vic nepotrebuje. V par tech "bezudrzbovejch" kouscich jsem se uz svezl a mel jsem dost. Kdyz majiteli nevadi, ze pri startu motoru vzbudi pulku sidliste (ten ramus prej ustane kdyz se to zahreje - cituji majitele) a podvozek boucha a skripe i na rovne ceste a majitel si jeste libuje jake skvele auto ma, ktere ho nestoji nic nez naklady na naftu a ze by si nikdy nekoupil BMW nebo Japonce, protoze jsou drahe nahradni dily, tak tam konci jakakoliv dalsi debata. A taky ze je rad, ze to nema ani elektricky okna - prej alespon min veci, ktery se muzou posrat...
Co se tyce ND na alfu/fiat tak musim uznat, ze je to tragedie. Z BMW jsem byl zvykly ze i na starou e36 sly sehnat v podstate vsechny dily. A na alfu je problem sehnat i u dealera bezny veci jako mlhove svetlomety, nebo motorek volnobehu a jine dily co se serou, tak to musim uznat, ze je hanba.
Co se tyce ND na alfu/fiat tak musim uznat, ze je to tragedie. Z BMW jsem byl zvykly ze i na starou e36 sly sehnat v podstate vsechny dily. A na alfu je problem sehnat i u dealera bezny veci jako mlhove svetlomety, nebo motorek volnobehu a jine dily co se serou, tak to musim uznat, ze je hanba.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Tak jasně že Oktávek je dostupných víc než jiných aut.... ale to přece o kvalitě toho auta nic neříká.... je to jen o tom že to je v ČR populární auto.... Stejně tak v Itálii nebude problém najít spoustu Fiatů Bravo z té doby....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Tak ono fakt pěkných o1 moc nejezdí a že by nehnily se taky říct nedá, jen na to jsou prostě opravné plechy a lidí si tu oktu raději vyvaří raději než Stilo ... U okty konkrétně , přední blatníky, lemy a hlavně prahy, kolem víčka to je u fl lepší a klasika pak kufr. Ale pokud to někomu stačí , tak prosím, my to máme 15let doma a když se s tím má jet okolo komína, tak jdu radši pěšky , protože horší sedadla a posez hlavně vzadu jsem v ničem jiném podobné kategorie nezažil.
Apropo, možná bude na prodej, druhý majitel, nikdy nelakovano a bez koroze, najeto 310tkm , původ ČR, prostě v topu
Apropo, možná bude na prodej, druhý majitel, nikdy nelakovano a bez koroze, najeto 310tkm , původ ČR, prostě v topu

AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
V ENCAP dopadlo Stilo a O1 stejně. A to i na body:
https://www.euroncap.com/en/ratings-rew ... avia/15652
https://www.euroncap.com/en/ratings-rew ... tilo/15666
V případě nehody bych teda nechtěl sedět ani v jednom.

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
On ten argument servisu má ještě jeden důležitý aspekt. A to je úroveň automechaniků tady. S čistým svědomím říkám, že v CR je automechanik každej kdo má díru do zadku, 90% jsou totální makakové co umí pracovat jen s kladivem a 13 klíčem. Koncern se takhle opravovat dá, cokoliv sofistikovanejsiho = italský nebo francouzský auto, je problém. A to je prostě něco za něco, buď mám auto trochu na úrovni a to holt znamená složitější konstrukci a tím pádem náročnější servis, anebo mám primitivní žebřiňák a pak je to jednodušší resp. bezúdržbový. Když vidím vyučenýho automechanika, uctívače VW, jak sundavá vanu ze 4ky Golfa, kope do ní, mlátí kladivem, páčí pajcrem o startér a nakonec mu já musím ukázat, že ještě nemá povolený 4 lehce skrytý šrouby u setrváku, tak jak pak takový lidi asi fungují, když jim tam někdo přiveze Alfu nebo Citroena. A když jsem u toho Citroena, tak když jsem měl předloni na zimu Xantii, tak vyhlášenej citroeňák předvedl takovou fušeřinu, plus klasicky milion keců, jak tohle a tamto nejde, že jsem si to nakonec všechno opravil sám, a šlo to úplně v klidu, jen se u toho prostě musí myslet.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Chtěl jsem se podívat na net jestli tam nemají nějaký fakt pěkný kousky a při tom jsem narazil na tohle. Tomu říkám stylový zakrytí SPZ.Kubas píše: 5.11.2020, čtv 20:34 Stejně tak v Itálii nebude problém najít spoustu Fiatů Bravo z té doby....

https://www.autoscout24.cz/nabidky/fiat ... c=listPage
Každopádně už jsem zapomněl jak hezký auto to v tý době bylo.

https://www.autoscout24.cz/nabidky/fiat ... c=listPage
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Asi předsudek, ale holandské auto s tažným zařízením mi okamžitě evokuje jak za tím tahá karavan a to fakt ne.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Nevím no, s 1.6 a nájezdem 110tkm karavan? To se mi moc nezdá.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
bobas: tak ty relativně zachovalé Octy to budou asi ty "Toury" které se dělaly až do 2010.... nemyslím že by auta z roku 1997 byly nějaké terno.... to je ten rozdíl v jakém stavu potkáváš třeba Stila a ty Octávie....
Harous: to zakrývání RZ prstem se občas na netu objeví.... v ČR se to nedělá ale v cizině se občas objeví.... primitivní, leč účinné
Jinak Brava bodovala hlavně tím že byla fakt pěkná + teda slušné místo uvnitř i kufr.... dobré motory na naftu + 1.6 a později 1.2 benzín.... jinak prostě obyč auto té doby.... Marea to už byla tehdy kára :-) je vidět že i ty potahové látky byly jinde atd.
Jinak ten report z crashtestu v odkazu máš na druhou generaci ne?
Harous: to zakrývání RZ prstem se občas na netu objeví.... v ČR se to nedělá ale v cizině se občas objeví.... primitivní, leč účinné

Jinak ten report z crashtestu v odkazu máš na druhou generaci ne?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
jojo je to jedna z první tourek s celkem nadstandartním zacházením( otec je stará škola, ex řidič z povolání), před zimou dutiny, sundat podběhy, vystříkat bláto, zaštětečkovat kamínky apod, na to už dneska 99% lidi sere a já se tomu nedivím 

AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Jeste jsi zapomnel na flexu a svarecku, to jsou dalsi dva standardni nastroje zlatych ceskych rucicekMichalT píše: 5.11.2020, čtv 22:19 že v CR je automechanik každej kdo má díru do zadku, 90% jsou totální makakové co umí pracovat jen s kladivem a 13 klíčem.

Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Mareu 2.4TD HLX jsme tehdy v roce 97 měli. Proti sousedově O1 TDI to zaprvé bylo o strašně moc lepší auto a zadruhé to ani nebylo dražší. Bohužel z hlediska nesmrtelnosti byla u těch aut z platformy Tipo vždy problém ta nemilosrdná koroze. Jedničková ovce je a vždycky byl přeceňovaný krám. Proti tomu třeba Favorita mám fakt rád, protože to auto na tu dobu a podmínky bylo neskutečné a není to výprodejová technika VW. Na jednu stranu primitivně jednoduché, na druhou stranu pro jízdu na našich tankodromech neskutečně skvělé auto. Že Felicie už vzniknout neměla, to je pak bez debat.
Escort byla a je mrdka stejného ražení, jako jedničková ovce. Jenže ten Escort je taky o dost starší
Astru, Fko i Géčko jsem měl tu čest dost poznat a jsou to o strašně moc lepší auta snad ve všech ohledech. Mégane neznám, párkrát jsem jel Langustou a ta první taky nebyla špatná.
Strejda to dělal u 156 a tam to nefungovalo - po letech se začal loupat origo plastizol a pod ním to bylo shnilý na tabák. Asi nosnej plastizol 
Croma a Thema jsou prakticky identická auta. 164 má stejnou pouze zadní nápravu, přední je jiná - prakticky převzatá z AR33. Celkově 164 kromě pár kusů podlahy z těch aut nic nemá a taky proto na to nic nejde sehnat.Harous píše: 3.11.2020, úte 18:33 Když už srovnávat tak snad v rámci třídy tehdy nový auta ne? Že BMW nebo MB mělo lepší jízdní vlastnosti je tak nějak jasný, ale to asi nesrovnáváme ne? Jinak Croma má snad stejnou nápravu jako Thema a 164 ne?
Když to budeš rovnat s Escortem, Astrou, Golfem, Meganem tak to jízdně katastrofa nebude. To auto jsem nikdy nemusel, ale zase na něj nebudu plivat jen kvůli tomu, že ho nemám rád.
Escort byla a je mrdka stejného ražení, jako jedničková ovce. Jenže ten Escort je taky o dost starší

To dělám i u 159, tam to funguje a auto nereznebobas píše: 5.11.2020, čtv 22:49 jojo je to jedna z první tourek s celkem nadstandartním zacházením( otec je stará škola, ex řidič z povolání), před zimou dutiny, sundat podběhy, vystříkat bláto, zaštětečkovat kamínky apod, na to už dneska 99% lidi sere a já se tomu nedivím![]()


Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Escorta jsem kdysi měl a bylo to fajn svezení. Ale byla to verze RS2000, standard Escort byl proti tomu jak houpačka. Ale jasně, bylo to auto vyráběný od roku 90.
S Favoritem jsem měl taky tu čest a s větším krámem jsem asi v životě nejel. Nevím už co to bylo za rok, ale byla to neskutečná hrůza...
S Favoritem jsem měl taky tu čest a s větším krámem jsem asi v životě nejel. Nevím už co to bylo za rok, ale byla to neskutečná hrůza...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Megane I a hlavně II je katastrofa.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Svého času jsme měli Escort 1.8D (1995) a Favorit 136L (1989). Fáčko bylo jízdně lepší. Nejen dynamikou, ale i v zatáčkách. Proti Escortu v něm byl jen větší hluk. Jinak jsem měl Favorita rád - upřímné auto, které si na nic nehraje a tak jednoduché, jak jen mohlo v té době být. Dodnes se s tím rád projedu, když je v dobrém stavuHarous píše: 10.11.2020, úte 11:58 Escorta jsem kdysi měl a bylo to fajn svezení. Ale byla to verze RS2000, standard Escort byl proti tomu jak houpačka. Ale jasně, bylo to auto vyráběný od roku 90.
S Favoritem jsem měl taky tu čest a s větším krámem jsem asi v životě nejel. Nevím už co to bylo za rok, ale byla to neskutečná hrůza...

- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Jako asi jsme ho neměli moc ve stavu a nějaký rumunský gumy taky moc nepřidaly, ale pamatuju si to auto hlavně jako úplně tragický. A je pravda, že spousta Felicií, co jsem jezdil potom na tom nebyla o nic líp.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7218
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Moje máma měla Favorita (před víc jak 20 lety), ten teda vůbec netopil a pak měla feldu r.v. 1995 , tenkrát ji kupovala jako 6-ti letou takže žádnou starou mrchu, samozřejmě se musely vyměnit zadní vrata a furt se něco měnilo. No nebudu to natahovat, po feldě mám shledala, že už škodovku fakt nikdy a v roce 2007 jsme jeli pro Fiata Bravu 1.2 16V (r.v.1999 takže po FL) a to byla jiná
, sám jsem něvěřil jak to auto může jet s takovým malým motorem a díky tomu jsem propadl italům fakt už naplno
Tu Bravu jsme kupovali u dealera škodovky, a s odstupem času jsem si říkal, že jestli to tam někdo vyměnil za dvojkovou Fabii v 1.2 HTP tak musel hořce litovat, protože i s tímto autem jsem měl osobní zkušenost a na to raději už ani vzpomínat nebudu

Tu Bravu jsme kupovali u dealera škodovky, a s odstupem času jsem si říkal, že jestli to tam někdo vyměnil za dvojkovou Fabii v 1.2 HTP tak musel hořce litovat, protože i s tímto autem jsem měl osobní zkušenost a na to raději už ani vzpomínat nebudu

AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Brrr, dvojkova fabie je snad úplně nejhorší auto, co kdo kdy (včetně Číňanů) vyrobil.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Krom RS mám ještě zkušenost s 1.6 16V z posledních let výroby, Favorit byl tuším taky jeden z posledních před Felicií a podle mých zkušeností tomu Escortu jízdně nesahal ani po kotníky. Je otázka co s tím Escortem udělal ten diesel, mohlo to rapidně změnit zatížení přední nápravy. Moje vzpomínky na tyhle dvě auta jsou diametrálně odlišný.riprex píše: 10.11.2020, úte 17:16 Svého času jsme měli Escort 1.8D (1995) a Favorit 136L (1989). Fáčko bylo jízdně lepší. Nejen dynamikou, ale i v zatáčkách.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Chlapi když už jsme u Favorita, já vedle toho kdysi zaparkoval se 164 a docela mě pobavilo jak jsou si v určitých aspektech ty auta podobná když se na ně podíváte.... ty hranatý světla, různé hrany na dveřích, vlastně i kliky to má podobné.... docela sranda.... Holt Bertoneho rukopis na Fáčku zůstal :-)
Speedy: hele 1.2 16v byl super motor... kámoš s tím Bravu měl a neskutečně to upalovalo... navíc to mělo myslím celkem dlouhou pětku takže i po dálnici se s tím dalo celkem lítat.... velmi překvapivé auto.... celkově byla Brava fajn, takový typický Fiat - pěkný, praktický, slušně jezdil, dobré motory....
Speedy: hele 1.2 16v byl super motor... kámoš s tím Bravu měl a neskutečně to upalovalo... navíc to mělo myslím celkem dlouhou pětku takže i po dálnici se s tím dalo celkem lítat.... velmi překvapivé auto.... celkově byla Brava fajn, takový typický Fiat - pěkný, praktický, slušně jezdil, dobré motory....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host