alfa 4C (pokec)

Odpovědět
Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19001
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Kubas » 15.3.2013, pát 16:03

éra GM skončila už tak před šesti rokama, ne?
Její pohrobek se přestal vyrábět vloni....
Jinak no comment....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2276
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 15.3.2013, pát 16:36

Elektrohydraulické ovládání převodovky a spojky patří mezi nejvýkonnější a nejúčinnější technologie. Téměř nepostřehnutelný čas, který potřebuje převodovka Alfa TCT pro přeřazení na další převodový stupeň, může být ještě zkrácen v závislosti na pozici ovladače systému jízdní dynamiky Alfa D.N.A. Převodovka Alfa TCT je také navržena tak, aby byly co nejlepším způsobem integrovány různé palubní systémy. Spolupracuje se systémem Alfa D.N.A., tedy ovládáním brzdového systému, řízením motoru a systémem elektronické stability VDC, aby byl dosažen co nejlepší možný výkon na silnici v závislosti na jízdních podmínkách a přání řidiče. Řídicí jednotka motoru automaticky vyhodnocuje jízdní podmínky, stoupání nebo zatáčky a optimalizuje trakci volbou nejvhodnějšího převodového stupně, řídí přenos točivého momentu na kola i účinnost brzd. Extrémně rychlé zpracování vstupních parametrů dovoluje reakci prakticky v reálném čase. Například v zatáčkách může být řazení přizpůsobeno rychlosti vozidla a pozici voliče Alfa D.N.A. V režimu Natural systém nastaví v zatáčkách řazení na maximální pohodlí, zatímco v režimu Dynamic, potlačuje okamžik přeřazení na vyšší stupeň, dokud je to možné, s cílem poskytnout ten nejlepší výkon. Během činnosti systému ASR/VDC v režimu All Weather motor a převodovka Alfa TCT přizpůsobí svojí činnost tak, aby byla zajištěna maximální stabilita vozidla. Při rozjezdu do kopce spolupracuje převodovka se systémem Start&Stop a s brzdovým systémem prostřednictvím funkce Hill Holder, aby bylo zabráněno nechtěnému couvnutí vozidla.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

lukki123
Uživatelský avatar

Příspěvky: 81
Registrován: 6.1.2013, ned 17:43
Kontaktovat uživatele:

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od lukki123 » 15.3.2013, pát 16:57

Chlapi, to s prevodovkou som napisal z recesie :) iba na margo prblemov s GM M32, ktore su v 159 1,9JTDm
nie je to ziadna mudrost ani nic podobne ;)
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW, 2007, black

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od hondzik » 15.3.2013, pát 17:01

doufám že výše popsaná fce TCT trochu 4C mine alespoň co se týče berliček typu Hill holder. To už je vážně lidstvo tak debilní, že se neumí rozjet do kopce?

beztak má tomhle auto pro mě zásadní vadu- chybí otevřená kulisa a levej pedál ...
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19001
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Kubas » 15.3.2013, pát 17:17

tak hillholder není špatná věc.... ovšem spíš v rodinném MPV aby matky při výjezdu z nákupního centra (třeba Anděl :-D ) nestresilo, že je za nima někdo v prudkém kopci....
Jinak i kdyby TCT fungovalo tak dokonale jak napsáno výše, furt to přecejen není to úplně echt sportovní řazení.... I kdyby to bylo 2x rychlejší než normální řidič, u auta pro zábavu chápu že to někomu může vadit....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Adamsquare » 15.3.2013, pát 19:21

Hill holder je výborná věc. Nechápu jediný důvod, proč bych ho měl odmítat, když už tam je :roll:
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od hadXR » 15.3.2013, pát 20:03

Přesně chlapy, desetina vteřiny (nebo kolik?) ušetřená při přeřazení nemůže nahradit řidičskej zážitek z řazení klasickou a přesnou řadící pákou. Tu sekvenci nikomu neberu, když to dokážou vyrobit tak neidím důvod to tam nedat, ale stále by měla zůstat možnost výběru manuálu pro milovníky klasiky.

A k tomu hill asistentu se ani vyjadřovat nebudu, sem nevěděl, že to auto budou primárně kupovat matky na vození děcek do školky :smt064
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19001
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Kubas » 15.3.2013, pát 21:01

ježišikriste KAŽDÝ automat má snad funkci že při rozjíždění necouvne.... To jako schválně měli TCT tuhle věc odnaučit.... ?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8570
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Harous » 15.3.2013, pát 21:04

Pokud to hillholder jednoduše umí tak proč to tam nemít. Není to snad nic co by mělo omezovat požitek z jízdy. Pořád je to něco jinýho než přehnaně citlivý ABS nebo nevypínatelný VDC. Převodovka TCT by mi asi nevadila, nakonec mít u takovýho auta ruce neustále na volantu není od věci. Že tam není klasika přikládám i tomu, že natáhnout dozadu k převodovce dráty je jednodušší než lanka nebo táhla.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4379
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od zde. » 15.3.2013, pát 21:36

Hillholder je při vyjíždění z Anděla (směr centrum) opravdu k nezaplacení :D
33

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19001
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Kubas » 15.3.2013, pát 21:46

já v případě, že nejsem první, zůstávám prostě dole a situaci nehrotím.... :wink: (a to ho v autě mám).... Myslím že dnešní doba nabízí mnohem jiné ďábelské fíčury než zrovna chudáka kopcodržce....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2276
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 15.3.2013, pát 21:58

hadXR píše:Přesně chlapy, desetina vteřiny (nebo kolik?) ušetřená při přeřazení nemůže nahradit řidičskej zážitek z řazení klasickou a přesnou řadící pákou. Tu sekvenci nikomu neberu, když to dokážou vyrobit tak neidím důvod to tam nedat, ale stále by měla zůstat možnost výběru manuálu pro milovníky klasiky.

A k tomu hill asistentu se ani vyjadřovat nebudu, sem nevěděl, že to auto budou primárně kupovat matky na vození děcek do školky :smt064

Dřív jsem něco podobného tvrdil taky, že manuál je manuál.
Ale po vyzkoušení pár aut s pádlama bych to klidně za nějakej klacek uprostřed vyměnil.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4379
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od zde. » 15.3.2013, pát 22:06

Kubas píše:já v případě, že nejsem první, zůstávám prostě dole a situaci nehrotím.... :wink: (a to ho v autě mám).... Myslím že dnešní doba nabízí mnohem jiné ďábelské fíčury než zrovna chudáka kopcodržce....
To každopádně. Ale když jsem jel poprvé v autě které to mělo tak jsem si říkal blbý VW, má to najeto 20k a už se tomu nevrací brzdy :)
33

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od roberto37 » 16.3.2013, sob 11:15

hadXR píše:Přesně chlapy, desetina vteřiny (nebo kolik?) ušetřená při přeřazení nemůže nahradit řidičskej zážitek z řazení klasickou a přesnou řadící pákou. Tu sekvenci nikomu neberu, když to dokážou vyrobit tak neidím důvod to tam nedat, ale stále by měla zůstat možnost výběru manuálu pro milovníky klasiky.
Kdo jednou ochutnal selespeed ví, že řazení na volantu je mnohem zábavnější.
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3819
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Franik » 16.3.2013, sob 11:59

jj kdyby byl s V6 a navíc v SW tak je 100% doma u Sele mě jen odradil motor. Jel jsem ho i ve Stilu Ararth a tam bych řekl že tam bylo buď něco špatně nebo byl naladěn jinak, reakce o hodně pomalejší.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Dallen » 16.3.2013, sob 13:35

roberto37 píše: Kdo jednou ochutnal selespeed ví, že řazení na volantu je mnohem zábavnější.
Vtom případě jsem nějakej divnej sele je super celkem bych ho i snesl u auta vzhledem ktomu, že je to komfort a trošku si stím člověk i pohraje. Ale zábavnější pro mě je rozhodně házet fofrklackem. Hodit do o dva tři dolů, plnej tomu se nic nevyrovná :smt118 :drivers:
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3819
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Franik » 16.3.2013, sob 13:59

o DVA můžeš i se selespeedem a navíc ty meziplyny a navíc pravá noha pořád plnej a obě ruce krásně na volantu. Tou rychlostí nikdy osobně nepřeřadíš včetně vymáčknutí spojky a meziplynu. A TCT je ještě o další level víc. Osobně pokud by šeldo 1,8 TBi tak se nerozmejšlím. Takto je ještě v úvahách právě 1,4 s TCT. Prostě buď QV nebo TCT.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Dallen » 16.3.2013, sob 14:33

Já vím, že můžu o dva i selespeedem a neřeším rychlost kterou to přehodím, ale ten pocit.
Dost věcí není o rychlosti

Pokud je převodovka dobrá, přesná, tuhá tak řazení je radost
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Petr147 » 16.3.2013, sob 16:15

která Alfa měla takovou převodovku? :D

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8570
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Harous » 16.3.2013, sob 16:28

Franik píše:jj kdyby byl s V6 a navíc v SW tak je 100% doma
Vždyť je - 156 GTA SW Selespeed. :smt023

U 4C je snad i TCT vhodnější. Jestli to bude vrtošivá mrška tak obě ruce na volantu nebudou od věci. Zvlášť bez serva.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Dallen » 16.3.2013, sob 16:36

petr: Převodovka v 156 mi plně vyhovuje, 166 to samé. Perfektní převodovku měla 2.0JTDm2 v 159, to asi nebyla gm :-D
Do 4C se ten automat hodí, vždycky bude rychlejší než člověk, pádla jsou taky fajn, ale co jsem většinou jel s automatem tak jsem spíše stím bojoval než, aby mi vyhovovala.
Dokud budu mít ruce a nohy tak nevidím důvod mít automat
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8570
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Harous » 16.3.2013, sob 16:39

Zásadně bych rozlišoval automat a robotizovanou převodovku řadící pádlama pod volantem.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Petr147 » 16.3.2013, sob 16:59

tak 147 má stejnou převodovku jako 156 a to bych zrovna za vzor nedával :) Livi by mohla vyprávět, když teď po zimě presedlala z VW do 156 s tim GM zázrakem :D

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Dallen » 16.3.2013, sob 17:06

Já tam rozhodně žádné GM nemám, koupila si špatné auto :-D
Ani TY tam nemáš GM

Převodovky v koncernu jsou naprostá sračka, to se jinak nedá říct, sice jsou přesné, ale působí jako kdyby byli udělané z másla (chtěl jsem použít jiný živočišný produkt podobné viskozity, ale máslo bude asi lepší) :vom: :-D
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: alfa 4C (pokec)

Příspěvek od Petr147 » 16.3.2013, sob 18:12

já vím, že TS nemá GM převodovky, ale žádný zázrak to taky není... :)

Odpovědět

Zpět na „4C“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host