Klimatizace a vše kolem
Re: Klimatizace a vše kolem
diky za odpoved. No je to trochu otravny ale zit se s tim snad naucim :-)
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm TI (EGR;DPF off by fixitsan´s dongle
ex Fiat Marea Weekend 2.4 JTD HLX
ex Fiat Coupe 1.8 16V
ex Fiat Brava 1.2 SX
ex Renault 5
ex Fiat Marea Weekend 2.4 JTD HLX
ex Fiat Coupe 1.8 16V
ex Fiat Brava 1.2 SX
ex Renault 5
Re: Klimatizace a vše kolem
Mám takovou věc, koupil jsem alfu 159 1,9jtd
dvouzónová klima,
Teď jsem ale zjistil že tlačítko u řidiče ovládá klimu pro řidiče + zadní posádku a strana spolujezdce ovládá jen pro něj. Né že bych nechtěl spolujezdci dopřát ten komfort ale myslím že to tak být nemá.
Kde je problém, nebo kde ho hledat a co s tím?
Jen prohozený nějaký roury nebo něco s elektronikou?
dvouzónová klima,
Teď jsem ale zjistil že tlačítko u řidiče ovládá klimu pro řidiče + zadní posádku a strana spolujezdce ovládá jen pro něj. Né že bych nechtěl spolujezdci dopřát ten komfort ale myslím že to tak být nemá.
Kde je problém, nebo kde ho hledat a co s tím?
Jen prohozený nějaký roury nebo něco s elektronikou?
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 05/2008
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 04/2007 KO
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 04/2007 KO
Re: Klimatizace a vše kolem
je to banalita ale mas zapnuty rezim mono? vtedy sofer ovlada obydve zony. akonahle spolujazdec si zmeni nieco na svojej strane tento rezim sa vypne a sofer ovlada uz iba svoju stranu.
Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
Re: Klimatizace a vše kolem
To jako že mám zapnout mono a pak to zmizí?Kwaso píše:je to banalita ale mas zapnuty rezim mono? vtedy sofer ovlada obydve zony. akonahle spolujazdec si zmeni nieco na svojej strane tento rezim sa vypne a sofer ovlada uz iba svoju stranu.
např. nastavím u řidiče 20°C a u spolujezdce 30°C
a vzadu fouká 20°C když to pustim na nohy u řidiče tak to fouká vzadu na nohy taky. stejně tak ty horní výdechy pro zadek.
Ale mělo by to být obráceně, jinak je ta dvouzóna k ničemu

Chci aby řidič měl svojí zónu a spolujezdec s zadkem druhou zónu. Přece se nebudu potit z posádkou když sou háklivý a potřebujou teplo.
Jsou dvě věci který mě napadají jaky příčiny a to že někdo prohodil rozvod vzduchu, ale vůbec nevím jak to vypadá. a nebo podělaná elektronika a to už vůbec nevím.
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 05/2008
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 04/2007 KO
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 04/2007 KO
Re: Klimatizace a vše kolem
Ještě mě napadá jestli nějakej vůl vyměnil řídící jednotku nebo něco co reguluje průtok vzduchu za verzi pro pravostranný řízení.
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 05/2008
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 04/2007 KO
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 04/2007 KO
Re: Klimatizace a vše kolem
Nevím zda chápeš smysl jedno-dvou-třízónové klimošky. Řidič standardně nastavuje teplotu pro celé vozidlo a:
- v jednozónové mají všichni stejnou teplotu a můžou si max. doregulovat sílu foukání,
- u dvouzónové si může spolujezdec vytvořit vlastní zónu s jinou teplotou, ale zadek jede stále podle řidiče stejně jak v jednozónové,
- u třízónové je právě třetí zóna vzadu.
Čudlem MONO se dvou/tří a vícezonová klimoška změní v jednozónovou.
Nic víc nic míň.
Neznám žádné auto s dvouzónou, které by bralo řidiče jako jednu zónu a zbytek auta jako druhou. Máš prostě specifický požadavek, na který potřebuješ 3-zónovku.
- v jednozónové mají všichni stejnou teplotu a můžou si max. doregulovat sílu foukání,
- u dvouzónové si může spolujezdec vytvořit vlastní zónu s jinou teplotou, ale zadek jede stále podle řidiče stejně jak v jednozónové,
- u třízónové je právě třetí zóna vzadu.
Čudlem MONO se dvou/tří a vícezonová klimoška změní v jednozónovou.
Nic víc nic míň.
Neznám žádné auto s dvouzónou, které by bralo řidiče jako jednu zónu a zbytek auta jako druhou. Máš prostě specifický požadavek, na který potřebuješ 3-zónovku.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Klimatizace a vše kolem
Jednozónovka je jasná. Dvouzóna je schopna rozdělit "klima" pro pravou/levou podélnou polovinu auta - tzn. řidič a za ním sedící jedna teplota, spolujezdec a za ním sedící jiná. Z logiky konstrukce jde rozdělit teplota vzduchu a jeho proudění jen pro levou nebo pravou polovinu kabiny. Nevím, jak by klapky dokázaly přestavět okruh jen pro spolujezdce a pak zbytek auta.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace a vše kolem
Tak dnes nepřijemné zjištění.
Mám špatnej chladič klimatizace.
Co mě doporučíte koupit za výrobce a ještě mě zajímá, jestli je součástí kupovaného chladiče i vysoušeč.
Děkuji všem za odpovědi.
Mám špatnej chladič klimatizace.
Co mě doporučíte koupit za výrobce a ještě mě zajímá, jestli je součástí kupovaného chladiče i vysoušeč.
Děkuji všem za odpovědi.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Klimatizace a vše kolem
Rozumně vychází Nissens
A je to komplet i s vysoušečem.

Re: Klimatizace a vše kolem
Do teď jsem měl za to že se nastavuje u dvouzóny řidič a zvlášť posádka.Envel píše:Nevím zda chápeš smysl jedno-dvou-třízónové klimošky. Řidič standardně nastavuje teplotu pro celé vozidlo a:
- v jednozónové mají všichni stejnou teplotu a můžou si max. doregulovat sílu foukání,
- u dvouzónové si může spolujezdec vytvořit vlastní zónu s jinou teplotou, ale zadek jede stále podle řidiče stejně jak v jednozónové,
- u třízónové je právě třetí zóna vzadu.
Čudlem MONO se dvou/tří a vícezonová klimoška změní v jednozónovou.
Nic víc nic míň.
Neznám žádné auto s dvouzónou, které by bralo řidiče jako jednu zónu a zbytek auta jako druhou. Máš prostě specifický požadavek, na který potřebuješ 3-zónovku.

Vždyť řidič je jedinej kdo má speciální požadavky. Když si vzpomenu že jsem krátce jezdil se Seat Leon xperience tak tam jsem si nastavil 20, ostatním 25, a dokonce pocitově bylo poznat že byla nižší teplota jen u řidiče ( teploty šli nastavit jen 2)
Pokud je to tak jak píšeš ty tak je vlastně dvouzónová klima jen kvůli tomu aby manželka neremcala že jí je zima.

Jsem překvapený,,,, takže položim otázku, jinak. Jde to nějak přehodit aby byl řidič zvlášť a pak zbytek?

AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 05/2008
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 04/2007 KO
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 04/2007 KO
Re: Klimatizace a vše kolem
Nechci se hádat, možná to tak i nějaké auta mají, ale stejně je to podle mě nesmysl. V malém prostoru auta je dělení na zóny naprostý marketingový blaf, může to částečně fungovat v nějakých top limuzínách kde jsou jednotliví pasažéři obestavění kolem dokola, a to jenom pro spodní část těla:
https://www.google.cz/search?q=maybach+ ... wKmIEGM%3A
V normálním autě se prostě musí lidi domluvit na nějakém rozumném kompromisu, např. pokud někdo potřebuje víc chladit, tak si na sebe nechá foukat průduchy naplno a ostatní si je podle potřeby přivřou, čímž se dosáhne toho samého jako vícezónovou klimou.
Takže k tvému dotazu doporučuji udělat to samé, ale pokud se ti chce rozebrat půl auta abys poprohazoval ventilační kanály(pokud vůbec něco takového jde), tak do toho. Jen si pak myslím, že řidič si bude muset regulovat teplotu na opačné straně ovládacího panelu, což bude určitě fajn při dalším prodeji.
https://www.google.cz/search?q=maybach+ ... wKmIEGM%3A
V normálním autě se prostě musí lidi domluvit na nějakém rozumném kompromisu, např. pokud někdo potřebuje víc chladit, tak si na sebe nechá foukat průduchy naplno a ostatní si je podle potřeby přivřou, čímž se dosáhne toho samého jako vícezónovou klimou.
Takže k tvému dotazu doporučuji udělat to samé, ale pokud se ti chce rozebrat půl auta abys poprohazoval ventilační kanály(pokud vůbec něco takového jde), tak do toho. Jen si pak myslím, že řidič si bude muset regulovat teplotu na opačné straně ovládacího panelu, což bude určitě fajn při dalším prodeji.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Klimatizace a vše kolem
Nechci kecat, protože na 100% to ověřené nemám, ale u 159 by klima měla chodit podle stran. Tzn co si nastaví spolujezdec je i za ním a to samé pro řidiče. Nicméně... je tam jen jedno čidlo teploty a to sice v mřížce panelu klimatizace, na straně řidiče. Ta rozdílná teplota je opravdu jen marketing a realita je taková, že rozdíl není poznat. Akorát mě vytáčí, že ty teploty nejsou stejné a furt mačkám Mono 

Re: Klimatizace a vše kolem
Proč furt, já ho zmáčknul jednou a už drží.. i když já tam jezdím většinou sám, tak chápu, že po cestě s manželkou či přítulkou to zas je potřeba vrátit
. Jinak taky si myslím, že to je rozdělený na poloviny.. i když do střev jsem nekoukal a teploměrem to nečekoval.

Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: Klimatizace a vše kolem
Na poloviny to každopádně není, protože ovládáním vlevo to ovládá rozvod a teplotu vzduchu pro řidiče + celý zadek (vyzkoušeno) a pravé ovládání ovládá jen spolujezdce ve předu.
Nicméně ze zkušenosti ze Seat Leon tak můžu jen říct že rozdíly, dokonce hranice teplot byli poznat, stačilo dát ruku ke spolujezdci a pocit to byl asi tak jako když si v létě otevřete mrazák a strčíte do něj ruku.
Určitě je asi problém udržet zóny při vyšším výkonu ventilátoru, když se ale auto vychladí/vytopí tak se pohyb vzduchu sníží na minimum.
Tak hlavně když to chladí...
Nicméně ze zkušenosti ze Seat Leon tak můžu jen říct že rozdíly, dokonce hranice teplot byli poznat, stačilo dát ruku ke spolujezdci a pocit to byl asi tak jako když si v létě otevřete mrazák a strčíte do něj ruku.
Určitě je asi problém udržet zóny při vyšším výkonu ventilátoru, když se ale auto vychladí/vytopí tak se pohyb vzduchu sníží na minimum.

Tak hlavně když to chladí...
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 05/2008
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 04/2007 KO
AR 159 SW, 1.9jtdm 110kw 04/2007 KO
Re: Klimatizace a vše kolem
Dle manualu je to rozdelene na leva a prava strana u dvou zonovy. U tri zonovy je to leva, prava + cely zadek.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Klimatizace a vše kolem
Caute, bol som dnes na doplnenie. Bolo tam uz len nejakych 220g chladiva. Par dni dozadu som vycital vo vivid workshope ze napln je 555g tak mi tam tolko dali 
Otazka - znama cinkularka pri zapnuti klimi nezmizla , iba ciastocne, je to asi o 50% lepsie. System je fajn, ventile drzia, tlak super (podla ich slov).
Na co sa zamerat ? Olej v kompresore klimi? Lozisko ?

Otazka - znama cinkularka pri zapnuti klimi nezmizla , iba ciastocne, je to asi o 50% lepsie. System je fajn, ventile drzia, tlak super (podla ich slov).
Na co sa zamerat ? Olej v kompresore klimi? Lozisko ?
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace a vše kolem
No ja mam napln jen 460g.Je treba zjistit jaky typ kompresoru a podle toho plnit a ne rvat co se vleze 

Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: Klimatizace a vše kolem
Kocour666 píše:No ja mam napln jen 460g.Je treba zjistit jaky typ kompresoru a podle toho plnit a ne rvat co se vleze
pozeral som na vivide, aj chlapik co to plnil vravel ze vecsinou je to taky standart (aj ked u alfy standard asi netreba hladat

Každopádne, dneska asi 22C vonku, tak poriadne som prevetral klimu a už je uplne ticho

159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF
Re: Klimatizace a vše kolem
https://www.youtube.com/watch?v=NZBBs3R ... e=youtu.be
co to moze byt?: vela oleja v sustave? vela chladiva ci ze vysoky tlak? pridrety kompresor?
podotknem ze skusal som s kompresorom tocit rukou a islo to dost tazko u inych aut ide lahko no pred naplnenim to tiez islo lahko proste pohoda kompresor a po naplneni toto.... a takto sa to zasekava aj niekedy pocas behu nie len pri zapinani
klima inak chladi a ventilator funguje pohode
nedavno sa menilo aj lozisko na remenici
co to moze byt?: vela oleja v sustave? vela chladiva ci ze vysoky tlak? pridrety kompresor?
podotknem ze skusal som s kompresorom tocit rukou a islo to dost tazko u inych aut ide lahko no pred naplnenim to tiez islo lahko proste pohoda kompresor a po naplneni toto.... a takto sa to zasekava aj niekedy pocas behu nie len pri zapinani
klima inak chladi a ventilator funguje pohode
nedavno sa menilo aj lozisko na remenici
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace a vše kolem
100% to nevím, ale tipoval bych to na špatně fungující Elektromagnetickou spojku klimatizace.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Klimatizace a vše kolem
si myslim ze je tam vela oleja a nievie ho kompresor stlacit alebo je uz KO,,, bo uz ked som menil to lozisko tak mi prislo divne ze je nejake upecene
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Klimatizace a vše kolem
Pridam svoju skusenost:bol som na doplneni klimy,stroj vytiahol cca250 g chladiva,klima fungovala normalne,doplnili mi to podla stroja na 500g,ine moznosti tam pri AR159 nemal....cca po tyzdni sa zacala ozyvat "cirkularka",ani to poriadne nechladilo,tak som isiel naspat do servisu,nech mi to vypusti na 460g....on ze tych 40g nemoze robit taky problem,ale dobre,napojene a ja som videl po vysati na displeji 650g,on to nekomentoval,naplnil 460g a vsetko funguje ako ma
.....
Plnicka starline

Plnicka starline

Alfa Romeo Stelvio 2,2 JTD Q4
ex. MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
ex. MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
Re: Klimatizace a vše kolem
tak tie plnicky maju citlive vahy a zamestanec povolanim kokot ked ju presuva nezamkne vahu a potom to dopadne tak ze to rozladi plnenie, dalsia vec je ci odsal/neodsal servisne hadice
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Klimatizace a vše kolem
Ahoj! Měl bych prosbu. Nedokázal byste někdo sehnat hadici od klimatizace ke kondenzátoru č. 50506456. Autorizovaný servis za ní chce 6t celá výměna 10t. Jelikož klimu pouštím tak dva dny v roce, tak se mi nechce úplně investovat.
Díky!

159 1.9 JTDM 110 kW 2008
Lanci Delta HPE 1.6 16v
Lanci Delta HPE 1.6 16v
Re: Klimatizace a vše kolem
tak jsem si to pročetl celé a můj problém nevyřešen. Nesvítí mi displej klimy a nepomohlo už ani desáté nastartování jako ostatním. Neřešil to někdo jinak? díky
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti