převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Budou to prostě muset rozseknout borci z autorizáku, jak se k tomu postaví
S tou selenií jsem to myslel, že by mohli hlavně oni přesně vědet, kolik teho tam má jít.
S tou selenií jsem to myslel, že by mohli hlavně oni přesně vědet, kolik teho tam má jít.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
HonzaR je to tak rok zpátky bavil jsem se s borcem co dělá do olejů a to ve velkém (ne prostě ferda někde z hospi) a ten mě říkal že jednu dobu (né zrovna ted) si prý AGIP objednával pro střední a východní trh oleje u (ted nechci kecat) but Mogulu nebo Slovnaftu a jen na to flákali svoje etikety.Tak já jen co jsou výrobci ochotni udělat.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Je potřeba si říct, jak vlastně "vzniká olej" kterej končí v regále...
a protože tu občas někdo mává články Ing. Cerného,
není nic jednoduššího než nechat ho mluvit...
...........
Ing. Jaroslav Černý, CSc. : část
Citace z internetových diskusí:
...četl jsem,že Castrol oleje nevyrábí, jenom je odněkud kupuje,plní s nimi obaly a dává na to svou etiketu ...
...Shell, Agip a Mobil 1 je jeden a tentýž olej lišící se jenom obalem, snad jedině Castrol má vlastní rafinérku ...
...uvedené oleje nejsou jedno a totéž, protože základové oleje se sice nakupují často od jedné rafinerie, ale aditivaci si provádí každá firma sama ...
...výroba kvalitních olejů se soustředí v Belgii, jedna velká firma vyrábí základové oleje a velká část i velkých výrobců od ní tyto základy nakupuje, provede aditivaci podle vlastních receptur a naplní takto vyrobený olej do svých obalů ...
Dnes se tedy podíváme na oblast výroby motorových olejů. Z úvodních internetových citací je vidět, že co příspěvek, to jiný názor. Skutečnost je však úplně jiná, než se diskutující domnívají.
Výroba motorových olejů se skládá ze tří základních operací: výroby základového oleje, výroby aditiv a za třetí mísení a výroby motorových olejů.
Základové oleje z celého světa
Základové oleje vyrábí většina velkých a známých společností ve vlastních rafineriích. Je ale dobré také vědět, že velké a významné olejářské rafinerie dnes už většinou nepatří pouze jedné společnosti, ale podíl v ní má více společností.Výroba kvalitních základových olejů v jedné velké rafinerii a jejich doprava po celém světě je levnější než výroba stejného množství oleje v několika lokálních rafineriích. Proto také nelze říci, že motorové oleje prodávané v Evropě jsou vyráběny pouze ze základových olejů z evropských rafinerií.Významné olejářské rafinerie jsou např.v Malajsii či v Singapuru, odkud se základové oleje dovážejí tankery do velkých evropských přístavů a obchodních center. V blízkosti těchto center mají velké společnosti také vlastní mísírny pro výrobu motorových olejů a dalších maziv. Všem společnostem jde v prvé řadě o peníze a zisk. Pro někoho je levnější zdaleka dovážet vlastní základové oleje, pro jiného je lepší nakupovat základové oleje od konkurenční společnosti, pro dalšího dovážet hotové výrobky ze zámoří.
Aditivářů je méně
Výroba aditiv se soustřeďuje převážně do dvou velkých aditivářských firem, které vyrábějí kompletní aditiva pro motorové oleje a další maziva. Několik málo dalších firem vyrábí pouze některá aditiva. Olejářské firmy žádná vlastní aditiva nevyrábí, nemají vlastní receptury, ale všechna aditiva nakupují od aditivářských firem. Současně s aditivem dostanou i návod pro výrobu motorového oleje např. 20 % aditiva smíchat s 80 % toho a toho základového oleje nebo se směsí základových olejů. Žádný výrobce motorových olejů nezná přesné, mnohdy ani přibližné, složení aditivace, které míchá do svých motorových olejů. Pochopitelně že aditivářská firma prodá stejnou nebo jen málo upravenou formulaci aditiv několika olejářským společnostem.
Míchá si každý sám
To jsme se již dostali k třetímu bodu výroby motorových olejů vlastnímu mísení. Pro mísení se téměř vždy používá směs základových olejů. Tak se nastavuje požadovaná viskozita oleje. Do takového základového oleje se pak dávkuje koupený aditivační balík, který obsahuje všechny potřebné přísady. Viskozita oleje se pak většinou ještě dále upraví přídavkem polymerních modifikátorů viskozity (dříve se jim říkalo zvyšovače viskozitního indexu). Každá zavedená olejářská společnost má svou vlastní mísírnu, používá základové oleje ze stejného zdroje a velmi pečlivě hlídá kvalitu jak základových olejů, tak i konečných motorových olejů. Kromě těchto společností ale existují ještě tzv.nezávislí , kteří základové
oleje i aditiva mohou nakupovat z různých zdrojů, kde často rozhoduje momentální cena, a sami provádějí pouze mísení olejů. Často se jedná o malé společnosti.
Z toho plyne
Pokud zjednodušíme a zobecníme uvedená fakta, lze říci, že co motorový olej, to ve většině případů stejná aditivace, ale jiný základový olej. U některých speciálních moderních olejů, např. pro prodloužené výměnné intervaly koncernu VW, šla situace dokonce tak daleko, že jednotlivé firmy od sebe navzájem nakupují již hotové oleje. Tyto oleje jsou tedy úplně stejné,ať se jedná o jakoukoliv značku. Podobných případů bude přibývat, protože požadavky na kvalitu motorových olejů se stále zpřísňují a vyrobit olej v požadované kvalitě je stále obtížnější.
Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.c
......................................................................
Protože aditivační balíky jsou pro konkrétní emulze dost podobné, není od věci trvat na
opravdu nejkvalitnějších skupinách bází--pokud se jedná o motory typu TS
Proto si myslet, že SElenia postavená na stejné bazi jako Agip oleje je výrazně odlišná od ester-Pao produktů AGIPU-- je pouze iluzorní..Prostě aditivace bude velmi podobná a
základ vyrábí AGIP ..
To důležité je právě použití určitých skupin základových olejů..prostě limita
určitých bází je daná složením, aditivace to může trochu dohnat, no z mizerného základu dobrý olej neudělá..
a protože tu občas někdo mává články Ing. Cerného,
není nic jednoduššího než nechat ho mluvit...
...........
Ing. Jaroslav Černý, CSc. : část
Citace z internetových diskusí:
...četl jsem,že Castrol oleje nevyrábí, jenom je odněkud kupuje,plní s nimi obaly a dává na to svou etiketu ...
...Shell, Agip a Mobil 1 je jeden a tentýž olej lišící se jenom obalem, snad jedině Castrol má vlastní rafinérku ...
...uvedené oleje nejsou jedno a totéž, protože základové oleje se sice nakupují často od jedné rafinerie, ale aditivaci si provádí každá firma sama ...
...výroba kvalitních olejů se soustředí v Belgii, jedna velká firma vyrábí základové oleje a velká část i velkých výrobců od ní tyto základy nakupuje, provede aditivaci podle vlastních receptur a naplní takto vyrobený olej do svých obalů ...
Dnes se tedy podíváme na oblast výroby motorových olejů. Z úvodních internetových citací je vidět, že co příspěvek, to jiný názor. Skutečnost je však úplně jiná, než se diskutující domnívají.
Výroba motorových olejů se skládá ze tří základních operací: výroby základového oleje, výroby aditiv a za třetí mísení a výroby motorových olejů.
Základové oleje z celého světa
Základové oleje vyrábí většina velkých a známých společností ve vlastních rafineriích. Je ale dobré také vědět, že velké a významné olejářské rafinerie dnes už většinou nepatří pouze jedné společnosti, ale podíl v ní má více společností.Výroba kvalitních základových olejů v jedné velké rafinerii a jejich doprava po celém světě je levnější než výroba stejného množství oleje v několika lokálních rafineriích. Proto také nelze říci, že motorové oleje prodávané v Evropě jsou vyráběny pouze ze základových olejů z evropských rafinerií.Významné olejářské rafinerie jsou např.v Malajsii či v Singapuru, odkud se základové oleje dovážejí tankery do velkých evropských přístavů a obchodních center. V blízkosti těchto center mají velké společnosti také vlastní mísírny pro výrobu motorových olejů a dalších maziv. Všem společnostem jde v prvé řadě o peníze a zisk. Pro někoho je levnější zdaleka dovážet vlastní základové oleje, pro jiného je lepší nakupovat základové oleje od konkurenční společnosti, pro dalšího dovážet hotové výrobky ze zámoří.
Aditivářů je méně
Výroba aditiv se soustřeďuje převážně do dvou velkých aditivářských firem, které vyrábějí kompletní aditiva pro motorové oleje a další maziva. Několik málo dalších firem vyrábí pouze některá aditiva. Olejářské firmy žádná vlastní aditiva nevyrábí, nemají vlastní receptury, ale všechna aditiva nakupují od aditivářských firem. Současně s aditivem dostanou i návod pro výrobu motorového oleje např. 20 % aditiva smíchat s 80 % toho a toho základového oleje nebo se směsí základových olejů. Žádný výrobce motorových olejů nezná přesné, mnohdy ani přibližné, složení aditivace, které míchá do svých motorových olejů. Pochopitelně že aditivářská firma prodá stejnou nebo jen málo upravenou formulaci aditiv několika olejářským společnostem.
Míchá si každý sám
To jsme se již dostali k třetímu bodu výroby motorových olejů vlastnímu mísení. Pro mísení se téměř vždy používá směs základových olejů. Tak se nastavuje požadovaná viskozita oleje. Do takového základového oleje se pak dávkuje koupený aditivační balík, který obsahuje všechny potřebné přísady. Viskozita oleje se pak většinou ještě dále upraví přídavkem polymerních modifikátorů viskozity (dříve se jim říkalo zvyšovače viskozitního indexu). Každá zavedená olejářská společnost má svou vlastní mísírnu, používá základové oleje ze stejného zdroje a velmi pečlivě hlídá kvalitu jak základových olejů, tak i konečných motorových olejů. Kromě těchto společností ale existují ještě tzv.nezávislí , kteří základové
oleje i aditiva mohou nakupovat z různých zdrojů, kde často rozhoduje momentální cena, a sami provádějí pouze mísení olejů. Často se jedná o malé společnosti.
Z toho plyne
Pokud zjednodušíme a zobecníme uvedená fakta, lze říci, že co motorový olej, to ve většině případů stejná aditivace, ale jiný základový olej. U některých speciálních moderních olejů, např. pro prodloužené výměnné intervaly koncernu VW, šla situace dokonce tak daleko, že jednotlivé firmy od sebe navzájem nakupují již hotové oleje. Tyto oleje jsou tedy úplně stejné,ať se jedná o jakoukoliv značku. Podobných případů bude přibývat, protože požadavky na kvalitu motorových olejů se stále zpřísňují a vyrobit olej v požadované kvalitě je stále obtížnější.
Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.c
......................................................................
Protože aditivační balíky jsou pro konkrétní emulze dost podobné, není od věci trvat na
opravdu nejkvalitnějších skupinách bází--pokud se jedná o motory typu TS
Proto si myslet, že SElenia postavená na stejné bazi jako Agip oleje je výrazně odlišná od ester-Pao produktů AGIPU-- je pouze iluzorní..Prostě aditivace bude velmi podobná a
základ vyrábí AGIP ..
To důležité je právě použití určitých skupin základových olejů..prostě limita
určitých bází je daná složením, aditivace to může trochu dohnat, no z mizerného základu dobrý olej neudělá..
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
JJ taky sem si říkal asi tam nebudou 3 litry, ale že chybí víc než litr mě zarazilo. Jinak něco v převodovce určitě zůstalo, ale litr to je trochu moc.Ladis píše:Tak to by mě taky zajímalo .V mém německém manuálu k autu 3,1 l a všude kde jsem si u olejů zjišťoval množství jsou taky 3,1 l. S tím vypouštěním jak psal Joe, to může být tak, že před vypouštěním už tam bylo míň (časem už mohlo trochen něco nepatrně vycamtat) a po vypuštění mohla třeba malá část náplně zůstat ve skříni . Takže jestli vypustil necelé 2 l, tak si tu 3 l náplň dokážu představit. Kdyby tam teoreticky byla náplň 1,5 ,tak po těch letech vypustí lehce přes litr a né skoro 2 l. Tolik teorie ohledně 156 6q GM
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
No jestli ho nikdo ještě nezabil, tak ať se mi vyhýbáHonzaR píše:Někteří výrobci olejů do všech typů 156/2,4 JTD 2000-2005 doporučují 2 litry, bez ohledu na manuál..
No pokud bych měl před výměnou suchou skřín, vypustil pod 2 litry,nechal vykapat, případně to předtím trochu nahřál horkovzduškou, aby to líp teklo a vykapalo to úplně , nalil podle manuálu bez měrky okamžitýho stavu rovný 3 -místo třeba těch 3,1 a začaly mi slušně vlhnout gufera..-jako že teda už kapání,
Byl bych na autora manuálu minimálně nas.anej..
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Šlo jinak o olej TUTELA MATRYX, žádný mogul.HonzaR píše:Mogul snad tady netlačí nikdo.. .
a protože Selenia má cenovou politiku jakou má/vzhledem k nabízené kvalitě/,
tak se orientuju spíš k AGIPU /produkujícímu v podstatě tytéž ester-PAO oleje levněji o cca 40% a MOTULU, pro jeho neoddiskutovatelnou bio- odbouratelnou ester/technologii..
/čili tradičním opravdu "výrobcům olejů"--ne předraženým pouze "kvedlářům"-řečeno přímočaře ale v dobrém, kteří berou za základ levnou kvalitní PAO-ester syntetiku AGIPU a slušně to ve finále alfistům solej ../
Tím nemám žádné výhrady proti Selenii jako oleji, proti firemní politice okolo její výroby ano...
Otázka tedy je, ne kolik je v manuálu , ale PROC JE TAM TEN ROZDIL--když -tedy vlhnutí gufer po výměně oleje "v manuálovém množství" není příliš optimistická zpráva..
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Také mám německý manuál a v něm je jasně napsáno 3,1l. Takže otázka do placu zní: Máte někdo jiný než německý manuál? A pokud ano, také je v něm uvedno 3,1l pro 6q od GM?
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/
DIFFERENTIALE AND GEARBOX TUTELA TRANSMISSION MATRYX 3,1l
DIFFERENTIALE AND GEARBOX TUTELA TRANSMISSION MATRYX 3,1l
Alfa Romeo Perfection
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
mám s tím krámem od GM další trápení. Poslední dobou mi nejde zařadit jednička ani zpátečka, když je auto přes noc vychladlý. Od trojky nahoru to jde, ale vyject ráno z parkoviště je fakt horor. Jakmile ujedu tak kilák, řadit jde normálně. Už se z toho vehiklu fakt zblázním, je to hromada sraček. Synchrony v hajzlu, hučí to, studený to neřadí... To byl vážně super nápad nacpat do Alfy takovou hujdu
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
- Geralt10
- Štamgast
- Příspěvky: 552
- Registrován: 12.4.2011, úte 07:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Naposledy, co jsem tohle měl, to byla kulisa v Escortu. Předtím, ve Š105L jsem rozhodil převodovku, vysypal z toho hromadu pilin, celý to vyčistil do lesku, nechal nastavit vůle, a přetěsnil Vzpomínám na to jako na roztomilé strávení letního měsíce u rozmontované schade, štětečku s Arvou a hromady lahváčů
Alfa Romeo Žété Autobusso
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
bezva, to jsou prima vyhlídky
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
- Geralt10
- Štamgast
- Příspěvky: 552
- Registrován: 12.4.2011, úte 07:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
na druhou stranu, je to jen mechanika, a je na tom hned vidět, kde je co očesaný. Sice to vypadá jako složitá věc, ale když si člověk třeba vyfotí, jak to vypadalo předtím... a není tam moc věcí, co by se daly složit jinak. Teda aspoň jak si to pamatuju, takže nevím, jak jsou na tom moderní převodovky (no, proti Š105 jsou určitě menší) Samo druhá možnost je jít do jiný, která funguje a prostě to prohodit.
Alfa Romeo Žété Autobusso
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Vyměnit je sice řešení, ale nová bude nehorázně drahá (pokud se vůbec dá koupit) a u ojetý člověk nikdy neví, kdy se vybleje. Takže jsme tam, kde jsme byli
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
ta převodovka mě tak sere, že ji snad zapálim. Řadit se s tim nedá, synchrony to má slabý, furt to loupe do dvojky a trojky, zatim teda nehučí a jednička jde dobře, ale je mi jasný že do roka a do dne tady budu berečet že to hučí a neřadí taky ..... aby těm GM debilům zuby vypadaly!!!!
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
- Geralt10
- Štamgast
- Příspěvky: 552
- Registrován: 12.4.2011, úte 07:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
tak rozhodit, zkontrolovat, vyměnit vymezovací podložky, nechat udělat vůle a sestavit. Fakt to není tak šílená práce
Alfa Romeo Žété Autobusso
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Ještě bych se s někým poradil jestli nejsou rozhašená táhla k převodovce. Stačí aby někde mezi kulisou a převodovkou byla vůle ....Kámošovi něco podobnýho dělala audi a po seřízení lanovodů vše ok. Na staré 6q mi tam nešla nacpat 5 a 6. Až sem si pohrál s kulisou padali tam rychlosti jak za mlada.
Jinak pokud je to prostě standartní nemoc těhle skříní nemá cenu kupovat ji z vraku.Pokud nedopadneš stejně tak podobně a k tomu stavu se nakonec zase dostaneš.Spíše bych to vyděl na nějaký specializovaný servis na manuály kde ti ho dají komplet do kupy a ještě ti dají záruku.
Jinak pokud je to prostě standartní nemoc těhle skříní nemá cenu kupovat ji z vraku.Pokud nedopadneš stejně tak podobně a k tomu stavu se nakonec zase dostaneš.Spíše bych to vyděl na nějaký specializovaný servis na manuály kde ti ho dají komplet do kupy a ještě ti dají záruku.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Ted sem se díval na e-per a je tam možnost koupit jednotlivé části skříně.Od hřídele až po jednotlivé kolečka , ložiska a sinchony. Tak že aspon něco
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
soudě podle "kvality" materiálu to bude skoro za darmo
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Snad bys nechtel slevu zadarmo
Kolecko prvni rychlosti se synchronem a dvema lozisky - ~5000,-
Synchrony samotne - jak ktere - ~600-4500,-
Kolecko prvni rychlosti se synchronem a dvema lozisky - ~5000,-
Synchrony samotne - jak ktere - ~600-4500,-
Alfa Romeo Perfection
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Já na ty ceny moc nečučel ale tipuji že nejdražší bude sinchron 1,2,3 ne?
Jooo to se hold nedá nic dělat.Ale aspon je to lepší východisko než kdovýž jaká skříň ze šrotáku za 25tis nebo funglofka za 100
Jooo to se hold nedá nic dělat.Ale aspon je to lepší východisko než kdovýž jaká skříň ze šrotáku za 25tis nebo funglofka za 100
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Mufe a co jsi tam nakonec čváchl za olej ?Jestli jsi ho už měnil.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
- Bernardo (muf2muf)
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
- Bydliště: Plzeň
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
ještě jsem ho neměnil, ale mám připravenou Tutelu ZC75, co je psaná v manuálu. Chystám se na to někdy příští tejden.
Ještě k tomu obtížnýmu řazení jednotky a dvojky - mám podezření na hodně unavený silentbloky, takže je dost možný, že motor s převodovkou nejsou vůči kastli ustavený tak, jak mají. Tak možná to bude i tím. Na uložení se chystám, snad to tedy v kombinaci s tím olejem přinese nějakej hmatatelnej výsledek.
Ještě k tomu obtížnýmu řazení jednotky a dvojky - mám podezření na hodně unavený silentbloky, takže je dost možný, že motor s převodovkou nejsou vůči kastli ustavený tak, jak mají. Tak možná to bude i tím. Na uložení se chystám, snad to tedy v kombinaci s tím olejem přinese nějakej hmatatelnej výsledek.
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo
- Dresik
- Štamgast
- Příspěvky: 577
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
- Bydliště: Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Vidis a pritom Tutela byla vzdycky jen pro italske skrine a tady je pro GM.
Ja mam poctivych 113t. Je ticha, ale 1 a 3 jdou obcas taky hur
Ja mam poctivych 113t. Je ticha, ale 1 a 3 jdou obcas taky hur
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)
Já jen že známí mě popisoval že jim kdysi do Mazdy přišel Castrol na převodovky s naprosto stejnou specifikací jako měl japonský olej co se měl dávat origo a po výměně v několika vozech přijeli majitelé že jim nejde s vozem pořádně řadit a prý současně s tím přišlo nařízení s Mazdi v Praze že se tam musí dávat pouze origo jelikož Castrol byl asi hustější a slepoval jim sinchoni. Po výměně zpět za origo olej a po ujetí pár Km bylo vše ok.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host