Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Odpovědět
Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Flp » 28.11.2013, čtv 20:58

No tyhle klapky by měly jít od sebe oddělit, takže rozteč snad půjde nastavit. Pak ještě předělat sací přírubu na hlavě na kulatý vstup a nějak ty klapky pořádně uchytit...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od lukee » 29.11.2013, pát 08:02

Pekne trumpety, mozna krasnejsi nez Bussovic, z ceho to je?

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Flp » 29.11.2013, pát 09:22

Jsou ze Suzuki GSXR 1000. Vnitřní průměr 42mm a v každým těle jsou dvě klapky, jedna ovládaná plynem a druhá elektronicky... Možná s tou elektronickou taky něco vymyslím :)

Edit: Kdyby někdo věděl o krešnutý gsxr 1000, tak by se mi hodily ty gumový trumpetky z airboxu...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od lukee » 29.11.2013, pát 12:21

Tak těma elektronickýma by šel řídit tempomat. Ale to už je vyšší elektrotechnická *varim varim

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 955
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od hno3 » 29.11.2013, pát 15:46

elektrický zahodit, nechat jen mechanický..osobně 4klaku jen z machroviny a max pro zvuk.. jinak výkonovej rozdíl oproti klasickýmu dobře navrženýmu sání 00prd, strašnej bolehlav s tím jak se vejít pod kapotu (aby byly dorženy všechny zásady pro 4 klapku) a jak k tomu přivýst vzduch od fitru...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Flp » 29.11.2013, pát 16:00

Klasický sání si doma jen tak nenavrhnu... U klapek přeci jenom můžu měnit délky trumpetek, takže to pro mě bude jednodušší na doladění. A jak píšeš tak zvuk je taky super... A místa na sání je u 145 dost.

Jinak s tou elektronickou klapkou jsem myslel něco ve stylu, že při nižších otáčkách by byla přivřena pro lepší regulaci a ve vyšších by se plně otevřela...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Eidy » 29.11.2013, pát 21:35

Pěkný trumpety. Jak budeš řešit váhu vzduchu? Všechno do společný komory a přes váhu nebo nějakej potenciometr na hřídel klapek a nadatlíš do ECU nějaký hodnoty? To by chtělo širokopásmovou lambdu.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Flp » 29.11.2013, pát 22:28

Mám IMF jednotku s MAP senzorem (proto jsem byl v Mostě rád, že to jede bez problémů :) ), takže řízení udělám MAP vs TPS... Tu širokopásmovou lambdu taky mam.
Jinak konfigurace motoru na příští rok :-D : blok 1.6TS, hlava z 2.0TS a písty z 20v lybry (mají větší kompresní poměr) + ty klapky z GSXR.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Dallen » 29.11.2013, pát 23:05

Ze by nejrychlejsi 145 na klubu? :-D

Pistu uz sou v krabicce, honovacka v aute ;)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4903
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od A.J.Michal » 29.11.2013, pát 23:17

nejrychlejsi ma Botas zastavbu 2.4 JTD, na sprintech dava i GTAčka :D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Dallen » 29.11.2013, pát 23:24

Ja vim, ale ten tu nenisnad :-D
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 955
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od hno3 » 30.11.2013, sob 07:39

no každopádně pokud již teď ta 1.4rka zrychluje na 100km/h lépe jak 1.8ma, tak udělaná 1.6tka si už s mnoha strojema poradí... s výkonem kolem 160PS, tím zpřevodováním a hmotností bude mít většina 2L problém, natož pak GTA :) zejména na okreskách či okruhu s kratšíma rovinkama... :smt023 a tam se může jít i kdejakej čmoud jít zahrabat :smt033
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Dallen » 30.11.2013, sob 09:18

Pripadne tu mam porad 20V blok :-D
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od HonzaR » 30.11.2013, sob 10:06

Na to aby byl opravdu dotěrnej potřebuje 6vt....čili motor z coupé..20VT v seriovce nebo 16VT přitaženej .

To co potřebuje nejsou bohužel jen "absolutní koně" -v maxu ale na běžný silnici taky průběh točivýho momentu a jeho reálné hodnoty a jak zvýšit podstatně točivý moment u 1.6 a změnit křivku /bez turba/je mnohem větší oříšek než jak tam nacpat "koně v maxu"..

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Flp » 30.11.2013, sob 11:18

:-D Já z toho zase nechci žádnou bestii... 20vt jsem mohl mít za hodně dobrou cenu od kamaráda, ale co jsem viděl videa, tak je ta váha hodně znát. Navíc na to co využiju ve 145 mě stačí NA motor a nepotřebuju k tomu turbo...

Jinak klapky už jsou upravený na správnou rozteč. Nejhorší bude udělat ten přechod z kruhového průřezu na oválný...

Obrázek
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 955
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od hno3 » 30.11.2013, sob 11:55

díry obrobíš na kulato:)...případně 20VT coupe má kulatý díry do sání (pokud se nemýlim), tak to zkrátíš o 1 válec...

turbo? těžkej motor? není vše a nespasí vše...

každopádně to jak to narostlo do dýlky, tak opravdu bacha ať se to pod kapottu vejde..(zejména k příčce...) u coupe i u tipa jsem těžce s prostorem bojoval a vše co tam bylo musel přestěhovat jinam (teď mam s bídou 1cm...od sání k firewallu)

v UK má kámoš 4 klapku a bojoval jěště hůř, - má superkrátký sání (max 20cm) vč. airboxu....
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Flp » 30.11.2013, sob 13:59

Byl jsem to teď měřit a k přičce je cca 30cm místa. S krátkýma trumpetkama to sání má 21.4cm a s dlouhýma 24cm, takže by se to mělo vejít v pohodě...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od hadXR » 30.11.2013, sob 17:09

Čest tvojí práci.
Jen tak nějak nechápu proč s laděním začínat na 1.4 nebo 1.6 jak píšeš, že tam půjde blok. Proč nezačít rovnou na 2.0? Ten objem ti vytvoří slušnej základ a i když to "vyhoníš" do otáček za výkonem tak to bude mít stále nějakej rozumnej krouťák, ne? Teda pokud ten 2.0 není nějak vyloženě těžko laditelnej.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 955
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od hno3 » 30.11.2013, sob 17:26

u 2L je problém se pomocí seriovejch pístů dostat na rozumnej KP, bez toho aniž by člověk kurvil hlavu či blok přehnaným snižováním a následným doobráběním pístů - u 1,6 pořídíš písty ze 113kW 5válce a jseš v tu ránu na KP 10,7:1+... (na což není u TS prostor jako u starýho lamprediho 4 válce u fiatu, kde můžu z pístu vhodně ukrojit 3-4mm čímž mi vznikne střecha na KP přes 11:1 s dostatečně velkejma kapsama pro ventily při zdvihu v HU kolem 4mm-bavíme se pak o motoru s potenciálem 230+PS...)

na vrtání 83mm s vhodnou kompresní vejškou a tvarem dna pístu rámci koncernu nic moc není... čelil jsem tomu, když jsem začínal přestavbu 1.8my ve stilu na 2l... protože 2l TS s kompresí 10:1 je bída...pokud se člověk chce hnout na lepší výkon a MK...vyřešil jsem to pístama ze stila abarth, a lehkým snížením bloku -tak jsem získal KP alespoň 10,9:1 a větší potenciál využít ostřejší vačky bez ztráty kytičky..

navíc je 1,6 točivější (bez úhony ji na seriovejch střevech vyšleš na 8500...což u 2l provozovanýho dlohodobě znamená ojnice ven -ten tam přichází již kolem 7500...)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od hadXR » 30.11.2013, sob 19:22

Což to dává smysl.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od lukee » 5.12.2013, čtv 12:42


Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Flp » 8.12.2013, ned 23:30

Tak jsem zjistil, že mam nějakou "spešl" verzi 1.6tky, na kterou nemůžu použít písty z 20v...
Takže nevím co teď. Základní 1.6tka se mi moc nechce stavět, to už bych šel radši do 1.8 nebo 2.0... A schánět další 1.6 blok a riskovat že zase nepůjde použít se mi taky nechce :roll:
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Dallen » 9.12.2013, pon 09:52

Jiné vrtání nebo co je za problém?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Flp » 9.12.2013, pon 10:39

Jiná kompresní výška... Asi se dělaly 2 verze 1.6ts 88kw a jedna měla nižší blok (takže i nižší KV...).
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Flp - Alfa Romeo 145 1.4TS (1999 Facelift)

Příspěvek od Dallen » 9.12.2013, pon 11:44

tak potom wejwy a blok 1.8 :)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti