Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Odpovědět
Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 4.12.2008, čtv 11:38

Když musíš tak musíš... jelikož nový termostat bude až v pondělí tak jsem dneska rozpertloval ten starý a už je opraven... sice otvíral i zavíral v hrnci s vodou ale nikdy pořádně nedovřel... stačilo uvnitř upravit jeden doraz, navrtat do víčka čtyři dirky, vyříznout závity, pomazat silikonem a složit. Nyní zavírá tak že už ho pusou neprofouknu... předtím to šlo jen s minimálním odporem čili naprd.

EDIT: ozkoušeno provozem a chodí výborně :)

Taky jsem konečně projel diag a háže mě chybu lambdy... ikdyž mám v plánu zrušit třícestný emisní systém a přepnout řízení na otevřenou smyčku...tj. bez lambda sondy. Takto jsem to měl u své 33 a chodilo to krásně.... žádné haprování na volnoběh a spotřeba stejná jak u auta s funkční lambda regulací. Stejně jako u 33 i zde jde snadno přepínat řídící mapy v jednotce. Dá se volit mezi 91, 95 a 97oct. benzínem a zda má fungovat lambda regulace nebo ne.

Jinak musím říct že jsem se do alfy opět zamiloval :-D
Naposledy upravil(a) Sejny dne 4.12.2008, čtv 12:54, celkem upraveno 1 x.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 4.12.2008, čtv 12:50

Sejny: bledá závist lomcuje mým majestátem.
Ale i kdybych měl tolik času, abych ho mohl věnovat opravě termostatu, tak bych ho investoval jinam.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 4.12.2008, čtv 13:00

Noo zabralo mi to dvě hodky všeho všudy :) jen se toho nebát. Jo a dělal jsem to jen abych se mohl projet, protože mám objednaný nový ale bude až v pondělí. Samo tam ale nechám tento dokud bude chodit pěkně. dokonce mě napadla zvrhlá myšlenka, že by do toho futrálu šel vrazit termostat ze škodné :twisted: ale takové věci nemám zapotřebí a navíc v 75tce přepíná mezi okruhama, u schade jen otvírá.

Další věc na pořadu bude shození víka ventilů, kontrola vůlí spároměrkama popř. dostavení a dopnutí řetězu... když budu v tom tak i omrknu nastavení rozdělovačů zda je v pořádku.

Výhledově asi poměním silentbloky na nápravách.... no čuměl jsem kde to má pružiny a ejhle... vedle jak ta jedle, jsou tam torzky :-D a kolega z práce už se mě ptal kde to jako má zadní brzdy :smt021 :-D
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8567
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 4.12.2008, čtv 13:41

Sejny píše:no čuměl jsem kde to má pružiny a ejhle... vedle jak ta jedle, jsou tam torzky :-D a kolega z práce už se mě ptal kde to jako má zadní brzdy :smt021 :-D
Po tomhle zjisteni blednou i otrli automechanici... :-D
Jsem rad, ze auticko skoncilo v dobrych rukach. :smt023
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 4.12.2008, čtv 14:34

Taky jsem konečně projel diag a háže mě chybu lambdy... ikdyž mám v plánu zrušit třícestný emisní systém a přepnout řízení na otevřenou smyčku...tj. bez lambda sondy. Takto jsem to měl u své 33 a chodilo to krásně....
Takže fikneš katalyzátor a lambdu vyházíš a necháš to bežet v nouzovým režimu řídící jednotky ? U 33 si měl Boxer že ? A běhalo to líp ? A nekouřilo to moc ?
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 4.12.2008, čtv 19:50

Kdepak nouzový režim....pouze se přepne na jinou mapu v ECU která neobsahuje lambda regulaci. Totiž pokud neni katalyzátor je i lambda regulace zbytečná. Zajišťuje totiž pouze střídání tří fází... chudá/stechiometrická/bohatá směs... v těchto režimech systém osciluje. Pokud by tyto oscilace nebyly tak nebude kat fungovat... je to nutné aby v něm probíhaly ty správné chem. reakce.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 4.12.2008, čtv 20:07

Takže konečně se tady někdo proflák s tím, že má doma funkční diagnostiku a dokonce ví, co a jak i s mechaničinou... celý žhavý čekám na info o HW a SW v sekci Diagnostika, pls nebuť labuť.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 4.12.2008, čtv 22:55

Noo nejsu vševěd :) ale pokud budu vědět tak poradím samozřejmě.... Jinač nějaké specializované diagnostické tools jsou si myslím celkem zbytečnost u strojů jako je 33 a 75. Stačí multimetr, když je ruční osciloskop tak je to super a samozřejmě nějaké znalosti elektroniky a vědět jak takový systém má fungovat :)

Jinak nevím jestli jsem blbej anebo slepej ale přijde mi jakobych měl levou stranu auta(když stojím čelem k předku) o chlup kleslou oproti pravé straně... můžou to být odhadem tak 2cm...spíš míň. Ještě jsem to nezkoušel měřit...ikdyž je možný že se mi to fakt jen zdá.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8567
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 5.12.2008, pát 02:01

Blbej ani slepej urcite nejsi. :wink: Sice jsem si toho nikdy nevsimnul, ale verim tomu, ze to auto nemelo uplne jednoduchej zivot. Myslim, ze je ale rado u Tebe. :smt023
Kazdopadne jsem trochu vedle z jedny veci - po pul roce Alficky v garazi byla podlaha sucha. S odpustenim a ucte k tomu autiku musim rict, ze dokud v ty garazi stala skoro 20 let stara mrcha, tak tam bylo sucho. Od nedele co sis auto odvez mam v garazi Kappu a uz jsou tam cerstvy fleky od oleje... :roll:
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3256
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rosso155 » 5.12.2008, pát 20:21

no to se ti asi Kappa blahem počůrala, že může bejt zase v garáži, ne :smt044
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 5.12.2008, pát 20:41

Sejny, to by stačilo přesadit torzku na tisícihranu a je vyrovnáno.

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 5.12.2008, pát 20:47

Tak jsem to měřil na rovné ploše přesně vodní váhou a metrem a opravdu se mi to jenom zdálo... je to v pohodě :) Dneska jsem se začal hrabat kolem motoru... začalo to výměnou podtlakové hadice k ventilu zpětného odsávání par... byla jak řešeto. Taky jsem osciloskopem změřil lambdu a je samozřejmě mrtvá... tak jsem jednotku přepnul na režim s otevřenou smyčkou... auto jede řekl bych stejně jak předtím. Vliv to má hlavně na spotřebu a to poznám asi později.... Taky se mi nechtěně povedl jeen driftík :D jedu si tak do práce, zastavím na T křižovatce a chystám se odbočit doprava... blížil se traktor tak jsem tomu kapku šlápnul... ale ne moc... a zadek už letěl kupředu... lidi na autobusové zastávce hned vedle nechápali :twisted: Připisuju to tomu, že bylo mokro a na té cestě je dosti bordelu... štěrk a i nějaké bláto....nicméně byla to prča :-D
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 5.12.2008, pát 20:48

No jo to je něco jiného, když to táhne prdel :D
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 6.12.2008, sob 10:27

Sejny-Dík zas popis diagnostiky. Vyměnil jsem tu první klapku, kde je i váha vzduchu, jelikož jsem měl rezervní a vše vypadá v pořádku. Lambdu mám podle všeho mrtvou taky, ale v otevřený smyčce se auto chová hůř. Stáhl jsem si ten návod, chci se zeptat jestli u toho blikátka používáš nějakej odpor ? Jo a máš zásuvku kulatou nebo hranatou. Já mám tu starou kulatou.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 6.12.2008, sob 11:47

No pokud ti to blbne na volnoběh tak pozor na jednu věc...on totiž zůstává v tomto režimu otveřený ventil odsávání par z nádrže(u systému bez lambdy a katu odsávání není)... stačí z něj odpojit jeden kabel a je to v pohodě. Pak dále zkus změřit proti kostřícímu bodu na hlavě motoru napětí které jde z potenciometru CO ve váze vzduchu... je to vývod číslo jedna a když stojíš po boku auta a díváš se na váhu jak to je první vývod z leva.... Měřit to musíš při zapnutém klíčku... z konektoru stačí sundat tu gumovou průchodku a krásně se to dá oměřit. Taky se mrkni jestli neni poškozená plomba toho potenciometru, tu tam dají po nastavení ve fabrice. Já jsem naměřil 2.54V. Pokud naměříš taky 2.54V a plomba bude nepoškozená znamená to, že toto bude třeba ještě nastavit. K té diag: já použil zelenou obyčajnaju LEDku v sérii s odporem 680ohm. Mám taky ten kulatý konektor... když na něj koukáš od předku auta tak boční piny jsou pro tlačítko, ten nejblíž k tobě je + pro LEDku a ten nejdál od tebe je -LEDky. Ten kabel s krokodýlkem nemusíš vůbec zapojovat. Stačí zapnout klíček a pak 5s podržet tlačítko... Led zhasne, dlouze zasvítí a začne vyblikání první chybu... a pořád se opakuje... pak musíš zase zmáčknout tlačítko na 2,5-5s a začne se blikat další chyba atd.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 6.12.2008, sob 17:07

Zase dík. Teď mi momentálně na motoru neblbne nic, ale diag. si projedu. Lambda bude asi KO, jelikož je KO kat. (podle emisí). Jinak jsem měl za to, že šroubek na CO na klapce je aktivní pouze v režimu bez lambdy. Když to hodí chybu lambdy běží to v nouzáku nebo v režimu bez lambdy ? Kontrolní otázka, odkud jsi ?
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 7.12.2008, ned 03:31

Hodnoty z potenciometru CO na váze se berou jen pokud máš přepnuto na open loop(tj. bez lambdy a katu)... pokud je lambda KO bere se nějaká hodnota uložená v ŘJ pro tyto případy. Jinak jsem kousek od Tišnova a jestli si vzpomínáš chtěl jsem od tebe kupovat ty Titany do E-maxxe(teď každý zajisté ví o čem píšu :D
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 8.12.2008, pon 21:13

Tak už zase pokračuji v kutání...momentálně sundané víko hlavy a vše nachystané na štelování ventilů. docela mě teda zaskočily svíčky Brisk DR15YC, teré tam byly.... měly by tam totiž být DR12YC. Já ale půjdu do NGK BCP6ES.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8567
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 8.12.2008, pon 23:06

Covece svicky. Tot otazka, ale myslim, ze sem je tam daval ja. A nejspis podle toho co tam bylo predtim. :smt102 Ja tech svicek menil v posledni dobe povicero, tak se budu muset podivat v garazi jestli tam mam 8 stejnejch svicek... :-D Kdyz najdu 5 jsou z Kappy, kdyz najdu 4 maly a 4 velky, je to ze 155 TS 16V a jestli 4 obyc tak to bude z Ypsilonky. :-D
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 8.12.2008, pon 23:25

Ty svíčky jsou teplejší než doporučené a je to znát protože mají bílý izolátor... jsou to svíčky určené do fáčka :twisted: Jsou o dvě nebo tři tepelné třídy výš než předepisuje Alfa... až tam dám ty NGK tak by měly být cihlovitě hnědé, což je známka té správné teploty ve spalovacím prostoru.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8567
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 8.12.2008, pon 23:30

Me jde o to kde jsem na ten typ prisel. Urcite sem si to nevymyslel jen tak... :-D Mozny je, ze uz tam bylo neco blbyho a ja jen dal stejnej typ. Nebo je taky mozny, ze jsem je nemenil a uz blbnu. Tahal jsem je ven kdyz sem blbnul s tema palcema, ale dokud v garazi nenajdu 8 stejnejch svicek tak fakt nevim jestli jsem je menil nebo ne. Rika se tomu DPPVV a lepsi uz to asi nebude. :-D

DPPVV = deficitni poruchy pameti vyvolane vekem :smt077
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 8.12.2008, pon 23:46

No s doporučenýma by to mohlo i lépe frčet :smt035
Obrázek

Obrázek

Obrázek
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8567
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 8.12.2008, pon 23:52

To by asi melo. Uz mas doklady?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 8.12.2008, pon 23:59

Jojo doklady jsou už doma... prašule jsem právě doposlal :wink:
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8567
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 9.12.2008, úte 00:27

Hlavne ze mas ty doklady. Bal sem se aby se to nejak nepodelalo a aby si vsechno stihnul do konce roku... Stacilo aby se mi to vratilo treba v patek jako nedoruceny a byl by prusvih...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti