dodělávka chladiče oleje
Re: Zadírání motorů TS 16V
Objednal jsem další tak když dá bůh tak možná i dorazí
Jestli ne tak to už je na pováženou
Jestli ne tak to už je na pováženou
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Já už ho mam doma. Ale s tím adaptérem se mi nedaří... V Česku se s tím nikdo nechce sr*t a poláci zase neodpovídají, jestli pošlou do ČR...
tady je fotka chladiče:

tady je fotka chladiče:

145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Zadírání motorů TS 16V
Mě chceš nasrat že?
Já nakonec objednal z Marei, origo ricambi za pětikilo
Co se týče toho adaptéru tak teda jsem dneska šel do toho hloubš a to není atkový prdel. Je jich dost daj se sehnat (až se seženu tak klidně poradím kde, nechci se vypéct jako s chladičem). Jenže většinou bývaj na TDčkách kde je filtr 3/4" na TSku je filtr M20x1.5.
Takže je potřeba sehnat poté tu matku která jde přes adaptér (ta je třeba tak či tak)
http://www.highperformanceparts.cz/prod ... -x-15.5900
A pak je ten adaptér třeba převrtat a na to se mi zdá, že tam není dost masa
A nebo si nechat vyrobit ten vnitřní šroub přesně ma míru
http://images38.fotosik.pl/1801/27f99a6c93af7387gen.jpg

Já nakonec objednal z Marei, origo ricambi za pětikilo

Co se týče toho adaptéru tak teda jsem dneska šel do toho hloubš a to není atkový prdel. Je jich dost daj se sehnat (až se seženu tak klidně poradím kde, nechci se vypéct jako s chladičem). Jenže většinou bývaj na TDčkách kde je filtr 3/4" na TSku je filtr M20x1.5.
Takže je potřeba sehnat poté tu matku která jde přes adaptér (ta je třeba tak či tak)
http://www.highperformanceparts.cz/prod ... -x-15.5900
A pak je ten adaptér třeba převrtat a na to se mi zdá, že tam není dost masa

A nebo si nechat vyrobit ten vnitřní šroub přesně ma míru
http://images38.fotosik.pl/1801/27f99a6c93af7387gen.jpg
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V

Zatim na to tolik nechvátám no.
Ten šroub bych mohl nechat vyrobit u jedný firmy s CNC, kde jsem byl na brigádě. Ale nevím kdy by to bylo. A chtělo by to asi udělat nákres...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Zadírání motorů TS 16V
Hele Já Tobě Ty Mě. Už mám nějaké nabídky na ten adaptér jeden už mám i na cestě tak ti to klidně dohodím. Cena za ten adaptér byla domluvena na 4-5 stovek.
Problém, je že nejdříve to musím trošku rozebrat a zjistit jaký je vnitřní závit co vede z olejového čerpadla [1] tam je pak spojka. Osobně bych tipoval, že to bude M20x1.5 stejn jako na filtru. Podle té spojky se může nechat udělat ten vnitřní dutej šroub v jednom kuse (na konci M20x1.5). Tak by to bylo ideál bo jinak by to bylo na tři spoje a to je podle mě na ho...o.
Jen snad je ten vnitřní průměr v adaptéru a výměníku cca stejnej


edit: V tom adaptéru je díra asi 19.5mm narazil jsem na jedno schéma, ale je to brutalně malým napsané. V případě, že se použije pouze jeden šroub tak ten průměr tam nebude muset být tak velký jako když tam bude srobovej spoj
Problém, je že nejdříve to musím trošku rozebrat a zjistit jaký je vnitřní závit co vede z olejového čerpadla [1] tam je pak spojka. Osobně bych tipoval, že to bude M20x1.5 stejn jako na filtru. Podle té spojky se může nechat udělat ten vnitřní dutej šroub v jednom kuse (na konci M20x1.5). Tak by to bylo ideál bo jinak by to bylo na tři spoje a to je podle mě na ho...o.
Jen snad je ten vnitřní průměr v adaptéru a výměníku cca stejnej


edit: V tom adaptéru je díra asi 19.5mm narazil jsem na jedno schéma, ale je to brutalně malým napsané. V případě, že se použije pouze jeden šroub tak ten průměr tam nebude muset být tak velký jako když tam bude srobovej spoj
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Tak super, použít to pude, našel sem. Vstupy M22x1.5 což je docela klasika
Jen to prostě bude chtít nechat někde udělat ten spojovací šroub v jednom kuse.


Jen to prostě bude chtít nechat někde udělat ten spojovací šroub v jednom kuse.

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Super, z čeho je přesně tenhle adaptér?
Ten šroub bych mohl nechat udělat, v tý firmě dělají nejčastěji takovýhle atypický rozměry a v nerezu. Ale asi by to chtělo objednat víc kusů, aby to mělo vůbec cenu programovat... Zkusim zjistit kolik by to stálo...
Ten šroub bych mohl nechat udělat, v tý firmě dělají nejčastěji takovýhle atypický rozměry a v nerezu. Ale asi by to chtělo objednat víc kusů, aby to mělo vůbec cenu programovat... Zkusim zjistit kolik by to stálo...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
Adapter je u všeho stejný jeho číslo je 5921206. Nějaké už mám rozjednané navíc tak pokud něco klapne (potvrdí) tak ti pisnu.
Jinak:
ALFA ROMEO155 (167)199201 - 199712
ALFA ROMEO145 (930)199407 - 200101
ALFA ROMEO146 (930)199412 - 200101
FIATTIPO (160)198707 - 199504
FIATUNO (146A/E)198301 - 200008
FIATTEMPRA (159)199003 - 199708
FIATPUNTO (176)199309 - 199909
FIATPALIO Weekend (178DX)199604 - /
FIATSTRADA (178E)199906 - /
FIATFIORINO Pick up (146)198801 - 200105
FIATPALIO (178BX)199604 - /
FIATPALIO Saloon (178_)199604 - /
LANCIADELTA Mk II (836)199306 - 199909
Alfa, Lancia TD 66kW, v puntu je třeba i v oturbeném 1.4 GT
http://www.autopartoo.com/oem/fiat/5921206.html
Jinak nerez není moc na tohle podle mě vhodný spíše by to chtělo ?mosaz?
Jinak:
ALFA ROMEO155 (167)199201 - 199712
ALFA ROMEO145 (930)199407 - 200101
ALFA ROMEO146 (930)199412 - 200101
FIATTIPO (160)198707 - 199504
FIATUNO (146A/E)198301 - 200008
FIATTEMPRA (159)199003 - 199708
FIATPUNTO (176)199309 - 199909
FIATPALIO Weekend (178DX)199604 - /
FIATSTRADA (178E)199906 - /
FIATFIORINO Pick up (146)198801 - 200105
FIATPALIO (178BX)199604 - /
FIATPALIO Saloon (178_)199604 - /
LANCIADELTA Mk II (836)199306 - 199909
Alfa, Lancia TD 66kW, v puntu je třeba i v oturbeném 1.4 GT
http://www.autopartoo.com/oem/fiat/5921206.html
Jinak nerez není moc na tohle podle mě vhodný spíše by to chtělo ?mosaz?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
ten průchozí šroub by šel např z bravy td nebo punta td. Pokud je ten termostat stejně vysoký.
Re: dodělávka chladiče oleje
Jo to šel jenže ten šroub má připojení na filtr 3/4" A navíc ten šroub musí být 2x delší, dle eperu to vypadá, že to punto nemá výměník který u 156 zachovám.
Navíc u TSka musí mít ten průchozí šroub z jedné strany vnější závit (filtr) a z druhé strany vnitřní závit.
Nejlepší bude až bude všechno doma pak se může špekulovat
Punto TD:

Alfa TS

Ten průchozí šroub by měl vypadat asi nějak takhle


Původně jsem to nechtěl moc řešit (bo z HighPerformace to vychazelo tak na 7-8t.), ale nakonec to až tak finančně náročné není jen to chce trošku času vymyslet co a jak.
edit: Jeden neznalecký dotaz. Do olejového filtru proudí olej tím dutým šroubem a zpátky okolím?
Navíc u TSka musí mít ten průchozí šroub z jedné strany vnější závit (filtr) a z druhé strany vnitřní závit.
Nejlepší bude až bude všechno doma pak se může špekulovat

Punto TD:

Alfa TS

Ten průchozí šroub by měl vypadat asi nějak takhle


Původně jsem to nechtěl moc řešit (bo z HighPerformace to vychazelo tak na 7-8t.), ale nakonec to až tak finančně náročné není jen to chce trošku času vymyslet co a jak.
edit: Jeden neznalecký dotaz. Do olejového filtru proudí olej tím dutým šroubem a zpátky okolím?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
Olej proudí obráceně, všimni si ve filtru zpětné gumové klapky.
Pak je imho nesmysl, nechávat výměník a ještě k tomu termostat.. Protože teploty se vyrovnávají ve výměníku, takže chladič oleje ve finále bude chladit vodu i olej.
Pak je imho nesmysl, nechávat výměník a ještě k tomu termostat.. Protože teploty se vyrovnávají ve výměníku, takže chladič oleje ve finále bude chladit vodu i olej.
Re: dodělávka chladiče oleje
Tak chladič je doma, sice je nakonec menší, má větší vstupy (M26x1.5 16), bude třeba použít kolínka čemuž jsem se chtěl vyhnout a je drahší než byl chladič z forda, ale zase to je original ricambi (made in germany)
To stím výměníkem je pravda no, jenže on tam je fajn na ohřev oleje zvláště v zimě
Chtělo by to na něj termostat co by zavřel při 80°C
Ale jak přemýšlím já, ve vodním okruhu je kolem 90°C, za chladičem bude o něco méně dejme tomu třeba 80°C. Tahle voda teče do výměníků kde ohřívá/chladí olej. I kdyby měla 90°C tak to až tak nevadí, protože v nejhorším případě se teploty můžou srovnat ( z olejového chladiče třeba 80, voda 90). Ten výměník to na ty teploty kolem 120-130°C určitě nedostane. Sice je to další ztráta, ale asi to nebude až takový peklo. Uvidíme jak se to projeví v praxi, není až takovej problém ho dát pryč.
Spíše co mi vadí více bude přiblížení filtru ke svodům, ale když použiju filtr MANN který je nižší než tutela a svody se omotaj tak to snad bude šulnul.
Kdybych znal nějaké technické parametry výměníku a závislost ohřívání oleje a vody v čase (což by se dalo změřit) tak se dá teoreticky vypočíst o kolik se prodlouží ohřátí oleje v zimě bez výměníku. Jenže tyhle teoretické výpočty jsou na...
edit: Jinak na chladiči je aspoň u mě potřeba koncovka DKL na adaptéru DKL také obojí s převlečnou matkou. Případně z adaptéru se dá vyšroubovat mezikus a použít tam rovný díl s vnějším závitem. Snad už zítra dorazí
Ten spojovací mezikus má 24mm vně (vnitřní závit M20x1.5) díra v adaptéru je 20.5mm takže ubrat 1.75 mm na každé straně to by snad mohlo jít.
Už mi přijde, že tu je tolik informací, že se vtom nikdo nevyzná

To stím výměníkem je pravda no, jenže on tam je fajn na ohřev oleje zvláště v zimě


Ale jak přemýšlím já, ve vodním okruhu je kolem 90°C, za chladičem bude o něco méně dejme tomu třeba 80°C. Tahle voda teče do výměníků kde ohřívá/chladí olej. I kdyby měla 90°C tak to až tak nevadí, protože v nejhorším případě se teploty můžou srovnat ( z olejového chladiče třeba 80, voda 90). Ten výměník to na ty teploty kolem 120-130°C určitě nedostane. Sice je to další ztráta, ale asi to nebude až takový peklo. Uvidíme jak se to projeví v praxi, není až takovej problém ho dát pryč.
Spíše co mi vadí více bude přiblížení filtru ke svodům, ale když použiju filtr MANN který je nižší než tutela a svody se omotaj tak to snad bude šulnul.
Kdybych znal nějaké technické parametry výměníku a závislost ohřívání oleje a vody v čase (což by se dalo změřit) tak se dá teoreticky vypočíst o kolik se prodlouží ohřátí oleje v zimě bez výměníku. Jenže tyhle teoretické výpočty jsou na...
edit: Jinak na chladiči je aspoň u mě potřeba koncovka DKL na adaptéru DKL také obojí s převlečnou matkou. Případně z adaptéru se dá vyšroubovat mezikus a použít tam rovný díl s vnějším závitem. Snad už zítra dorazí
Ten spojovací mezikus má 24mm vně (vnitřní závit M20x1.5) díra v adaptéru je 20.5mm takže ubrat 1.75 mm na každé straně to by snad mohlo jít.
Už mi přijde, že tu je tolik informací, že se vtom nikdo nevyzná

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Tak sem se dival na ten chladič nějak podrobněj a zajímalo by mě jak byl původně v autě (croma 85-96, v eperu neni).
Bo je udělanej tak, že jak ho chci dát já (vodorovně) tak se z něj nedostane vzduch takže bych tipoval, že původně byl asi svisle.
Tedy pravděpodobně tam budu muset nabušit nějakej odvzdušňovák což se mi moc nechce. Druhá možnost je při každé výměně oleje stím nějak zalomcovat, aby se vzduch dostal do hadic.
Ten chladič je asi z hliníku nebo nějaká litina a nevím jestli tam ten klasickej závit třeba M8 vydrží dlouhodoběji z hlediska povolování, dotahování.
Dal bych nějak dutej šroub do kterého bych udělal dírku dole v závitu

Bo je udělanej tak, že jak ho chci dát já (vodorovně) tak se z něj nedostane vzduch takže bych tipoval, že původně byl asi svisle.
Tedy pravděpodobně tam budu muset nabušit nějakej odvzdušňovák což se mi moc nechce. Druhá možnost je při každé výměně oleje stím nějak zalomcovat, aby se vzduch dostal do hadic.
Ten chladič je asi z hliníku nebo nějaká litina a nevím jestli tam ten klasickej závit třeba M8 vydrží dlouhodoběji z hlediska povolování, dotahování.
Dal bych nějak dutej šroub do kterého bych udělal dírku dole v závitu

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
myslim ze ten vzduch sa z toho vytlaci aj sam ne? ved jak to robia seriovo?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Chladiče maj vstupy nahoře tak aby se odvzdušnil sám, tenhle je má uprostřed.
I chladič na vodu má dole vstup nahoře "výstup" a je tam odvzdušnění
I chladič na vodu má dole vstup nahoře "výstup" a je tam odvzdušnění
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
tu su hadice dole ma to aj odvzdusnovaky abo co? pri vymene oleja na beznom aute asi nikto neriesi ze stary olej je aj v chladiciFlp píše:
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Nevím jak to tam je udělané, ale jestli tam není odvzdušnění nebo něco tak cca 1/4 (dá se lehce vypočíst objem dle stavovky) bude nevyužita.
Ale dle eperu to vypadá, že tam nic není a je to vývody dolů. Taky asi záleží na konstukci chladiče.
Ale dle eperu to vypadá, že tam nic není a je to vývody dolů. Taky asi záleží na konstukci chladiče.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Ta fotka je z předělávky 145 JTD na 20VT motor... Takže v originálu to může být jinak...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
odvzdušnění neřeš, to se protlačí olejem.
Re: dodělávka chladiče oleje
Tak jsem koukal na nějaký fotky umístění chladiče oleje a jsem z toho trochu zmatenej. Našel jsem všechny varianty - vývody nahorů /do stran /dolů. Ale nejčastěji jsem našel s vývodama nahorů, tak to asi takhle udělám...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
Pokud můžeš dej je nahoru, moje osobní neověřené teorie je, že chladiče které mají vývody směrem dolů jsou udělané tak, aby olej tlačil vzduch před sebou do hadice. Večer zkusím najít nějaké výkresy a uvidíme
Až budu mít hadice tak to vyzkouším s vodou a uvidíme jak se to bude chovat. Jinak nejlevněji vyrobit vyjdou asi na http://www.vyrobahadic.cz, ale osobně mě pořád vyjde levněj koupit to na díly a nechat si zalisovat v Ostravě včera mi u konkrurence Parker/KOMA frajer řekl, že mi to zalisuje zdarma
Nakonec volím na straně chladiče koncovka DKOL (má gum. kroužek)/DKL M26x1.5 90° na adaptéru CEL M22x1.5 hadice 1SN 16 EHT a nebo nějaká nízkotlaká.
Přes můj chladič proudí olej tak jako na spodním "nákresu"

Až budu mít hadice tak to vyzkouším s vodou a uvidíme jak se to bude chovat. Jinak nejlevněji vyrobit vyjdou asi na http://www.vyrobahadic.cz, ale osobně mě pořád vyjde levněj koupit to na díly a nechat si zalisovat v Ostravě včera mi u konkrurence Parker/KOMA frajer řekl, že mi to zalisuje zdarma

Nakonec volím na straně chladiče koncovka DKOL (má gum. kroužek)/DKL M26x1.5 90° na adaptéru CEL M22x1.5 hadice 1SN 16 EHT a nebo nějaká nízkotlaká.
Přes můj chladič proudí olej tak jako na spodním "nákresu"


Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Já mam taky tu druhou verzi chladiče.
Ještě by to šlo udělat vývodama do stran - že přívod do chladiče by byl nahoře a odvod dole...
To by se pak i líp vypouštěl/ napouštěl nový olej...
Ještě by to šlo udělat vývodama do stran - že přívod do chladiče by byl nahoře a odvod dole...
To by se pak i líp vypouštěl/ napouštěl nový olej...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
No tak by měl být ten chladič od forda co sem měl objednaný, navíc když jsou z boku tak se nemusí špekulovat ani žádné kolínka. Já dneska strávil asi dvě hodiny špekulováním s hadicema bo mám jiné závity na adaptéru a na chladiči a je stím trošku problém.

Z toho moje chladiče při výměně nedostanu olej dokud ho prostě nesundám a nevytočím o 90°
Ono naštěstí sundat nárazník je práce asi na 10minut takže to zas tak horké nebude...

Z toho moje chladiče při výměně nedostanu olej dokud ho prostě nesundám a nevytočím o 90°
Ono naštěstí sundat nárazník je práce asi na 10minut takže to zas tak horké nebude...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
niekto upravuje spodny kryt motora tak aby ho pri vymene oleja nemusel davat dole, niekto kupuje odsavacku aby vobec nemusel ist pod auto.... a ty budes davat dole naraznik? 

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
to řešíte moc, stějně měníte olej hned jak se ušpiní a v chladiči a hadicích zbydou 3 deci:)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti