Životnosť motorov Twin Spark

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Kůrkyn » 25.9.2009, pát 19:46

A teď si vemte, že kdysi měl Fiat nějaký projekt, kde kapota motoru byla přišroubovaná. :-D

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re:

Příspěvek od Petr147 » 30.9.2009, stř 23:24

kravitzUL píše:jinak obecně TS odchází někdy mezi 130-160tis. km - a to je dokázaný
člověku, který koupil TS s necelejma 120tis se to moc dobře nečte :smt089 :smt077

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Milano75 » 30.9.2009, stř 23:26

abych pravdu řekl, kdybych byl lajk a kupoval si alfu a četl si toto vlákno tak bych asi šáhnul po dieslu :smt102
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Milano75 » 30.9.2009, stř 23:28

jany145 píše:ja mam castrol magnatec 10W4O a zere ho malinko (1.4 ts rv99) na3000km asi deci a to tomu rad aj podkurim do 6000-65000 ot

hmm naní takovej obecnej ůsuz, že by motor měl seřrat max 1 litr oleje na 1000km??

nebo si to pletu?? :smt102
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Petr147 » 30.9.2009, stř 23:29

ta hranice je někde okolo 1-1,5l, co jsem někde četl, což je docela dost

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Petr147 » 30.9.2009, stř 23:31

ale zas znám člověka, co dělal předávacího technika u Škodovky a tam rovnou říkali, aby s k novému auto koupili litr oleje a kontrolovali, jelikož ten jejich slavnej TDI (tuším, že 125kW nebo možná meně) měl i nějakou svolávačku kvůli klice

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Petr147 » 30.9.2009, stř 23:32

Milano75 píše:abych pravdu řekl, kdybych byl lajk a kupoval si alfu a četl si toto vlákno tak bych asi šáhnul po dieslu :smt102

já taky, ale pořád bych tiše litoval, že ji nemam v benzínu :D

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Kůrkyn » 1.10.2009, čtv 00:28

nafta je dobrá tak do náklaďáku :)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Milano75 » 1.10.2009, čtv 07:13

raději ujíždím benzínákům s černým kouřovým efektem :D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Re:

Příspěvek od Kubas » 1.10.2009, čtv 07:50

Petr147 píše:
kravitzUL píše:jinak obecně TS odchází někdy mezi 130-160tis. km - a to je dokázaný
člověku, který koupil TS s necelejma 120tis se to moc dobře nečte :smt089 :smt077
... klídek... to co píše Kravitz platí snad pro první TSka z 90.let.... 147 je v tomto ohledu už někde úplně jinde a nevím ani o jediné, která by na klice klekla (spíš se trhají rozvoďáky atp.). My v rodině máme TS z roku 2001 a když jsem to vezl na první garančku, posledních 5km jsem dojel při hlášce "oil pressure low" (není to moje auto, k jízdě do servisu jsem se dostal náhodou a nekontroloval to....). Podle všech teorií by TS po jízdě bez oleje mělo do 30tkm kleknout, nicméně to naše auto od té doby najelo 120tkm a pořád v poho jezdí....

Takže buď v klidu, hlídej si měrku a v poho.... :wink: Spíš bych řešil rozvody - jestli nemáš 100% jistotu, že byly dělané, tak bych asi uvažoval že je preventivně nechám udělat....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

cooper.mb
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od cooper.mb » 1.10.2009, čtv 13:15

No když jsem u toho žraní oleje. V práci máme novou octávku s tím nejhorším motorem 1,6 a za 10 tis km taky sežrala víc jak litr oleje. Sice to není 1 l na 1000,-Km, ale pokud se u Alfy užije 10w60, tak to zdaleka ten litr na 1000,-km nesežere. Jinak Toyota celica taky žere olej co jsem se dočetl a třeba BMW 330i s třílitrovým motorem taky žere podle recence uživatele cca 1 litr oleje na 3000,-Km. Takže je to spíš tak, že každý auto který jezdí ve výsokých otáčkách žere olej. To že si někdo koupí alfu a nic o ní neví a pak to honí jak při závodech a pak to zadře ještě neznamená, že ten motor je špatnej. Nedávno jsem byl na benzině a přijel tam kolega z práce s octávkou a v TDíčku a byl celej zelenej, že mus svítí kontrolka mazání. Prej s tím jel 4 km. Na benzině tam nalil 1 litr oleje a bylo to sotva po horní rysku, takže asi tak k té kontrole. Není nad to vytáhnout měrku!!!

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Kubas » 1.10.2009, čtv 13:33

Bohužel doba je taková, že 80% řidičů jezdí, dokud nesvítí kontrolka :smt021 jejich boj....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Re:

Příspěvek od Petr147 » 1.10.2009, čtv 13:50

Kubas píše:
Petr147 píše:
kravitzUL píše:jinak obecně TS odchází někdy mezi 130-160tis. km - a to je dokázaný
člověku, který koupil TS s necelejma 120tis se to moc dobře nečte :smt089 :smt077
... klídek... to co píše Kravitz platí snad pro první TSka z 90.let.... 147 je v tomto ohledu už někde úplně jinde a nevím ani o jediné, která by na klice klekla (spíš se trhají rozvoďáky atp.). My v rodině máme TS z roku 2001 a když jsem to vezl na první garančku, posledních 5km jsem dojel při hlášce "oil pressure low" (není to moje auto, k jízdě do servisu jsem se dostal náhodou a nekontroloval to....). Podle všech teorií by TS po jízdě bez oleje mělo do 30tkm kleknout, nicméně to naše auto od té doby najelo 120tkm a pořád v poho jezdí....

Takže buď v klidu, hlídej si měrku a v poho.... :wink: Spíš bych řešil rozvody - jestli nemáš 100% jistotu, že byly dělané, tak bych asi uvažoval že je preventivně nechám udělat....

budu mluvit ještě s ex majitelem, tvrdil mi, že tam dělal rozvody, ale je otázka, jestli řemen za 300 nebo celou kompletni sadu za x tis, jelikož mám pocit, že když zapnu klimu, tak auto trochu vibruje

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Kubas » 1.10.2009, čtv 14:14

tak otáčky se zhoupnou u spousty aut, když zapneš klimu nebo něco takového.... to ještě nemusí znamenat nic týkajícího se rozvodů.... No ale uvidíš.... jestli neuvidíš fakturu za rozvody, podle které bude vidět že se udělalo všechno nutné, tak je to na zvážení.... Rozvody budeš tak jako tak dělat nejpozději ve 160tkm (pokud teda předchozí majitel dělal ty jeho v 80tkm), tak je možná lepší to udělat teď a mít klid...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Petr147 » 1.10.2009, čtv 15:27

tak čekaji mě přední ramena, zadní "těhlice", na ktere jsem se ptal ve vlákně o 147 co to je :D ted jsem nechal nalakoval oboje dveře, jelikož měly domlácenou hranu od zdi v garáži (manželka původního majitele), olej, raději udělám svíčky, pak komplet rozvody - původní majitel byl doce fanda a staral se v rámci možnostní, tak mu budu věřit, než budou prachy na všechno, jelikož na to, abych to udělal vše najednou nemám prachy, ale i kdyby na chleba nebylo, tak na benzín a na auto jo :smt055

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od kejml » 1.10.2009, čtv 18:05

Petr147 píše:ted jsem nechal nalakoval oboje dveře, jelikož měly domlácenou hranu od zdi v garáži
Celé dveře?
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Petr147 » 1.10.2009, čtv 18:15

ano celé dveře, jelikož mám šedo-stříbrnou metlu a v několika lakovnách mi řekli, že lakovat hranu takovou barvou je docela špatně proveditelné, jelikož by to bylo poznat. navíc jsem měl u kliky prohluben, jak se pokoušel někdo vylomit zámek

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Petr147 » 5.10.2009, pon 18:16

jak je to s měřením oleje? když je motor studený, tak je olej přesně v půlce, ale když je zahřátý a těsně odstavený, tak u 1/3 (samo, že je rozstříkaný v motoru) ale jestli to není málo, když je tak blízko minima

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Kubas » 5.10.2009, pon 19:11

teplého oleje by v motoru po stečení mělo být víc než studeného (roztáhne se....). Držel bych ho za studena někde na 50 - 80% měrky.... určitě tím nic nezkazíš a hlavně tam pořád budeš mít rezervu, když tě chytne rapl a budeš to točit :twisted:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Petr147 » 5.10.2009, pon 20:25

no roztáhne to jo, ale taky "cáká" všude po motoru, když to studenej steče dolů. když vyráhnu přes noc odstátou měrku, tak je tam přesná hladina, ale zahřátá je celá zacákaná :)

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od JP159 » 6.10.2009, úte 00:03

Petr147 píše: když vyráhnu přes noc odstátou měrku, tak je tam přesná hladina, ale zahřátá je celá zacákaná :)
Když ji otřeš hadrem tak zacákaná nebude :smt040 :smt040 :smt040
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Kubas » 6.10.2009, úte 07:22

:-D
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Petr147 » 6.10.2009, úte 10:36

JP159 píše:
Petr147 píše: když vyráhnu přes noc odstátou měrku, tak je tam přesná hladina, ale zahřátá je celá zacákaná :)
Když ji otřeš hadrem tak zacákaná nebude :smt040 :smt040 :smt040

že by? :D dneska ráno jsem koukal a zas v polovině :)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Petr147 » 9.10.2009, pát 20:47

dneska jsem si řekl, že se trochu pochlapím a udělám si olej sám (prvně), tak povoleno, vypuštěno, novej filtr (namazal těsnění). filtr dotáhl fest rukou, novej olej k horni rysce (stred jsem nějak netrefil) :D hromada strachu to asi po hodine nastartovat :D nastartoval v pohode, ale zapracovala paranoia, tak nějak tise píská benzinové čerpadlo, když dam hlavu pod kapotu, tak cvrlikaji ventily, zadírající zvuky... proste člověk slyší hromadu věcí :D co se stane, když je tam trochu víc oleje? +-vlas okolo horní rysky

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Životnosť motorov Twin Spark

Příspěvek od Kubas » 9.10.2009, pát 22:27

to bude spíš variátor.... U Alfy člověk nesmí řešit každý divný zvuk, to by se zbláznil :wink: Ale seriózně, drobounká nadmíra oleje by snad vadit neměla.... :smt102
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti