
Životnosť motorov Twin Spark
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnosť motorov Twin Spark
A teď si vemte, že kdysi měl Fiat nějaký projekt, kde kapota motoru byla přišroubovaná. 

- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnosť motorov Twin Spark
abych pravdu řekl, kdybych byl lajk a kupoval si alfu a četl si toto vlákno tak bych asi šáhnul po dieslu 

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnosť motorov Twin Spark
jany145 píše:ja mam castrol magnatec 10W4O a zere ho malinko (1.4 ts rv99) na3000km asi deci a to tomu rad aj podkurim do 6000-65000 ot
hmm naní takovej obecnej ůsuz, že by motor měl seřrat max 1 litr oleje na 1000km??
nebo si to pletu??

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Životnosť motorov Twin Spark
ta hranice je někde okolo 1-1,5l, co jsem někde četl, což je docela dost
Re: Životnosť motorov Twin Spark
ale zas znám člověka, co dělal předávacího technika u Škodovky a tam rovnou říkali, aby s k novému auto koupili litr oleje a kontrolovali, jelikož ten jejich slavnej TDI (tuším, že 125kW nebo možná meně) měl i nějakou svolávačku kvůli klice
Re: Životnosť motorov Twin Spark
Milano75 píše:abych pravdu řekl, kdybych byl lajk a kupoval si alfu a četl si toto vlákno tak bych asi šáhnul po dieslu
já taky, ale pořád bych tiše litoval, že ji nemam v benzínu

- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnosť motorov Twin Spark
nafta je dobrá tak do náklaďáku 

- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnosť motorov Twin Spark
raději ujíždím benzínákům s černým kouřovým efektem 

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Re:
... klídek... to co píše Kravitz platí snad pro první TSka z 90.let.... 147 je v tomto ohledu už někde úplně jinde a nevím ani o jediné, která by na klice klekla (spíš se trhají rozvoďáky atp.). My v rodině máme TS z roku 2001 a když jsem to vezl na první garančku, posledních 5km jsem dojel při hlášce "oil pressure low" (není to moje auto, k jízdě do servisu jsem se dostal náhodou a nekontroloval to....). Podle všech teorií by TS po jízdě bez oleje mělo do 30tkm kleknout, nicméně to naše auto od té doby najelo 120tkm a pořád v poho jezdí....Petr147 píše:člověku, který koupil TS s necelejma 120tis se to moc dobře nečtekravitzUL píše:jinak obecně TS odchází někdy mezi 130-160tis. km - a to je dokázaný![]()
Takže buď v klidu, hlídej si měrku a v poho....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- cooper.mb
- Nováček
- Příspěvky: 234
- Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnosť motorov Twin Spark
No když jsem u toho žraní oleje. V práci máme novou octávku s tím nejhorším motorem 1,6 a za 10 tis km taky sežrala víc jak litr oleje. Sice to není 1 l na 1000,-Km, ale pokud se u Alfy užije 10w60, tak to zdaleka ten litr na 1000,-km nesežere. Jinak Toyota celica taky žere olej co jsem se dočetl a třeba BMW 330i s třílitrovým motorem taky žere podle recence uživatele cca 1 litr oleje na 3000,-Km. Takže je to spíš tak, že každý auto který jezdí ve výsokých otáčkách žere olej. To že si někdo koupí alfu a nic o ní neví a pak to honí jak při závodech a pak to zadře ještě neznamená, že ten motor je špatnej. Nedávno jsem byl na benzině a přijel tam kolega z práce s octávkou a v TDíčku a byl celej zelenej, že mus svítí kontrolka mazání. Prej s tím jel 4 km. Na benzině tam nalil 1 litr oleje a bylo to sotva po horní rysku, takže asi tak k té kontrole. Není nad to vytáhnout měrku!!!
Re: Životnosť motorov Twin Spark
Bohužel doba je taková, že 80% řidičů jezdí, dokud nesvítí kontrolka
jejich boj....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Re:
Kubas píše:... klídek... to co píše Kravitz platí snad pro první TSka z 90.let.... 147 je v tomto ohledu už někde úplně jinde a nevím ani o jediné, která by na klice klekla (spíš se trhají rozvoďáky atp.). My v rodině máme TS z roku 2001 a když jsem to vezl na první garančku, posledních 5km jsem dojel při hlášce "oil pressure low" (není to moje auto, k jízdě do servisu jsem se dostal náhodou a nekontroloval to....). Podle všech teorií by TS po jízdě bez oleje mělo do 30tkm kleknout, nicméně to naše auto od té doby najelo 120tkm a pořád v poho jezdí....Petr147 píše:člověku, který koupil TS s necelejma 120tis se to moc dobře nečtekravitzUL píše:jinak obecně TS odchází někdy mezi 130-160tis. km - a to je dokázaný![]()
Takže buď v klidu, hlídej si měrku a v poho....Spíš bych řešil rozvody - jestli nemáš 100% jistotu, že byly dělané, tak bych asi uvažoval že je preventivně nechám udělat....
budu mluvit ještě s ex majitelem, tvrdil mi, že tam dělal rozvody, ale je otázka, jestli řemen za 300 nebo celou kompletni sadu za x tis, jelikož mám pocit, že když zapnu klimu, tak auto trochu vibruje
Re: Životnosť motorov Twin Spark
tak otáčky se zhoupnou u spousty aut, když zapneš klimu nebo něco takového.... to ještě nemusí znamenat nic týkajícího se rozvodů.... No ale uvidíš.... jestli neuvidíš fakturu za rozvody, podle které bude vidět že se udělalo všechno nutné, tak je to na zvážení.... Rozvody budeš tak jako tak dělat nejpozději ve 160tkm (pokud teda předchozí majitel dělal ty jeho v 80tkm), tak je možná lepší to udělat teď a mít klid...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Životnosť motorov Twin Spark
tak čekaji mě přední ramena, zadní "těhlice", na ktere jsem se ptal ve vlákně o 147 co to je
ted jsem nechal nalakoval oboje dveře, jelikož měly domlácenou hranu od zdi v garáži (manželka původního majitele), olej, raději udělám svíčky, pak komplet rozvody - původní majitel byl doce fanda a staral se v rámci možnostní, tak mu budu věřit, než budou prachy na všechno, jelikož na to, abych to udělal vše najednou nemám prachy, ale i kdyby na chleba nebylo, tak na benzín a na auto jo 


- kejml
- Štamgast
- Příspěvky: 998
- Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
- Bydliště: Prahá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnosť motorov Twin Spark
Celé dveře?Petr147 píše:ted jsem nechal nalakoval oboje dveře, jelikož měly domlácenou hranu od zdi v garáži
0.125 carburatore
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
Re: Životnosť motorov Twin Spark
ano celé dveře, jelikož mám šedo-stříbrnou metlu a v několika lakovnách mi řekli, že lakovat hranu takovou barvou je docela špatně proveditelné, jelikož by to bylo poznat. navíc jsem měl u kliky prohluben, jak se pokoušel někdo vylomit zámek
Re: Životnosť motorov Twin Spark
jak je to s měřením oleje? když je motor studený, tak je olej přesně v půlce, ale když je zahřátý a těsně odstavený, tak u 1/3 (samo, že je rozstříkaný v motoru) ale jestli to není málo, když je tak blízko minima
Re: Životnosť motorov Twin Spark
teplého oleje by v motoru po stečení mělo být víc než studeného (roztáhne se....). Držel bych ho za studena někde na 50 - 80% měrky.... určitě tím nic nezkazíš a hlavně tam pořád budeš mít rezervu, když tě chytne rapl a budeš to točit 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Životnosť motorov Twin Spark
no roztáhne to jo, ale taky "cáká" všude po motoru, když to studenej steče dolů. když vyráhnu přes noc odstátou měrku, tak je tam přesná hladina, ale zahřátá je celá zacákaná 

Re: Životnosť motorov Twin Spark
Když ji otřeš hadrem tak zacákaná nebudePetr147 píše: když vyráhnu přes noc odstátou měrku, tak je tam přesná hladina, ale zahřátá je celá zacákaná



JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Re: Životnosť motorov Twin Spark

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Životnosť motorov Twin Spark
JP159 píše:Když ji otřeš hadrem tak zacákaná nebudePetr147 píše: když vyráhnu přes noc odstátou měrku, tak je tam přesná hladina, ale zahřátá je celá zacákaná![]()
![]()
že by?


Re: Životnosť motorov Twin Spark
dneska jsem si řekl, že se trochu pochlapím a udělám si olej sám (prvně), tak povoleno, vypuštěno, novej filtr (namazal těsnění). filtr dotáhl fest rukou, novej olej k horni rysce (stred jsem nějak netrefil)
hromada strachu to asi po hodine nastartovat
nastartoval v pohode, ale zapracovala paranoia, tak nějak tise píská benzinové čerpadlo, když dam hlavu pod kapotu, tak cvrlikaji ventily, zadírající zvuky... proste člověk slyší hromadu věcí
co se stane, když je tam trochu víc oleje? +-vlas okolo horní rysky



Re: Životnosť motorov Twin Spark
to bude spíš variátor.... U Alfy člověk nesmí řešit každý divný zvuk, to by se zbláznil
Ale seriózně, drobounká nadmíra oleje by snad vadit neměla.... 


Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti