AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
jo, 14,03 az 14,06 bude sedet, samozrejme neni na skodu, ty stare voditka orientacne premerit, co kdyz uz se v tom nekdo vrtal, ja mel jednou jedno voditko 15mm v prumeru....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Takže pánové... máme problém
Z plánované výměny pouze gufer ventilů bez sundání hlavy se nakonec vyklubala generálka hlav (a dobře že tak, protože pod hlavama chyběly O kroužky na těsnění olejových kanálků
), protože rozebrat to se ukázalo být zhola nemožné. I klasickým Céčkovým stahovákem to byl celkem boj, ale povedlo se nakonec. Dobré zprávy jsou ty, že všechny hrníčky jsou OK (výfukové měněny celkem nedávno) a že vačky jsou OK. Špatné zprávy jsou, že ventily, výfukové jsou totálně zakarbonované, vodítka mají většinou vakl cítitelný rukou a je otázka, co s tím, takže bych uvítal radu, jak na to, protože jsme to nikdy nedělali.
První věc, co s vodítky. Sací se zdají být OK, byť jedno má vakl, když ventil chytnu zespoda a zkusím s ním zahýbat do stran. Výfukové vaklají všechny, takže tam je výměna jasná. Co se týče sacích - vyměnit všechny nebo jen to jedno? Dříky ventilů jsou cajk a v toleranci. Jak s výměnou? Vylisování je jasné - udělat závit a šroubem, ale jak tam nalisovat nové tak, aby to sedělo?
Druhá věc - jak s čištěním ventilů? Sací jdou celkem dobře Arvou, s výfukovýma nehne nic. Čím to vzít?
Třetí věc - jak s broušením a zabrušováním ventilů? Je to vůbec potřeba - s kompresí problém vůbec nebyl a po zalití ventily neprotékaly.
Čtvrtá věc - jak dostat proboha ven gufera sacích ventilů? Nedá se tam dostat a při chycení shora se rozlomí a spodek tam zůstane. Jsou tvrdý jak šutr... U těch, co by se měnily je to asi jedno, ale stejně.


První věc, co s vodítky. Sací se zdají být OK, byť jedno má vakl, když ventil chytnu zespoda a zkusím s ním zahýbat do stran. Výfukové vaklají všechny, takže tam je výměna jasná. Co se týče sacích - vyměnit všechny nebo jen to jedno? Dříky ventilů jsou cajk a v toleranci. Jak s výměnou? Vylisování je jasné - udělat závit a šroubem, ale jak tam nalisovat nové tak, aby to sedělo?
Druhá věc - jak s čištěním ventilů? Sací jdou celkem dobře Arvou, s výfukovýma nehne nic. Čím to vzít?
Třetí věc - jak s broušením a zabrušováním ventilů? Je to vůbec potřeba - s kompresí problém vůbec nebyl a po zalití ventily neprotékaly.
Čtvrtá věc - jak dostat proboha ven gufera sacích ventilů? Nedá se tam dostat a při chycení shora se rozlomí a spodek tam zůstane. Jsou tvrdý jak šutr... U těch, co by se měnily je to asi jedno, ale stejně.
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Tak spalovací komory se povedlo vyčistit a vyleštit, sedla vypadají naprosto cajk. Problém je pořád co s ventily. Sací celkem jdou vyčistit louhem. Výfukové asi jinak, než mechanicky nepůjdou - napečená vrstva karbonu je brutální - zespod jsem do toho zkusil škrábnout skalpelem a nedostanu se na kov. Nerozpouští to nic, ani Arva, ani louh, ani nitroředidlo, ale to aspoň mělo trochu snahu něco s tím udělat.
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Ultrazvukovou čističku jsi nezkoušel?
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
No... je to jeden z nápadů, které bych rád praktikoval, ale bohužel žádná pořádná se v mém okolí nenachází. Snad dát to někomu, aby nám to vyčistil.
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Opískovat, ale skleněnou balotinou. Tou se dělají i hliníkové díly, které bys normálně rozstřílel.
nebo
Jsou to sice hliníkáři, ale třeba by pomohli - http://www.chemickelesteni.cz/uvod/
nebo
Jsou to sice hliníkáři, ale třeba by pomohli - http://www.chemickelesteni.cz/uvod/
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Hmm... pískování zní celkem použitelně asi. Zkusím poptat, díky
Bude to ještě sranda, hlavně ta výměna vodítek a jejich sehnání 


Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Můžeš to zkusit takhle: https://youtu.be/7GEmuQa3dPY?t=50
Hlavně to dělej drátěným kotoučem (nejlíp mosazným) a ne klasickým na broušení
Hlavně to dělej drátěným kotoučem (nejlíp mosazným) a ne klasickým na broušení

145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
No klasickým na broušení by ty ventily asi úplně nadšený nebyly no
Zkusíme tohle, koupíme ten kotouč do flexy, flexu do svěráku... musí to jít, díky
Navíc tam je i hezky ukázané to zabrušování. Někteří inteligenti, dokonce strojaři, radili vrtačku 



Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Jo, má tam hodně pěkné návody ohledně práce na motoru. Doporučuju zkouknout všechny díly.
Já na zabrušování ventilů koupil tohle a pokud to neděláš každý den, tak to úplně to stačí a můžeš si s tím pěkně vyhrát
http://www.ebay.co.uk/itm/VALVE-GRINDIN ... 51d3763158
Já na zabrušování ventilů koupil tohle a pokud to neděláš každý den, tak to úplně to stačí a můžeš si s tím pěkně vyhrát

http://www.ebay.co.uk/itm/VALVE-GRINDIN ... 51d3763158
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
ultrazvuk, předtím vypadali jak ty tvý....
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Dík za radu, zkusíme teda nejdřív někde sehnat ten ultrazvuk, nebo to nechat udělat.
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
flexka + nastavec - drateny kartac, ale ten pleteny, ty jemny jsou moc jemny a tvrdy karbon trva vecne, pokud mas strach, muzes si drik dole oblepit textilni paskou, ja jedu bez, trefim se....prace na 5 min.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Pánové... jak to řešíte s vodítkama. Uvítám jakékoliv nápady, návrhy... Sehnat nikde nejdou. V Česmotu poradili delší, ale maj o setinu menší vnější průměr a to vidím jako celkem problém. Měl bych i soustružníka, kterej by to vyrobil... ale kde sehnat matroš ze kterého to vyrobit? Mě nápady došly... 

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
o setinu mensi neni problem a delku zkratit dle potreby....a pokud jses cholerik, udelej si dulcikem na vnejsek paar doliku - to voditko se pak nehne i o setinu mensi....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Hmm... no toš dobrá, budem ti věřit. Teď už jen vymyslet, jak to pokrátit... nějak citlivě. Nebo mě řekneš, že to můžu vzít pilkou? 
Vemu teda nakonec:
délka (v mm) 51
Materiál bronz
vnitřní průměr [mm] 9
vnejsi prumer [mm] 14,05
Jen si nejsem jistej jak s tím odsazením pro gufera.

Vemu teda nakonec:
délka (v mm) 51
Materiál bronz
vnitřní průměr [mm] 9
vnejsi prumer [mm] 14,05
Jen si nejsem jistej jak s tím odsazením pro gufera.
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Ventily jsem zabrušoval aku vrtačkou "ze zadu" přes gumovou hadičku (má to nevýhodu, že dřív nebo pozděj hadička z dříku sjede, ale dá se), viděl jsem i forichtung z nějaké pružiny, ale ten mini zvon vypadá dost dobře 

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
no samozrejme na soustruhu, jsem motorar, ne barbar, no a vezmes to ze strany smerem k pistu, na odsazeni gufera nesahat. A jestli to nema byt zrovna zavodni motor, namontuj je bez kraceni o 1mm hloubeji do hlavy, o 1mm to bude couhat vys k vacce - ale i tam bude nejaka rezerva- a fertig.riprex píše:Hmm... no toš dobrá, budem ti věřit. Teď už jen vymyslet, jak to pokrátit... nějak citlivě. Nebo mě řekneš, že to můžu vzít pilkou?
Vemu teda nakonec:
délka (v mm) 51
Materiál bronz
vnitřní průměr [mm] 9
vnejsi prumer [mm] 14,05
Jen si nejsem jistej jak s tím odsazením pro gufera.

AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
To já jen, že jsem nikde nenašel rozměry toho odsazení a tak mám trochu strach, aby na to ty gufera pasovaly
Jinak mi ta tvoje matematika nějak nevychází, tak jsem to asi pochopil nějak špatně. Tahle vodítka maj 51mm a origo maj 42mm (když nebudu věřit TecDocu, kterej uvádí 42m
) To se zkrátit bude muset. Bez úprav bych tomu věřil jen u těch sacích a na ty nakonec sahat nebudem, protože jsou v toleranci.
Beztak mi to nakonec nedá a objednám, byť za trochu jiné peníze origo. Ty původní vydržely nějakejch 600tkm, tak holt si to ten motor zaslouží. U jinejch mám strach z toho materiálu, aby to nebylo bahno.


Beztak mi to nakonec nedá a objednám, byť za trochu jiné peníze origo. Ty původní vydržely nějakejch 600tkm, tak holt si to ten motor zaslouží. U jinejch mám strach z toho materiálu, aby to nebylo bahno.
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
rossogtv píše:no samozrejme na soustruhu, jsem motorar, ne barbar, no a vezmes to ze strany smerem k pistu, na odsazeni gufera nesahat. A jestli to nema byt zrovna zavodni motor, namontuj je bez kraceni o 1mm hloubeji do hlavy, o 1mm to bude couhat vys k vacce - ale i tam bude nejaka rezerva- a fertig.riprex píše:Hmm... no toš dobrá, budem ti věřit. Teď už jen vymyslet, jak to pokrátit... nějak citlivě. Nebo mě řekneš, že to můžu vzít pilkou?
Vemu teda nakonec:
délka (v mm) 51
Materiál bronz
vnitřní průměr [mm] 9
vnejsi prumer [mm] 14,05
Jen si nejsem jistej jak s tím odsazením pro gufera.
Voditka jsem resil hodne dlouho. Nakonec jsem tam dal tydle ;) je potreba trochu sliznout nabeh na gufero a zkratit o pul centaku ;)
http://www.autodily-online.cz/cs/E-shop ... CCIA/G3176
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
OK, dík za info. My nakonec asi dáme originály
Akorát je to teda jak u blbejch... prvovýrobce, tedy Metelli je stále má a vyrábí, jenže neprodává soukromě jen velkoodběratelům. Žádný z velkoodběratelů v ČR to ale nemá a objednat to nechce, protože jedině v počtu tak 50 kusů. A svým způsobem je to tak s většinou dílů. Všechno by bylo, jenže to nikdo ve velkém počtu neobjedná, protože se mu nechce, protože Alfu s 12V má málokdo a měl by to na skladě roky. Jinak by nebyl problém ani ten podělanej napínák rozvodů nebo zdvihátka/kalíšky (to se vždycky náhodně někde objeví a je to do pár týdnů fuč). Nicméně teď mi slíbili z hradecké Ahry, že je seženou, protože mají dodavatele, kterej je má. Takže snad to dopadne
Nejhůř od někoho ze zahraničí no... ale tam už to cenově je trochu horší. Zatím to časově moc nehoří, protože ten motor stejně není do čeho namontovat 



Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
no kdyby jsi chtel origo nebo neco takoveho tak tady ;)riprex píše:OK, dík za info. My nakonec asi dáme originályAkorát je to teda jak u blbejch... prvovýrobce, tedy Metelli je stále má a vyrábí, jenže neprodává soukromě jen velkoodběratelům. Žádný z velkoodběratelů v ČR to ale nemá a objednat to nechce, protože jedině v počtu tak 50 kusů. A svým způsobem je to tak s většinou dílů. Všechno by bylo, jenže to nikdo ve velkém počtu neobjedná, protože se mu nechce, protože Alfu s 12V má málokdo a měl by to na skladě roky. Jinak by nebyl problém ani ten podělanej napínák rozvodů nebo zdvihátka/kalíšky (to se vždycky náhodně někde objeví a je to do pár týdnů fuč). Nicméně teď mi slíbili z hradecké Ahry, že je seženou, protože mají dodavatele, kterej je má. Takže snad to dopadne
Nejhůř od někoho ze zahraničí no... ale tam už to cenově je trochu horší. Zatím to časově moc nehoří, protože ten motor stejně není do čeho namontovat
http://www.myalfa.eu/product_info.php?i ... r-116.html
http://www.myalfa.eu/product_info.php?i ... NTAKE.html
jedno 22 * 6 a druhe 23 euro * 6



Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Našel jsem i levněji... navíc měníme jen výfukové. Sací ponecháme, protože jsou ještě v toleranci a beztak ten motor žádná závodní kariéra nečeká. Sice občas za uši dostane... ale to už musí vydržet 

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
me to ukazuje rovnych 10eur / kus za vyfukove, to jsem dostal slevu ? 

AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host