Richie - Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0 (1982)

Odpovědět
Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 26.11.2008, stř 11:29

a to nevadi ze flusnou neco zpatky ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 26.11.2008, stř 14:56

To je normální jev u karburátorových motorů.... třeba u škodovky kterou teď jezdím vzduchovej filtr vyloženě smrdí benzínem :twisted: Žere to pomalu jak dvě 33 1.7 16V a výkony tomu teda neodpovídaj ani náhodou :-D
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.11.2008, pát 08:54

tak hlasim ze moje GTV uz ma STK a emise.....uz jsem uzavrel i ruceni a tak ji konecne prevedu...v pohode to stihnu do konce roku :) tadaaa
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3256
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rosso155 » 28.11.2008, pát 08:57

paráda, tak vidíš, že ta technická není zas až takovej problém :-D
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.11.2008, pát 10:45

potrebuju sehnat tesneni pod viko motoru....koukal jsem do elitu a tam stoji 850kc...sakra vzdyt to je kousek papiru ne ? :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 28.11.2008, pát 11:51

Papír by se asi pomalu odpaloval, takže to nepodceňuj, většinou je tam spešl guma ... ale můžeš vyzkoušet papír v kombinaci se silikonem, třeba to vydrží ...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.11.2008, pát 11:54

no to ne..ja nebudu experimentovat....dam tam to co tam ma byt...jen me ta cena prekvapila :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.11.2008, pát 12:39

rad bych vymenil olej.....
byl mi doporucen mineralni olej 15w-40
nedavat zadnou polosyntetiku a nebo syntetiku..ze je to stary motor a ze je blbost to tam davat,ze by to mohlo byt jeste horsi...
mate nekdo osvedcenou znacku za normalni cenu ?

nasel jsem tento
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=910
specifikace Sj to ma ..je to mineralni olej 15w/40 ..co na to rikate?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 28.11.2008, pát 13:01

Richie píše:rad bych vymenil olej.....
byl mi doporucen mineralni olej 15w-40
nedavat zadnou polosyntetiku a nebo syntetiku..ze je to stary motor a ze je blbost to tam davat,ze by to mohlo byt jeste horsi...
mate nekdo osvedcenou znacku za normalni cenu ?
Označení polo- plná- syntetika je v dnešní době už přežitek.
Jakou viskozní třídu a výkonovou specifikaci doporučuje výrobce motoru?
Na co jezdil předchozí majitel?
Cenu bych řešil až po těchto zjištěních.
BTW kolik ušetříš při nákupu sudové "značky" oproti kvalitnímu oleji? 200 Kč / litr? Tiscícovku na náplni? Jak často měníš? Jak často (a za kolik) chceš dělat generálku?
Osobně mi hlava nebere důvody JAKÉHOKOLI experimentování s olejem, nebo a dohadování co je lepší a co takyodborníci doporučují.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.11.2008, pát 13:08

kejml píše: Jakou viskozní třídu a výkonovou specifikaci doporučuje výrobce motoru?
Na co jezdil předchozí majitel?
Cenu bych řešil až po těchto zjištěních.
BTW kolik ušetříš při nákupu sudové "značky" oproti kvalitnímu oleji? 200 Kč / litr? Tiscícovku na náplni? Jak často měníš? Jak často (a za kolik) chceš dělat generálku?
Osobně mi hlava nebere důvody JAKÉHOKOLI experimentování s olejem, nebo a dohadování co je lepší a co takyodborníci doporučují.
Specifikace SJ
Predchozi majitel jezdil na benzin (netusim na co jezdil)
Je tam 6 litru a nema pry cenu kupovat nic drazsiho nez 120kc/litr.
Menit budu kazdy rok nebo po 10 tis km (coz urcite nenajedu,takze rocne)
Co se tyce uprav motoru,tak nejdriv se udelaj jen krouzky..pokud to nepomuze tak necham udelat komplet GO
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8567
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 28.11.2008, pát 13:27

Ja myslel, ze motor slape jak hodinky. Proc se v nem chces vrtat?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.11.2008, pát 13:30

Tak olej tam je Total 15w-40.

Slape,ale tlaky jsou cca 9.5 ..rad bych tam mel tech 11 :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 28.11.2008, pát 13:55

Já bych tam dal tenhle olej :
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -15W-40-1L
Jinak takovejhle rozdíl tlaků podle mýho dělaj netěsnící ventily, sundat hlavu, obrátit a do spalováku nalejt benzín. Nesmí prosakovat. 9.5 je furt dost. aby Ti potom nyvyběhla klika .
P.S. Dělal někdo vůli ventilů ?
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.11.2008, pát 13:59

na vently nikdo nekoukal zatim....

ten olej ale nema specifikaci SJ kterou to snad pry ma mit...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8567
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 28.11.2008, pát 14:18

Ale ma SL...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.11.2008, pát 14:20

a to je lepsi/horsi ? tem pismenkum nerozumim
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8567
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 28.11.2008, pát 14:22

Klasifikace API
Norma dělí motorové oleje podle typu motoru na zážehové (benzínové), označené písmenem "S" (= Service), a vznětové (naftové), označené písmenem "C" (= Commercial). Výkonnostní stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru dalším písmenem (od "A" výše). V zásadě platí, že čím je toto písmeno dále v abecedě, tím kvalitnější je olej. Je-li jako první uvedena specifikace "S", je olej určen prioritně pro benzinové motory, pokud "C", pak je určen pro naftové motory.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.11.2008, pát 14:24

:smt023 :diky
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 28.11.2008, pát 14:58

Richie: špatně jsem se vyjádřil.
Dej tam to, co předepisuje výrobce, neexperimentuj, protože se to nevyplatí. Kup "normální značku". Stejně neušetříš.
Naopak, můžeš si ještě vydělat.
Podle toho, čím mazal předchozí majitel, se rozhodni pro průplach, nebo ne.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 28.11.2008, pát 15:13

pruplach udelam na 100% a jeste sundam viko a odsaju olej co bude kolem vacek ...at je to ciste...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 28.11.2008, pát 19:37

No a až budeš vysávat olej kolem vaček, tak zkontrolujte vůli ventilů. Pokud bude někde výrazně menší, je možný , že se ventily malinko podpálily. Takže nastavit správnou vůli, najet nějakej ten kilometr (cca.500) a až si sedla trochu sednou zkusit tlaky znova. Pokud ani to nepomůže pak hlava dolů.
Co se týká toho oleje Agip kdysi Alfa doporučovala než se dostala pod křídla Fiatu. Potom najednou bylo pro Alfu nejlepší vše od skupiny FL (Fiat Lubricanti), tj. Selenia, Tutela.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 1.12.2008, pon 09:06

mam krasnou prihodu s GTV :)
jel jsem v nedeli ke kamosovi do vedlejsi vesnice...je tam takove dlouhe krasne prehledne stoupani a predemnou jel nejakej malej sr...č (nejakej daewoo nebo tak neco )tak si rikam: ti hukazu :) podradim ,vyrazim, predjizdim , jedu zpet do sveho pruhu a motor jenom mrrrrrr podradim mrrrrrr znovu mrrrra stojim....daewoo me krasnym oblouckem predjizdi a ja tusim siroky usmev ridice :)

zkousim startova t a nic...ani skyt...rikam si....kua snad se s tim neco nestalo ....otevru kapotu cumim na motor a ten se tvari jako ze nic....rikam si ...toci ale nestartuje.....zadne priblbe vstrikovani a hromady cidel tam nejsou...takze jedine benak a nebo jiskra...tak jdu po kabelech od svicek do rozdelovace...vse OK...ze by nesel benak do karbcu...kravina...to by se nestalo najednou u vsech 4 valcu....hm hm....obejdu auto z druhe strany a co nevidim...co mi to visi u civky za cervenej kabel :) ooo ano...jak jsem odpoledne menil palec a vicko rozdelovace, tak jsem povytahl kabel z civky a ten pak po ceste vypadl :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 1.12.2008, pon 10:36

nevite co je tohle za zatky (srouby) ??? tece mi kolem nich olej.....
Obrázek
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 1.12.2008, pon 13:22

To jsou buď technologické otvory pro obrábění uložení vačkového hřídele a nebo se skrz ně dá dostat k ozubeným kolům. A nebo obojí.
Vyšroubovat, odmastit závity, natřít lepidlem na závity a dotáhnout.

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 1.12.2008, pon 13:27

Kůrkyn píše:To jsou buď technologické otvory pro obrábění uložení vačkového hřídele a nebo se skrz ně dá dostat k ozubeným kolům. A nebo obojí.
Vyšroubovat, odmastit závity, natřít lepidlem na závity a dotáhnout.
OK...diky moc....ja abych to nevysrouboval a nejak si nerozhodil rozvody nebo neco :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti