Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
>Pete Biggy: Mam presne ten samej pocit. Rano vzdycky kdyz odjizdim z domu tak to davam na manual a drzim si to ve svejch otackach protoze mi taky prijde, ze to drzi az mooc nizko. Kdyz ale prijedu do mesta tak tam davam automat protoze jsem si na ty padla za dobu co to mam jeste nezvykl. Hlavne mi tam chybi ukazatel zarazene rychlosti! Ne to pidi cisilko nekde na leve strane mezi budiky, ktere neni ani videt. To je vec ktera mi vadi, ne ktera me hodne sere! Kdyby tam namisto toho rychlomeru mezi budikama byl rychlostni stupen tak by to bylo fajn.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Pete: o odvaze mluvim kvuli tomu ze jsi presel z Japonce na Itala.... to myslim je pro dost lidi tezko predstavitelne.... Stelvia samotneho bych se vubec nebal, ty auta jsou na trhu roky a zadne velke vady zatim nevypluly....
Jinak ale klic ke stesti s zivotem s Alfou je fakt to, ze nad nekteryma vecma mavnes rukou.... ale to se naucis ;-)
Jinak ale klic ke stesti s zivotem s Alfou je fakt to, ze nad nekteryma vecma mavnes rukou.... ale to se naucis ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
zdravím... je někde ke stažení český manuál Stelvio 2020 ??
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Ahoj.
Jo je, já jsem si je stahoval všechny. Ale už bych kecal, kde to bylo. Mám však za to, že jsem se tam dostával přímo přes AR stránky. Zkus se v tom pošťourat, pohledat a nebo mi pošli na sebe mail a já ti to přepošlu (ale to je tuším na MY19)

Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
možná i tady podle VIN ne? http://aftersales.fiat.com/elum/Carouse ... rket_code=
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Ahoj,
máme Stelvio BTECH 200k něco přes rok, cca 22000 km, ježděno denně mou drahou, zatím žádné potíže. S čím můžu souhlasit, jsou ty ne moc ergonomické opěrky hlavy a nastavení převodovky že motor točí v A a N módu jako pro naftový motor, byť ten motor vůbec neprotestuje, dáva to ale příležitost použít pádla, jsou super, líbí se mi, že se neotáčí s volantem jako to mám v BMW a jsou vždy pohotově k dispozici.
Co mne docela překvapilo je fakt, že ani při sundání nohy z plynu není nulová spotřeba, někdy i přes 5l při brždení motorem? Možná proto je spotřeba lehce vyšší, dá se sice jet za 8 ale to je smrt, normálně spíš kolem deseti a víc.
Jinak Stelvio je naše první Alfa, doteď jen BMW ale z těch nových modelů už nás nic neoslovilo a musím potvrdit že jízdně je to auto úplně jinde než moje X3 a protože nás řídit baví, byl to silný argument pro Alfu po její vyzkoušení.
máme Stelvio BTECH 200k něco přes rok, cca 22000 km, ježděno denně mou drahou, zatím žádné potíže. S čím můžu souhlasit, jsou ty ne moc ergonomické opěrky hlavy a nastavení převodovky že motor točí v A a N módu jako pro naftový motor, byť ten motor vůbec neprotestuje, dáva to ale příležitost použít pádla, jsou super, líbí se mi, že se neotáčí s volantem jako to mám v BMW a jsou vždy pohotově k dispozici.
Co mne docela překvapilo je fakt, že ani při sundání nohy z plynu není nulová spotřeba, někdy i přes 5l při brždení motorem? Možná proto je spotřeba lehce vyšší, dá se sice jet za 8 ale to je smrt, normálně spíš kolem deseti a víc.
Jinak Stelvio je naše první Alfa, doteď jen BMW ale z těch nových modelů už nás nic neoslovilo a musím potvrdit že jízdně je to auto úplně jinde než moje X3 a protože nás řídit baví, byl to silný argument pro Alfu po její vyzkoušení.
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
hele italové prostě na palubních počítačích už dekády zobrazují nějaký klouzavý průměr při zobrazování aktuální spotřeby.... ale reálně to auto při brždění motorem jede za 0, stejně jako jakékoliv jiné moderní auto... ;-) samozřejmě pokud tam máš režim "A" tak to dá neutrál a nějaká mikro-spotřeba tam je na udržení volnoběhu..... jinak přeju ať slouží.... Kamarádka má Stelvio Prima Edizione už snad čtvrtý rok a ač měla aut hodně, říká že to je nejlepší kára co kdy měla.... :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Ahoj, rád slyším na Stelvio chválu, nicméně ty vytýkané věci jsou fakt nepochopitelnéPeterP píše: 28.9.2020, pon 21:57 Ahoj,
máme Stelvio BTECH 200k něco přes rok, cca 22000 km, ježděno denně mou drahou, zatím žádné potíže. S čím můžu souhlasit, jsou ty ne moc ergonomické opěrky hlavy a nastavení převodovky že motor točí v A a N módu jako pro naftový motor, byť ten motor vůbec neprotestuje, dáva to ale příležitost použít pádla, jsou super, líbí se mi, že se neotáčí s volantem jako to mám v BMW a jsou vždy pohotově k dispozici.
Co mne docela překvapilo je fakt, že ani při sundání nohy z plynu není nulová spotřeba, někdy i přes 5l při brždení motorem? Možná proto je spotřeba lehce vyšší, dá se sice jet za 8 ale to je smrt, normálně spíš kolem deseti a víc.
Jinak Stelvio je naše první Alfa, doteď jen BMW ale z těch nových modelů už nás nic neoslovilo a musím potvrdit že jízdně je to auto úplně jinde než moje X3 a protože nás řídit baví, byl to silný argument pro Alfu po její vyzkoušení.

Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
re Kubas: Ono "potíž" není v tom, co ukazuje jako že ten motor opravdu brzdí minimálně jakoby byl stále lehce krmen, co zpúsobovalo ze začátku úsměvno napjaté situace kdy spolujezdec radí řidiči ať už konečně začne brzdit a řidič odpovída že má už dávno nohu z plynu ale to auto se řítí dále s velice nenápadným spomalováním. Prostě vůči jiným autům je ten efekt brždění minimální a je potřeba s tím počítat, na dálnici by snad bylo schopno ujet kilometry než by se zastavilo :-)
re Pete: hlavně ty opěrky hlavy jsou vopruz, protože jinak jsou ty sedadla opravdu příjemná i pro delší cesty, jsem ji málem ulomil při pokusu o nastavení než jsem zjistil že ten sklon opravdu nejde změnit. Ty nízké otáčky jsou řešitelné přepnutím do D nebo použitím pádel (ty mne teda baví dost) ale při plynulé jízdě jsou i ty nízké otáčky pro mně až překvapivě použitelné, prakticky není slyšet motor a pokud není potřeba nějakou dynamiku tak je to v pohodě.
Ještě jsi zmiňoval že auto na zapnutý tempomat nejede rychleji třeba z kopce, pro mne je to pomůcka k tomu, nepřekročit danou, většinou povolenou rychlost v měřených úsecích, jinak kromě kolon ho prakticky nezapínám, to pak jede to auto i za 5 litrů :-)
re Pete: hlavně ty opěrky hlavy jsou vopruz, protože jinak jsou ty sedadla opravdu příjemná i pro delší cesty, jsem ji málem ulomil při pokusu o nastavení než jsem zjistil že ten sklon opravdu nejde změnit. Ty nízké otáčky jsou řešitelné přepnutím do D nebo použitím pádel (ty mne teda baví dost) ale při plynulé jízdě jsou i ty nízké otáčky pro mně až překvapivě použitelné, prakticky není slyšet motor a pokud není potřeba nějakou dynamiku tak je to v pohodě.
Ještě jsi zmiňoval že auto na zapnutý tempomat nejede rychleji třeba z kopce, pro mne je to pomůcka k tomu, nepřekročit danou, většinou povolenou rychlost v měřených úsecích, jinak kromě kolon ho prakticky nezapínám, to pak jede to auto i za 5 litrů :-)
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Musis vyradit automat a podrazovat padlama ...
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Podrazovani padlama v manualnim rezimu nicemu nepomuze, stejne to z kopce zrychluje. Jediny kdy to auto brzdi motorem je pri zapnutym tepomatu. To nastaveni prevodovky je az od novy emisni normy. "Stara" Giulia z roku 2017 tohle nedelala, drzela vyssi otacky, ta nova 2019 co mam prerazuje driv a snazi se drzet vyssi rychlost pri nizsich otackach. Realne mam jediny problem pri rychlosti kolem 80 km/h (prujezdovy radary), kdy se to dusi na nejakych 1200 otacek na 8. rychlostni stupen. Pak musim prepnout do manualniho rezimu a dat tam padlem sedmicku.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Zrychluje proto, ze benzinak nema takovou kompresi jako naftak a taky ma jinak prevodove stupne jako treba manualni sestikvalt.
>kenjiro: Asi mame kazdej jine auto, ale moje motorem brzdi. Jen ji musim drzet v tockach.
>kenjiro: Asi mame kazdej jine auto, ale moje motorem brzdi. Jen ji musim drzet v tockach.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
No ja uz mam druhou Giuliu a chovaly se obe stejne. Napriklad v Praze, kdyz jedu dolu Sporilovskou (relative dlouhy a prudky kopec a prujezdovy radar) a prepnu do manualu a zaradim trojku nebo ctyrku, tak otacky lezou nahoru a auto zrychluje (asi tam nejaky minimalni brzdny ucinek motoru bude, ale rozhodne bych nerekl, ze auto brzdim motorem). Kdyz nastavim tempomat na 50 km/h tak to tu rychlost drzi a ten brzdny ucinek je vyrazny a pozorovatelny.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
A při tom tempomatu to podřazuje nahoru aby to brzdilo motorem nebo to brzdí brzdama?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Rekl bych ze brzdi brzdama, sviti brzdova svetla
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Ono pozor. Adaptivní tempomat si může pomáhat brzdama, ale brzdový světla se rozsvítit nemusí. Ty se rozsvítí až když je překročena hodnota zpomalení daná nějakou normou.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Jasně, že brzdama...jak jsem už psal, mně to nevyhovuje.....jinak otáčky mi to kolikrát drží mezi 1100-1400 a to je fakt málo, za mě rozhodně nezdravé pro motor! Myslím tím teda na eNko. Takže jedině Déčko a nebo pořád podřazovat a podřazovat
Ale měl bych dotaz k nabíjení baterky? Je tam nějaký ten debilní IBS senzor. Tzn., že mínus pól nabíječky by se měl dávat na šroub u něj a ne přímo na baterku jako plusový kabel. Auto mám cca 3 měsíce, ale nabíjel jsem až teď.... no, měl jsem tak udělat nejspíš dřív, pač už jsem naměřil jen nějakých 12,2V. Jinak jako vím, že auta s tím debilním SS systémem mají jakože silnější aku, buď ty EFB nebo rovnou AGM baterky. Ale 95Ah a 850A mi docela vyrazilo dech. To je jak u menšího traktoru
Zda to je AGM či EFB z toho nejde poznat, ale řekl bych, že "jen" EFB, i podle toho napětí... Ale na co se chci zeptat. Nabíjel jsem to cca 6 hod, tzn. dvě třetiny času se zapojenou nabíječkou rovnou na póly baterky. Realita úplně neštymovala s obrázkem v manuálu. Tak jsem se holt rozhodl takhle. Ale pak mi bylo řečeno, že to vskutku není dobré, tak jsem to raději přepojil na šroub u toho IBS, který jsem vyhodnotil, že by to tak na 90% měl být teda on. To už se pak nabíjelo jen nějakých 3,5 hod, dohromady teda asi 9,5 hod. No, baterka po odstátí (asi půl dne) měla jen nějakých 12,4V, což není moc dobrý že. No holt se měla nabíjet asi dřív. Tak jsem to dal nabíjet ještě jednou, dalo to nějaké dvě hoďky, už teda celé na ten šroub u IBS. No, po odstátí to s napětím není moc lepší, takže uvidíme jak dlouho baterka vydrží. Prostě to dobíení u SS je debilita největší. Ale co se chci teda zeptat. Je průser, že se to nabíjelo dohromady asi teda polovinu času mimo ten IBS senzor? Mám to řešit se servisem? Jde teda asi o to, aby ten senzor, resp. auto a jeho "inteligentní" systém věděli, kolik baterka má a jak má dobíjet, nemýlím-li se, jest tak? A tím, že poloviční dávka cca šla teda asi mimo ten senzor.....??? Máte ponětí? Prosím o odpověď jen zasvěcených, co fakt ví. Díky
No ta nová auta s těmi debilními systémy, v tomhle ohledu, fakt bleee


Ale měl bych dotaz k nabíjení baterky? Je tam nějaký ten debilní IBS senzor. Tzn., že mínus pól nabíječky by se měl dávat na šroub u něj a ne přímo na baterku jako plusový kabel. Auto mám cca 3 měsíce, ale nabíjel jsem až teď.... no, měl jsem tak udělat nejspíš dřív, pač už jsem naměřil jen nějakých 12,2V. Jinak jako vím, že auta s tím debilním SS systémem mají jakože silnější aku, buď ty EFB nebo rovnou AGM baterky. Ale 95Ah a 850A mi docela vyrazilo dech. To je jak u menšího traktoru

No ta nová auta s těmi debilními systémy, v tomhle ohledu, fakt bleee


Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
s nabíjením ti neporadím ale SS se dá deaktivovat za pár korun, vlákno tady na to je....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
No vím, že nějaký způsob je, zatím jsem to ale neřešil, prostě poctivě vypínám tlačítkem. Ale vlákno teda zkusím pohledat.Kubas píše: 30.9.2020, stř 07:58 s nabíjením ti neporadím ale SS se dá deaktivovat za pár korun, vlákno tady na to je....
Nicméně ono stejně největší průser je ten, jak to dobíjí/nedobíjí, prostě ten způsob tzv. "inteligentního" dobíjení. A s tím stejně člověk nic nenadělá

Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Asi se blbě ptám ale proč řešíš nabíjení baterie? Vybíjí se ti nějak rychle když auto nepoužíváš? Stelvio v pohodě nastartuje i po dvou týdnech nepoužívání, v jiných autech baterie vydržela s tímto systémem dobíjení přes 7 let a nikdy nebyl problém se startem a ani jsem žádnou baterii nepotřeboval dobíjet.
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Proč to řeším? No jaksi, protože jednak to auto nemá ani zdaleka každodenní provoz a především proto, že auta s SS systémem resp. "inteligentním" nabíjením mají žalostně nedostatečně nabíjené akumulátory. Klasická baterka (tedy ne aspoň zesílená jako je EFB nebo lépe AGM) by tam při mém provozu bez nabíjení vydržela s bídou půl roku... U klasických aut nebyl problém, aby baterka, i třeba jen 45Ah z výroby vydržela klidně 10 let, aftermarket při řádné údržbě a nebo klidně bez, ale s optimálním provozem auta, bez problémů 7,8 let....ale u aut s SS systémem už tyhle ty roky vůbec nehrozí, tam je člověk rád, když to vydrží ty čtyři roky a nejsou ojedinělé případy, kdy baterka odejde jen za rok či dva. A to tam jsou odolnější EFB či AGM akumulátory.... Když tak si něco vygoogli, jak funguje nabíjení u těch nových aut a uvidíš sám. Navíc jak jsem psal, u mě auto málo jezdí a navíc často startuje jen na výjezd a vjezd do garáže.... mám malou garáž stavěnou na staré Škodulenky, max. Žiguly a abych se tam hnul, vyjel ven s motorkou apod., tak musím vyjet s autem ven. Tzn. já nabíjel i třeba Forestera XT ( i když to byla taky funglovka a hlavně auto bez SS) cca co dva měsíce.....
A jen dodám pro zajímavost: teď v Alfě s dvoulitrovým turbo motorem mám 95Ah aku, u Forestera s dvoulitrovým turbo motorem jsem měl jen 48Ah baterku. Navíc EFB (možná dokonce i AGM, ale myslím, že jen EFB) vs. klasická zaplavená baterka bez zesílených desek.....To myslím hovoří za vše!
A jen dodám pro zajímavost: teď v Alfě s dvoulitrovým turbo motorem mám 95Ah aku, u Forestera s dvoulitrovým turbo motorem jsem měl jen 48Ah baterku. Navíc EFB (možná dokonce i AGM, ale myslím, že jen EFB) vs. klasická zaplavená baterka bez zesílených desek.....To myslím hovoří za vše!
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Já bych to tak černě neviděl, mám už několikáté auto se startstopem a nikdy jsem baterku neměnil... všechna auta na origo baterku najezdila 250tis km+
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Jako neříkám, že to není možné, ale očividně už z nájezdu (každé auto čtvrt míče) je patrné, že máš absolutně zcela jiný provoz, jako mám já. Já mám za nějaké 3 měsíce najeté asi 3800 km a to jsou z toho ještě dvě dovolenéPetr147 píše: 30.9.2020, stř 09:37 Já bych to tak černě neviděl, mám už několikáté auto se startstopem a nikdy jsem baterku neměnil... všechna auta na origo baterku najezdila 250tis km+

Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Tak máš garáž, tak to dej při takovém veterán provozu občas na nabíječku
prostě lepší to už nebude a ta nová auta jsou v tomto ohledu prostě na prd
nebo najít fígl, jak tu někdo psal třeba o Mazdě, kde se odpojilo čidlo kapoty a auto stále dobíjelo, ale nehlásilo poruchu... u koncernu se odpojuje mínus na baterce od snímání napětí... ono to bude u FCA podobné... už jenom to, že u těch nových aut musí člověk nakodovat baterku, aby auto poznalo novou a nechovalo se k ní jako ke staré se sníženou kapacitou je pěkně na prd


Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Pete: to, co popisuješ, není ale problém SS, když jen vyjíždíš a zajíždíš do garáže, jednak máš v Alfě opravdu baterii s vysokou kapacitou a řekl bych že ten IBS senzor je tam taky proto aby na základě různých podmínek, včetně napětí baterie rozhodl, jestli dobíjet nebo ne. Když ale budeš víc startovat než jezdit tak to může vyčerpat asi jakoukoliv baterii. Pak rozumím tomu, že chceš občas baterii dobít.
Těch 7 let, co jsem zmiňoval a to je baterie stále úplně OK mám v BMW s Efficient Dynamics, kde to dobíjí podle toho, co mu řekne elektronika a to je auto, které jezdí denně krátké trasy ve městě a občas je protáhnuté na dálnici a okreskách, najeto témeř 200 tisíc km. Udělej si občas hezký výlet po nějakých zakroucených silnicích aby si si užil tu agilitu auta při řízení a baterie bude v pohodě :-)
Těch 7 let, co jsem zmiňoval a to je baterie stále úplně OK mám v BMW s Efficient Dynamics, kde to dobíjí podle toho, co mu řekne elektronika a to je auto, které jezdí denně krátké trasy ve městě a občas je protáhnuté na dálnici a okreskách, najeto témeř 200 tisíc km. Udělej si občas hezký výlet po nějakých zakroucených silnicích aby si si užil tu agilitu auta při řízení a baterie bude v pohodě :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů