Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7217
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Jj, ale je to z kapitoly pro nouzový start. V kapitole pro dobíjení v rámci údržby se píše o připojení na póly baterie.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Speedy: Jojo. Přesně tak to vidím já, že by se asi nic nestalo, ale asi to úplně optimální není. Nejdřív mi to takhle říkali i v servisu, ale když jsem argumentoval, že v manuálu to je jinak, tak si vzali VINko a že mám teda zavolat za chvilku. No a pak mi řekli, že teda vskutku jen z toho kufru u baterky a z motorového prostoru opravdu nenabíjet. A že to je teda nejspíš jen pro ten start přes kabely, jak jsem říkal já. Ale přijde mi prostě velmi smutné, že to není jasně dané a ani ten servis pořádně neví na první dobrou.
Očividně nabíjení dneska není v módě a spousta lidí třeba i nechápe, proč jako něco takového řeším. Ale já mám v tomhle fakt vyloženě špatný provoz pro aku. Jako, kdyby to auto jezdilo denně, jezdilo velké nájezdy, tak klíďo píďo. Ale, mám jako daily car ještě jiné auto, takže Alfa vyjede třeba jen jednou, dvakrát, max. třikrát do týdne. K tomu navíc ale časté startování, nutnost vyjíždět/vjíždět z/do garáže, jak tam chci něco dělat a nebo vyjet s mašinou, no a když se k tomu ještě pak přičte ten způsob "inteligentního" dobíjení u SS.... Pro představu, jen vyjížďka na motorce znamená, že musím s Alfou uhnout a to jsou hned dva až čtyři starty aniž by auto někam jelo..... Proto fakt musím nabíjet a aku udržovat....
Rosso: No Speedy to tam tak má, ale já ne, já mám v manuálu zmíněné vyloženě nabíjet tak, jak jsem psal....
Nooo, nicméně, tohle je nabíjení, druhá věc je to, že po tom rozpojení nefunguje to, co má.... No uvidím, buď si zítra dodám odvahu a vyjedu s tím ven a nebo počkám na pondělí a co na to servis.... Kubas, Bobas - kéž by jste měli pravdu
Očividně nabíjení dneska není v módě a spousta lidí třeba i nechápe, proč jako něco takového řeším. Ale já mám v tomhle fakt vyloženě špatný provoz pro aku. Jako, kdyby to auto jezdilo denně, jezdilo velké nájezdy, tak klíďo píďo. Ale, mám jako daily car ještě jiné auto, takže Alfa vyjede třeba jen jednou, dvakrát, max. třikrát do týdne. K tomu navíc ale časté startování, nutnost vyjíždět/vjíždět z/do garáže, jak tam chci něco dělat a nebo vyjet s mašinou, no a když se k tomu ještě pak přičte ten způsob "inteligentního" dobíjení u SS.... Pro představu, jen vyjížďka na motorce znamená, že musím s Alfou uhnout a to jsou hned dva až čtyři starty aniž by auto někam jelo..... Proto fakt musím nabíjet a aku udržovat....
Rosso: No Speedy to tam tak má, ale já ne, já mám v manuálu zmíněné vyloženě nabíjet tak, jak jsem psal....
Nooo, nicméně, tohle je nabíjení, druhá věc je to, že po tom rozpojení nefunguje to, co má.... No uvidím, buď si zítra dodám odvahu a vyjedu s tím ven a nebo počkám na pondělí a co na to servis.... Kubas, Bobas - kéž by jste měli pravdu
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Tak to vidím bledě. Nejde mi zavřít kufr, doufám, že se tam něco neodpálilo, elektrika, motorek.....
Kdyby to byla aspoň jen pojistka. Takže ani projet to nemůžu. Násilím ručně to snad zavírat raději nechci, dokud mi to teda neřekne servis bo někdo kdo ví. Zrcátka se vyklopila, jak jsem předpokládal, ale naštěstí to vyšlo a neopřely se o zeď.... Jako fakt nevím co s tím, jsem zvědav co v pondělí řekne servis, ale pokud se nezavřenou ty páté dveře, tak tam ani nemám jak dojet. To jsou teda radosti 


Naposledy upravil(a) Pete Biggy dne 18.10.2020, ned 11:51, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Nečetl jsem vše, takže nevím co přesně se řeší, ale kamarádce takhle blbly zadní vrata na X3. Pomátly se čidla proti přivření, takže se stále otevíraly. Nakonec se přišlo, že v kufru byla netěsnost a pod podlahou vznikal kondenz. Baterka byla pohledově zcela ok, ale ten filc pod baterkou byl mokrý.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Hip hip huráá
Tak snad vše OK!
Dodal jsem si odvahu a ručně zatlačil páté dveře. Pak už se samy normálně rozfachaly. Ale v manuálu se nic takového neuvádí, píše se, že po odpojení baterky je potřeba rozchodit páté dveře zamknutím a následným odemknutím vozidla. Což teda v mém případě rozhodně nepomohlo, proto jsem se bál, že něco shořelo. No, pak jsem to jel projet, vše bylo rozstřelené, dokonce i naváděcí pásy u couvací kamery vůbec neodpovídaly natočení volantu. Po celou dobu jízdy svítily všechny ty kontrolky (ESP, AST, automatická světla...). Chcípnul jsem motor, zamknul auto, po minutce odemknul, nastartoval a světe div se, vše OK
Zdá se, že tedy vše funguje a už není žádný problém. Ale jsem s pokorou a doufám, že se ještě něco neukáže. Noo, miluju takové samospravovací věci
Ale přesto bych si příště raději takové šoky odpustil
Takže díky, především Kubasovi a snad třeba touto zkušeností a sdílením zde takto pomůžu zase já někomu jinému....





Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
- rosso155
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3256
- Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
- Bydliště: Prácheň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Vítej ve světě alfistů, na to samoopravování si zvykneš
.

2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Hele, jak píšeš, že s tím často jen vyjíždíš z garáže a zpět... Než baterku bych teda mnohem víc řešil motor, kterej tím dostává neskutečně na prdel. Máš tam přímovstřikovej multiar a tohle co děláš je nejrychlejší cesta, jak ho popravit.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Tak samozřejmě, že to není ideální ani pro motor. A to jakýkoli, samozřejmě pro turbo přímovstřik o to víc. Ale zase až tak černě bych to neviděl. Když jsem po dvou letech prodával XTčko (turbo, přímovstřik a ještě boxer), tak bylo absolutně ve stavu nového vozu, jakkoli sám nemám rád, když se toto často v inzerátech zmiňuje. Takže ty dva roky to ten italskej křáp snad taky snese, a jak se znám, déle mi to nevydržíHampice píše: 18.10.2020, ned 17:04 Hele, jak píšeš, že s tím často jen vyjíždíš z garáže a zpět... Než baterku bych teda mnohem víc řešil motor, kterej tím dostává neskutečně na prdel. Máš tam přímovstřikovej multiar a tohle co děláš je nejrychlejší cesta, jak ho popravit.



Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Jako chápu tvoji situaci, mám to podobně, když potřebuju něco z garáže, 164 taky musí ven. Ale vždy ji rovnou alespoň kousek projedu, aby se prohřála. Navíc je to jen mpi*, kde není problém se zasíráním ventilů karbonem. Ten multiair mudul tohhle taky vyloženě nesnáší, rychle se zakarbonuje a je konec. Chce to prostě při každým startu trochu projet. Tím i eliminuješ problém s nabíjením.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
No projíždět to jen tak po městě určitě nebudu, to se stejně pořádně nezahřeje a jezdit dál jen tak, no nevím. Jako já v garáži nemám ponk, že bych tam úplně každý den něco dělal a každý den tak vyjížděl ven a po pár hodinách zase startoval nazpátek. Spíš jde o to, že se v sezóně třeba jednou za týden potřebuju dostat k té motorce a že to auto zkrátka tak často nejezdí (což už je samozřejmě bez těch startů)..... Jinak samozřejmě se snažím tankovat benzín bez klasické biosložky, s aditivací.... Jako za mně, ideální to není, ale tragicky bych to zas až tak neviděl. Nicméně tu baterku cca jednou za měsíc či dva je podle mě rozumné na ten CTEK hodit.....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Pokiaľ to máš na dva roky, vôbec by som neriešil.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
no hele (drobný OT) ta naše rodinná Giulie taky denně jezdí 5km do práce a zpět.... což mě taky mrzí, ale co se dá dělat.... aspoň jednou za měsíc to projedu tak jak má Alfa jezdit, ale ideální to není no.... (nájezd tak 10tkm ročněHampice píše: 18.10.2020, ned 17:04 Hele, jak píšeš, že s tím často jen vyjíždíš z garáže a zpět... Než baterku bych teda mnohem víc řešil motor, kterej tím dostává neskutečně na prdel. Máš tam přímovstřikovej multiar a tohle co děláš je nejrychlejší cesta, jak ho popravit.

Pete: rád jsem pomohl, hlavně že to dobře dopadlo.....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
jinak pánové, na nabíjení akumulátoru u Giulie/Stelvia máme spešl vlákno, tak kdyžtak možná raději tam - ať se to tady neztratí a je to dostupné i do budoucna pro další zájemce.... viewtopic.php?f=129&t=25034&start=50
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
zdar Pete...jak je ? Pozoroval jsem Tě od počátku, protože zhruba ve stejnou dobu jsem Stelvio si přivezl z Německa ( po třičtvtě roku po objednání... ). Dle germánů patřím k exotům, co si objednali dojezdové kolo, no spíš tu nafukovací parodii - zkoušel jsi to nafouknout ?? Já toho v polovině nechal, neb ta galuska vybočila divně do boku a můj dvorní gumař se dost nelichotivě vyjádřil - ať to rovnou reklamuji, že funguje tak jedna z deseti... Zároveň kvůli ní jsem řešil taky kabely na nabíjení. Plus je jasný, a ten mínusovej jsem se chystal připojit pod šroub, kterým je upevněný ten držák rezervy...
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Nevím jestli se to tady už nepsalo, přiznávám, že se mi to nechce celý číst, ale po znovupřipojení baterky u Giulie (takže počítám Stelvio na tom bude stejně) stačí dát plnej levej, plnej pravej rejd, ujet pár metrů, zdechnout a nastartovat a všechno se srovná. To s tou parkovací kamerou je přesně to, že jsi nezkalibroval to řízení.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Ahoj Ivoši. Rezervu jsem nafouknout nezkoušel, takže v tomhle nejsem schopen dát nějakou odezvu. Co se týče připojení toho mínusového pólu, tak to raději dej na ten šroub u toho IBS senzoru. Kdyby jsi to zapojil tak, jak píšeš, tak bys ten senzor obešel a asi by nemuselo být úplně dobrý to takhle standardně vždycky nabíjet....ivos píše: 6.12.2020, ned 14:47 zdar Pete...jak je ? Pozoroval jsem Tě od počátku, protože zhruba ve stejnou dobu jsem Stelvio si přivezl z Německa ( po třičtvtě roku po objednání... ). Dle germánů patřím k exotům, co si objednali dojezdové kolo, no spíš tu nafukovací parodii - zkoušel jsi to nafouknout ?? Já toho v polovině nechal, neb ta galuska vybočila divně do boku a můj dvorní gumař se dost nelichotivě vyjádřil - ať to rovnou reklamuji, že funguje tak jedna z deseti... Zároveň kvůli ní jsem řešil taky kabely na nabíjení. Plus je jasný, a ten mínusovej jsem se chystal připojit pod šroub, kterým je upevněný ten držák rezervy...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
MichalT píše: 6.12.2020, ned 22:40 Nevím jestli se to tady už nepsalo, přiznávám, že se mi to nechce celý číst, ale po znovupřipojení baterky u Giulie (takže počítám Stelvio na tom bude stejně) stačí dát plnej levej, plnej pravej rejd, ujet pár metrů, zdechnout a nastartovat a všechno se srovná. To s tou parkovací kamerou je přesně to, že jsi nezkalibroval to řízení.
To s tím volantem jsem udělal, ale nic se nestalo. Pomohlo až to, že jsem se jel s autem projet, pak ho típnul, zamknul, chvilku počkal, odemknul, nastartoval a vše už bylo zase cajk.... Samozřejmě, možná by už to bylo cajk jen po pár metrech jízdy a zdechnutí, to nevím. Já se jel projet třeba nějakých 10 kilometrů....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Zdravím,
rozhodl jsem se, že své Stelvio nabídnu k prodeji. Důvodem vůbec není, že bych byl s autem nespokojen, naopak, vysvětlím.... Nuže, protože s mým milovaným Subaru to v EU je už bohužel zcela zabité a nic jiného mě neoslovilo, jsem rozhodnutý u Alfy zůstat
Ale jelikož situace v automobilové nabídce už bude jen a jen horší, říkám si, že když už to auto nejspíš bude finální na dlouhou dobu, tak že bych si Stelvio dokázal lépe nakonfigurovat. Zkrátka že bych si zadal vůz do výroby. Samozřejmě, musel bych šáhnout zase ještě hlouběji do kapsy, což se mi ani v současné době zrovna úplně nehodí. Navíc u auta, které nemá až takové využití (denně používáme jiný daily car) je to těžké si to obhájit i před sebou, natož před rodinou. Ale na druhou stranu, když to rozpočtu na tu řadu let, co by to auto mělo už snad zůstat, tak mám nějaký limit, který bych jakožto příplatek byl ochoten akceptovat. Spoustu věcí bych si odpustil, jako např. jízdní asistenty, adaptivní tempomat, alarm, nepotřebuji ani keyless ..... a naopak bych si u nového Veloce dokázal představit např. třeba performance paket či el. tažné z výroby .....
Čili, rozhodně nutnou potřebu prodat nemám, spíš je to jen takový můj rozmar. Vím resp. jsem přesvědčen, že Alfa se určitě snadno prodávat nebude a navíc jsem si vědom, že velmi limitující bude absence možnosti odpočtu DPH. Ale říkám si, proč to nezkusit, jak dokonat své představy o autě k dokonalosti. No a když se auto neprodá, nic se neděje, holt zůstanu už u tohoto kousku a aspoň ušetřím finance. Takže kdyby jste někdo měli zájem nebo někdo z vašeho okolí, auto je k dispozici. Stav opravdu nového vozu, za to ručím.
Inzeráty na běžné inzerci, např. zde:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa ... oFrom=list
https://auto.bazos.cz/inzerat/133269190 ... vy-vuz.php
PS: Snad to tedy adminům nevadí, že sem dávám odkazy na jiné weby resp. inzertní portály
rozhodl jsem se, že své Stelvio nabídnu k prodeji. Důvodem vůbec není, že bych byl s autem nespokojen, naopak, vysvětlím.... Nuže, protože s mým milovaným Subaru to v EU je už bohužel zcela zabité a nic jiného mě neoslovilo, jsem rozhodnutý u Alfy zůstat

Čili, rozhodně nutnou potřebu prodat nemám, spíš je to jen takový můj rozmar. Vím resp. jsem přesvědčen, že Alfa se určitě snadno prodávat nebude a navíc jsem si vědom, že velmi limitující bude absence možnosti odpočtu DPH. Ale říkám si, proč to nezkusit, jak dokonat své představy o autě k dokonalosti. No a když se auto neprodá, nic se neděje, holt zůstanu už u tohoto kousku a aspoň ušetřím finance. Takže kdyby jste někdo měli zájem nebo někdo z vašeho okolí, auto je k dispozici. Stav opravdu nového vozu, za to ručím.
Inzeráty na běžné inzerci, např. zde:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa ... oFrom=list
https://auto.bazos.cz/inzerat/133269190 ... vy-vuz.php
PS: Snad to tedy adminům nevadí, že sem dávám odkazy na jiné weby resp. inzertní portály
Naposledy upravil(a) Pete Biggy dne 8.3.2021, pon 12:22, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Taky mě chytají takový návaly , že nutně potřebuju vyměnit veloce za Qvéčko. Zatím odolávám...
Giulia veloce
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Vymeň to a nebráň sa!venca43 píše: 12.1.2021, úte 12:03 Taky mě chytají takový návaly , že nutně potřebuju vyměnit veloce za Qvéčko. Zatím odolávám...
biele auto
biele auto
zelené auto
biele auto
zelené auto
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Tak další dovolená se Stelviem za námi. Týden Chorvatsko/Istrie + týden, opět jako loni, Rakousko/Korutany.
Dohromady necelé 3 tis. km s celkovou spotřebou 10.1l/100km. Do Chorvatska jsem přijel s 9.0, ale stačilo pár jízd po těch istrijských kozích štrekách a především kolony na hranicích či před tunely a už to bylo na té desítce. Výlety ve vysokých alpských kopcích už to pak logicky nevylepšily. Zkrátka a dobře, jak už jsem několikrát zmínil; tenhle motor umí jet v poměrně slušném tempu za solidní spotřebu (třeba při dálniční 130 to bere cca 7.5-8.0l/100km), ale jakékoli prodlevy, popojíždění ve městě, kolony, stání na semaforech apod. spotřebu extrémně navyšují (o dost více než u jiných aut). Celkovou spotřebu za celou dobu, vyjma prvních záběhových 1500 km, mám 10.5l/100km.
S autem velká spokojenost, ale negativa zůstávají, občas se ozvou i nějaké ty italské manýry.... Nad většinou se jde povznést, ale nejvíc mě štve to podtáčení motoru (vyjma režimu D). Jakkoli je ZF převodovka parádní, tak její softwarové naladění Alfa těžce nezvládla, Brusel neBrusel. V podstatě je téměř nutnost jezdit na Déčko a eNko používat jen na dálnicích či rychlých okreskách s min. provozem a nebo si hold neustále pomáhat pádly. Ty jsou mimochodem parádní a musím se opět opakovat: nechápu, jak se to vůbec bez nich může prodávat.
No a stále platí, že bych si dokázal představit mít auto ušité více pro svou osobu…. Alarm či adaptivní tempomat bych fakt znovu nechtěl, keyless jsem sice začal používat, ale dokázal bych se bez něj obejít, nad druhou stranu je to v balíku, kde jsou jiné fajn věci. Taktéž asistenti jsou samozřejmě k hov.u, ale v jednom z těch balíků je automatické přepínání dálkových/potkávacích světel a to je naopak moc příjemná záležitost. Obzvlášť při delších cestách....
Zítra nás čeká roční servis....
Dohromady necelé 3 tis. km s celkovou spotřebou 10.1l/100km. Do Chorvatska jsem přijel s 9.0, ale stačilo pár jízd po těch istrijských kozích štrekách a především kolony na hranicích či před tunely a už to bylo na té desítce. Výlety ve vysokých alpských kopcích už to pak logicky nevylepšily. Zkrátka a dobře, jak už jsem několikrát zmínil; tenhle motor umí jet v poměrně slušném tempu za solidní spotřebu (třeba při dálniční 130 to bere cca 7.5-8.0l/100km), ale jakékoli prodlevy, popojíždění ve městě, kolony, stání na semaforech apod. spotřebu extrémně navyšují (o dost více než u jiných aut). Celkovou spotřebu za celou dobu, vyjma prvních záběhových 1500 km, mám 10.5l/100km.
S autem velká spokojenost, ale negativa zůstávají, občas se ozvou i nějaké ty italské manýry.... Nad většinou se jde povznést, ale nejvíc mě štve to podtáčení motoru (vyjma režimu D). Jakkoli je ZF převodovka parádní, tak její softwarové naladění Alfa těžce nezvládla, Brusel neBrusel. V podstatě je téměř nutnost jezdit na Déčko a eNko používat jen na dálnicích či rychlých okreskách s min. provozem a nebo si hold neustále pomáhat pádly. Ty jsou mimochodem parádní a musím se opět opakovat: nechápu, jak se to vůbec bez nich může prodávat.
No a stále platí, že bych si dokázal představit mít auto ušité více pro svou osobu…. Alarm či adaptivní tempomat bych fakt znovu nechtěl, keyless jsem sice začal používat, ale dokázal bych se bez něj obejít, nad druhou stranu je to v balíku, kde jsou jiné fajn věci. Taktéž asistenti jsou samozřejmě k hov.u, ale v jednom z těch balíků je automatické přepínání dálkových/potkávacích světel a to je naopak moc příjemná záležitost. Obzvlášť při delších cestách....
Zítra nás čeká roční servis....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
.... no ono to tak má asi každý turbobenzín, že při stálém tempu to jde, ale jak se to začne víc honit, zrychlovat, brzdit atd. tak ta spotřeba jde dost nahoru.... a samozřejmě to popojíždění v kolonách, kdy holt rozhýbáváš těžké auto na velkých kolech.... ale celkově mi prostě přijde 10L na větší/výkonnější/těžší (všechno je relativní, že...) SUV prostě adekvátní.... a důležité je že tě auto baví - to je dnes už spíš výjimka.... :-)
Jinak co máš proti adaptivnímu tempomatu? já ho mám v jiném autě a spokojenost (ano, když někoho dojedu na dálnici tak to zbytečně dlouho čeká než se to znovu rozjede, ale třeba neplynulou jízdu ve štrůdlu na okreskách to zvládá skvostně a tam to fakt šetří spoustu nervů a energie)
Jinak co máš proti adaptivnímu tempomatu? já ho mám v jiném autě a spokojenost (ano, když někoho dojedu na dálnici tak to zbytečně dlouho čeká než se to znovu rozjede, ale třeba neplynulou jízdu ve štrůdlu na okreskách to zvládá skvostně a tam to fakt šetří spoustu nervů a energie)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 366
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
No Forester XT byl taky dvoulitrový turbobenzín a rozhodně takové navyšování spotřeby neměl. Tam jsem jezdil dálkovou za nějakých 8.5 či 9l, skákání kolem komína zhruba za 10. S Alfou jde dálka udělat za stejnou spotřebu a v ještě trochu vyšším tempu (asi i aerodynamika), kdežto poskakování doma mám tak za 12.
Adaptivní tempomat, který nejde přepnout do klasického módu je pro mě zlo. Jak už jsi zmínil, tak ty prodlevy, na to nemám moc nervy, já mám rád adekvátně rychlé reakce a plynulou jízdu. No a pak především je samozřejmě špatně, že to je schopné docela často jít dost silně na brzdy, a sice bez pádných důvodů. Např. jedu v pravém pruhu, auto přede mnou už je na sjezdu , čili mimo, ale ten tempomat prostě vyhodnotí, že bych do něj narazil, tak to zahamtne. Nejhorší je to logicky v zatáčkách. A to není věc předkolizního asistentu! Tam to je ještě jiná písnička, ten u toho pak ještě navíc i akusticky řve (i když ho mám nastavený samozřejmě na co největší benevolenci).... Zkrátka, jízda s tím adaptivním tempomatem rozhodně není plynulá a někdy je navíc nebezpečná. Aspoň trochu schopní Řidiči v autech za tebou si musí myslet, že jsi úplný kok.t. Ať už skrze to, než tvůj tempomat se rozhodne konečně zrychlovat a nebo proč tak nesmyslně jdeš tvrdě na brzdy. S klasickým tempomatem jsem schopen si to těmi tlačítky ovládat mnohem příjemněji, smysluplněji a přitom jetzt plynuleji a bezpečněji....
Adaptivní tempomat, který nejde přepnout do klasického módu je pro mě zlo. Jak už jsi zmínil, tak ty prodlevy, na to nemám moc nervy, já mám rád adekvátně rychlé reakce a plynulou jízdu. No a pak především je samozřejmě špatně, že to je schopné docela často jít dost silně na brzdy, a sice bez pádných důvodů. Např. jedu v pravém pruhu, auto přede mnou už je na sjezdu , čili mimo, ale ten tempomat prostě vyhodnotí, že bych do něj narazil, tak to zahamtne. Nejhorší je to logicky v zatáčkách. A to není věc předkolizního asistentu! Tam to je ještě jiná písnička, ten u toho pak ještě navíc i akusticky řve (i když ho mám nastavený samozřejmě na co největší benevolenci).... Zkrátka, jízda s tím adaptivním tempomatem rozhodně není plynulá a někdy je navíc nebezpečná. Aspoň trochu schopní Řidiči v autech za tebou si musí myslet, že jsi úplný kok.t. Ať už skrze to, než tvůj tempomat se rozhodne konečně zrychlovat a nebo proč tak nesmyslně jdeš tvrdě na brzdy. S klasickým tempomatem jsem schopen si to těmi tlačítky ovládat mnohem příjemněji, smysluplněji a přitom jetzt plynuleji a bezpečněji....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
Stačí v té situaci, kdy by se mohl rozhodnout, že bude brzdit lehce stlačit plyn. Tím se to překlene. U Toyoty to tak je, věřím, že i tady (bo se to chová přesně tak debilně, jak s Kubasem popisujete).
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Pete Biggy - Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech (2020)
jj to peklo když auto před tebou na dálnici jede 110, uhýbá do pravého ale ještě když je levým kolem na dělící čáře tak ty v uctivém odstupu čekáš.... A ostatní za tebou šílí
ale jak píšeš, mělo by to jít přervat plynem....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti