
problém se startem
Tak jsem včera vážení kolegové volal do Alfy, že si už své auti po 3 týdnech vyzvededl a odvezl do bosch servisu. tam mi řekli, že mají rozdělaný motor a že jsem měl i mimojiné prasklý ventil
, což mi nepřipadne, že by se auto za jízdy chovalo divně-auto jelo jako oheň, tak nevím:-( a pak mi ještě volali, že mám netěsný vstřik na 1. válci. Můžete mi někdo napsát, jak to vypadá??

Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW
- kejml
- Štamgast
- Příspěvky: 998
- Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
- Bydliště: Prahá
- Kontaktovat uživatele:
http://www.obrazky.cz/?q=injector+commonrailauparas píše:a pak mi ještě volali, že mám netěsný vstřik na 1. válci. Můžete mi někdo napsát, jak to vypadá??
Ta netěsnost může způsobovat ono kolísání tlaku v liště. Ve spojení s pravděpodobnou netěsností přes ventil to může dělat tu neplechu.
A není to vstřik, ale vstřikovač. To jen pro pořádek :-)
0.125 carburatore
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
to auparas
gratuluju, vypadá to, že se blížíme k cíli.
Vstřikovač principielně není nic složitého, je to zhruba řečeno ventil uzavřený takovou jehlou s kuželovou špičkou. No a nad tou jehlou je elektomagnet ovládaný řídící jednotkou. Vstřikovač je zalitý naftou pod velmi vysokým tlakem vytvářeným vysokotlakým čerpadlem. No a když má ŘJ pocit, že se má stříkat, pošle impuls do elektromagnetu a ten přitáhne jehlu. A střík, jedeme.
No a pokud nám něco v systému netěsní, ŘJ vidí, že je tlak příliš nízký, a nedá povel cívce. A to je ten problém, nestartujeme.
Ovšem z technologického/výrobního hlediska je vstřikovač velmi náročný.
to kejml.
ten naprasklý ventil (předpokládám, že to bude poškozený v talířku) by nám mohl vysvětlovat ty snadnější starty pomocí horkovzdušné pistole, co myslíš ? V jednom válci nám chybělo kus komprese..
Začínám mít pocit, že čipování není pro motor právě to ořechové..
gratuluju, vypadá to, že se blížíme k cíli.
Vstřikovač principielně není nic složitého, je to zhruba řečeno ventil uzavřený takovou jehlou s kuželovou špičkou. No a nad tou jehlou je elektomagnet ovládaný řídící jednotkou. Vstřikovač je zalitý naftou pod velmi vysokým tlakem vytvářeným vysokotlakým čerpadlem. No a když má ŘJ pocit, že se má stříkat, pošle impuls do elektromagnetu a ten přitáhne jehlu. A střík, jedeme.
No a pokud nám něco v systému netěsní, ŘJ vidí, že je tlak příliš nízký, a nedá povel cívce. A to je ten problém, nestartujeme.

Ovšem z technologického/výrobního hlediska je vstřikovač velmi náročný.
to kejml.
ten naprasklý ventil (předpokládám, že to bude poškozený v talířku) by nám mohl vysvětlovat ty snadnější starty pomocí horkovzdušné pistole, co myslíš ? V jednom válci nám chybělo kus komprese..
Začínám mít pocit, že čipování není pro motor právě to ořechové..
ex. Fiat 125p, Fiat UNO 45S - první FIRE s karbem, super !, Fiat Tipo 1,6 jednovačka.
souč. Fiat Uno 1,7D, Fiat Marea JTD 110 .
souč. Fiat Uno 1,7D, Fiat Marea JTD 110 .
No, možná mi to nebudeš věřit, ale při převzetí auta nebylo o žádným ventilu ani zmíňka. Volal jsem tatiš do té alfy a řekl jim, že chci vidět ten ventil a najednou se odmlčeli, tak si myslím, že to bylo jen nějaké šméé. každopádně jezdím a spokojenost... jen jsem si včera vyměnil levé horní rameno, kvůli vrzání a mlácení a ono to sice nevrže,. ale pořád tam něco poťukává, tak budu zkoušet...
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW
Re: problém se startem
Zdravím,
jenom se chci zeptat, zda může váha vzduchu způsobovat horší startovaní (točím 3-4s než motor naskočí, baterka a žhavičky půl roku staré). Problém se startem jsem měl hlavně v zimě při mrazech (pouze první start, další už byl OK). Teď jak se oteplilo, tak mám stejný problém jako v zimě s tím rozdílem, že to špatně startuje pořád a nejenom u prvního startu. Čím víc startů tím je interval než motor naskočí větší.
jenom se chci zeptat, zda může váha vzduchu způsobovat horší startovaní (točím 3-4s než motor naskočí, baterka a žhavičky půl roku staré). Problém se startem jsem měl hlavně v zimě při mrazech (pouze první start, další už byl OK). Teď jak se oteplilo, tak mám stejný problém jako v zimě s tím rozdílem, že to špatně startuje pořád a nejenom u prvního startu. Čím víc startů tím je interval než motor naskočí větší.
Alfa Romeo 155 1.7TS 85kW
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 103kW
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 103kW
Re: problém se startem
Toto by mohl dělat DRV ventil
- Přílohy
-
- image.ashx.png (40.77 KiB) Zobrazeno 2644 x
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: problém se startem
Čo to jééé a k čemu? Rád se poučím 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: problém se startem
Regulační ventil tlaku paliva,gumička může být prasklá,to byl můj případ,při startování se nedosáhlo potřebného tlaku 

Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: problém se startem
Člověk se furt učí 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: problém se startem
Dá se z diagnostiky poznat že to dělá právě DRV ventil ?
Alfa Romeo 155 1.7TS 85kW
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 103kW
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 103kW
Re: problém se startem
Já jsem to napíchnutý neměl,bo se nemůžu spojit,respektive spojit se můžu ale jedině examinerem AR muj mechanik to zjistil během pěti minut bez diag. 

Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se startem
No tak pokud nemas dostatecny tlak paliva, tak by se to na diagnostice mohlo projevit treba nizkou hodnotou tlaku paliva.Tommik píše:Dá se z diagnostiky poznat že to dělá právě DRV ventil ?
Alfa Romeo Perfection
Re: problém se startem
Ahoj, je to trochu mimo to co se tady řeší, ale potřeboval bych poradit kde je na 147 1.9JTD 16V startér..? Pokud by šla nějaká fotka , případně rada jak ho vyndat, budu moc vděčný :-) Díky za radu 
Ještě přidám popis poruchy, někdy se mi stává že startér jen cvakne a nezačne točit.. Asi bude stačit repas, jen vědět kde je a dostat ho ven...

Ještě přidám popis poruchy, někdy se mi stává že startér jen cvakne a nezačne točit.. Asi bude stačit repas, jen vědět kde je a dostat ho ven...
147 1.9 JTD 16V
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se startem
Zezadu na motoru .... Drzi na dvou(?) sroubechDafka píše:Ahoj, je to trochu mimo to co se tady řeší, ale potřeboval bych poradit kde je na 147 1.9JTD 16V startér..? Pokud by šla nějaká fotka , případně rada jak ho vyndat, budu moc vděčný :-) Díky za radu
Alfa Romeo Perfection
Re: problém se startem
Ok, díky moc
Koukám, že to bude taky asi porod ho vyndávat... 


147 1.9 JTD 16V
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se startem
Se sundanou napravnici a prevodovkou to jde jedna basenDafka píše:Ok, díky mocKoukám, že to bude taky asi porod ho vyndávat...

Alfa Romeo Perfection
- Bavoraczech
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
- Bydliště: Vimperk
Re: problém se startem
Ahoj, možná už to tu někde bylo, ale chtěl bych se zeptat. Alfu mám 3 měsíce, najeto na ní 3 tisíce. Je to 1.9 JTD 8V. Dnes mě nemile překvapila když po nočním stání venku moc nechtěla při +1 stupni ráno v půl 6. naskočit. Respektive dost dlouho točila a motor se kuckal. Když naskočila tak se z výfuku vyvalil bílej kouř kterej po pár vteřinách zmizel a auto jelo normálně. Nicméně už od koupi mi budík teploty ukazuje při běžnej jízdě jen kolem 70 stupňů, k 90 vylezl jen když bylo opravdu teplo a stál jsem v koloně. Další věc je ta, že před nastartováním kontrolka žhavení svítila jen asi 2 vteřiny, zhasla a po nějaké chvíli začala blikat - což trvalo cca půl minuty - už během jízdy. Jinak jede auto perfektně, táhne odspodu a necuká. Má najeto cca 100 000 km. Jen spotřeba se mi zdá o něco málo vyšší než by měla být - cca 7,5l/100 km...
Pokud se nemýlím tak by měl být špatný termostat - auto i míň topí a při puštěném topení se motor méně hřeje obzvlášť když teď spadly teploty.
No a některá žhavící svíčka... nafta zřejmě nepadá protože když bylo ještě tak +10, auto startovalo na první otočení (i když ta kontrolka žhavení taky občas blikala).
Chtěl bych se tedy zeptat někoho zkušenějšího jestli jsem pravděpodobně diagnostikoval dobře (tedy nebude vadné čidlo termostatu či něco jiného než žhaviče) a jak změřit jestli jsou žhaviče dobré (že by měly mít malý odpor???) a jestli je ok teplotní čidlo (že by termistor a též jeho odpor??? Případně jakých hodnot by měl dosahovat při těch 70 stupních?)
Dík moc za jakoukoliv radu a omlouvám se pokud už je to tu vše někde 10x napsané. Jirka
Pokud se nemýlím tak by měl být špatný termostat - auto i míň topí a při puštěném topení se motor méně hřeje obzvlášť když teď spadly teploty.
No a některá žhavící svíčka... nafta zřejmě nepadá protože když bylo ještě tak +10, auto startovalo na první otočení (i když ta kontrolka žhavení taky občas blikala).
Chtěl bych se tedy zeptat někoho zkušenějšího jestli jsem pravděpodobně diagnostikoval dobře (tedy nebude vadné čidlo termostatu či něco jiného než žhaviče) a jak změřit jestli jsou žhaviče dobré (že by měly mít malý odpor???) a jestli je ok teplotní čidlo (že by termistor a též jeho odpor??? Případně jakých hodnot by měl dosahovat při těch 70 stupních?)
Dík moc za jakoukoliv radu a omlouvám se pokud už je to tu vše někde 10x napsané. Jirka
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
Re: problém se startem
S tou teplotou motoru je přesně můj případ. Vadný termostat. Po výměně se zahřeje na 90°a drží tak po celou dobu. Mě se to ještě oprojevovalo tak, že když jsem tomu trochu šlápl tak se mi motor zahřál na těch 90°, ale jak jsem jel třeba z kopce bez plynu teplota okamžitě spadla na tech70°...
Pokud ti palivák píše, že jsou špatné žhaviče, tak jsou špatné žhaviče. nemá smysl hledat, který to je a vyměnit rovnou všechny, protože výměníš jeden a za měsic dva ti odejde druhy....
Pokud ti palivák píše, že jsou špatné žhaviče, tak jsou špatné žhaviče. nemá smysl hledat, který to je a vyměnit rovnou všechny, protože výměníš jeden a za měsic dva ti odejde druhy....
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
- Bavoraczech
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
- Bydliště: Vimperk
Re: problém se startem
Hele a jak se to mění? Zatím jsme koukal jen tak lehce a pokud se nepletu tak jsou ty žhaviče ze strany jako od kabiny, ale jsou pod potrubím pro nasávání vzduchu pokud se nepletu takže přímo je jako takové bez demontáže části krytu nezměřím. Dají se ale vyměnit i tak jen tou mezerou mezi blokem motoru a vzduchovým potrubím? Respektive jsou dost dlouhý kablíky a dostatek prostoru vysunout žhavič a odpojit jej?
Jinak teoreticky by to mohlo bejt i relé žhavení... no nic, během víkendu a se pokusím proměřit to relé a zjistit jestli je opravdu vadný žhavič a uvidí se.
Jinak jsem už měřil teplotní senzor na termostatu a při 50 stupních měl 570 Ohmů... nevíte jestli je to správná hodnota?
A dodatečně jsme se ještě kdesi dočetl, že pokud je vadnej žhavič, poblikává kontrolka žhavení při každým startu, ale pokud jako v mém případě při startu zahřátého motoru nic nebliká, že to s velkou pravděpodobností relé žhavení...
Jinak teoreticky by to mohlo bejt i relé žhavení... no nic, během víkendu a se pokusím proměřit to relé a zjistit jestli je opravdu vadný žhavič a uvidí se.
Jinak jsem už měřil teplotní senzor na termostatu a při 50 stupních měl 570 Ohmů... nevíte jestli je to správná hodnota?
A dodatečně jsme se ještě kdesi dočetl, že pokud je vadnej žhavič, poblikává kontrolka žhavení při každým startu, ale pokud jako v mém případě při startu zahřátého motoru nic nebliká, že to s velkou pravděpodobností relé žhavení...
Naposledy upravil(a) Bavoraczech dne 14.10.2011, pát 23:51, celkem upraveno 1 x.
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
Re: problém se startem
Žhaviče není problém vyměnit.odpojiš kablíky,vezmeš si svičák(součástí každé goly sady) a za 10min nemaš co dělat;)ten termostat je už trošku horši ale pokud jsi trochu zručný tak to zvladneš.demontuješ baterku aby si tam měl prostor,odpustiš chladící kapalinu nějakou hadičkou co vede k termostatu nebo hadičkou co je pod vyrovnávací nádobkou a potom se pustiš do demontáže samotneho termostatu.je to takova dost nimravá prace ale jak říkam,pokud jsi trochu zručný tak to zvladneš.;)Ale mam pocit ze je dokonce navod na vymenu i v navodech na hlavni strance;)
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
- autickar21
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 7.10.2008, úte 14:46
- Bydliště: Nove Mesto nad vahom
Re: problém se startem
Co riesite so zhavicmi??? jtd natocis pri 0 (aj pri -5) stupnov bez zhavicou, len musis tocit 2-3 sekundy. Ak nechce chytit, treba pozret starter-ak nedosiahne potrebne otacky, proste nechyti. Ak je starter ok, potom pozret cez diagnostiku tlak paliva-ked bude nizky, problem moze byt vo filtry alebo cerpadle, snimaci tlaku, drv ventile a ak to bude ok tak vstreky- vela pustaju cez prepad, tym padom sa nedosiahne potrebny tlak. a pri najhorsom su tlaky motora slabe, cize ma blizko k melonu km.
2.4jtd 100kw max vybava, GTA podvozok, FMIC, chip, 6q, 310mm brzdy, vyfuk remus zo subaru impreza wrx sti, zadne pevnostne antikorove ramena.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti