Geometrie
Re: Geometrie
Tak uz jsem to zjistil, steluje se to zadnima sroubama uprostred napravnice, na kterych visi zadni delsi ramena
Alfa Romeo 156 2.4JTD SW [129kW][2005]
Peugeot 206 GTI [99kW][2000]
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]
Peugeot 206 GTI [99kW][2000]
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]
-
Martinalfa
- Příspěvky: 1
- Registrován: 8.3.2012, čtv 00:03
Re: Geometrie
zdravím alfisti
měl bych takovej dotaz,mám 156 SW 1.9jtd 85kw a při mírnem točení volantu za jízdy mě v přední nápravě něco píská. jestli někdo víte co to muže být prosim napište mi sem nebo líp na mail martinmatousek1@seznam.cz děkuju moc

- Dresik
- Štamgast
- Příspěvky: 577
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
- Bydliště: Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie
Tak, presne jak jsou ty fotky na minule strance, tak to mam ja. Po serizeni geometrie na jare min roku se to sjelo presne stejne. Ty vnitrky, nebo spis boky..


Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Re: Geometrie
Tak jestli máš nápravy cajk, tak opravdu doporučuju se moc nedržet továrních hodnot 
Jsem se podíval trošku zpět a RV147 to tu taky už psal, tedy jeho slova : Je to furt dokola. To co je na fotkách výše není nic proti tomu co jsem měl já. U novýho auta ! Origo je rozbíhavost což právě způsobí to sjíždění vnitřků. Takže moje univerzální rada i pro GTA je kola rovně, tudíž 0mm s tolerancí 1mm do plusu (na kola) tudíž max. 2mm celkem. A je klid. Už jsem to radil dalším dvoum lidem a opravdu to pomáhá. Nenechte si od nikoho namluvit, že jezdíte jak prasata, u Alfy to je normální apod. To samý jako Vám vždycky v servise řeknou, že to dělají ramena atd. Ano mají na to svůj díl, ale hlavní podíl na tom má špatná geo. už s fabriky. Je až s podivem, že za ty roky to nikdo nebyl schopnej změnit. Asi mají tvrdohlavýho konstruktéra. Mechanickou úpravu odklonu už považuju za extrém, kterej výrazně zhorší jízdní vlastnosti.

Jsem se podíval trošku zpět a RV147 to tu taky už psal, tedy jeho slova : Je to furt dokola. To co je na fotkách výše není nic proti tomu co jsem měl já. U novýho auta ! Origo je rozbíhavost což právě způsobí to sjíždění vnitřků. Takže moje univerzální rada i pro GTA je kola rovně, tudíž 0mm s tolerancí 1mm do plusu (na kola) tudíž max. 2mm celkem. A je klid. Už jsem to radil dalším dvoum lidem a opravdu to pomáhá. Nenechte si od nikoho namluvit, že jezdíte jak prasata, u Alfy to je normální apod. To samý jako Vám vždycky v servise řeknou, že to dělají ramena atd. Ano mají na to svůj díl, ale hlavní podíl na tom má špatná geo. už s fabriky. Je až s podivem, že za ty roky to nikdo nebyl schopnej změnit. Asi mají tvrdohlavýho konstruktéra. Mechanickou úpravu odklonu už považuju za extrém, kterej výrazně zhorší jízdní vlastnosti.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- P3TR
- Pozorovatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
- Bydliště: Volary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie
tak po výměně cepů řízení a tlumičů jsem si taky nechal udělat sbíhavost - rozbíhavost na 0mm do týdne bych měl mít i nové pneu tak jsem zvědav
Rozměry disků i kol mám origo 185 65 15

Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd
BMW 330xd
Re: Geometrie
Zdravím...potýkám se s hučením něčeho vpředu a protože si myslím že to bude asi geometrií tak to dávám sem:
1. pneu - kupoval jsem starší ale vypadaj rovnoměrně sjetyý, mají tak 5 mm, mám je od jara a to rozhodně nehučely
2. špatná geometrie - přijde mi i že auto dost plave na nerovnostech a odskakuje v zatáčkách (tlumiče bych řekl že jso uale ok), může to být špatnou geometrií i to hučení? Pár děr a i obrubník už jsem vzal....
3. ložisko - přestane to hučet když zatočím i lehce doleva...zvuk jde spíš zprava takže by to odpovídalo - při zatočení doleva se odlehčí pravý kolo, hučí to při rovný jízdě, při zatočení doprava to taky většinou ale přestane...navíc pokud vím ložiska hučej hlavně při zatáčení...Po jízdě jsem šahal na náboje a nepřisly mi nějak extrémně rozpálený oproti zadku...
Takže začít geometrií, pak pneu pak ložiska? Bohužel rozdíl hučení pneu a ložiska nepoznám, a to mi už hučelo na jiným autě ložisko, přijde mi to stejný jako když hučej pneu :-)
1. pneu - kupoval jsem starší ale vypadaj rovnoměrně sjetyý, mají tak 5 mm, mám je od jara a to rozhodně nehučely
2. špatná geometrie - přijde mi i že auto dost plave na nerovnostech a odskakuje v zatáčkách (tlumiče bych řekl že jso uale ok), může to být špatnou geometrií i to hučení? Pár děr a i obrubník už jsem vzal....
3. ložisko - přestane to hučet když zatočím i lehce doleva...zvuk jde spíš zprava takže by to odpovídalo - při zatočení doleva se odlehčí pravý kolo, hučí to při rovný jízdě, při zatočení doprava to taky většinou ale přestane...navíc pokud vím ložiska hučej hlavně při zatáčení...Po jízdě jsem šahal na náboje a nepřisly mi nějak extrémně rozpálený oproti zadku...
Takže začít geometrií, pak pneu pak ložiska? Bohužel rozdíl hučení pneu a ložiska nepoznám, a to mi už hučelo na jiným autě ložisko, přijde mi to stejný jako když hučej pneu :-)
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: Geometrie
vsak prehod kolesa z predu do zadu, alebo daj na skusku zimne, ak mas na diskoch a hned vies...
zla goemetria, vola v riadeni alebo aj zle tlmice mohli sposobit, ze sa guma divne zodrala a tym padom huci... ale nova geometria ti uz hucanie nevyriesi (ak su to gumy)
zla goemetria, vola v riadeni alebo aj zle tlmice mohli sposobit, ze sa guma divne zodrala a tym padom huci... ale nova geometria ti uz hucanie nevyriesi (ak su to gumy)
147 1.9 JTD 85kW
Re: Geometrie
- vlastně když zatáčím doleva tak se zatěžuje pravý kolo takže to pravý ložisko bejt nemůže asi... je to takovej točivej hluk a stačí jen lehce vychýlit volant doleva a je klid, jenže to už zatáčím hehe..
- no zimní nemám na discích a přehazovat přední za zadní se mi ručně nechce (mam jen klasickej hever) a navíc ty zadní jsou už taky dost :-) tak pockam do rijna na zimáky a predzimni kontrolu + stk a uvidime...
- no zimní nemám na discích a přehazovat přední za zadní se mi ručně nechce (mam jen klasickej hever) a navíc ty zadní jsou už taky dost :-) tak pockam do rijna na zimáky a predzimni kontrolu + stk a uvidime...
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: Geometrie
tak by to malo byt lave lozisko... a ono by si tam mal citi aj volu ak to das na hever
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Geometrie
pevně věřím že to bude gumama...stejně to jde spíš zprava :-))
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Geometrie
No, precist si to tu drive, mohl sem si usetrit znovu cestu na geometrii. Chlapek vlezl pod auto a rika, no tak zadni naprava se stelovat neda... Toz zitra tak jedu, a ty excentry mu asi ukazu sam...
AR145 JTD 208HP 480NM http://horsepowers.in/diskuze/index.php?msg_group=1&action=show&id=105901
EX: AR156 JTDm SW 216HP - opel mi už nesmí do baráku...
EX: Lancia Kappa 2.4 129kW - fajn kočár
EX: AR156 JTDm SW 216HP - opel mi už nesmí do baráku...
EX: Lancia Kappa 2.4 129kW - fajn kočár
Re: Geometrie
tak jsem myslel že to vydrzim do prezuti na zimáky a uz se to neda....rekl bych ze se to zhorsuje takze dnes jedu nejdriv do pneuservisu at mi prohodej zadni (dost sjety) s prednima a levy s pravym a pak budu resit jesli jsou to loziska nebo pitomy gumy kvuli geometrii........huci to uz od 40kmh jakoby takovy valivy ze slysim otaceni kola....nejvic je to kolem 80kmh....kdyz jedu rovne a vpravo vubec se to nemeni....staci ale natocit volant o pul cm doleva a je ticho.... jde to asi z levy strany...nevim.... rek bych ze z toho zvuku trosku i vibrujou pedaly....pneu bych řekl ze maj zoubky na vnjesi strane...kdyz je prejedu dlani protismeru jizdy tak je to markantni...tak doufam ze to jsou oni...
zvuk zni takhle http://www.youtube.com/watch?v=luXU7cG6AtY
zvuk zni takhle http://www.youtube.com/watch?v=luXU7cG6AtY
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: Geometrie
vyvazenie,zle opotrebenie pneu alebo ohnuty disk, kotuce... mne to zase vpredu vybruje ale iba pri 80km... neviem ci mi neodpadli nejake zavazia z alu.
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Geometrie
Takový hluk nemůže být vyvážení, to jde do volantu. Tohle bych viděl asi na ložisko tak velký hluk by neměla být ani pneumatika.
Navíc pokud to hlučí a neháže to s autem/volantem.
Navíc pokud to hlučí a neháže to s autem/volantem.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Geometrie
tak jsem zpátky z pneuservisu, kola jsem nechal vyměnit křížem a to hučení se snížilo tak o 40% a začíná až při vyšší ryhclosti (tak 60-70kmh) .... tak nevim....ložiska zkusím sehnat nemáte někdo tip? Radši bych bez náboje pokud to jde...a klidně můžeme pokračovat v jiným topicu....
btw. samozřejmě jsme zkoušely protáčet všchny kola ve vzduchu a "hučely všechny" ale to levý přední asi nejvíc a vůli maj taky všechny... jak říkám stačí volant lehce doleva a je ticho...nemlže to být třeba poloosa?
btw. samozřejmě jsme zkoušely protáčet všchny kola ve vzduchu a "hučely všechny" ale to levý přední asi nejvíc a vůli maj taky všechny... jak říkám stačí volant lehce doleva a je ticho...nemlže to být třeba poloosa?

- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: Geometrie
tak to samozrejme ale jde to i bez naboje ne? A hlavně asi obě rovnou
To budou zas výdaje teď....STK....atd

- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: Geometrie
Samožřejmně jde to i bez náboje.
Když mi napíšeš jakou máš motorizaci tak se ti mkrnu za kolik se to dá sehnat nejlevněj. Případně si hoď poprávku do vlákna výprodej dílů a uvidíš kdo ti ho sežene nejlevněji.
Když mi napíšeš jakou máš motorizaci tak se ti mkrnu za kolik se to dá sehnat nejlevněj. Případně si hoď poprávku do vlákna výprodej dílů a uvidíš kdo ti ho sežene nejlevněji.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Geometrie
156, 2.4 JTD 103kw, rv 2001, nejlevnejsi sem nasel za 1300 na aukru z polska...ale abych to za pul roku nemenil znova... díky
http://aukro.cz/show_item.php?item=2644 ... tabsAnchor
http://aukro.cz/show_item.php?item=2644 ... tabsAnchor
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: Geometrie
Tak na to se vykašli, takové taky seženu. To chce, ale značkové. Zítra se ti na to mrknu. Cenu bych viděl kolem 2t. za jedno (SNR). Zítra přesně zjistím.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Geometrie
ja som mal len malu volu na kolese v predu a pri 16" elektronoch to bol masaker... jak keby som mal uplne uvolnene srouby na kolese
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Geometrie
a jeste jsem dnes zjsitil ze kdyz pustim volant tak auto jede celkem krutě doleva....muze lozisko souviset i stim ze kdyz prejedu hrbol tak to bouchne...vsechn ototiz jde jen od levyho kola...a skace na nerovnostech ...to bude urcite taky tim spolu z podelanou geometrii,,,,,
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: Geometrie
Hučení je zvuk od něčeho co se otáčí (ložisko, poloosa) mlácení na nerovnostech je většinou něco z uložení/tlumení. Takže asi tam budeš mít více problémů.
Jinak geo v podstatě by neměla mít vliv na hučení ani mlácení. Ja mám geo rozemletou do všech hodnot a nic takového nepozoruji
Jinak geo v podstatě by neměla mít vliv na hučení ani mlácení. Ja mám geo rozemletou do všech hodnot a nic takového nepozoruji
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Geometrie
uz se to neda vydrzet...by clovek nerek jak se to muze za 350km brutalne zhorsit....jen doufam ze to jsou ty loziska.....
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
Re: Geometrie
350?
mne sa lozisko ozvalo po 10km a po 30km to uz bolo na odtahovku 


166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů