Kupujeme AR 147...

Odpovědět
Lucas
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 112
Registrován: 3.11.2012, sob 10:58
Bydliště: Plzeň @ Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Lucas » 3.1.2015, sob 13:46

Kdyby bylo zájemců více, tak přináším nový info: auto má údajně opravovaný pravý dveře po nacouvání někoho do nich a je to vidět. Zimáky jsou na plecháčích ( :-k ), najeto 135k, DPF i EGR off. Auto prej občas zadýmí, jelikož zaslepit vstřik na výfuku nejde (co je na tom pravdy nemam tušení).

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od yan.ko » 3.1.2015, sob 14:29

Lucas píše:zaslepit vstřik na výfuku
:shock: :shock:
Alfa Romeo Perfection

Lucas
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 112
Registrován: 3.11.2012, sob 10:58
Bydliště: Plzeň @ Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Lucas » 3.1.2015, sob 15:39

Pochopil jsem to tak, že není možné zaslepit ten DPF vstřik, ale nevím, jak je to vlastně u 147 řešené. Viz:
"Dále dělíme systémy s filtrem DPF na systémy se zpožděným vstřikem paliva do válců a na systémy se vstřikem regeneračního paliva do výfukového potrubí prostřednictvím tzv. „pátého“ vstřikovače, který vstřikuje naftu před DPF."

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od yan.ko » 4.1.2015, ned 12:21

U Alfy je to ten prvni zpusob. O regeneraci se staraji standardni vstrikovace v hlave, pozdnim privstrikem do otevreneho vyfukoveho ventilu. Vypnout to jde.
A umistit otevreny vzduchovy filtr nad vyfukove svody a turbo, to je taky dilo. To nedelaj ani Ostravsti Pepici :roll:
Alfa Romeo Perfection

Lucas
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 112
Registrován: 3.11.2012, sob 10:58
Bydliště: Plzeň @ Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Lucas » 4.1.2015, ned 13:31

yan.ko: Díky za odpověď, přesně tuhle informaci jsem potřeboval. Ad Novitec - a pak že to je profi práce za 55 800 Kč - žádný levný tuning! :D Tak nevím, jestli to spíš není zajíc v pytli než výhoda. Stejně tak podvozek Belstain, který už tak tvrdou a nízkou 147 ještě přitvrzuje a snižuje - aby mi neupadla páteř :D

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od yan.ko » 4.1.2015, ned 14:37

Ale tak jestli ten podvozek stal pres 1000E, tak by to mohly byt alespon vyskove stavitelne coilovery http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3241.html. Coz bude oproti serii urcite zmena, co do jizdnich vlastnosti.

Jinak tezko rict, co vsechno je za tech 55k na motoru delano. Novitec siditko samo o sobe dneska tolik nestoji. Jestli je k tomu jen ten filtr, nebo i kompletni sani s mezichladicem, porad mi to moc nevychazi.
http://www.novitec-sportiva.com/en/30-N ... ail-5?c=55
http://www.jtd-performance.com/en/inter ... 147-detail
Alfa Romeo Perfection

tyvado
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1341
Registrován: 8.10.2011, sob 19:26
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od tyvado » 4.1.2015, ned 16:47

Náš mladý má 147 taky na bilsteinech a kdyz se o to staras aby nebylo povoleny jediny cep a ani raminko tak je to skvele svezeni...to uz musi byt jooo hnusna cesta aby to vadilo..
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex

Lucas
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 112
Registrován: 3.11.2012, sob 10:58
Bydliště: Plzeň @ Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Lucas » 4.1.2015, ned 17:55

Tlumiče jsou Bilstein B8 Sprint: http://www.bilstein-shop.com/bilstein-a ... -3425.html
A řídící šidítko jen Novitec Power Rail 3. To se mi už nepodaří nikde dohledat, jaký to má vlastně výkon... Všude jen Novitec Power Rail 5.

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od yan.ko » 4.1.2015, ned 19:16

Vykon stejny, porad se to zapojuje mezi ECU a cidla tlaku v sani a v railu. Inovuje se krabicka (aby vypadala luxusneji a dala se prodavat za vic) a setri na elektronice (unifikace).
Alfa Romeo Perfection

ondrej

Příspěvky: 3
Registrován: 6.1.2015, úte 14:10

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od ondrej » 6.1.2015, úte 14:26

Zdravím všechny alfisty!
Zaregistroval jsem se sem,protože po dlouhém zvažování,co za auto si pořídit jasně vyhrála Alfa 147-protože se mi fakt hodně líbí a protože jsem ke svýmu překvapení zjistil,že jsou ceny nízko.
Teorii mám načtenou a pár (jinoznačkových) aut už jsem taky měl,takže bych chtěl spíš poradit v mý konkrétní situaci.
Najedu ročně tak do 15-ti tisíc,takže spíš benzín,ale vzhledem k očekávanýmu servisu Twin Sparku ve mě hlodá myšlenka,zda v konečnym součtu neni nafta 1,9 na opravy míň náročná. Mluvim o předface a ceně do 50-ti tisíc + 20-ti tisíc na opravy se všim všudy.
Takže co myslíte:
1.ceny oprav celkem klesly-neni levnější v pětiletym horizontu opravovat spíš JTD než TS?
2. kdo má zkušenosti z jízdy,mám pravdu,když si myslim,že JTD je hlučnější na volnoběh a ne při jízdě a TS je na volnoběh zticha a v otáčkách "duní" ?

děkuju,že jste můj sloh dočetli až sem :smt023

Wocass
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 20.4.2014, ned 07:53
Bydliště: Borohrádek

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Wocass » 6.1.2015, úte 19:26

Tak 15 tisíc už dneska je na naftu v pohodě. Jinak k těm opravám, já osobně bych šel do jtd už jen kuli pověsti ts a pokud nekoupíš opravdu dobrou po člověku co tam lil co má a staral se o ni, tak budeš muset dělat motor. Podvozek budeš řešit na obouch stejně (jtd je těžší, ale zas takovej rozdíl aby odešly čepy dvakrát rychleji to není). U jtd pak nastává problém turba. Už je to přeci jen investice která na tsku není. Ale vzhledem k pověstné životnosti jtd a poruchovosti ts, bych volil jtd. Proto ho taky mám ;-) Jinak ohledně hlučnosti nemůžu radit tsko jsem neměl. Jen teda teď vzimě je mé jtd za studena jak tank :-D
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kW
ex Fiat Punto Mk I

Leech
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 676
Registrován: 12.3.2012, pon 20:46
Bydliště: České Budějovice

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Leech » 6.1.2015, úte 19:49

Já zase nechápu špatnou pověst TS motoru :weedman: Prostě se k tomu chovám jak mi řiká zdravej rozum a motor běží jedna báseň.
Tj. občas kontroluju olej a netočim to studený ...
Spider 3.0 V6 12v
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 6.1.2015, úte 20:50

Umřel tu někomu vůbet TwinSpark ve 147? Kdesi jsem četl názor, že 147 na TS moc netrpí. Je lehká a už to byli nějaké novější verze twinsparků, které snesli víc.

Jinak když si nalistuješ stranu 24, tak posledním příspěvkem narazíš na vcelku plodnou diskuzi o tom, jestli naftu, nebo benzín. Ono oboje má pro a proti.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Wocass
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 20.4.2014, ned 07:53
Bydliště: Borohrádek

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Wocass » 6.1.2015, úte 21:18

Temp píše:Umřel tu někomu vůbet TwinSpark ve 147? Kdesi jsem četl názor, že 147 na TS moc netrpí. Je lehká a už to byli nějaké novější verze twinsparků, které snesli víc.

Jinak když si nalistuješ stranu 24, tak posledním příspěvkem narazíš na vcelku plodnou diskuzi o tom, jestli naftu, nebo benzín. Ono oboje má pro a proti.

Jo :-D ale to bylo nafta vs benzin obecne a ne v alfe. Ale jo plodne to bylo dost no :-D
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kW
ex Fiat Punto Mk I

ondrej

Příspěvky: 3
Registrován: 6.1.2015, úte 14:10

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od ondrej » 6.1.2015, úte 21:30

Srdce se mi kloni k benzinu a rozum uz pomalu taky. Takze,ehm,kdyz koupim 1,6 TS ,samozrejme budu vybirat,a udelam rozvody,pumpu,olej a event.variator,mel bych-s vyjimkou kontrol oleje-jezdit nejspis bez problemu?
(jasne ze drobnosti jako svicky,kabely,cidla se nepocitaj a pocitam,ze nebudu mit extra pech).


No a jeste ta verze 77 kW,hur jede a vic zere,ale neni diky absenci kurvitek spolehlivejsi?

Ja vim,ze slibit mi to nikdo nemuze,ale aby nebyl motor TS fakt principielne neperspektivni :smt089

Wocass
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 20.4.2014, ned 07:53
Bydliště: Borohrádek

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Wocass » 6.1.2015, úte 22:04

Za sebe bych doporučoval sundat vanu a vyčistit i se sacím košem ;-) A jak už tu bylo psáno, pak se k tomu hlavně chovat jako člověk.
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kW
ex Fiat Punto Mk I

Lekarnicka
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 357
Registrován: 14.9.2012, pát 14:42
Bydliště: Somewhere on the Earth
Kontaktovat uživatele:

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Lekarnicka » 7.1.2015, stř 09:21

Mám doma 2hým rokem 1.6 TS 77KW spotřebu mám kolem 7 v létě a 8 v zimě. Auto je to lehký skvěle drží v zatáčkách a co se oprav týče nejsou zas tak náročný na peníze ale je to asi taky kus od kusu co kdo na autě opravuje. Jen počítej že na 77Kw je to docela dost líný a musíš to hodně točit.

Zdeněk P.

Příspěvky: 5
Registrován: 25.1.2015, ned 23:07

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Zdeněk P. » 25.1.2015, ned 23:28

Zatím jsem tu jen pročítal co se o Alfách píše. Zatím hledám nějaké auto za rozumnou cenu, ale v cenách okolo 60t v bazarech nic moc není. Pár jsem si byl prohlídnout, ale žádná sláva.
Našel jsem ale tuto:
http://bazar.autocentro.cz/auta/Alfa-Romeo-147-3838-z/
Vypadá pěkně, rozvody, olej (asi ne ten správný, ale co už) nedobitá, letní i zimní gumy.
Jen mě zarazila podivnost s rozvodama. Podle fotek na stránkách dělali rozvody v r.2012 po 103t km. Jednak nějak moc pozdě, ale hlavně proč je asi dělali znovu po dvou letech a 30t km? A v bazaru ten nápis na pečlivě seškrabali. Na fotkách ale zůstal.
Ty ostatní Alfy, co tam mají nevypadají nijak skvěle. Všechny mají oleje sotva na špičku měrky a ta co má údajně najeto 95t km vypadá tak na jednou tolik.
Má smysl se zabývat aspoň tou černou anebo radši jít jinam?

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Petr147 » 26.1.2015, pon 07:13

klidně do toho jdi, připrav si ještě jednou stejnou částku na servis a příjemné ježdění....

Zdeněk P.

Příspěvky: 5
Registrován: 25.1.2015, ned 23:07

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Zdeněk P. » 26.1.2015, pon 20:04

Petr147 píše:klidně do toho jdi, připrav si ještě jednou stejnou částku na servis a příjemné ježdění....
:) než tak, to si radši počkám až se objeví to správné auto. Však nehoří.

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 26.1.2015, pon 21:39

U každého auta z druhé (třetí...) ruky si odlož tak 30K, protože auta, kterému nic není a které si nevyžaduje servis se téměř nikdo nezbavuje. Tak to prostě je. Těch 30 beru jako základ.
Rozvody, ramena, spojka.... Něco z toho budeš do roka měnit téměř vždy
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

tyvado
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1341
Registrován: 8.10.2011, sob 19:26
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od tyvado » 26.1.2015, pon 23:03

Ja bych napsal dopis pani doktorce Wachter at posle telefon a pak bych se ji zeptal jak se o ni starala :wink: vypada to že má i nový vyfuk, jestli ho teda nekdo nestříknul sprejem
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex

Zdeněk P.

Příspěvky: 5
Registrován: 25.1.2015, ned 23:07

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Zdeněk P. » 26.1.2015, pon 23:13

však to je jasné, že se musí nechat něco na opravy, že do bazaru se nedává auto v dokonalém stavu. Akorát tady u této Alfy je právě podivný ten veletoč s rozvodama. No, zatím hledám na jižní Moravě někdy od listopadu, takže ještě ne tak dlouho.

tyvado
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1341
Registrován: 8.10.2011, sob 19:26
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od tyvado » 26.1.2015, pon 23:18

Ja si az ted vsiml ze ta cerna je z PLZ A- 68.. to jsou nejake alpy, ta bude prosolena az az..to se pak nedivim ze ma novy vyfuk..
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex

Olaf
Uživatelský avatar

Příspěvky: 20
Registrován: 10.2.2014, pon 14:13
Bydliště: Praga mater urbium

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Olaf » 27.1.2015, úte 09:55

Troufám si říct, že jsem petrolhead se silným důrazem na petrol. Předchůdce mé 147 byl V6 benzín britský gentleman, k tomu najedu ročně x tisíc km na moto, soukromě jsem naftu nikdy neměl a do soukr. auta jí nechtěl. Nezástávám hospodskej názor, že nafta patří do kamen, protože znám lidi, kteří ročně najedou 80 tkm a tam je rozdíl znát, navíc slabosti dieselu řeší v záruce, čili má to své opodstatnění, a naopak nechápu kkty, kteří si pořídí diesel na pojížďky do města... Samozřejmě ruku v ruce s komplikovaností moderních benzínů (TFSi...) jde tenhle argument stále více do kopru (aneb zkuste dnes koupit v novém autě atmosférický benzín se slušným výkonem a obsahem nad 2 litry...), všechny aktuální moderní benzíny se budou čase kazit stejně jako diesly a mechanici budou se slzou v oku vzpomínat na prvotní TDI PD, jak nekomplikovaný to bylo... 147 je moje první (a asi i poslední) naftový auto, služební auta nepočítám. Proč ten trachtát píšu? Doporučuju každýmu, kdo 147 chce, aby si projel i 16V JTD, protože ten motor ti změní náhled na naftu. Na tuhle konkrétní, ne obecně. Najel jsem x desítek tisíc km s různými TDi PD, CR, TDCi, HDI, X20D, CDI, atd., a tenhle motor se chová jinak, živěji, není klasický on/off diesel, který umírá při celkem nízkých otáčkách a člověk z něj má pocit absolutní těžkopádnosti, tenhle diesel je radost řídit. Motor určuje charakter auta, a přestože 2.0 TS se krásně vytáčí a výkon roste lineárně, zkrátka atmosféra jako z učebnice, i s JTD se dá hezky povozit. Srovnejte si křivky výkonu a krouťáku, 1.6 ECO ani 8v JTD neberu, zajímá mě pouze 2.0 TS vs. 16V JTD. Zároveň neobhajuju diesel, jen chci upozornit na úplně jinej charakter projevu a tím pádem i jízdy s oběma verzemi, přičemž s oběma je radost jezdit, a někomu může tenhle diesel zkrátka sednout víc. Provozní investice? Bavíme se o autě za 2-3 platy, který si už dnes koupí jedině nadšenec, takže s investicí holt počítat musím. Když jsem kupoval svou AR, preventivně jsem čekal kompletset: turbo, váha vzduchu, vstřiky, spojka, dvouhmoťák. Nestalo se tak, fajn, radost, peníze vrazím do jiných věcí.

Odpovědět

Zpět na „147“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host