

To máš pravdu, ale nedám na něj dopustit, byl perfektní. Jo , novou, ono jetých moc není, ikdyž se objevují. Chtěl jsem původně z Německa, tam jsou skladovka levnější, ale tady jsem dostal dost velkou slevu, tak jsem si jí sestavil podle svého přání, protože to je auto, které jen tak prodávat nebudu, tak jsem nechtěl, abych litoval, že tam něco nemám...Kubas píše:No jo, když člověk přesedne ze Stila do Alfy, tak si připadá jak v F1Holt Fiátek je trošku jiná liga (ikdyž já na svůj Multiwagon nedám dopustit)
159 sis teda koupil novou?
gratulujiAles159 píše:
Nemyslel jsem to s tím rozsypáním zle, myslel jsem to tak, že auta nejsou věčná a že změna jednou přijde. Je pravda, že jsem před tím jezdil pouze 147 a tou jsem byl nadšen. Chtěl jsem vždy 156, kterou považuji za nejkrásnější auto, ale když jsem se rozhodoval, tak jsem volil novější typ. Cena není moc příznivá, taky jí budu dost dlouho splácet, ale vždy jsem chtěl Alfu, dříve na ní nebylo a teď už jsem nechtěl čekat.
Nevím, co k tomu napsat. Má 200 koní, tak nevím, z čeho jsi vycházel, mě se zdá, že s tím cvičí velice dobře, ale nemohu srovnávat, protože starší jinou 2,4 kou nejezdil. Je pravda, že táhne až skoro při 2000 otáček, což se majitelé dieselů diví a teprve při těch 2000 je to ta správná jízda. Diesel jsem před tím taky nikdy neměl, tak opět nemám s čím srovnávat, ale jsem moc spokojen.Raddik píše:Ales: me by konkretne zajimalo, jak se v 159 projevuje ten 2.4 JTDmultijet. zatimco v 156 s tim slusne cvici, v 159 se krome vyssi vahy pere taky s filtrem pevnych castic, takze paradoxne i pres to, ze je silnejsi o cca 15PS netahne tak dobre odspodu jako predchozi.. tedy aspon tak jsem to uz parkrat slysel. je to pravda?
to je presne ono. petivalec JTD byl vzdy totiz typicky tim, ze taha uz zhruba od 1400 rpm. ale zase ti to vubec necmoudiAles159 píše:Je pravda, že táhne až skoro při 2000 otáček, což se majitelé dieselů diví a teprve při těch 2000 je to ta správná jízda.
Tak to je pravda, výfuky vůbec nezačmoudí, to mě dost překvapilo. Koukal jsem ale, že už motor u nových verzí byl upraven, má myslím 215 koní a největší krouťák při 1500 otáčkách.to je presne ono. petivalec JTD byl vzdy totiz typicky tim, ze taha uz zhruba od 1400 rpm. ale zase ti to vubec necmoudi
Já bych nikdy proti nikomu nešel a neurážel jejich Alfy, protože můj obdiv k Alfě jo ohromný. Vždy byla můj sen, hlavně 156, ale nějak nikdy nebylo, tedy chtěl jsem novou nebo zánovní. Než jsem něco ušetřil, tak tu byla 159 a přece jenom mám raději novou techniku. Když jsem jí objednával, měli ještě v Imofě poslední kus 156 a bylo to těžké rozhodování, protože rozdíl cen byl veliký, ale nakonec rozhodla novější technika a velikost, takže mě neberte tak, že bych chtěl někomu urážet jeho Alfinku. Vůbec mě nezajímaly vozy od konkurence, chtěl jsem prostě Alfu a nezajímalo mne, jestli je těžká nebo v čem je lepší či horší, prostě Alfa byl můj dávný sen a tak jsem k tomu přistupoval.Petan píše:Ahoj Aleši zdravím Tě ), já třeba mám 156ku a teď jsem si pořídil 75, myslím, že pro nás průměrné lidi jsou 159 už dostupnější a bude líp, taky bych bral 159 ... ale zatím ty krásky stojí zbytečný ranec a stará láska nerezaví a tak mi věř, že obě dosavadní auta u mě najdeš i za 10 let, akurát k nim doufám přibude novější model 159?![]()
75ku mám hlavně z obdivu a lásce k značce Alfa Romeo. Nikdo tady nikdy proti tobě nepůjde jako majiteli 159, ba naopak, sám poznáš. Přečti si třeba ještě jednou celou diskuzi 159 a ostatní a zjistíš stejně jako já v čem byl problém. Někdy se stane, že písemné vyjádření je v rozporu se skutečnou myšlenkou autora a tak vznikají nedopatření ale ty se většinou vyřeší, opakem je ale opakující se napadání a urážení. Ale nechme toho.
Souhlasím s TEbou, až na ten žebřiňákJP159 píše:Ales159 napsal si to naprosto přesně, celá ta diskuse o 159 je z mého pohledu postiženého člověka fenomenem Alfa Romeo dost nepochopitelná.Hádat se o to která Alfa je lepší a která horší to prostě moje Alfistické srdce nebere. Pro mě jsou všechny Alfy perfektní. Osobně si myslím,že kdyby Alfa vyrobila třeba žebřiňák, tak to bude Alfa Romeo se vším všudy. Osobně mám 15leté zkušenosti s Alfou 75 2,0 TS (o které tady někdo tvrdil,že je to poslední pravá Alfa) a dva měsíce se 159 2,2 JTS a nikdy bych tyto dva vozy proti sobě nestavěl. Každý je prostě jiná kategorie, ale jsou to Alfy Romeo a to je fenomen ,který mě vždy rozbuší srdce. A pokud okolo mě někde projede jaká koliv jiná Alfa tak je to to samé. Alfa Romeo není auto, Alfa Romeo je prostě Alfa Romeo.
OK.Rozum ti a je mi jasné ,že na technice se najdou horší i lepší provedení. Měl jsem na mysli spíš tu srdeční záležitost ,která je něco co právě dělá Alfu Alfou. A ten žebřinák byl trochu nadsázka, i když jsem přesvědčenej, že by si se za ním ohlédl se zvýšeným tepem i ty a všichni postižení křížem a hadem. A na tvém názoru nevidím nic kontroverzního a zpátečnického. Každej má nějaký názor, ale je hloupé se hádat co je horší a co lepší, co je lehčí a co těžší a co je takové a co makové. Alfisti jsou myslím zvláštní druh a měli by držet při sobě. Předávat si zkušenosti, rady,a pod. Předpokládám,že Cuoresportivo.net byl vytvořen právě k tomu a těm kteří se o to zasloužili patří můj obdiv a úcta.DíkyRaddik píše:JP: ta diskuse je bohuzel uz jen torzo, protoze byla plna osobnich vypadu a veci, ktere do spravne diskuse nepatri. "prispevky" jsou nyni tam, kam patri - v Trashi.
souhlasim s tebou, ze je problematicke stavet "historicke" Alfy proti novym. uz proto, ze mam Alfu z roku 1972 a 2001 muzu posoudit. na druhou stranu nesdilim tvuj nazor, ze i zebrinak s logem Alfa bude super zalezitost. prece jen AR v historii zdobily veci jako, strucne receno - vyjimecna technicka reseni, casto originalni a jinde u konkurence neopakovatelna, unikatni design a styl, ktery se neda "vyrobit", charakterni motory a skvele podvozky. urcite nebudu zavirat oci and tim, jaky rozdil byl mezi 75 a 155 a budu jen povrchne stastny diky tomu, ze 75 ma nastupce. to jsou ruzove bryle a ja je nemam, byt bych si velmi pral aby se Alfe darilo napr. jako BMW a mohli jsme se jen chlubit tim, jak jsme technologickym a motorarskym leaderem v premiove tride.
cela tahle diskuse (z me strany) byla o tom, jak psal kdesi nekde jinde kolega Harous - 159 je urcite dobre a povedene auto, ptam se ale proc nemohla byt jeste lepsi.. a mam tim na mysli predevsim tu proklatou hmotnost. ve svetle toho, ze 147 nahradi dva modely a 149 vyrazne naroste, takze defacto vyplni rozmerove predchudce 159-156tku je celkem logicke, ze 159 tak narostla. na druhou stranu chapu zklamani starsich alfistu nad tim, ze je tak prerusena jedinecna tradice sportovnich, lehkych a kompaktnich sedanu zapocata Giuliettou, pres Giulii az po 156 (s vyjimkou prechodneho reseni 155). co dodat?
na druhou stranu se Alfa diky 159 a tehdejsimu nemeckemu managementu ktery dohlizel nad stavbou tohoto modelu snad naucila poradne zpracovani, pasivni bezpecnost uz taky bude jen na vysi, spolehlivost by mela byt taky OK. koncernove motory jsou bohuzel asi ekonomicka nutnost. osobne doufam ze nastupce 159 si vezme to dobre z tradice starsich typu a hlavne filosofie automobilky. a zaroven prevezme od 159 to dobre o cem jsem psal vyse. tot muj, asi mirne zpatecnicky a kontroverzni nazor
imofa blog píše:Na britské ostrovy by měla v těchto dnech dorazit speciální limitovaná edice (pouze 10 kusů) modelu Alfa Romeo 159 1.8 Quartana.
Exkluzivní verze “stopadesátdevítky” bude v Británii prodávána v elegantním lesklém černém laku a interiérem obloženým kvalitní kůží v červeném, černém nebo přírodním odstínu.
Karoserie, která je výsledkem spolupráce známého designéra Giorgetta Giugiariho a inženýrů z Alfa Centro Stile, skrývá robustní 1.8 litrový 16-ti ventilový čtyřválec s vícebodovým elektronickým vstřikováním.
Jednotka o výkonu 140 koní a maximálním točivým momentem 175 Nm při 3300 ot/min. umožňuje sportovně orientovanému vozu poměrně ekonomický provoz (spotřeba 7.7 litrů paliva na 100 km).
Novinka je schopna zrychlit z 0 na 100 km/h za 10.2 vteřiny a díky nové technologii se snížily také emise oxidu uhličitého (CO2 181 g/km).
Luxusní Alfa 159 Quaranta má ve standardní výbavě dvouzónovou klimatizaci, elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka, audio systém s CD přehrávačem nebo dálkové centrální zamykání.
Nechybí řada airbagů, systém VDC (Vehicle Dynamic Control) zahrnující ABS, EBD, ASR, MSR a posilovač brzd, elekricky ovládaná okna, posilovač řízení a stylová 18-ti palcová kola z hliníkové slitiny.
limach píše:
Kubo já sem chodím nakouknout, častěji, je to fajn web s fajn lidma... Jen jsem trochu konzervativí (čti líný) a nechtělo se mi zatím psát jinam než na ARC, znáš mě, občas jsem trochu bručoun a tak zde nechci moc prudit, stačí, že některým z ARC už brnkám na nervy...![]()
![]()
Takže Boomer? Já myslel, že má všechny jiné, než 159... Nebo ji měl laskavě zapůjčenou? Takže svezení dobré, co? Já o tom vůbec nepochybuju, pro mě by odlehčená AR159 2.2JTS SW ve verzi TI byla super auto právě taková, jaká je. Velká, bezpečná, supr vybavená a krásná... Zatím mám nabídky okolo 700 tis. za novou, vše od reimportérů z Německa, jen do leasingu se jim zatím nechce, ale už se něco začíná obracet k lepšímu. Ono koupit ji za 680 tis. v SRN nebo 1,08 mil u nás je sakra rozdíl, co?
Jinak co GT-éčko? Kdy se konečně pojedeš projet do Olmiku...
S tou spotřebou jenom připomínám, že jsme cca 50% trasy absolvovali opravdu HODNĚ rychle.... Ono při 200kmh už každé benzínové auto žere trávu kolem silnice.... JTDm 1.9 bude pro Libora slabé a 2.4 je zas šíleně drahá.... Co se zvuku týče, tak mě to přišlo že to má hodně podobný zvuk jako starší TS 16V, akorát líp utlumený.... No, V6 to není, to je jasné, ale i ten zvuk čtyřválce má něco do sebe... A když už jsme u toho tak opravdu ten zvuk 3.2 z GTA je opravdová symfonie....Kleofáš píše:Čau Libore. Já jsem ji rovnou otestoval mezi kužely a byl jsem příjemně překvapený, jak neutrálně se chovala. Pěkně se držela, vůbec se netrhala a ten kombíkovej zadek nebyl vůbec znát. Fakt mě to příjemně překvapilo. Takže vzhůru do toho. Akorát teda ta spotřeba, co říkal Boomer. Cestu na sraz jsem s GTA zvládl se spotřebou o dva litry menšíTakže být tebou, tak uvažuju, jestli nebude lepší si zachrochtat. Navíc ten zvuk už stejně není ono
Ahoj Jirko. Už jsme se dlouho neslyšeli a neviděli, co? Jsem rád, že jsi mi potvrdil, co jsem dobře před rokem yvzkoušel v Brně na okruhu. AR159 jede líp, než si většina lidí myslí, podvozkově je to pořád stará dobrá Alfa, pokud přihlédneš k velikosti a hmotnosti. mě se svezení (dost ostré) s ní moc líbilo... S těmi dehťáky - je to jak říká Kuba - 1.9 JTDM, byť to je dobrý motor nechci, 2.4 JTD bych asi bral, ale ta cena je šílená... Sám jsem zvědavý, co to nakonec bude. Mám něco rozjetého u asi třech importérských firem, zadání mám právě motorizace 2.2JTS nebo 2.4JTD ve verzích Distinctive a TI, tak uvidím...Kleofáš píše:Čau Libore. Já jsem ji rovnou otestoval mezi kužely a byl jsem příjemně překvapený, jak neutrálně se chovala. Pěkně se držela, vůbec se netrhala a ten kombíkovej zadek nebyl vůbec znát. Fakt mě to příjemně překvapilo. Takže vzhůru do toho. Akorát teda ta spotřeba, co říkal Boomer. Cestu na sraz jsem s GTA zvládl se spotřebou o dva litry menšíTakže být tebou, tak uvažuju, jestli nebude lepší si zachrochtat. Navíc ten zvuk už stejně není ono
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti