Alfa 75-převodovka

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 19.6.2009, pát 16:40

mno tak když to schrnu tak úprava převodvky na jiný převody je blbost hlavně z finančního hlediska,

upravovat motor U TSka je podle mě taky blbost myslím si že je lepší koupit motor V6 od alfy co už těch 250 HP má od výroby

řekl bych že pocit bezpečí při rychlosti 200 je u 75 menší než třeba u oktávky....


navíc jezdit s 75 víc jak 160 bych řekl, že je o hubu
mám to taky vyvařený, čepy nové, silenty nové a tvrdší, koni tlumiče 16ky nízkoprofiláče a drncá to jako prase, navíc mi to pořádně nejde udržet na silnici ,protože mám něco s geometriíí a to je seřízená :(
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8488
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Harous » 19.6.2009, pát 16:58

alfonso75 píše:pokud máš auto kompletně vyvařené , máš nové čepy, nové tlumiče, seřízenou geometrii,nové hardyny , kvalitní olej, a další hromadu věcí, tak nevidím jedinný problém proč by těch 150 kobyl neutáhlo těch 240 - 250 km/h :smt041
Vyvarit to muzes, cepy koupis, tlumice koupis, geometrii zaplatis, hardyny koupis, olej koupis, ale na odpor vzduchu Ti nebude stacit ani MasterCard. :hotovej
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 19.6.2009, pát 17:00

:smt044
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

alfonso75

Příspěvky: 21
Registrován: 7.6.2009, ned 22:59

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od alfonso75 » 19.6.2009, pát 18:49

Harous píše: Vyvarit to muzes, cepy koupis, tlumice koupis, geometrii zaplatis, hardyny koupis, olej koupis, ale na odpor vzduchu Ti nebude stacit ani MasterCard. :hotovej
tak jestli tobě žrala 75 tka trávu kolem cesty tak se nedivím že jsi se ji zbavil, ale asi to tak nebude... odpor vzduchu není nikterak tragický a i při oněch rychlostech nad 200 km v hodině jsem se nedostal nikdy nad 12 litrů na sto. a to mé visa karty opravdu nezatíží. :smt041

alfonso75

Příspěvky: 21
Registrován: 7.6.2009, ned 22:59

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od alfonso75 » 19.6.2009, pát 18:57

Milano75 píše:mno tak když to schrnu tak úprava převodvky na jiný převody je blbost hlavně z finančního hlediska,
souhlasím - proto je lepší dát do dvoulitra ts převodovku z třílitra ta je delší
Milano75 píše:upravovat motor U TSka je podle mě taky blbost myslím si že je lepší koupit motor V6 od alfy co už těch 250 HP má od výroby
soulasím s neupravami, nesouhlasím s V6 250 HP - drahé zbytečně - a šest válců více žere, to už se vyplatí udělat z 3,0 V6 3.5-3.7 objemově, což vyjde levněji než GTA motor s instalací elektroniky
Milano75 píše:řekl bych že pocit bezpečí při rychlosti 200 je u 75 menší než třeba u oktávky....
mám větší pocit bezpečí než u lámající se měkké 156, kterou jsem měl taky. A v ochcávce nejezdím takže nevím... stačilo mi vidět pár havárek ochcávek - vím jedno , je to bezpečnější než 156, ale mrtvoly z toho taky vynášejí.

Milano75 píše:navíc jezdit s 75 víc jak 160 bych řekl, že je o hubu
mám to taky vyvařený, čepy nové, silenty nové a tvrdší, koni tlumiče 16ky nízkoprofiláče a drncá to jako prase, navíc mi to pořádně nejde udržet na silnici ,protože mám něco s geometriíí a to je seřízená :(

tak to se musí seřídit na digitálu ta geomka a hlavně tam kde to mají ještě v programu. 16 tky nízkoprofiláče jsou na 75 tku absolutně zbytečné neřkuli nedobré vzhledem ke kvalitám našich cest. Proto mám 185/60 r14 - bohatě stačí , a nemrzí mě když někde nechám dva mm vzorku na driftu. Moje drží na cestě jak přibitá i ve vyšších rychlostech než 160 km.

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Majkll » 19.6.2009, pát 20:46

ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8488
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Harous » 20.6.2009, sob 02:13

alfonso75 píše:tak jestli tobě žrala 75 tka trávu kolem cesty tak se nedivím že jsi se ji zbavil, ale asi to tak nebude... odpor vzduchu není nikterak tragický a i při oněch rychlostech nad 200 km v hodině jsem se nedostal nikdy nad 12 litrů na sto. a to mé visa karty opravdu nezatíží. :smt041
Neslo me o to, ze by si nemel na benzin, spis o to, ze fyzikalni zakony uplatit nejdou. Ale kdyz uz to myslis vazne tak popremyslej jestli neprodlouzit i ctyrku. Pak by si daval petku ve 220 a treba Ti to pojede i 350... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Sejny » 20.6.2009, sob 03:33

75 když žere tak to už je průser.... já se pohybuju se spotřebou kolem 8-9/100 což si myslím že je v poho
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8488
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Harous » 20.6.2009, sob 15:08

Jinak pro pochopeni podstaty toho odporu vzduchu doporucuju treba tohle:
http://www.zavolantem.cz/clanky/jizdni- ... -proti-nam
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

alfonso75

Příspěvky: 21
Registrován: 7.6.2009, ned 22:59

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od alfonso75 » 20.6.2009, sob 23:08

Harous píše:Jinak pro pochopeni podstaty toho odporu vzduchu doporucuju treba tohle:
http://www.zavolantem.cz/clanky/jizdni- ... -proti-nam
něco o tom vím... ale doporučil kouknout se na zkoušky 75 tky v aerodynamickém tunelu. Ano i 75ka byla v tunelu na zkouškách i jako její předchůdkyně.
jen tak pro zajímavost, kdyby tam nebyla tak nemá zadní křidélko na kufru....

alfonso75

Příspěvky: 21
Registrován: 7.6.2009, ned 22:59

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od alfonso75 » 20.6.2009, sob 23:15

Harous píše: Neslo me o to, ze by si nemel na benzin, spis o to, ze fyzikalni zakony uplatit nejdou. Ale kdyz uz to myslis vazne tak popremyslej jestli neprodlouzit i ctyrku. Pak by si daval petku ve 220 a treba Ti to pojede i 350... :-D
poté nechápu narážku na master card... co ta má společného s aerodynamikou... :smt102 :-k
Harous píše:Vyvarit to muzes, cepy koupis, tlumice koupis, geometrii zaplatis, hardyny koupis, olej koupis, ale na odpor vzduchu Ti nebude stacit ani MasterCard.
:smt102 :-k :smt064 ještě k té převodovce... ono stačí mít převodovku z 3litra a auto má maximálku někde jinde ale to už jsem tady psal v druhém vláknu. Na to není potřeba měnit délku rychlostních stupňů :smt098

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8488
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Harous » 20.6.2009, sob 23:49

Zkousky v aerodynamickem tunelu s tim bohuzel nemaj nic spolecnyho. Ty jsou dobry tak pri vyvoji auta ke snizeni toho celniho odporu vzduchu, ke zlepseni obtekani atd. Ale kdyz uz v tom aute sedis tak ma tu celni plochu a Cx porad stejny. Jde jen o to, ze tech 150 koni s tou dlouhou petkou ten odpor vzduchu neprekona.
Mrkni se treba sem: http://home.tiscali.cz/hotrally/tech/podvozek.html. Tady to mas i se vzorcema kde si to muzes zkusit spocitat: http://www.autojob.cz/auto-magazin/clan ... ezenku.htm.
Paradoxne se totiz muze stat, ze pri pouziti delsi petky bude maximalni rychlost auta nizsi...
P.S. Mastercard - parodie na reklamu (na to ostatni je tu mastercard). :wink:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 21.6.2009, ned 13:36

(ještě k té převodovce... ono stačí mít převodovku z 3litra a auto má maximálku někde jinde ale to už jsem tady psal v druhém vláknu. Na to není potřeba měnit délku rychlostních stupňů (

jo tak to je sice pravda, ale pružnost auta bude ten tam ono když ta převodovka je stavěná na 200hp a točilo by sní jen 150hp tak tak to bude lemra líná :D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od Milano75 » 21.6.2009, ned 13:38

Obrázek[/quote]
kde tady je ten plastový kroužek, kterým se vymezuje záběr pastorku do talířového kola???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Sejny » 21.6.2009, ned 18:54

Plastový rozhodně neni :) a je na hnané hřídeli.... když povolíš tu centrální matku a hřídel vytáhneš z toho domku ven tak je hned za kroužkem ložiska ze strany pastorku.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 21.6.2009, ned 20:16

aha, jednu sem si rozdělal jen tak pokusem a tak nějak sem si ho nevšiml, problém sem měl, že mi nešli povolit ty tyče jak na nich drží vydličky, takže sem to tahal i s vidličkama, mno a neveděl sem že se to tak všechno pěkně rozpadne :) nemáš jí náhodou někde vymontovanou abych se podíval jak vypadá?? než jí budu hledat :-D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od misokgb » 21.6.2009, ned 23:37

Dvojliter asi tazko da 250km/h si myslim ja, co sa tiez orientujem na akceleraciu a maximalku... Tak isto ako na slabych autach das vacsinou maximalku na stvorke - patka netaha, to iste sa stane pri urcitej rychlosti aj na dvojlitry. TS je velmi dobre odstupnovany na prevodoch, priam excelentne. Cas 0-100 dosahuje vdaka dvojke, ktora ide cca 100km/h GPS, ostatne auta radia trojku a tam alfa vyhrava... Je to velmi zive, 5ku som po obmedzovac zatial nedal - potreboval by som k tomu asi 10-15km absolutnu rovinku, okrem toho, ze na aute mam prevedene upravy od hlavy, odlahcenia, sania, vyfuku, tankujem 100 v power, tak si stale myslim, ze ked nahodou 5ku da po obmedzovac, tak to bude maximalne maximum ohladne maximalnej rychlosti z 2,0TS 8v... .)
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 22.6.2009, pon 20:56

mno tak sem rozebral diferák a zjistil sem, že je to docela jednoduchá práce a nic se taktéž samo nerozpadne, jiank ten diferák drží jen ty hřídele co se na ně šroubují polosy

jinak diferák se samosvorem bude pravděpodobně vypadat jinak(asi se podívám do QV převodovky) jina po sundání talířovýho kola se nic nekonalo, nic se nerozpadlo, takže kdyby někdo chtěl mám tu stálej převod z 2,0TD, kterej je stejnej jako 3,0V6

ale nikde sem na tej hřídeli nenašel gufero :[/attachment]
Obraz069.jpg
Obraz070.jpg
Obraz071.jpg
Přílohy
Obraz068.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 22.6.2009, pon 21:23

jestli jsem to dobře pochopil tak správně by se měl při vyndání převodovky vždy vyndat difec a změřit zda je správně pastorek(jestli náhodou nestrká nos kam nemá)

jinak co s tím, když to bude hučet???
jedině znovu vyndat převodovku a dát jinou podložku??? a když se netrfím tak do třetice všeho dobrého :)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Sejny » 22.6.2009, pon 22:32

Samosvor je trošku složitější, ale taky nic extrémního. Gufera jsou v těch víčkách které zůstaly na výstupních hřídelích diferáků. Koukám že se s tím rozebíráním moc nezalamuješ :D enviroment dostává pěkně po pítchi :-D
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 22.6.2009, pon 22:41

Sejny píše:Samosvor je trošku složitější, ale taky nic extrémního. Gufera jsou v těch víčkách které zůstaly na výstupních hřídelích diferáků. Koukám že se s tím rozebíráním moc nezalamuješ :D enviroment dostává pěkně po pítchi :-D

víš co: hlavně žádnej stres :D toho mám dost v práci

mám tam ještě na odreagování převodovku ze 164, ta mrcha nejde rozebrat, je vidět, že už to dával do kupy nějakej idiot(budu si muset na to vzít pořádnou palici)

ty gufera mě nenapadly, nějak sem to moc neprohlížel

nakonec to bude vypadat asi tak, že zadek převodovky bude zQVčka se samosvorem a stálým převodem z 2,4td střed bude poskládanej ze 4 převodovek a předek z něčeho co mi přijde pod ruku :smt026
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

To rasputin

Příspěvek od Milano75 » 28.6.2009, ned 20:09

Hoj mrkni se na čems jezdil :)
brzdy.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 28.6.2009, ned 20:12

Nevíte někdo proč je na jedničce jinej typ brzících kamémků a z toho vypívajícíh i jinej typ ozubu, než u ostatních???[attachment=0]ozub.jpg[/attachment]
Přílohy
ozub.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 28.6.2009, ned 20:15

tak sem vyndal diferák z QVčka a je stejnej jako u 2,4 TD, pro porovnání sem vyfotil difec z QV a 2,0TD

tak se ptám jak je to tedy s tím samosvorem???

Misokgb tvrdil, že ta 2,4td převofovka samosvor neměla, ale podle topho jak vypadá je stejnej jako u 3,0V6 QV, bohužel dovnitř se podívat nemohu(jedině to rozřezat)
dif.jpg
Přílohy
difecr.jpg
difec.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 28.6.2009, ned 20:18

a ještě jeden dotaz:

jakej je lepší přítlačák?? z V6 nebo TD????


V6 používá prej lamelu se sílou obložení na jedné straně 4mm

Diesel bohužel nevím, nechal sem jí obložit 3,5mm z každý strany, ale řekl bych, že to bude asi málo
přítlačák.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů