problém se startem
- Bavoraczech
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
- Bydliště: Vimperk
Re: problém se startem
Ano, pri 0 JTD natocim ale co az bude v noci -15??? A pekne me otravuje ze davam zahul starteru, baterce a jeste motoru takze si radsi ty zhavice vymenim aby mi to i v tech -15 startovalo rozumne... Zima se blizi...
Jinak tlaky jsou OK, motor ma blizko k 100 000 km. Pri +5 naskoci okamzite... ale okolo 0 uz mu dela problem - resp. nejsem zvykly abych musel tocit dlouho a je mi motoru lito...
Jinak tlaky jsou OK, motor ma blizko k 100 000 km. Pri +5 naskoci okamzite... ale okolo 0 uz mu dela problem - resp. nejsem zvykly abych musel tocit dlouho a je mi motoru lito...
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
Re: problém se startem
Mám i jednu 145 TD a chytá i při -20stC na drcnutí,/obecně chytá TD hůř naž JTD / žádný protáčení..pokud se dodrží pár blbostí, chytá často líp než benzín..nic zvláštního- :-)
1. Je naprosto klíčové při teplotách okolo 0 a nižších pro lehké spouštění používat slušnou naftu..
tím myslím hlavně CČ okolo 60, to už dneska není problém, pár výrobců na trhu aditivuje
na hodnoty 2EHN okolo 1g/litr ..pokud tankuješ holou naftu, dej tomu aditiv na zvýšení
CC--vyzkoušej si při slušný teplotě, jak se použitý aditiv snáší s tvou oblíbenou naftou..
třeba VIF obecně je výbornej aditiv se skvělým navýšením mazivosti, bohužel nafta
s relativně vysokým obsahem 2EHN -nad 500 jednotek ho už nemá moc ráda..
/a přitom má zbytečně třeba pouze 56CC--CastrolTDA snáší většina bez protestu, jen
holt je ten chod na studeno tvrdší a mazivost dodatečné aditivace je horší..ale v zimě jde hlavně o to nastartovat za každého počasí bez protáčení a týrání baterky.Pokud budeš trvat na naftě 60CC, chytne to v podstatě na první škrtnutí..i v -20 stC
2.podmínkou i u JTD je kvalita žhavičů, pokud jsou obalený sazema, funkce je dost omezená, ale to souvisí s bodem 1--proč --no protože kvalitní nafta s vysokým CC
vypaluje žhaviče do růžova bez klasických sazí..
/pančovaná nafta nějakým sajrajtem je sazema doslova obalí třeba i po jedný nádrži/
Zkus na zkoušku jeden vyndat, na tuty bude jak od parafinový svíčky začerněnej..
Pro pokus že to co říkám funguje --nečisti ho a vrat..
, natankuj Shell V-power diesel + přidej Castrol TDA -podle doporučení , myslím celou jednu nádrž a až jí vyjedeš, zkus si prhlídnout žhavič.. bude růžovej a bude to chytat na první drcnutí..celou zimu nebudeš mít problém..
POkud se spalovací prostor vyčistí, pak stačí jakákoli slušná nafta + třeba Castrol TDA, nemusíš dávat zrovna Shell-V-power-diesel..
Opakovaně si prohlídni jeden žhavič čas od času, to ti řekne o kvalitě nafty víc, než kecy v reklamním letáku..
Pokud ti to přijde zbytečný, vem na vědomí, že díky politice EU a povolení biologických složek v palivu --a to nejen etanolu v benzínu ale třeba v naftě i MERO a kafilerního tuku,se u půlky pump více méně pančuje nafta nadbytkem methylesteru řepkovýho oleje-, kterej se dá nakvedlat v sudu někde v dílně-v tom lepším případě, v tom horším
i olejem libovolnýho druhu v dost vysokých koncentracích...to už může být v zimě
problém..
V zimě nikdy netankuju plnou..jednu zimu jsem od jedný pumpy OMV dvakrát po natankování auto ani nenatočil, --obsluha že prej to je závadou v motoru, brácha
přivezl 20litrů TopQ benziny, přidal jsem aditiv a nahodil to..
Když se mi to stalo podruhý, brnknul jsem na COI..
V létě jsem do báva natankoval loni takovej benál, že nešlo nahodit--diagnosa, úvahy o čidle na klice atd, automechoš kamarád přijel domů, kroutil hlavou....pak jsem vsadil na to, že je to mizernej benzín, protože i jiný auto co ho tam bralo, poskakovalo jak koza..prostě jedna baterka KO, druhá + kabely a chytlo to, musel jsem naráz ježděním pár kiláků okolo baráku bez vypnutí vyjet zbytek 40litrů..:-), pak jsem dolil z kanystru slušnej benzín a bylo spraveno :-):-)
1. Je naprosto klíčové při teplotách okolo 0 a nižších pro lehké spouštění používat slušnou naftu..
tím myslím hlavně CČ okolo 60, to už dneska není problém, pár výrobců na trhu aditivuje
na hodnoty 2EHN okolo 1g/litr ..pokud tankuješ holou naftu, dej tomu aditiv na zvýšení
CC--vyzkoušej si při slušný teplotě, jak se použitý aditiv snáší s tvou oblíbenou naftou..
třeba VIF obecně je výbornej aditiv se skvělým navýšením mazivosti, bohužel nafta
s relativně vysokým obsahem 2EHN -nad 500 jednotek ho už nemá moc ráda..
/a přitom má zbytečně třeba pouze 56CC--CastrolTDA snáší většina bez protestu, jen
holt je ten chod na studeno tvrdší a mazivost dodatečné aditivace je horší..ale v zimě jde hlavně o to nastartovat za každého počasí bez protáčení a týrání baterky.Pokud budeš trvat na naftě 60CC, chytne to v podstatě na první škrtnutí..i v -20 stC
2.podmínkou i u JTD je kvalita žhavičů, pokud jsou obalený sazema, funkce je dost omezená, ale to souvisí s bodem 1--proč --no protože kvalitní nafta s vysokým CC
vypaluje žhaviče do růžova bez klasických sazí..
/pančovaná nafta nějakým sajrajtem je sazema doslova obalí třeba i po jedný nádrži/
Zkus na zkoušku jeden vyndat, na tuty bude jak od parafinový svíčky začerněnej..
Pro pokus že to co říkám funguje --nečisti ho a vrat..
, natankuj Shell V-power diesel + přidej Castrol TDA -podle doporučení , myslím celou jednu nádrž a až jí vyjedeš, zkus si prhlídnout žhavič.. bude růžovej a bude to chytat na první drcnutí..celou zimu nebudeš mít problém..
POkud se spalovací prostor vyčistí, pak stačí jakákoli slušná nafta + třeba Castrol TDA, nemusíš dávat zrovna Shell-V-power-diesel..
Opakovaně si prohlídni jeden žhavič čas od času, to ti řekne o kvalitě nafty víc, než kecy v reklamním letáku..
Pokud ti to přijde zbytečný, vem na vědomí, že díky politice EU a povolení biologických složek v palivu --a to nejen etanolu v benzínu ale třeba v naftě i MERO a kafilerního tuku,se u půlky pump více méně pančuje nafta nadbytkem methylesteru řepkovýho oleje-, kterej se dá nakvedlat v sudu někde v dílně-v tom lepším případě, v tom horším
i olejem libovolnýho druhu v dost vysokých koncentracích...to už může být v zimě
problém..
V zimě nikdy netankuju plnou..jednu zimu jsem od jedný pumpy OMV dvakrát po natankování auto ani nenatočil, --obsluha že prej to je závadou v motoru, brácha
přivezl 20litrů TopQ benziny, přidal jsem aditiv a nahodil to..
Když se mi to stalo podruhý, brnknul jsem na COI..
V létě jsem do báva natankoval loni takovej benál, že nešlo nahodit--diagnosa, úvahy o čidle na klice atd, automechoš kamarád přijel domů, kroutil hlavou....pak jsem vsadil na to, že je to mizernej benzín, protože i jiný auto co ho tam bralo, poskakovalo jak koza..prostě jedna baterka KO, druhá + kabely a chytlo to, musel jsem naráz ježděním pár kiláků okolo baráku bez vypnutí vyjet zbytek 40litrů..:-), pak jsem dolil z kanystru slušnej benzín a bylo spraveno :-):-)
Re: problém se startem
A co taková nafta z hmotných rezerv nebo od armády. Když jsem ji viděl ve flašce, tak to bylo téměř čiré, oproti žlutě zabarvené z pumpy.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: problém se startem
Pro provoz na běžném autě je rozhodující vysoký CC...a to u armádní nafty moc nehrozí, protože motory jsou konstruovaný tak, aby měly malé nároky na kvalitu paliva--logicky..
Druhá věc je, že často jsou u těžké techniky konstruovány pomocné spouštěcí podpory..viz třeba eter -bombička i ve V3S.. nebo si je vojáci doplnili-- ostatně při cvičení na Doupově i pod vanou V3S bylo před natočením často žhavý z ohniště, aby to líp při natáčení chytlo--byla docela kosa.. :-), samohybka -houfnice oproti tomu chytala OK na cokoli, co teklo..
Druhá věc je, že často jsou u těžké techniky konstruovány pomocné spouštěcí podpory..viz třeba eter -bombička i ve V3S.. nebo si je vojáci doplnili-- ostatně při cvičení na Doupově i pod vanou V3S bylo před natočením často žhavý z ohniště, aby to líp při natáčení chytlo--byla docela kosa.. :-), samohybka -houfnice oproti tomu chytala OK na cokoli, co teklo..
Re: problém se startem
Ale tak na stejnou naftu tam přece jezdí fóbie, octávie.... Není náhodou bez biosračky 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: problém se startem
Ona nafta má dvě podstatný složky, jedna je více olejnatá-plynový olej -destil pásmo 250-360 stC , druhou je v podstatě petrolejová frakce..destilační pásmo 160-260stC .ideální zimní nafta je "suchá" s vysokým podílem právě petroleje,letní bývá s vyšším podílem plynového oleje jenže..cílem výrobce je prodat všechny destilační frakce, a není ekonomické používat v zimě v našem pásmu převážně petrolejovou naftu ..čili se přidávají látky, které zmenšují krystaly parafínu..a perou nám co do složení do stojanů klasiku, žádný arktický petrolejový nafty..bez ohledu na komerční názvy..
horní část destilační frakce nafty -tedy nad 250stC- obashuje třeba n-alkany, které se oddělují okolo 250stC a tuhou už okolo 0stC...
Látky s destilační teplotou okolo 350 a více jsou třeba alkany= v podstatě parafín na svíčky..:-)a jsou tuhé už při 30stC..
V naftě jsou tyhle látky rozptýlené a je jich tam jen určité množství, no při nízké teplotě se vylučují jako krystaly a hodně závisí na tom, jak velké. dnešní "zimní nafta" v našich podmínkách obsahuje tedy v podstatě hlavně zmíněné modifikátory, které podstatně zmenšují velikost parafinových krystalů a mění jejich tvar na výhodnější a tím umožnují její čerpatelnost i při přítomnosti těchto látek v palivu..důvody jsou opakuji pouze a právě komerční..a jde o použitelný kompromis-nikoli ideál ,jde o náklady..příliš zúžené pásmo při výrobě paliva by výrazně zvedal cenu výsledného koktejlu.
CC není pro armádu až tolik důležitý a rozhodně není 60.., ale petrolejová tahle zimní nafta je..to je fakt..je to logický i z hlediska dlouhodobého skladování při nízkých teplotách..
Biosložka a její obsah v palivu je kapitola sama o sobě...zimní vlastnosti příměsi třeba kafilerního tuku a MERO i dalších látek v naftě rozhodně nezlepšují..:-)
horní část destilační frakce nafty -tedy nad 250stC- obashuje třeba n-alkany, které se oddělují okolo 250stC a tuhou už okolo 0stC...
Látky s destilační teplotou okolo 350 a více jsou třeba alkany= v podstatě parafín na svíčky..:-)a jsou tuhé už při 30stC..
V naftě jsou tyhle látky rozptýlené a je jich tam jen určité množství, no při nízké teplotě se vylučují jako krystaly a hodně závisí na tom, jak velké. dnešní "zimní nafta" v našich podmínkách obsahuje tedy v podstatě hlavně zmíněné modifikátory, které podstatně zmenšují velikost parafinových krystalů a mění jejich tvar na výhodnější a tím umožnují její čerpatelnost i při přítomnosti těchto látek v palivu..důvody jsou opakuji pouze a právě komerční..a jde o použitelný kompromis-nikoli ideál ,jde o náklady..příliš zúžené pásmo při výrobě paliva by výrazně zvedal cenu výsledného koktejlu.
CC není pro armádu až tolik důležitý a rozhodně není 60.., ale petrolejová tahle zimní nafta je..to je fakt..je to logický i z hlediska dlouhodobého skladování při nízkých teplotách..
Biosložka a její obsah v palivu je kapitola sama o sobě...zimní vlastnosti příměsi třeba kafilerního tuku a MERO i dalších látek v naftě rozhodně nezlepšují..:-)
Re: problém se startem
Něco takového už jsem někde četl, adetivace provedena stylem zmenšíme krystalky a v laboratorním sítu je čerpatelnost v mínusových teplotách okej (norma splněna), ale v moderním palivovém jemném filtru už je to trošku o něčem jiném
.
Takže army nafta + Vifko a nemusím se strachovat v - 20 to natočit,ja
Jinak dík za příspěvky od Tebe a nejen tady, rád se o podobných věcech poučím a u Tebe je vidět, že zřejmě neplácáš do větru

Takže army nafta + Vifko a nemusím se strachovat v - 20 to natočit,ja

Jinak dík za příspěvky od Tebe a nejen tady, rád se o podobných věcech poučím a u Tebe je vidět, že zřejmě neplácáš do větru

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: problém se startem
Chtěl bych vás poprosit o radu, při raním startu při teplotách blížících se k nule (míň zatím nebylo) auto (1.9 JTDm 88kw) někdy špatně chytalo, po zhasnutí kontrolky žhavení občas točilo několik vteřin než naskočilo poté se většinou (ne vždy) rozblikala cca na půl minuty kontrolka žhavení a napsalo to hlášku Pre heating glow not available. Nechal jsem vyměnit žhavící svíčky, na koncích úplně černé od sazí. Po výměně to chytá zatím uplně normálně na první otočení, jen prvních několik vteřin po startu lehce kolísá ručička otáček v rozmezí cca 1mm, ALE, kontrolka žhavení a hláška Pre-heating glow not available se po studeném startu opět většinou rozbliká a po půl minutě zhasne. Občas to zablikalo i po startu zahřáteho motoru, ale to sem mi po výměně svíček zatím nestalo. Neví někdo čím to může být, a to lehké zakolísání otáček je normální? Během několika vteřin se to ustálí a motor si přede, na laický poslech normálně.
AR 159 SW 1.9 JTDm
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se startem
něco bude možná s tím žhavením, může být vypálené relé
Re: problém se startem
Chci poprosit o radu: Alfa 159 1.9 JTDm 110kW špatně startuje-dlouho a po nastartování má nerovnoměrný chod po dobu cca 5 sec. Žhavící svíčky jsou v pořádku. Pokud odpojím čidlo teploty vody, tak motor chytne ihned a bez kolísání. Čidlo by ale přitom mělo být také v pořádku, nevíte kde může být chyba?
ALFA 159 1.9 JTDm 110kW SPORTWAGON
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se startem
zkus to teplotní čidlo vyměnit, není drahý
Re: problém se startem
Zdravim lidicky. Mam rovnaky alebo podobny problem. Rano som nastartoval uplne v pohode o pol hodku na krizovatke az na druhy pokus po 2 hodinach to iste a vecer a vlastne uz 3 dni som nenastartoval. Nadrz na polovicu natankovana, nafta ide do filtra aj pred trysky ju tlaci ale nenastartuje. Ocistil som a pomenil medzi sebou relatka a stale nic, poistky su OK. Radili mi bud snimac otacok klukovky alebo rozvody. Ale rozvody mi nejdu do hlavy kedze ked som to este dokazal nastartovat isiel motor normalne dokonca aj pri 5000 ot/min....Nejake napady? dakujem alfa 156 2,4jtd 103kw
Re: problém se startem
Čau kluci, nemohl byste mi prosím někdo hodit na sz návod z eperu na demontáž startéru na AR 147 1.9 JTD 16V? Byl bych vám moc vděčný... Jde mi o to jestli se na něj dá jít někudy seshora
Díky moc

147 1.9 JTD 16V
- Bavoraczech
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
- Bydliště: Vimperk
Re: problém se startem
Ahoj. Tak jsem vyměnil termostat a teplota motoru je kolem 85 stupňů při normální jízdě. Akorát ta špatná žhavicí svíčka ne a ne ven. Postříkal jsem ji několik dní předem sprejem na uvolňování šroubů, to samý jsme udělal večer před a pak jsem auto řádně projel a zahřál na provozní teplotu. Vzal jsem gola sadu s takovým tím pružným prodlužovacím segmentem, znovu nastříkal sprejem a rval svíčku ven... a akorát jsme ukroutil ten pružnej segment a svíčka se ani nehla. Nemáte někdo nějaku radu jak dostat svíčku ven? co dělam blbě?
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se startem
kup si na to pořádnej klíč a zaber 

- Geralt10
- Štamgast
- Příspěvky: 552
- Registrován: 12.4.2011, úte 07:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se startem
kladivem oťukat, vzít si ten nejdelší násobič, co seženeš, a jemně pomalu otáčej. Pak uchop nějakej majzlík, trochu osekej okraje po přetržené svíčce a rozdělej hlavu a sundej ji. Pak odvrtej ostrým vrtákem zbytky po svíčce a očisti závit závitníkem. Pak kup novou svíčku a lehce ji zašroubuj. Smontuj opačným postupem, co jsi rozmontoval... 

Alfa Romeo Žété Autobusso
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
- Bavoraczech
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
- Bydliště: Vimperk
Re: problém se startem
Tak a to je přesně to čemu chci předejít tkže se asi domluvím s místním šikovným mechanikem a přijedu za ním už s odstrojeným a nahřátým motorem a budu se modlit...Geralt10 píše:trochu osekej okraje po přetržené svíčce a rozdělej hlavu a sundej ji
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
- whitedevil
- Štamgast
- Příspěvky: 585
- Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se startem
Zdravím, nechci zakládat nový téma. Jak velkou baterku máte v JTD? - myslím samo Ah... Taky mi to nechce něják startovat, ale já to tipuju na baterku. žhaviče to nebudou - palubák nic nehlásí naftu tankuju myslím slušnou - čepro, agip, benzina... A relé žhavení, no to netuším... btw kde ho najdu a jak ho vyměním? Dle FESu není v paměti řj žádná chyba až na zaseknutý egr...
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
- Bavoraczech
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
- Bydliště: Vimperk
Re: problém se startem
Já mám 74 Ah... Do dieselu se doporučuje alespoň kolem 65 Ah, ale předimenzováním nic nezkazíš. V tvým případě si ale myslím že to nebude ani tak nominální kapacitou baterky jako spíš tím že už ta baterka může být v čoudu... záleží jak je stará. Žhaviče otestuješ snadno - ohmmetrem kontakt svíčky proti motoru - u zdravý svíčky by měl ukazovat kolem 0,5 ohmu, u špatný několik ohmů a víc... Relé žhavení je černá krabička přišroubovaná přes jednu matku v prostoru motoru u kabiny uprostřed nahoře. Vedou z ní dva silnější kabely na konektorech a jeden zemnicí. Ale pravděpodobně kdyby byly svíčky nebo relé vadný tak ti bude blikat kontrolka, ale kdo ví, proměřil bych to a taky bych změřil napětí na baterce v klidu. Taky to může bejt palivovej filtr... příčin může bejt dost...
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
- kurenadvore
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 26.6.2011, ned 11:49
- Bydliště: žilina
Re: problém se startem
Ja idem dnes kúpiť novú baterku, lebo stará už pri prvom štarte moc nevládze, kontrolky poblikávajú, ABS,ASR faulty.. Má to spočítané a menená nebola čo pamäť siahá. A idem po 74Ah baterkách so štartovacím prúdom min 680a.
Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDm2 125kw, 6/2010
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se startem
osobně mám dobrou zkušenost s baterkama STABAT dělají se v Uherským Hradišti a je to bývalá Varta. Ale i tam se může vyskytnout vadný kus. Mám už 5baterii od této firmičky (na 5tém autě) letos jsem koupil v květnu novou když po cca 14denním stání byla baterka cugrunt prázdná pojal jsem podezření že je něco špatně. dobíjení 14,1 klidový odběr 0,09A. Došel jsem do prodejny kde jsem koupil a vše jim vyoslil a oni na mě dovezte máme na to 30 dní.
Tak jsem napsal mejlíka na Stabat do 10 minut telefon ze stabatu že se omlouvají, ale okamžitě na prodejnu posílají náhradní aku a špatnou si odvezou. po cca 3 týdnech vyjádření výrobce záruka uznána baterie bude vyměněna dostavte se na prodejnu obdržíte novou baterku. Tak jsem poděkoval a teď už jezdím bez problémů. Takto se chová firma k zákazníkům
, né jak prodejce kterého to absolutně nezajímalo že tím vlastně na měsíc auto odstaví z provozu.


Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
- kurenadvore
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 26.6.2011, ned 11:49
- Bydliště: žilina
Re: problém se startem
Tak už som rozhodnutý, bude to http://www.autobateriezilina.sk/sk/e_sh ... 74_ah.aspx
S dobíjaním by nemal byť problém, ak sa mýlim, prosím opravte ma. Tiež jazdím aj kratšie trate /4km/, ale aj 300km v kuse. Tak hádam bude slúžiť..
A pre zaujímavosť, v aute je teraz ORIGo od Alfa Romeo 60Ah 380a.. Rád by som vedel prečo práve taká voľba
S dobíjaním by nemal byť problém, ak sa mýlim, prosím opravte ma. Tiež jazdím aj kratšie trate /4km/, ale aj 300km v kuse. Tak hádam bude slúžiť..
A pre zaujímavosť, v aute je teraz ORIGo od Alfa Romeo 60Ah 380a.. Rád by som vedel prečo práve taká voľba

Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDm2 125kw, 6/2010
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se startem
na baterii mám pár požadavků a jeden z nich je že musí mít klasický špunty. Jelikož bezúdržbová baterie neexistuje je to blud a nebo to musí být gelovka, tudíž jednou za čas se musí stejně dolejt destilkou ( současný bezúdržbovky mají snížený odvod par, ale né bez odparu), a když dobíjíš z nabíječky nejlíp uděláš pokud víčka povolíš aby v baterce nebyl vysoký tlak, při nabíjení plynuje víc než normálně, a když vezmu jak je u AR baterka přidělaná tím páskem přes vrch tak oddělání víčka bez demontáže je skoro nemožné, takto ji nemusím oddělávat jen povolím víčka odpojím - pól a nabíjím dobiju a pak kouknu kolik tam je hladina případně doleju destilku a jezdím dál. V současným autě byla 5 let stará origo, už při koupi mě bylo sděleno je v p....i kup novou. Baterku jsem vyndal a zkoumal přišel na to že vrchní kryt jde sundat opatrně nožem pod ním byly klasický špunty a co jsem neviděl baterka měla odkrytý horní hrany desek. Dolil jsem jí nabyl a baterka ještě rok sloužila, ale určitě se to na ní podepsalo.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
- whitedevil
- Štamgast
- Příspěvky: 585
- Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se startem
No tak já mám baterku cca 2 roky.. je to varta black tušim 56Ah což vím je málo... Musím se podívat po něčem jiným... Jinak.. hledal sem na ní špuntíky a nic sem nenašel.. má pozůstatek po špuntech, ale je to zalitý a nejde to - bez násilí sundat...
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
- Bavoraczech
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
- Bydliště: Vimperk
Re: problém se startem
Varta blue? To je předražená průměrná baterka. Buď Vartu Silver která už je ale dost drahá a nebo levnější a daleko lepší EXIDE Premium!! Mám asi rok 74 Ah, 720A a je perfektní, daleko lepší než za podobný peníze Varta Blue 74Ah/680A, kterou mám taky...
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti