ventilace - nefunguje distribuce a regulace vzduchu (topení)
- rapid
- Nováček
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
- Bydliště: SK - šurany
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilace - nefunguje distribuce a regulace vzduchu (top
Svoro tu som to riesil
Naposledy upravil(a) rapid dne 1.1.2018, pon 20:41, celkem upraveno 1 x.
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
Re: ventilace - nefunguje distribuce a regulace vzduchu (top
dakujem
156SW 1,9jtd 2003r.v.
moje projekty
http://online-filmy-cz-sk.cz
http://zarabamcash.cloud
http://positivenew.eu
moje projekty
http://online-filmy-cz-sk.cz
http://zarabamcash.cloud
http://positivenew.eu
- rapid
- Nováček
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
- Bydliště: SK - šurany
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilace - nefunguje distribuce a regulace vzduchu (top
tak trochu som pokroci
Naposledy upravil(a) rapid dne 1.1.2018, pon 20:42, celkem upraveno 1 x.
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
Re: ventilace - nefunguje distribuce a regulace vzduchu (top
Zdravím, prosim o radu, blbne topení, regulace teploty jakoby nefunguje, v krajních polohách to je v pořádku bud fouká studený vzduch nebo horký
ale když tam dám třeba 18 stupnu tak to nekdy topí hodně, někdy málo a někdy to funguje (ale to málokdy) a když tam mám třeba 18 stupnu a chci přidat o jednu pozici tak to topí jak v sauně. Neví někdo co stím?

ALFA ROMEO 156 2.4JTD 20V 129kW
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilace - nefunguje distribuce a regulace vzduchu (top
Automat se takto chová, cílem je co nejdříve dosáhnout požadované hodnoty v autě. Tudíž při startu ti začne foukat hodně aby nachladil nebo vytopil auto na požadovanou hodnotu, pak se ztlumí a pak už jen hodnotu udržuje.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: ventilace - nefunguje distribuce a regulace vzduchu (top
vycisti vetilator s cidlom co meria vnutornu teplotu
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: ventilace - nefunguje distribuce a regulace vzduchu (top
To jsem už udělal a žádná změna... 

ALFA ROMEO 156 2.4JTD 20V 129kW
Re: ventilace - nefunguje distribuce a regulace vzduchu (top
tak v poslednej dobre mi to na 156 tiez zacalo haprovat jak tebe ale jak isli teploty do minusu tak to bolo ok a potom som uz auto predal... no bude to asi servomotorcek na regulaciu teploty
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: ventilace - nefunguje distribuce a regulace vzduchu (top
Aha no a kde to najdu? Někde u ventilátoru?
ALFA ROMEO 156 2.4JTD 20V 129kW
- rapid
- Nováček
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
- Bydliště: SK - šurany
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilace - nefunguje distribuce a regulace vzduchu (top
dakujem
Naposledy upravil(a) rapid dne 1.1.2018, pon 20:42, celkem upraveno 1 x.
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
Re: ventilace - nefunguje distribuce a regulace vzduchu (top
Zdravim vsechny alfisty a chtel bych se zeptat, delsi dobu mi blbne topeni, kdyz dam teplotu na automat nebo manual od 16.5 vice, tak fouka jen teply vzdych, kdyz dam na studeny, tak fouka studeny.
Zadna regulace teploty, ani kdyz dam na kazdou stranu jinou teplotu.
Mam 156ku 02 jtd
Kdyz otocim klickem, je slyset nekolik motorku, jak se otaceji, na pocitaci zadna zavada.
Nemuze to byt treba termistor, ktery je u nohou v pruduchu na leve i prave strane, ze by nevedel jakou ma teplotu? nebo to cidlo co je u radia v tech mrizkach?
Diky za info
Zadna regulace teploty, ani kdyz dam na kazdou stranu jinou teplotu.
Mam 156ku 02 jtd
Kdyz otocim klickem, je slyset nekolik motorku, jak se otaceji, na pocitaci zadna zavada.
Nemuze to byt treba termistor, ktery je u nohou v pruduchu na leve i prave strane, ze by nevedel jakou ma teplotu? nebo to cidlo co je u radia v tech mrizkach?
Diky za info
Re: ventilace - nefunguje distribuce a regulace vzduchu (topení)
Alfa 156 2,0 TS, 98'- nefunguje přepínání distribuce vzduchu - Diagnostika - řešení...
Po 6 hodinách laborování, jsem se rozhodl, že zde napíši postup odhalování problému, jelikož jsem žádný ucelený návod nikde nenašel.
Na Alfě mi přestalo fungovat přepínání směru proudu vzduchu.
Jako první krok jsem vyměnil celý ovládací panel na přístrojové desce (za zaručeně dobrý). Již jednou jsem na jiné Alfě tento problém řešil a toto problém vyřešilo. Pokud si někdo není jistý, že je to panelem, otočte kolečkem do polohy MAX při vypnutém ventilátoru a pokud se začne něco dít, ovladač bude v pořádku. Je to dáno tím, že v této poloze se aktivují i ostatní funkční členy topení. Proud tedy jde...
Další etapa je prověření akčních členů na tělese topení pod přístrojovou deskou.
Odmontujte kastlík před spolujezdcem. Nalevo, pod středovým panelem přístrojovky je samotné těleso topení/ ventilace. Na jeho boku jsou dva akční členy (dále jen motůrky). Oba jsou stejné. Kat. číslo 77362636 / 16164972. Dolní ovládá směšovač vzduchu (teplý-studený). Horní ovládá distribuci vzduchu.
Jednoduché ozkoušení je: kolečkem ventilace přepínejte polohy a sledujete , zda se otáčí hřídel na motůrku. Pokud se neotáčí, otáčí se málo a nebo se chová zmateně, problém je zde. V zásadě může nastat: 1. nejde proud, 2. rozbitý motůrek nebo něco uvnitř, 3. zatuhlá klapka uvnitř topení (to nechcete).
Jestli jde proud zjistíte jednoduše - vymontujte motůrek - 2x samořezný šroub s hlavou na klíč 5,5. Jeden v pohodě, druhý zastrčený za rohem (pěkný oser). Při vyjmutém motorku a zapojeném konektoru, můžete vyzkoušet, zda reaguje na povely ovládání. (Na novém kusu lze takto bez proměřování zjistit, zda jde proud). Důležitá poznámka- motor vždy pozná do jaké polohy se má natočit a má jasně definovanou polohu po otočení kolečkem na voliči. Min. ofuk nohou, max ofuk okna.
Mezi motůrkem a samotným topením je plastový díl ve tvaru komolého kužele. Na jedné straně má zploštělý čep zapadající do motůrku a na straně druhé má tři výstupky, které zapadají do výřezů v topení. Má pouze jednu správnou polohu, kdy zapadne do ovládání klapky na topení. Po odstranění tohoto dílu, můžete např. šroubovákem ovládat přímo klapku ventilace.
Při zpětné montáži se nemusíte bát o správné sestavení, polohy jsou jasně definované, nemůže se stát, že motor nebude ve správné poloze vůči voliči a klapce na ventilaci.
Pokud vyměníte motůrek za nový a vše funguje. Máte štěstí a jedete... Pokud dáte jiný díl a výsledek se nedostaví. Problém je buď: 1. motůrek již nemá sílu a neotočí klapkou. 2. klapka ventilace se sice hýbe, ale má příliš tuhý chod a motor ji neutáhne.
Bohužel, toto je můj problém. Po výměně jiného motůrku se občas podaří docílit změny směru proudu vzduchu, ale je to spíš náhoda.
Docela často při tomto problému prý funguje pouze ofuk oken nebo nohou.
Nový akční člen/motůrek stojí 5,5tis. Je možné vyměnit pouze el. motor (pokus si dáte tu práci, najdete stejný-náhoda a podaří se sejmout šnekové kolo z hřídelky motůrku-náhoda).
Další díly topení/ ventilace se nacházejí: motor ventilátoru - přímo pod kastlíkem spolujezdce, nad ním klapka vnitřní/ vnější okruh (motor kdesi nad ní), odpor ventilátoru nalevo od ventilátoru.
Doufám, že to někomu bude dobré...
Po 6 hodinách laborování, jsem se rozhodl, že zde napíši postup odhalování problému, jelikož jsem žádný ucelený návod nikde nenašel.
Na Alfě mi přestalo fungovat přepínání směru proudu vzduchu.
Jako první krok jsem vyměnil celý ovládací panel na přístrojové desce (za zaručeně dobrý). Již jednou jsem na jiné Alfě tento problém řešil a toto problém vyřešilo. Pokud si někdo není jistý, že je to panelem, otočte kolečkem do polohy MAX při vypnutém ventilátoru a pokud se začne něco dít, ovladač bude v pořádku. Je to dáno tím, že v této poloze se aktivují i ostatní funkční členy topení. Proud tedy jde...
Další etapa je prověření akčních členů na tělese topení pod přístrojovou deskou.
Odmontujte kastlík před spolujezdcem. Nalevo, pod středovým panelem přístrojovky je samotné těleso topení/ ventilace. Na jeho boku jsou dva akční členy (dále jen motůrky). Oba jsou stejné. Kat. číslo 77362636 / 16164972. Dolní ovládá směšovač vzduchu (teplý-studený). Horní ovládá distribuci vzduchu.
Jednoduché ozkoušení je: kolečkem ventilace přepínejte polohy a sledujete , zda se otáčí hřídel na motůrku. Pokud se neotáčí, otáčí se málo a nebo se chová zmateně, problém je zde. V zásadě může nastat: 1. nejde proud, 2. rozbitý motůrek nebo něco uvnitř, 3. zatuhlá klapka uvnitř topení (to nechcete).
Jestli jde proud zjistíte jednoduše - vymontujte motůrek - 2x samořezný šroub s hlavou na klíč 5,5. Jeden v pohodě, druhý zastrčený za rohem (pěkný oser). Při vyjmutém motorku a zapojeném konektoru, můžete vyzkoušet, zda reaguje na povely ovládání. (Na novém kusu lze takto bez proměřování zjistit, zda jde proud). Důležitá poznámka- motor vždy pozná do jaké polohy se má natočit a má jasně definovanou polohu po otočení kolečkem na voliči. Min. ofuk nohou, max ofuk okna.
Mezi motůrkem a samotným topením je plastový díl ve tvaru komolého kužele. Na jedné straně má zploštělý čep zapadající do motůrku a na straně druhé má tři výstupky, které zapadají do výřezů v topení. Má pouze jednu správnou polohu, kdy zapadne do ovládání klapky na topení. Po odstranění tohoto dílu, můžete např. šroubovákem ovládat přímo klapku ventilace.
Při zpětné montáži se nemusíte bát o správné sestavení, polohy jsou jasně definované, nemůže se stát, že motor nebude ve správné poloze vůči voliči a klapce na ventilaci.
Pokud vyměníte motůrek za nový a vše funguje. Máte štěstí a jedete... Pokud dáte jiný díl a výsledek se nedostaví. Problém je buď: 1. motůrek již nemá sílu a neotočí klapkou. 2. klapka ventilace se sice hýbe, ale má příliš tuhý chod a motor ji neutáhne.
Bohužel, toto je můj problém. Po výměně jiného motůrku se občas podaří docílit změny směru proudu vzduchu, ale je to spíš náhoda.
Docela často při tomto problému prý funguje pouze ofuk oken nebo nohou.
Nový akční člen/motůrek stojí 5,5tis. Je možné vyměnit pouze el. motor (pokus si dáte tu práci, najdete stejný-náhoda a podaří se sejmout šnekové kolo z hřídelky motůrku-náhoda).
Další díly topení/ ventilace se nacházejí: motor ventilátoru - přímo pod kastlíkem spolujezdce, nad ním klapka vnitřní/ vnější okruh (motor kdesi nad ní), odpor ventilátoru nalevo od ventilátoru.
Doufám, že to někomu bude dobré...

Alfa Romeo 156 2.0 16v 114kW
a nějaký ty veteráni
a nějaký ty veteráni
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů