Variátor + nastavení rozvodů...
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Chtěl jsem projet auto, ventil odpojit a projet to znovu jestli bude nějaký rozdíl. Zatím jsem ktomu nedostal.
Na diagu je test, měl by cvakat, případně se na to dá napojit MM a měřit kdy na něj jde impuls k naklopení. Otázka jestli variator dela to co ma delat.
Na diagu je test, měl by cvakat, případně se na to dá napojit MM a měřit kdy na něj jde impuls k naklopení. Otázka jestli variator dela to co ma delat.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
ty jsi mi posílal ten návod 
jak to šlo? jak se ověřila funkčnost? měl jsi s tim něco?

jak to šlo? jak se ověřila funkčnost? měl jsi s tim něco?
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Já to měl rozebrané tak před půl rokem, je tam pružinka, děravej čep toť všo. Po elektronické stránce jsem to zatím nezkoušel, ale je to v plánu.
Ale výše je popsané jak to můžeš jednoduše otestovat
Nejjednoduší bude odzkoušet to odpojením jestli tam bude rozdíl
Ale výše je popsané jak to můžeš jednoduše otestovat

Nejjednoduší bude odzkoušet to odpojením jestli tam bude rozdíl

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
tak momentálně je podezreni, ze něco nefunguje a občas začne
takže by se to blbě poznavalo
ale vyzkouším


Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Dneska jsem ho odpojil a vypadá to, že to tedy něco dělá 

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
co to dělalo nebo spíš nedělalo? jenom to hůř táhlo, ne? co jsem se bavil, tak prý se s tim už několikrát setkali, ze byl nějak nefunkční ventil
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Jo, chyběla tomu ta výkonová gradace TSka ve vyšších otáčkách, ale taky jsem si všiml, že okolo toho ventilu to je nějak moc zechcané od oleje.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
to je přesně můj problém... mrknu na to
a s tim olejem, to přeci řešil ten tvuj odkaz 


Re: Variátor + nastavení rozvodů...
No, ale odkaz to nevyřešil
Prostě jsem stím nic nedělal. Navíc je možné, že to tam je polité jednoduše když jsem doléval olej, bo to je docela čisté (ten olej).
Až to budu mít rozebrané tak tak se zjistí kde je problém až bude teplo a čas tak auto bude asi měsíc na šlapkách tak na to bude dost času.

Až to budu mít rozebrané tak tak se zjistí kde je problém až bude teplo a čas tak auto bude asi měsíc na šlapkách tak na to bude dost času.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
a nechceš vyzkoušet, co to dělalo s aktuální spotřebou? 

Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Mám tam transmitr takže by to stejně bylo zavádějící
Kecám, nemám
Nevím se spotřebou by to nemělo vůbec nic udělat, žrát to akorát bude více když se to na šlape bo to tak nejede

Kecám, nemám
Nevím se spotřebou by to nemělo vůbec nic udělat, žrát to akorát bude více když se to na šlape bo to tak nejede
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
jeden znamy na 145 1.4 TS po vymene variatora mi tvrdil ze mu spotreba klesla o 1,5l az 2l 

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
pokud to měl před tím o pár zubů posunuté tak i to je možné možné....
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
tak můj problém byl v KO čidle fáze, tkaže opravdu BACHA při jakémkoliv úkonu na vačkách a kolem tohoto snímače.... už jezdím 

AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Kurňa, doteď jsem si myslel, že 1.4 TS variátor nemá. Až od 1.6 nahoru...Danni píše:jeden znamy na 145 1.4 TS po vymene variatora mi tvrdil ze mu spotreba klesla o 1,5l az 2l

Seat Terra - smradlavý naftový jakože Pandanáklaďák - to pojede furt
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
ruku do ona za to nedam ale myslim si ze mal 1.4
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
1.4TS variátor má (já ho teda mam), jediný TS 16V v alfě co ho nemá je myslím 1.6 ECO 77kw ve 147.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Jo, je to tak. Navíc ten ECO používá i levnější svíčky.
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Brý vecer kluci. Jelikož sem se dostal k tomuto tematu náhodou kdysi nedávno:D tak sem taky začal laborovat. V unoru sem měnil ojniční ložiska a od té doby me variator projevuje trošku výraznejsim klepáním v tahu od 2500otáček,po delší jízde to i dokonce v tahu od 2500otáček rezonuje,je to divný zvuk,ale ne typicky variátor,když ho odpojim od solenoidu tak je klid,v tahu se nic neozývá a na výkonu neumím posoudit,každopádne meření na 4.rychlostní stupen po rovine)od oka
) z 50 na 90 s variatorem neco kolem 9s a bez je to asi o cca 1-2s delší,ale to se asi nedá brát přesně. A to nejdpostatnější-na volnoběh se mě ten motor zda o dost tišší-asi možná jen pocit, Takže kdo s tím variátorem a solenoidem pokročil? Jinak variator mám v aute asi cca 14tkm,ježdeno převážne na 10w60 selenia

Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Jen tak mimo 1.6ECO je čisté zlo
@Rumcajs: Já bych to asi viděl na špatně sestavené rozvody (sání), auto jinak táhne bez problémů?
@Rumcajs: Já bych to asi viděl na špatně sestavené rozvody (sání), auto jinak táhne bez problémů?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Táhne dobře.teda mě se nejeví žeby táhl motor zlé...je pravda že někdy ve vyšších otáčkách se mě zda polomrtvej:D...musel by se s tím projét jiný alfista co má 88kw motor...ale myslím si že bez variatoru to jede o něco málo hůř...ono 1 až 2 sekundy...jinak dnes sem taky měřil zrychlení na pětku z 80 na 110 do mírného kopecká a bylo to za 11sekund....před výměnou lozisek a rozvodu stejný čas.tak sem asi z toho jelen a na technické vše ok...lambda a svicky
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Zdravím Vás Alfisti, pročetl jsem si tady všechny komentáře ohledně 2.0 T.S. a mám zajímavý problém. Budu rád pokud mi někdo napíšete, pokud jste se s tímto problémem už porvali. Mám od mechanika pár měsíců poskládaný motor, který byl po rozkočených rozvodech. Dělalo se zabrušování ventilů, nové gufera na vetilech, potřebná těsnění atd. a údajně jsou rozvody nastaveny podle přípravku zapůjčených z Auto Kelly. Nicméně motor nemá správný tah, při rozjezdu na 1. je třeba tomu vice vytnout a když jedu, tak mám pocit, jako by Alfu někdo držel za ocas. Z ničeho nic se motor nakopne a jede jak vystřelený z praku a dostane jiný (klidnější) zvuk, jinak zvuk motoru je takový řezavý. Tohle vystřelení se ale stává pouze z řídka. Měnil jsem už dvoje svíčky, čidlo na vačce, lambdu, váhu vzduchu a už ani nevím co všechno a je to bez změny. Na diagnostice je vše absolutně bez chyby. Četl jsem tady něco o ventilu variátoru, tak zkusím ještě odpojení, jestli bude nějaká změna nebo né. Podle mechanika mu při diagnostice neseděli parametry předstihu. Údajně má být hodnota kolem 15 a mně to ukazovalo okolo 70. Sám si s tím neví rady a mně už to taky pěkně s...
Tak zkuste mi někdo napsat možnou závadu, ať můžu pokračovat ve vylučovací metodě
A ještě když to nastartuju za studena, tak motor koktá a když sešlápnu plyn, tak to kouří jak Nová Huť v Ostrave a při teplém motoru cítím z výfuku, jakoby to mělo bohatou směs.


Alfa Romeo 166 2.0 T.S. 1999
Audi A6 3,2 FSI 2005
Audi A6 3,2 FSI 2005
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Čidlo klepání funguje? Pripoj to na diagnostiku, nacti co dává za hodnoty a zacni mlátit do motoru kladivem, jestli budou furt stejne nebo začne házet ruzne hodnoty... Může být mrtvé a jenom hlásit stejny údaje, ten můj treba nepozná, ze jsem ho odpojil... Ale jenom hadam...
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
To jsem ještě nezkoušel, díky za radu. Vyzkouším a dám vědět. Zajímaly by mě živé hodnoty 2.0 T.S. na diagnostice FiatEcuScan, nemáte někdo možnost to napíchnout a udělat printscreen obrazovky? A ještě jedná otázka pro všechny co měnily variátory, měli jste klepavý zvuk i při volnoběhu nebo jen při zvýšení otáček?
Alfa Romeo 166 2.0 T.S. 1999
Audi A6 3,2 FSI 2005
Audi A6 3,2 FSI 2005
Re: Variátor + nastavení rozvodů...
Dneska jsem ještě zkoušel odpojit ten ventil na variátoru a necítil jsem žádnou měnu. Najel jsem s tím cca 2 kilometry a pořád ten samý lenoch. Když jsem ho pak při nastartovaném motoru připojil, tak jsem slyšel cvaknutí ventilu a zaklepání variátoru, tak nevím jestli není v p..... ten variátor 

Alfa Romeo 166 2.0 T.S. 1999
Audi A6 3,2 FSI 2005
Audi A6 3,2 FSI 2005
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host