
Čepy, tlumiče, ramena
Re: Čepy, tlumiče, ramena
jj hod foto potom pripadne aj kontakt 

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Čepy, tlumiče, ramena
fero potom za ti hlasim ked mi odide rameno 

Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
Re: Čepy, tlumiče, ramena
Ferdopd to je ale cena za robotu bez ceny silentblokov či? 

Alfička 159 2,4JTDm
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čepy, tlumiče, ramena
Zajímal by mě ten šoubovací čep, řešení a z čeho je (číslo dílu), v tom případě bych dal místo gumových silentů do horních ramen zpátky powerflexy.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
Re: Čepy, tlumiče, ramena
Nekteri vyrobci maji ramena udělané tak, že čep se dá běžně vyměnit.
Tedy možná by se tyhle čepy dali použít
Např. rameno Chevy aveo, Daewoo Kalos...

Tedy možná by se tyhle čepy dali použít

Např. rameno Chevy aveo, Daewoo Kalos...

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Čepy, tlumiče, ramena
ale ktory cap ma taky vykyvny uhol? ono na origo cape ja taka ako by drazka ze ked dvyhnes koleso tak aby si to nejak neurval... a dalej by to chcelo vediet ako to tam napasovat tak aby to nebolo vyosene a na to treba nejake merania...no som velmi zvedavy na tu fotku

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Čepy, tlumiče, ramena
No silenbloky dal nove puzra a cap ostal tiez stary. Na cape prehodil teflonove puzdra za silonove. Cap sa da teraz hocikedy otvorit a dat nove puzra
no teraz som mimo domu ked budem doma dam foto. Robi aj na ine auta no a tam neviem cenu. Viem ze za horne 2ks som dal 15e. Zatial tolko.

Naposledy upravil(a) ferdopd dne 13.7.2013, sob 18:09, celkem upraveno 1 x.
Re: Čepy, tlumiče, ramena
no tak to som velmi zvedavy ako to urobil a hlavne z kade zohnal to puzdro alebo si ich vyraba.... kazdopadne fotka bude ocakavana 

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Čepy, tlumiče, ramena
on to vyraba aj silenbloky. No dam potom foto
Re: Čepy, tlumiče, ramena
tak mám nový zadní pružiny a pořád je z toho motorový člun.
Jedině že bych jezdil s prázdnou nádrží, to bylo snad ok. Už jsem z toho zoufalej.
Jedině že bych jezdil s prázdnou nádrží, to bylo snad ok. Už jsem z toho zoufalej.
Alfa Romeo 147 JTDm
Alfa Romeo 147 JTDm
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Alfa Romeo 147 JTDm
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Re: Čepy, tlumiče, ramena
daj gumy do spruzin 

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Čepy, tlumiče, ramena
PaterX - a kupoval si pruziny nové, alebo z druhej alfy? v akom stave mas zadne tlmice? skusal si ich ked boli dolu struny?
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
Re: Čepy, tlumiče, ramena
Stojis trochu z kopce ne ?PaterX píše:tak mám nový zadní pružiny a pořád je z toho motorový člun.
Jedině že bych jezdil s prázdnou nádrží, to bylo snad ok. Už jsem z toho zoufalej.
vysku auta ale delaj pruziny a ne tlumice...Erik166 píše:PaterX - a kupoval si pruziny nové, alebo z druhej alfy? v akom stave mas zadne tlmice? skusal si ich ked boli dolu struny?
ja mam po vymene auto v rovine...rezervu mam teda doma v garazi

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Čepy, tlumiče, ramena
auto je v mírným kopci, ale to s tím nijak nesouvisí.
Pružiny jsou nové KYB
Tlumiče nemají na výšku podvozku vliv.
Pružiny jsou nové KYB
Tlumiče nemají na výšku podvozku vliv.
Alfa Romeo 147 JTDm
Alfa Romeo 147 JTDm
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Alfa Romeo 147 JTDm
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Re: Čepy, tlumiče, ramena
no jestli je v mirnem svahu tam by trosku mit vliv mohl...ale je proste fakt ze nam ty zadky u 166ek sedi niz ne klasicky sedan..
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Čepy, tlumiče, ramena
Dallen:Nekteri vyrobci maji ramena udělané tak, že čep se dá běžně vyměnit.
Tedy možná by se tyhle čepy dali použít
Např. rameno Chevy aveo, Daewoo Kalos...
Pozn..
Některý Offroady mají vepředu masivní lichoběžníky- vařený ramena,/místo klasik pevný / který při elementárním nátěru většinou přežijou celou dobu životnosti v terénu , kuláky do těhlice se mění, ale ne každý rok běžného provozu-50 teren 50 silnice ..kuželový sedlo čepu ,3 nebo 4 pojistný šrouby , vyndavaní kladivem od 2 kil nahoru.., čepy od 650kč/Starline/ do 3 litrů od opravdu slušnýho výrobce..ve 166 by vydržel i ten Starline léta :-)průměr vstupu horního kuláku ramena do těhlice je většinou subtilní--není to žádná trubka..pohyb lichoběžníku v terénu klade slušný nároky..kuláky ze řízení jsou blbost--životnost na hov.no jako uchycení do těhlice nemaj šanci..
Tedy možná by se tyhle čepy dali použít
Např. rameno Chevy aveo, Daewoo Kalos...
Pozn..
Některý Offroady mají vepředu masivní lichoběžníky- vařený ramena,/místo klasik pevný / který při elementárním nátěru většinou přežijou celou dobu životnosti v terénu , kuláky do těhlice se mění, ale ne každý rok běžného provozu-50 teren 50 silnice ..kuželový sedlo čepu ,3 nebo 4 pojistný šrouby , vyndavaní kladivem od 2 kil nahoru.., čepy od 650kč/Starline/ do 3 litrů od opravdu slušnýho výrobce..ve 166 by vydržel i ten Starline léta :-)průměr vstupu horního kuláku ramena do těhlice je většinou subtilní--není to žádná trubka..pohyb lichoběžníku v terénu klade slušný nároky..kuláky ze řízení jsou blbost--životnost na hov.no jako uchycení do těhlice nemaj šanci..
Re: Čepy, tlumiče, ramena
jsou k sehnání v různým provedení,menší i větší než je tohle..kdybych si měl navrhovat vařený rameno, určitě bych se snažil zapracovat uchycení na konus do návrhu--je to sakra životný..a je nepřeberný množství provedení, urečený právě k zátěži v rameni.., ty SUV co maj spodní ramínko+ McP jsou často dost odfláknutý a mění čepy jak na běžícím pásu--z bláta do louže..
konus je konus--
konus je konus--
Re: Čepy, tlumiče, ramena
napisal si to strasne zlozito
moc som nepochopil v com su tie capy na offroadoch lepsie a maju vacsiu zivotnost. okrem toho ze su asu vacsie je to konstrukcne rovnake ci? a kuzelovy cap ma aj alfa.
diky za vysvetlenie

diky za vysvetlenie

Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
Re: Čepy, tlumiče, ramena
Šlo o to, že v rameni pro zátěž není čep přišroubován na nějaký "prvek typu zeslabeného držáku" a případně vytrčen před konstrukční délku vlastního ramene, ale je vsazen do ramene na kuželový zábrus --do masy těla ramene -- a nevytváří "slabé místo " ..
masivní pouzdro a konstrukce čepu tohoto druhu se neprojeví negativně u samotného napojení do těhlice--nepřekáží a nezkracuje vlastní masiv ramene a nevytváří "přechod" z hlediska pevnosti..
Pokud bych nechal dělat ramena bez standart atestu, předsazenej kulák bych určitě nevolil, a už rozhodně ne kulák třeba z řízení..síla působící v těhlici je značná a z hlediska působících sil si rameno soukromé výroby na koleni zaslouží kulák s masivním pouzdrem i samotnou pracovní plochou...prostě pokud děláš něco " na koleni" je vhodné minimálně
rozumně naddímenzovat--únava materiálu je mrcha..z tohoto hlediska je
vsazení na kužel po celém obvodě čepu na zábrus do masy ramene velmi trvanlivé a odolné řešení.., užívané v zátěžovém provozu..
Je to jen o "výrobě bez atestu" a "hledisku bezpečnosti"..nemůžeš použít běžné průmyslové postupy testování a modelování sil../aspoň většina účastníků nebo čtenářů diskuze ne../
Prostě--Spodní ramínko co dával Dallen bych za vzor nebral, na koleni rozhodně nic takového nepáchal, ale kulák bych vsazoval na zábrus do těla celýho vařenýho ramene-bez vytrčení..
Ten zapuštěnej kulák drží tím konusem masivu pouzdra , z hlediska sil, šrouby ho jen fixujou,zapadne do ramene tak, že nejen nejde vyndat, často nejde ani vymlátit kladivem z ramene, a běžný stahováky se ohýbají..zkus vzít dvoukilové kadivo na čep z řízení..:-)
masivní pouzdro a konstrukce čepu tohoto druhu se neprojeví negativně u samotného napojení do těhlice--nepřekáží a nezkracuje vlastní masiv ramene a nevytváří "přechod" z hlediska pevnosti..
Pokud bych nechal dělat ramena bez standart atestu, předsazenej kulák bych určitě nevolil, a už rozhodně ne kulák třeba z řízení..síla působící v těhlici je značná a z hlediska působících sil si rameno soukromé výroby na koleni zaslouží kulák s masivním pouzdrem i samotnou pracovní plochou...prostě pokud děláš něco " na koleni" je vhodné minimálně
rozumně naddímenzovat--únava materiálu je mrcha..z tohoto hlediska je
vsazení na kužel po celém obvodě čepu na zábrus do masy ramene velmi trvanlivé a odolné řešení.., užívané v zátěžovém provozu..
Je to jen o "výrobě bez atestu" a "hledisku bezpečnosti"..nemůžeš použít běžné průmyslové postupy testování a modelování sil../aspoň většina účastníků nebo čtenářů diskuze ne../
Prostě--Spodní ramínko co dával Dallen bych za vzor nebral, na koleni rozhodně nic takového nepáchal, ale kulák bych vsazoval na zábrus do těla celýho vařenýho ramene-bez vytrčení..
Ten zapuštěnej kulák drží tím konusem masivu pouzdra , z hlediska sil, šrouby ho jen fixujou,zapadne do ramene tak, že nejen nejde vyndat, často nejde ani vymlátit kladivem z ramene, a běžný stahováky se ohýbají..zkus vzít dvoukilové kadivo na čep z řízení..:-)
Re: Čepy, tlumiče, ramena
166ka nema zapusteny kulak v ramene?
u spodneho ramena neviem ako by som to vyriesil, ale u vrchneho ramena by sa to ojebkat dalo. urezat gulovy cap z ramena,vyvrtat dve diery a nahodit nieco na sposob capu jak je hore na obrazku.
u spodneho ramena neviem ako by som to vyriesil, ale u vrchneho ramena by sa to ojebkat dalo. urezat gulovy cap z ramena,vyvrtat dve diery a nahodit nieco na sposob capu jak je hore na obrazku.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
Re: Čepy, tlumiče, ramena
Řeč byla o výrobě náhrady na koleni a Dallen odkazoval--viz obrázek nahoře--na kuláky ramene Např. rameno Chevy aveo, Daewoo Kalos.., který jsou našroubovaný přes klasik držák a vytrčený z ramena ven..čili pokud bych páchal vařený rameno doma, vždycky s kulákem-výměnným jako u offroada--tedy na konus do zábrusu a pojistný šrouby..jde o tu technologii výměnnosti spáchanou dodatečnou "amaterskou výrobou" a její pojetí..z hlediska životnosti a únavy materiálu při nemožnosti "modelování a testování" jak je u klíčových součástí obvyklé..
Tady máš pro příklad test spodního ramene na Fávo, provedený jako druhovýroba ./čili ne jako pokus na koleni.../.
Zase taková opr.del to není, ... houževnatost materiálu x únavový faktor atd.
http://www.sinz.cz/archiv/docs/si-2006-03-162-166.pdf

Tady máš pro příklad test spodního ramene na Fávo, provedený jako druhovýroba ./čili ne jako pokus na koleni.../.
Zase taková opr.del to není, ... houževnatost materiálu x únavový faktor atd.
http://www.sinz.cz/archiv/docs/si-2006-03-162-166.pdf
Re: Čepy, tlumiče, ramena
ak niekto najde cap co ma taky uhol vykyvu tak sem s nim nieco uz pozvarame 
... inak foto stale nikde?

... inak foto stale nikde?

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Čepy, tlumiče, ramena
už jsem přišel na to kde je nejspíš problém, na předku nejsou origo pružiny a tlumiče, takže je dost možný že tam někdo dal pružiny z jiného modelu. Někdo to tu až taky řešil, že je víc druhů 

Alfa Romeo 147 JTDm
Alfa Romeo 147 JTDm
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Alfa Romeo 147 JTDm
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Re: Čepy, tlumiče, ramena
Kup struny z inej alfy ktora ma predok tak ako ma byt. bud 2.4jtd alebo 2.5V6 . ja som daval z V6 a 100% spoko.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
Re: Čepy, tlumiče, ramena
klucy jednase toto o original dil? (viz odkaz). http://www.fiatdily.cz/dil/9002?Categor ... ni-naprava
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual , bejvala ale vídám ji denně.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti