Příspěvek
od kravitzUL » 14.3.2013, čtv 23:39
to je pravda že primární část setrvačníku se točí vlivem klikové hřídele, ale sekundární část zase vlivem převodovky...jenže můžou být právě uvolněné pružiny na setrvačníku a pak vzniká několik závad včetně pak tření různých částí, které jsou slyšet hlavně za studena a po sešlápnutím spojky se právě některé části od sebe rozdělí, jiné přimáčknou a pak to může přestat.
Tady je citace přímo z autowebu.cz :
Spojka a převodovka
Start studeného motoru může podat cenné údaje i o dalších komponentech hnacího ústrojí. Řeč je o přímo navazujících částech, tedy setrvačníku, spojce a převodovce. Nejprve nastražte uši. Je-li u vozidla použit dvouhmotový setrvačník, může být nadměrně opotřeben. Zpočátku to poznáte jen za studena, kdy začíná tichounce klepat na volnoběh (vychází jakoby zespoda motoru). Zvuk přitom zmizí při sešlápnutí pedálu spojky. Později se klepání stává hlasitější a neutichá ani při sešlápnutí spojky. To už setrvačník doslova volá po výměně.
Je-li vadné spojkové ložisko, bude se projevovat naopak u zahřátého vozu. Za studena slyšet nebývá. Po zahřátí se při přeřazení či pouhém sešlápnutí pedálu spojky ozve těžko popsatelný chrastivý zvuk. Spíš jako by zachrastila nějaká pružina. Obtížné řazení rychlostních stupňů může mít na svědomí opotřebená spojka. Na její špatný stav ukazuje i záběr až nahoře (spojka zabírá až když pouštíte spojkový pedál, tedy když je téměř zcela nahoře), či prokluz.
Vypadávání zařazených rychlostí ukazuje na problém s převodovkou. Pokud máte zařazeno a bez změny převodového stupně přidáte a uberete plyn, a pocítíte vůle, může jít hned o několik problémů. Je-li automobil vybaven dvouhmotovým setrvačníkem, vinu má možná jeho opotřebení. V tomto případě by ale musel být slyšet, jak je popsáno výše.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o