Kvalita nafty a aditiva
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9077
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Já už jinde než na Molu netankuju. Občas shell. U toho slabýho benzínu je to strašně poznat. Benzinu ani náhodou, Ono to samý. Eurooil je ok, ale nejlíp to funguje na MOL a shell. Nafta to samý. Teda nafta od Ona byla nejhorší, co jsem kdy kde natočil...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Kvalita nafty a aditiva
HM že bych taky vyzkoušel MOL? mám benzinku po cestě kolik se pohybuje cena za litr toho EVA+? a je opravdu bez biosložky?
ale asi to EVO tam mít zrovna nebudou nechápu tu jejich politiku že ty premiovky nabízejí jen na pár jejích pumpách.
ale asi to EVO tam mít zrovna nebudou nechápu tu jejich politiku že ty premiovky nabízejí jen na pár jejích pumpách.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Re: Kvalita nafty a aditiva
Co je špatného na Vervě? Dle testů by měla být jedna z nejlepších a má i nejvyšší cetanové číslo, přes 60. Zkusím párkrát nabrat to Evo+
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4043
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Kvalita nafty a aditiva
Já myslím, že to zbytečně moc prožíváte. Když to přeženu, tak tankuji vše co teče. Leta letoucí tam šoupnu pár víček VIFu a nikdy jsem neměl žádný problém. Motor šlapal jak hodinky.
Když vás bude chtít někdo podělat, tak to bude jakýkoliv pumpař nehledě na značku.
Nemám na čele tak velkou jitrnici, abych jezdil tady na Shellku, kde chtějí 34Kč za ten samý mazut co na Globusu za 29 ;-)
Když vás bude chtít někdo podělat, tak to bude jakýkoliv pumpař nehledě na značku.
Nemám na čele tak velkou jitrnici, abych jezdil tady na Shellku, kde chtějí 34Kč za ten samý mazut co na Globusu za 29 ;-)
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7203
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Taky jsem měl období kdy jsem jezdil na Globus a auto jezdilo stejně, cáknul jsem VIF a nebyl poznat rozdíl jestli Benzina, Shell atd...
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Kvalita nafty a aditiva
EuroOil 28,50kč
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Re: Kvalita nafty a aditiva
Verva má skvělou mazivost, protože řepkový olej. Je hodně aditivovaná a díky tomu drží to cetanové číslo dost nahoře a pěnivost dole. Ale stejně se ti zasírá motor tou řepkou.Zikk píše: 20.5.2017, sob 07:43 Co je špatného na Vervě? Dle testů by měla být jedna z nejlepších a má i nejvyšší cetanové číslo, přes 60. Zkusím párkrát nabrat to Evo+
A Benzina používá na aditivování VERVY právě VIF. Takže pokud koupíš obyč naftu na benzině a dáš tam VIF, máš VERVU. A pokud natankuješ u Eurooilu a dáš VIF, budeš mít Vervu bez biosložky o 4 koruny na litru levnější.
Pocitově je ale těžké rozeznat rozdíly. Poznal jsem rozdíl, mezi ONO a Vervou. Ale už třeba ne mezi VErvou a jejich obyč naftou, nebo Vervou a eurooilem, či shellem.
Ale! natankoval jsem od OMV ten jejich max motion a rozdíl je slyšet i cítit na tahu. Hlavně pod plným plynem. Pro mě nejlepší co tam jde nalít. Ale na nádrži to udělá rozdíl oproti EO třeby 250 peněz.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: Kvalita nafty a aditiva
Tak to ještě zkusím i ten Maxxmotion. Viděl jsem na něj chválu už vícekrát.
S tou biosložkou u Vervy je to nějaké tajemné, protože na dotaz Benzina odpovídá, že Verva biosložku neobsahuje, ale (celkem staré) testy ukázaly, že tam pár procent FAME je.
Osobně jsem žil v domění, že právě aditiva neutralizují vliv biosložky a tudíž se motor nezasírá. Nicméně asi jsem žil v omylu.
S tou biosložkou u Vervy je to nějaké tajemné, protože na dotaz Benzina odpovídá, že Verva biosložku neobsahuje, ale (celkem staré) testy ukázaly, že tam pár procent FAME je.
Osobně jsem žil v domění, že právě aditiva neutralizují vliv biosložky a tudíž se motor nezasírá. Nicméně asi jsem žil v omylu.
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
Re: Kvalita nafty a aditiva
Našel bys někde to vyjádření Benziny o nebiosrajdách ve vervě? Jako ten test není úplně aktuální, ale naměřili tam toho docela dost.
Ostatně je tam kolem toho napsáno víca za přečtení to stojí http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky ... 3/ch-49476
Ostatně je tam kolem toho napsáno víca za přečtení to stojí http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky ... 3/ch-49476
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: Kvalita nafty a aditiva
Vidis ja mam zas opacnou zkusenost v klasickych naftach. "premiovka" je dle jen zbytecny priplaceni za vif takze tu jsem nikdy netankoval. Pravda chod motoru u ruznych naft byl asi stejny, maximalne se trochu upravoval zvuk kdyz ses na to soustredil, ale rozdily byly ve spotrebe a v zime.speedy píše: 20.5.2017, sob 08:58 Taky jsem měl období kdy jsem jezdil na Globus a auto jezdilo stejně, cáknul jsem VIF a nebyl poznat rozdíl jestli Benzina, Shell atd...
Nejdrive jsem tankoval na ONO, nafta byla dobra ale hodne penila. Takze v realu mensi najezd, natankovano realne mene a tim se vykompenzovala nizsi cena. Spotreba realne oproti palubaku byla o pul litru vyssi.
Pak jsem presel na klasickou benzinu top q. Ta byla u me nejidealnejsi, slusna spotreba, realne mnozstvi co jsem natankoval, spotreba oproti palubaku max 0,2l.
2x v tech mrazech jsem musel natankovat na Eurooilu, nevim jestli to byla nejaka nahoda, ale v -10 jsem mel velky problem nastartovat., po smichani nadrze 1:1 s naftou od KM prony bylo vse v poradku.
Pak benzina presla na Efectu. U ni mi stoupla spotreba o 1,5l nahoru, testovano na cca 210 litrech (3 nadrze)
Takze ted tankuji zimu na KM prona a zbytek Eurooil. Samozrejme vzdy vse s vifem. MOtor vypada spokojeny, spotreba taky slusna (kdyz se snazim

Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Kvalita nafty a aditiva
Teď se mi nedaří najít, ale někdo tuším na serveru oleje.cz posílal kopii mailu od Benziny, kde mu vyloženě psali, že Verva Diesel nemá žádnou biosložku.Temp píše: 20.5.2017, sob 12:32 Našel bys někde to vyjádření Benziny o nebiosrajdách ve vervě? Jako ten test není úplně aktuální, ale naměřili tam toho docela dost.
Ostatně je tam kolem toho napsáno víca za přečtení to stojí http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky ... 3/ch-49476
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
Re: Kvalita nafty a aditiva
Verva má biosložku, bez jde jenom do Čepra a to si ji tam při expedici přidá... ona je to mix podřadného základu, který je dohnaný aditivy... ona snad Verva ani už není, doprodávají se zásoby a prodává se Efecta
Re: Kvalita nafty a aditiva
Nene Verva zůstavá. Efecta nahradila základní Top Q
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
Re: Kvalita nafty a aditiva
Mě se taky zdá že EuroOil není na zimu to pravé a už okolo -7 to není ono.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Re: Kvalita nafty a aditiva
Já byl s EO v zimě na horách. Pres noci -20, přes den nejtepleji -8. Tři dny stála venku a v neděli ráno to chytlo skoro na brnk, i když se tak pět vteřin trochu hádaly válce. Samozřejmě dvojitá dávka zimního vifu.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4043
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Kvalita nafty a aditiva
S Čeprem (EuroOil) nemám žádné špatné zkušenosti, ale nevím zda na běžné pumpě mají to samé co ve svých skladech. Tankoval jsem vždy přímo u zdroje.
Jinak jak už jsem psal, nenastartoval jsem jedinkrát v životě a to s pitomým Agipem při cca -18st. Od té doby (cca 2010) leju VIF a jakoukoliv naftu a vše je ok.
Jinak jak už jsem psal, nenastartoval jsem jedinkrát v životě a to s pitomým Agipem při cca -18st. Od té doby (cca 2010) leju VIF a jakoukoliv naftu a vše je ok.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Kvalita nafty a aditiva
Aditiva mají mnohem nižší bod tuhnutí, než samotná nafta... takže kdo dává moc aditiv, ten si zhoršuje filtrovatelnost nafty...
Re: Kvalita nafty a aditiva
Na zimu raději Maxe od OMW potřebuji se spolehnout že mi auto ráno naskočí.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Re: Kvalita nafty a aditiva
doporučuji přečíst http://www.agat.sk/post/palivove-aditiv ... tnosti-32/
...
pasivní odpory rostou se stupněm znečištění palivového filtru motoru. Proto je důležité správné načasování výměny filtru, tj. nejpozději na začátek zimy. Znečištěný palivový filtr dokáže výrazně snížit teplotu filtrovatelnosti i nafty s aditivem. Výsledkem je zhasnutí studeného motoru krátce po jeho nastartování bez možnosti jej znovu uvést do chodu při teplotách již kolem -10 °C.
...
aditivum přidáváme v správném množství do nádrže těsně před tankováním, aby došlo k dokonalému promíchání. Teplota nafty v nádrži nesmí být nižší než 0 ° C (u letní nafty) resp. -6 ° C (u zimní nafty) tedy pod teplotou zákalu, kdy se již začínají vylučovat první částice parafínu! Přidávání jakéhokoliv aditiva do nafty s již vyloučenými částicemi parafínu je bezpředmětné, protože žádné palivové aditivum nemá schopnost částice parafínu rozspustit! Úkolem depresantov je totiž zabránit vylučování částic parafínu ve formě velkých plochých útvarů modifikací jejich krystalové mřížky na mřížku menších rozměrů, a nikoli jejich rozpouštění! Ignorováním této skutečnosti dochází k falešnému pocitu motoristu, že použité aditivum je nekvalitní, protože mu nepomohlo zabránit "zamrznutí" nafty!
2) Po aplikování aditiva do nádrže vozu a následném dotankování, je třeba projít ještě pár kilometrů, aby už homogenizované palivo s aditivem bylo čerpadlem dopraveno dostatečném množství i do zbývající části nízkotlakého okruhu palivové soustavy, zejména do prostoru palivového filtru.
...
pasivní odpory rostou se stupněm znečištění palivového filtru motoru. Proto je důležité správné načasování výměny filtru, tj. nejpozději na začátek zimy. Znečištěný palivový filtr dokáže výrazně snížit teplotu filtrovatelnosti i nafty s aditivem. Výsledkem je zhasnutí studeného motoru krátce po jeho nastartování bez možnosti jej znovu uvést do chodu při teplotách již kolem -10 °C.
...
aditivum přidáváme v správném množství do nádrže těsně před tankováním, aby došlo k dokonalému promíchání. Teplota nafty v nádrži nesmí být nižší než 0 ° C (u letní nafty) resp. -6 ° C (u zimní nafty) tedy pod teplotou zákalu, kdy se již začínají vylučovat první částice parafínu! Přidávání jakéhokoliv aditiva do nafty s již vyloučenými částicemi parafínu je bezpředmětné, protože žádné palivové aditivum nemá schopnost částice parafínu rozspustit! Úkolem depresantov je totiž zabránit vylučování částic parafínu ve formě velkých plochých útvarů modifikací jejich krystalové mřížky na mřížku menších rozměrů, a nikoli jejich rozpouštění! Ignorováním této skutečnosti dochází k falešnému pocitu motoristu, že použité aditivum je nekvalitní, protože mu nepomohlo zabránit "zamrznutí" nafty!
2) Po aplikování aditiva do nádrže vozu a následném dotankování, je třeba projít ještě pár kilometrů, aby už homogenizované palivo s aditivem bylo čerpadlem dopraveno dostatečném množství i do zbývající části nízkotlakého okruhu palivové soustavy, zejména do prostoru palivového filtru.
Re: Kvalita nafty a aditiva
Máte někdo info o tom novém Shell V-Power?
a teď největší gól prý klasická nafta u EuroOil obsahuje aditiva tvrdila obsluha čerpací stanice mé ženě kdy si u nich chtěla koupit VIF. Tak dostala odpověď proč když už je v naftě.
a teď největší gól prý klasická nafta u EuroOil obsahuje aditiva tvrdila obsluha čerpací stanice mé ženě kdy si u nich chtěla koupit VIF. Tak dostala odpověď proč když už je v naftě.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Re: Kvalita nafty a aditiva
No a proč by neobsahovala? Aditiva se tam cpou, aby to při ochuzené vstupní surovině plnilo normy... aditivace je základní postup už v rafinerii...
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4898
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
jo chlapi
.. ono ta nafta je prostě stejná ... jen hold do te cisterny lijou aditiva a bioslozku pak zvlast uz dle toho, kam se veze.

Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: Kvalita nafty a aditiva
tak proč nabízejí dvě verze nafty za odlišný peníz když jsou obě s aditivy?
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Re: Kvalita nafty a aditiva
jde o to kolik těch aditiv tam je a jak kvalitních..... aditivum je prostě "přísada" do té nafty.... nějaké přísady má každá nafta, ale jde holt o tu kvalitu....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Kvalita nafty a aditiva
V jedné je FAME + základní balík aditiv a v druhé je víc aditiv a dobry pocit k tomuErik T píše: 8.6.2017, čtv 21:09 tak proč nabízejí dvě verze nafty za odlišný peníz když jsou obě s aditivy?

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host