Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 25.11.2014, úte 15:06

Okruh oleje tam nikdo moc složitě neřešil. Olejový chladič je pod tlakem stále a olej jím protéká pořád, nikde jsem tam žádný ventil ani termostat neviděl. Bohužel ten chladič sám o sobě je celkem krám a rád praská a sákne. Hoši z KTM to moc nezvládli...

kurenadvore
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 26.6.2011, ned 11:49
Bydliště: žilina

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od kurenadvore » 25.11.2014, úte 17:24

Kolegovia prosim vas, daju sa na 159 sw dokupitlyziny na strechu. Tie ktore su na bokoch a idu sumerne so strechou. Niektore 159 to maju, niektore nie..

A este jedna otazka, ked ma 159 xenony, tak musi mat aj v narazniku viditelne trysky na ostrekovace svetiel? Nasiel som jednu, predajca vravi, ze xenoy su, ale ostrekovace nevidim.. Je to rok 2010.

Dakujem! alfaromeo1
Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDm2 125kw, 6/2010
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lukee » 25.11.2014, úte 17:53

Podélné hagusy se musí vrtat do střechy. Příčníky netřeba. Pokud jsou xenony bez ostřikovačů, pak jsou to dodělávané HID nebo byl měněn nárazník.

kurenadvore
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 26.6.2011, ned 11:49
Bydliště: žilina

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od kurenadvore » 25.11.2014, úte 18:07

Dakujem za info.Este jedna vec, dalo sa aj po roku 2010 kupit BOSE audio do 159?
Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDm2 125kw, 6/2010
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od cendler » 25.11.2014, úte 20:04

všechno se dá dodělat :smt023
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od pedro m » 25.11.2014, úte 20:50

Riprex:
Diky za odpoved, o duvod vic dat chladic pryc, misto trubek pancerove hadice a vymenik voda/olej o nejake dost solidni velikosti. Mohlo by to na tepelny rezim motoru mit super vliv. Co jsem dnes studoval po netu, teplota oleje kolem 80az85 stupnu je u dieselu uplne idealni. Jen musim sehnat odekvatni vymenik.
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Danni » 25.11.2014, úte 21:00

http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 52#p381452
tuaregy maju daco take len mensie
presnejsie daco take
Obrázek
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od pedro m » 25.11.2014, úte 22:04

Danni:
diky za tip, zatim to vidim na neco takoveho
http://www.stavbaeu.cz/instalacni-mater ... kovy-52235

Jen nevim kde si nechat udelat / koupit ty pancerove hadice s vhodnymi zavity jak pro vymenik tak pro puvodni fitinky, zavity atp.
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1398
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od swoop01 » 26.11.2014, stř 10:16

>pedro m: Neni to zbytecny?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od krteczek » 26.11.2014, stř 10:57

swoop01 píše:>pedro m: Neni to zbytecny?
taky si rikam... jezdis s tim traktorem okruhy? nebo snad pocitas s tim, ze to bude jezdit vecne?
na druhou stranu je fakt, ze ten chladic stoji novej nesmysl, ale da se koupit pripadne pouzitej, pokud s tim nekam drcnes - tohle teda uz mam asi pred rokem a pul za sebou - vyslovene malinko (ten kram je hned na rane vepredu!) jsem s alfou cuchnul (ani snad ne drcnul) k travniku v pankejtu pri otaceni a bylo to - chladic v pr - ta pripojovaci trubicka se vylomila :roll:
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1145
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Tanguero » 26.11.2014, stř 10:59

pedro m píše:Riprex:
Diky za odpoved, o duvod vic dat chladic pryc, misto trubek pancerove hadice a vymenik voda/olej o nejake dost solidni velikosti. Mohlo by to na tepelny rezim motoru mit super vliv. Co jsem dnes studoval po netu, teplota oleje kolem 80az85 stupnu je u dieselu uplne idealni. Jen musim sehnat odekvatni vymenik.
Petre, podle některých indicií o tom, jak zázračně rychle se ohřívá 2,4 10V v AR166, bych zkusil zapátrat tímto směrem. Je možné, že tam je to řešeno přes výměník voda/olej, jako u 1,9 a ne chladičem oleje. Jinak mám stejný názor jako ty, že pouštět si olej v zimě přes chladič v čumáku, ofukovaný studeným vzduchem, musí jednoznačně bránit rychlejšímu ohřevu motoru.
V eLearnu vidím, že nejlíp by ten výměník vyšel místo chladiče oleje a k němu bys přitáhl hadice s teplou vodou z prostoru toho ohřevu, co už máš hotový.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od pedro m » 26.11.2014, stř 11:31

Tanguero:
presne Pavle! Presne tam mirim. Problem budou hadice (opletene, s fitinkama, zavitama jak pro stranu motoru tak vymenik, vhodne k vedeni oleje a pro rozsah teplot -20 az 130 stupnu), tak bude problem s vymenikem ktery je nakladny.
Nicmene skoro urcite to udelam. Chladic oleje pujde do pryc a misto nej pujde vymenik. Jen musim vyresit tu omacku okolo...
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Danni » 26.11.2014, stř 15:54

no jo 1" a 1500L/h je lepsia volba
na inspiraciu
http://www.race-shop.sk/shop/6-motor/16 ... ce-a-spony
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od HonzaR » 26.11.2014, stř 20:12

Začít je dobré přes teploměr oleje--kolik reálně má 2,4JTD při provozu s chladičem oleje.
Jen tak se dá říct, jestli je to s chladičem v zimě opravdu podchlazený nebo ne.
Pokud je jasné,a objekjtivně prokázané, že je to v určitým režimu podchlazené, stačí pod filtr zařadit redukci s termostatem, která to pouští do chladiče až v ohřátém stavu a nedovolí cirkulaci studeného oleje přes chladič. Ostatně 1.9 TD ten termostat na začátku hadic, co to pouštěj k chladiči má v serii-viz třeba vlákno chladič oleje v TS.
Redukce pod filtr nestojí balík, našroubovat pod fitr je chvíle práce a zašroubovat do ní dvě hadice k chladiči--redukce ve smyslu odpovídajících ,docela pohledných fitinků z hliníkový slitiny se všude po netu válejí.
Představa, že nějaká Alfa je v serii podchlazená na olejový náplni díky nadbytečnýmu chladiči oleje mi přijde jako pitomost.
Nedostala ho 2.0 TS -která ho nutně potřebuje -a do 159 by ho dali zbytečně "natvrdku"?--to mi k firmě"Alfa" posledních let opravdu moc nejde.
Alfa pod Fiatem nedělá nic moc zbytečně--zvlášť co se zbytečných investic týká to na poslední produkci zrovna nepřehání.I u Alfy se sleduje nákladovost a zisk.
To mi už reálnější přijde, že se řeší výměník kterej nestíhá, / u 2.0 TS/ než "předimenzování" chlazení olejovýho okruhu chladičem oleje.

http://www.highperformanceparts.cz/adap ... -d08.55054

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od pedro m » 26.11.2014, stř 22:16

Honzo diky za koment ale na jtd s filtracni vlozkou adapter nedas.
Podchlazeny olej urcite je. Bohuzel.
Po 25km cesty z nichz mam po 4km vodu na 90 stupnich ma olej neco kolem 60-65 stupnu / mereno na trubce do chladice oleje.
Co jsem zjistoval, idealni teplota oleje je 80-90 stupnu.
To je muj cil. S olejem co ma 60 stupnu dal jezdit nehodlam :smt016
Btw. ja nerikam ze chladic oleje je zbytecny. Rikam ale ze jeho odstraneni a nahrazeni VYKONNYM vymenikem voda/olej motoru udela dobre.
V lete i v zime bude teplota oleje stabilni a porad kolem tech 80-90 stupnu.
Tot muj nazor, muj cil.
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od HonzaR » 27.11.2014, čtv 01:55

Promiň neuvědomil jsem si jak má filtr JTD,Hele dává se do okruhu třeba tohle udělátko z brouka--jako mezikus.na hadice k chladiči., /nezáleží na typu a provedení filtru/ Voda co má okolo 100stC už nemá v zátěži kdovíjaký gradient pro olejovou náplň a nemusí stíhat pro běžnější dostupnej menší výměník při telotách v létě.Chladič evidentně stíhá až moc a termostat ho zkrotí.
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 03-i26866/

panceřová hadice oleje za cca 250/m + fitinky jsou třeba na stránce tady--ta hadice jde občas sehnat ještě levnějc
http://www.broukservis.cz/adaptery-oleje-c4128/

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1145
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Tanguero » 27.11.2014, čtv 08:40

Jo, ten termostat oleje mi přijde jako docela elegantní řešení.
Myslím, že Petr tu naráží hlavně na problém s tím, že než se všechny ty kapaliny v 2,4JTD prohřejí na správnou teplotu, už zase stojí v garáži. Navíc v zimě ten chladič oleje bez termostatu opravdu působí jako mrazák, pokud jdou teploty pod nulu.
Je zajímavé, že u 1.9JTM je výměník voda/olej a nejsou žádné problémy a u 2.4 musí být chladič. Přitom si myslím, že poměr hmota/výkon není u 2.4 o moc větší, takže teoreticky není důvod, aby se olej přehříval.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od pedro m » 27.11.2014, čtv 08:46

Predne:
diky vsem za diskuzi a navrhy

Honzo diky za tipy, hodi se..
Nicmene 2.4ka 20ti ventil ma termostat s oteviraci teplotou 80°, navi vymenik bude u me zarazeny na "zpatecce" vody z vymeniku v interieru, tedy vody ochlazene. Vymenik ktery mam v planu nainstalovat ma pri dobrem prutoku (1000L za hodinu) vykon 70kW. Sice vodni pumpa takovy prutok asi neudela ale ztratovy vykon oleje taky nebude 70kw. Ten maly vymenik co je zepredu auta je max (v extremu) 10kw. Vic ani nahodem.
Navic soucasti tohoto "projektu" (po konzultaci se Zdenkem) bude i teplomer oleje, ten bude merit teplotu ohrateho oleje na vstupu do vymeniku.
Ten termostat cos poslal je super ale neresi to co chci ja tak elegantne jak si preju :-D / navic cena je podobna vymeniku a uprava potrubi a hadic by me taky neminula. Navic na termostatu se ma co opotrebovat - na vymeniku teoreticky ne.
Uplne idelani by bylo udelat kombinaci obojiho. Tveho i meho reseni. Do ohruhu zapojit jak vymenik voda/olej tak termostat chladic oleje ktery tam uz je.
Po tom co by tepla voda pomohla ohrat olej na idealni teplotu by termostat resil MAXIMALNI PRIPUSTNOU teplotu oleje, bo kdyby to voda nestihala, otevrel by se a olej pustil do chladice oleje OLEJ/VZDUCH. To by podle me bylo idealni kombo. Jenze to uz je slozite jak mlaticka. I financne horsi. Zatim zustavam u povodni ideje, podstatne je koupit VYKONNY a solidni (=absolutne tesny) vymenik voda olej.
Projektik nejak seskladam doma na stole a snad na jaro se do toho pustim :)
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1145
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Tanguero » 27.11.2014, čtv 09:12

A ja myslel, že to chceš mít do Ježiška hotové a otestovat to hlavně přes zimu. :-D
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Envel » 27.11.2014, čtv 09:47

Beztak to nevydrží a pustí se do toho nejpozději příští týden. :smt040
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od pedro m » 27.11.2014, čtv 10:28

:smt040
volove, ja bych rad ale kdykoliv mi muze volat zena ze rodi, proto to ted nejde
jinak by to samoze bylo jinak, sak me znate :smt033
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 27.11.2014, čtv 21:11

A kde tam ten termostat je, případně jak to funguje? Mně při studeným startu normálně olej chladičem cirkuluje a je i pod tlakem. Nic co by to ovládalo jsem tam nikde nenašel a ani v eLearnu to dohledat nejsem schopen. Celkově tam ty popisy stojej dost za prd... :smt102

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od krteczek » 28.11.2014, pát 09:29

jeste existuje jedna vec - webasto. porizovaci naklady trochu jinde, ale provozne z pohledu pohodli super a ohrev motoru jeste pred vyjetim taky dobry.
jo, a jeste jedna varianta me napada - tepla garaz - X let jsem to mel a nedochazelo mi, jakej je to luxus. ma to samozrejme i znamy nevyhody - clovek musi davat bacha jak moc to tam dava v zime omrzly / mokry / zasoleny. ale i v -15 sedat do auta jen v tricku je proste prima.
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 28.11.2014, pát 09:56

Teplá garáž je pro auto vždy špatně a korozi to vždy podpoří. Ale taky to tak u spotřebního auta děláme, je to prostě pohodlné :)

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od krteczek » 28.11.2014, pát 10:02

no jasně - z pohledu koroze je to špatně o tom žádná. ale ty trakturky dieslový jsou právě taková spotřebka / dělník (ve vší úctě) - to přeci není auto, který budeš leštit 30 let a pak tomu dávat veteránský značky...
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti