Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 2.8.2015, ned 14:35

Tak to by mě teda zajímalo co to je ten "cirkulárkovej" zvuk, když máš klimu vypnutou.. nejvíc je slyšet v 1:20, 1:36 a 1:49. Mně se totiž ozývá úplně ten samej a u mě to fakt souvisí s klimou, protože když ji vypnu, tak zmizne..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 2.8.2015, ned 14:59

Tak pánové, tentokrát jsem asi dojedil definitivně. Začly horka a čtečka se začala zhoršovat - někdy nešlo nastartovat. Teď už nenastartuju vůbec, prostě to jen vypíše "Electronic key not recognized" a je to mrtvé totálně. Nová v autorizáku cca 15tkč, což už do toho vraku investovat nehodlám. Jen by mě zajímalo, z jakýho důvodu ty čtečky selhávaj. Co se týče výměny za nějakou z vraku, tak se to bohužel nedá - jen jako komplet ECU, Body Computer, zámek pod volant, čtečka a klíče.

Nezkoušel už tu někdo obejít immo kompletně tak, aby se auto dalo používat bez klíče? Mě se to daří jen v samotné motorové jednotce, což je sice pěkné - motor natočit půjde, ale tím to tak nějak končí, protože palubka nenaběhne.

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od romanc » 2.8.2015, ned 16:40

sunic píše:Tak to by mě teda zajímalo co to je ten "cirkulárkovej" zvuk, když máš klimu vypnutou.. nejvíc je slyšet v 1:20, 1:36 a 1:49. Mně se totiž ozývá úplně ten samej a u mě to fakt souvisí s klimou, protože když ji vypnu, tak zmizne..
Jo tohle, na to jsem nejak zapomnel. To se ozyva po celou dobu na jakoukoliv rychlost nebo se seslaplou spojkou (mozna i na neutral, to nevim jiste). je to vlastne slyset po celou dobu videa. Mel jsem za to ze to je soucast jednych ze zvuku co vydava.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1584
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od MikeC » 2.8.2015, ned 19:22

Riprexi, vím že je to asi banalita a kontroloval si to, ale lepší se zeptat: Měnil si baterku v klíčku? Já když kupoval 159tku tak mi narovni řekli "Někdy je třeba klíček vyndat a znova zandat, píše to "Electronic key not recognized"." Párkrát mi to udělalo, vyměnil sem baterku v obou klíčích a od té doby bez problému, startuju napoprvé.
Toyota Corolla TS 1.8 2023
Ex: Rover Mini 1275cc 1991, Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1425
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od pedro m » 2.8.2015, ned 21:21

Baterka v klici neni k immu
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 2.8.2015, ned 21:22

Baterie je v pořádku, navíc... je nesmysl, aby způsobila problém se startováním. Transpondér je napájen čistě indukčním způsobem, externí napájení vyžaduje jen část dálkového ovladače. Je to sice v jednom pouzdře PCF7941, ale spolu to nesouvisí.

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1556
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od bobas » 2.8.2015, ned 21:41

me by zajimalo, jak to otevrel pomoci toho klinku? ponevadz pokud potazenim za kliku, tak u nasi by to asi moc neplatilo, kdyz to nejde otevrit klikouk kdyz se zamkne :D
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 2.8.2015, ned 21:50

Nevím, na co narážíš... ale u 159 jsou dva způsoby zamknutí. Obyč a dead lock. Při obyč zamknutí jsou vnitřní kliky volné a auto se třeba i po rozbití skla dá odemknout. Pokud použiješ dead lock (2x zamykací tlačítko), tak se zablokují vnitřní kliky i ovládací tlačítko centrálu. Pak v případě potřeby otevření lze bez dálky otevřít jen dveře řidiče planžetou. Jak otevřít zbytek netuším :-D

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1556
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od bobas » 2.8.2015, ned 21:55

no jo,ja to spis myslel,ze kdyz to zamknes na ten dead lock, jak se do toho dostanes bez druhych klicu, pripadne s klicema v kufru :D
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 2.8.2015, ned 22:04

No... počítám, že s tím si v Alfě hlavu moc nelámali, jako s hromadou jinejch věcí. Nicméně kdyby se mi někdy stalo to, tak známý je na otevírání zamčenejch aut specialista a dělá to celkem často. Se správným nářadím to jde rychle. V práci mají například jednu z těchto:

Obrázek

nebo třeba tohle:

Obrázek

Patrik15BMW

Příspěvky: 17
Registrován: 22.7.2015, stř 20:32

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Patrik15BMW » 3.8.2015, pon 09:59

Zase budu otravovat :D mam resit termostat kdyz mam v kolone teplotu 90 na dalnici 80 a na okreace 70° nebo je to normalni? Za studena se to celkem rychle zahreje, tak nevim... :diky

MaWa
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 13.8.2011, sob 13:53
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od MaWa » 3.8.2015, pon 10:02

Není to normální, vyměnit.
AR 159 SW 2.4 JTDm 147kW - první oficiálně dovezený kus v ČR, 4/2006.

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od romanc » 3.8.2015, pon 13:48

Cau, tak jsem bohuzel narazil na mensi problem. Znamy automechanik bohuzel prevodovky neopravuje, maximalne ji vynda a ja si ji musim nekam dovest. Horsi je ze netusim ke komu nebo kam.

Neznate nejaky servis ktery opravuje prevodovky v okoli Vlašimi, Benešova s max okruhem Praha, Říčany, Kolín, Pelhřimov, Tábor? Hlavne s nejakou rozumnou cenou. Nevim za kolik se opravuji ale celkova cena aby byla tak do 20tis (pokud se do toho vejde)
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Patrik15BMW

Příspěvky: 17
Registrován: 22.7.2015, stř 20:32

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Patrik15BMW » 3.8.2015, pon 14:14

MaWa píše:Není to normální, vyměnit.
A mate nekdo zkusenosti s nejakym cisticem na DPF? Jeste neni na vymenu, ale je hodne zanesenej...

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 3.8.2015, pon 14:28

Jako i čerstvě po regeneraci hlásí hodně procent zanešení? Jinak o nějakém konkrétním výrobku na čištění DPF fakt nevím.. já kdysi pro vyčištění(už nešla ani spustit nucená regenerace) použil s velkou úspěšností WAPku. Je to hodně drsný a asi né vůbec ekologický řešení, ale pomohlo dobře. Chce ho jen vymontovat a pak řádně vystříkat dokud z něj nepoteče skoro čistá voda. No a pak nechat na slunku vyschnout(teď maj bejt tropy, takže ideální čas) a pak jen namontovat zpět :wink:
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Patrik15BMW

Příspěvky: 17
Registrován: 22.7.2015, stř 20:32

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Patrik15BMW » 3.8.2015, pon 14:57

sunic píše:Jako i čerstvě po regeneraci hlásí hodně procent zanešení? Jinak o nějakém konkrétním výrobku na čištění DPF fakt nevím.. já kdysi pro vyčištění(už nešla ani spustit nucená regenerace) použil s velkou úspěšností WAPku. Je to hodně drsný a asi né vůbec ekologický řešení, ale pomohlo dobře. Chce ho jen vymontovat a pak řádně vystříkat dokud z něj nepoteče skoro čistá voda. No a pak nechat na slunku vyschnout(teď maj bejt tropy, takže ideální čas) a pak jen namontovat zpět :wink:
Na ekologi ser* :D diky za radu

Bibous

Příspěvky: 29
Registrován: 19.6.2011, ned 19:06

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Bibous » 3.8.2015, pon 20:21

Zdravím pánové,
potřeboval bych poradit s jedním zádrhelem. Při řazení rychlostí od 1 až 3 a dolů se ozývají takové stěrkavé zvuky. Vždy při sešlápnutí spojky a když stojím tak při zařazení to jako by zachrčí (zaštěrká). A pak ještě při řazení na 1 a 2 auto zvláštně cukne - pomalu pouštím spojku, auto zabere a pak cukne. To samé u dvojky. U jiných rychlostí v pohodě. Tak mě zajímá jestli jsem si koupil auto s chytnutou spojkou, nebo zničenou převodouvkou (nedej bože obojí)

PepaVidlak
Uživatelský avatar

Příspěvky: 35
Registrován: 22.2.2014, sob 20:13

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od PepaVidlak » 4.8.2015, úte 14:47

riprex píše:Tak pánové, tentokrát jsem asi dojedil definitivně. Začly horka a čtečka se začala zhoršovat - někdy nešlo nastartovat. Teď už nenastartuju vůbec, prostě to jen vypíše "Electronic key not recognized" a je to mrtvé totálně. Nová v autorizáku cca 15tkč, což už do toho vraku investovat nehodlám. Jen by mě zajímalo, z jakýho důvodu ty čtečky selhávaj. Co se týče výměny za nějakou z vraku, tak se to bohužel nedá - jen jako komplet ECU, Body Computer, zámek pod volant, čtečka a klíče.

Nezkoušel už tu někdo obejít immo kompletně tak, aby se auto dalo používat bez klíče? Mě se to daří jen v samotné motorové jednotce, což je sice pěkné - motor natočit půjde, ale tím to tak nějak končí, protože palubka nenaběhne.
Čau a nedá sa tá čítačka opraviť? Neskúšal to niekto? Ja by som to skúsil, ak to vôbec nejde.

Ak sa to len serie, resp. postupne to odišlo, tak by stálo zato ju rozobrať a skontrolovať konektory, studené spoje na doskách, prípadne vymeniť elektrolyty.
Alfa Romeo, 159SW Ti, 1750 TBi (2009)
Alfa Romeo, 156, 1.8 TS, LPG (1998)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 4.8.2015, úte 15:10

Pracuje se na tom... čtečka má v sobě spoustu integráčů, který nic moc nedělaj, jen různý zesilovače, CAN transmitter a další blbosti. Pak tam je hlavní CPU, jehož paměť bohužel nelze vyčíst a eeprom. Jestli zdechnul ten procák (jako že asi jo), tak je to neopravitelné, protože i když se koupit dát bude, nikdo kromě Alfy neví, co do něj nahrát. Je to ta samá story jako u klíčku. Ten taky umím opravit... ale nakódovat ho tak, aby fungoval už ne.

Bohužel ten systém je složitej jak prase a i když obejít immo v EDC16 není vůbec žádnej problém, tak obejít ho v Body Computeru a zbytku auta bude skoro nemožné. A u 159 se bohužel bez immo nedá zapnout zapalování = nic nebude fungovat.

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 4.8.2015, úte 19:18

Tak aspoň jedno "malý-velký" plus, udělali to zabezpečení kvalitně a není to jak u koncernu, kde je krádež pro zručnějšího čórkyna otázka vteřin.. ale pokud se to vys.re majiteli, cena opravy bolí :???:
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 4.8.2015, úte 22:46

riprex píše:Tak pánové, tentokrát jsem asi dojedil definitivně. Začly horka a čtečka se začala zhoršovat - někdy nešlo nastartovat. Teď už nenastartuju vůbec, prostě to jen vypíše "Electronic key not recognized" a je to mrtvé totálně. Nová v autorizáku cca 15tkč, což už do toho vraku investovat nehodlám. Jen by mě zajímalo, z jakýho důvodu ty čtečky selhávaj. Co se týče výměny za nějakou z vraku, tak se to bohužel nedá - jen jako komplet ECU, Body Computer, zámek pod volant, čtečka a klíče.

Nezkoušel už tu někdo obejít immo kompletně tak, aby se auto dalo používat bez klíče? Mě se to daří jen v samotné motorové jednotce, což je sice pěkné - motor natočit půjde, ale tím to tak nějak končí, protože palubka nenaběhne.

Nemluvíš o tom autě hezky ale za to že máš vrak si můžeš buď sám nebo za to může předchozí majitel. Jinak si neumím vysvětlit že já se svojí r.v. 2007 jezdím pátým rokem a v servise jsem nikdy, opakuju nikdy :) neřešil nic co by se po domluvě nedalo vyřešit na počkání, ani se mi nikdy nestalo že bych nedojel kam potřebuju. Jasně, ze začátku jsem řešil DPF a EGR ale to není ždáný problém díky Cendlerovi. Jezdím s tím autem každý den, popojížděčky i dálky a řeším pouze provozní opotřebení a jediná věc která za pět let opravdu odešla tak, že se musela vyměnit bylo třetí brzdové LED světlo ketré prostě přestalo svítit. To auto skvělě slouží a nějak už ani nevím co všechno ti Italové vlastně nedomysleli. (do dveří se nevejde petka a prostor jen na jeden kelímek) :D Pokud nemáš vyloženě smůlu tak auto slouží podle toho jak se používá a na značce nezáleží. Doufám že chudák auto není jen obětí tvého kutilství.

Doufám že jsem to nezakřiknul. :-D
AR 159 SW 1.9 JTDm

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od cendler » 5.8.2015, stř 05:32

Patrik15BMW píše:
sunic píše:Jako i čerstvě po regeneraci hlásí hodně procent zanešení? Jinak o nějakém konkrétním výrobku na čištění DPF fakt nevím.. já kdysi pro vyčištění(už nešla ani spustit nucená regenerace) použil s velkou úspěšností WAPku. Je to hodně drsný a asi né vůbec ekologický řešení, ale pomohlo dobře. Chce ho jen vymontovat a pak řádně vystříkat dokud z něj nepoteče skoro čistá voda. No a pak nechat na slunku vyschnout(teď maj bejt tropy, takže ideální čas) a pak jen namontovat zpět :wink:
Na ekologi ser* :D diky za radu
Bohužel tohle čištění moc nepomáha, ani nějaké strojní čištění a chemikálie, ono Sunic je ideální provozovatel auta s DPF, každý den dlouhá cesta do práce po dálnici a zase zpět, proto mu DPF funguje tolik let i s najetýma km, běžný uživatel auta jezdí po městě a občas vyjede na dálnici a to je problém, ale za zkoušku nic nedáte, hlavně je to jedno, vždycky se to dá dát pryč a nebo koupit nový
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od cendler » 5.8.2015, stř 05:34

Bibous píše:Zdravím pánové,
potřeboval bych poradit s jedním zádrhelem. Při řazení rychlostí od 1 až 3 a dolů se ozývají takové stěrkavé zvuky. Vždy při sešlápnutí spojky a když stojím tak při zařazení to jako by zachrčí (zaštěrká). A pak ještě při řazení na 1 a 2 auto zvláštně cukne - pomalu pouštím spojku, auto zabere a pak cukne. To samé u dvojky. U jiných rychlostí v pohodě. Tak mě zajímá jestli jsem si koupil auto s chytnutou spojkou, nebo zničenou převodouvkou (nedej bože obojí)
Zkuste jeden test, rozjeďte se na 3 stupeň, normálně jen přes spojku bez plynu, jestli to bude cukat nebo jestli to půjde pomalu samovolně. Potom mějte nastartovaný motor, otevřete kapotu a vypněte motor a poslouchejte, jestli neuslyšíte při vypnutí, kovové rány.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 5.8.2015, stř 11:00

ssvd: Je to spíš o tom, co to auto má za sebou. Aktuálně něco přes 360tkm s tím, že tam je pořád ještě původní spojka, původní poloosy, původní zadní náprava včetně pružin a tlumičů... zkrátka a dobře aby bylo zase tip top, tak by vyžadovalo minimálně 100k zainvestovat a zgenerálkovat některé věci. Mě se to už nevyplatí, protože v současné době jsem ve stavu, kdy auto absolutně vůbec nepotřebuju, protože nikam nejezdím ani jezdit nepotřebuju. Prodejní cena, vzhledem k tomu, kolik to auto najelo a tomu, že má za sebou lehkou bouračku, je nízká. Tak nízká, že se vyplatí to rozprodat po dílech. Tak proto vrak :wink: Bral jsem to teď s tím, že dokud bude bez větších investic jezdit, tak si jí nechám. Tahle "investice" už ale přesáhla to, co jsem ochoten za svůj luxus platit. Radši ty prachy nasypu do jiných aut... :wink:

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Sgt. » 5.8.2015, stř 11:03

zvol jinou značku
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 3 hosti