TwinSpark a LPG

Odpovědět
HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od HonzaR » 30.1.2012, pon 14:35

U DEnsa je to naprosto jednoduchý téměř do všech Alf na LPG dávají VK20Y :-)
/Poslední blok písmen u příslušné motorizace..../

ALFA ROMEO Model kW Motor Poznámka Výroba Odtrh Svíčka Twin Tip Iridium LPG
145 / 146 (930) 1.4 i 16V Twin spark 73 AR 33503 Ø 14mm 10/´96-> 0,9 PK20PR-P8 VK20Y
145 / 146 (930) 1.6 i 16V Twin spark 77-88 AR 32101 Ø 14mm 10/´96-> 0,9 PK20PR-P8 VK20Y
145 / 146 (930) 1.8 i 16V Twin spark 103-106 AR 67106 Ø 14mm 01/´97-> 0,9PK20PR-P8 VK20Y
145 / 146 (930) 2.0 i 16V Twin spark 100-115AR 67204Ø 14mm 10/´95->0,9 PK20PTR-S9 +K20TT VK20Y
147 (937) 1.6 i 16V Twin spark 88 AR 32104 / AR 38104 (120 hp) Ø 14mm10/´00->0,9PK20PTR-S9+K20TT VK20Y
147 (937) 2.0 i 16V Twin spark 110-115 AR 32310 Ø 14mm 10/´00-> 0,9 PK20PTR-S9+ K20TT VK20Y
147 (937) 3.2 i V-6 24V GTA 184 932 A00003/´02-> 0,8 PK20PR-P8 VK20Y
147 (937) 2.0 JTS 16V 122 937.A1.000 (Direct injection)10/´00->0,9 PK20PTR-S9 +K20TT VK20Y
155 (167) 1.6 i 16V Twin spark 88 Ø 14mm06/´96-> 0,9 PK20PR-P8 VK20Y
155 (167) 1.8 i 16V Twin spark 103 AR 67 106Ø 14mm06/´96-> 0,9 PK20PR-P8 VK20Y
155 (167) 2.0 i 16V Twin spark 110 AR 67204Ø 14mm03/´95-> 0,9 PK20PR-P8 VK20Y
156 (932) 1.6 i 16V Twin spark 88 AR 32.101Ø 14mm 09/´97->0,9 PK20PR-P8 VK20Y
156 (932) 1.8 i 16V Twin spark 103-106 AR 67.106 / AR 32.201Ø 14mm09/´97->0,9 PK20PR-P8 VK20Y
156 (932) 2.0 i 16V Twin spark 114 AR 32.301Ø 14mm05/´99-> 0,9 PK20PTR-S9 +K20TT VK20Y
156 (932) 2.0 i 16V Twin spark 115 AR 67.204Ø 14mm09/´97-05/´99 0,9 PK20PTR-S9 +K20TT VK20Y
156 (932) 2.5 i V-6 24V 140 AR 32.401 10/´97-> 0,8 PK20PR-P8 VK20Y
156 (932) 3.2 i V-6 24V GTA 184 932 A000 03/´02-> 0,8 PK20PR-P8 VK20Y
164 (164) 3.0 i.e. V-6 24V Q4 (4x4) 170AR 64.308 Cat 02/´94->0,8 PK20PR-P8 VK20Y
164 (164) 3.0 i.e. V-6 24V Quadr. verde 168-171AR 064.304Cat 09/´92->0,8 PK20PR-P8 VK20Y
164 (164) 3.0 i.e. V-6 24V Super 152-155AR 066.301 Cat09/´92->0,8 PK20PR-P8 VK20Y
166 (936) 2.0 i 16V Twin spark 114 AR 34.103Ø 14mm09/´98-> 0,9 PK20PR-P8 VK20Y
166 (936) 2.5 i V-6 24V 140 AR 34.201 09/´98-> 0,8 PK20PR-P8 VK20Y
166 (936) 3.0 i V-6 24V 166 AR 34.301 09/´98-> 0,8 PK20PR-P8 VK20Y
33 (905 / 907) 1.7 i.e. 16V / QV / 4x4 / Sportw. 95-98AR 307.46 01/´90-´000,8 K20PBR+ K20TT IK20 VK20Y
33 (905 / 907) 1.7 i.e. 16V / QV / 4x4 / Sportw. 95-98 AR 307.47Cat01/´90-´000,8 K20PBR +K20TT IK20 VK20Y
GT 2.0 JTS 16V 121 937.A1.000 (Direct injection) 11/´03->0,9 PK20PTR-S9+ K20TT VK20Y
GT 1.8 TS 16V 103 AR 32205 Ø 14mm11/´03->0,9 PK20PR-P8 VK20Y
GT 3.2 V-6 24V 176 936.A6.000 11/´03->0,9 PK20PR-P8 VK20Y
GTV (916C..) 3.0 i V-6 24V 162 AR 161.02 10/´96-> ,8 PK20PR-P8 VK20Y
GTV (916C..) 1.8 i 16V Twin spark 106 R 322.01 Ø 14mm 01/´97-> 0,9 PK20PTR-S9+ K20TT VK20Y
GTV (916C..) 2.0 i 16V Twin spark 110AR 162.01 Ø 14mm 04/´95->0,9 PK20PTR-S9 +K20TT VK20Y
SPIDER (916) 3.0 i V-6 24V 162 AR 016.102 08/´98-> 0,8 PK20PR-P8 VK20Y
SPIDER (916) 2.0 i V-6 Turbo 147 AR 016.202 08/´98-> 0,9 W20EPR-U W20TT IK20 VK20Y
SPIDER (916) 1.8 i 16V Twin spark 106 AR 67.106 Ø 14mm 01/´97->0,9 PK20PTR-S9 K20TT VK20Y
SPIDER (916) 2.0 i 16V Twin spark 110 AR 67204Ø 14mm04/´95->0,9 PK20PTR-S9 K20TT VK20Y
SPIDER (916) 2.0 JTS 16V 122 937.A1.000 (Direct injection) 04/´03->0,9 PK20PTR-S9 K20TT VK20Y

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Petr147 » 30.1.2012, pon 15:31

a interval vymeny?

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od HonzaR » 30.1.2012, pon 16:24

--BOSCH LPG - životnost udávaná výrobcem je cca 30tis.km,
--NGK LASERLINE - speciální řada svíček pro LPG - zde výrobce udává až 40tis. km.
--Brisk Silver dle výrobce až 30 tis,ale to je hooodně nadnesené,při tý sranda ceně podle grafu nahoře je optimální interval po 10, max 15 tis
jinak výhoda nižšího zapalovacího napětí jde do kopru..
--Denso cca 40tis



/ještě pár poznámek ze stránky "plynařů"-přestavbářů se může hodit.../
.........................
....Motor vyžaduje pro provoz na LPG jiné zapalovací svíčky s přizpůsobenými vlastnostmi.
Výměna: Získání výkonu, úspory paliva, šetření motoru

-----Zapalovací svíčky používané v motorech na plyn podléhají vyššímu opotřebení než je tomu u benzínových motorů. Proto je nutné vyměňovat tyto svíčky v kratším intervalu než při porovozu na benzín.

-----Výrobci přestavbových sad na LPG nemohou z hlediska zapalovacích svíček udat zpravidla žádnou závaznou informaci, protože nemohou předvídat, do jakého motoru se sada bude instalovat. Zde musí svoji kompetenci a odborné znalosti prokázat v první řadě montážní firma plynového systému a následný servis:

-------Rozdíly mezi motory na benzín a na plyn:

V důsledku přestavby z benzinu na plyn vzniká pro motory několik zvláštností:

..Směs LPG vyžaduje pro ionizaci směsi a tím umožnění přeskoku jiskry vyšší zapalovací napětí než benzin. Zatímco je v motoru při pohonu benzinem potřebné "přeskokové" napětí např. 14 kV, bude za stejných podmínek při provozu s plynem potřebné pro spolehlivé zapálení směsi napětí 16 - 18 kV.

...Při provozu na LPG vznikají ve spalovacím prostoru vyšší pracovní teploty.

..Vyšší zapalovací napětí a vyšší pracovní teplota ve spalovacím prostoru vedou k rychlejšímu opotřebení elektrod.

..Jak je patrné z níže uvedeného grafu - dochází také k poměrně výraznému opoždění okamžiku zážehu směsi - tedy v podstatě k zmenšení "předstihu bodu zážehu" což má za následek výrazné snížení výkonu motoru. Vzhledem k oktanovému číslu LPG(až 110 Okt) motor potřebuje naopak větší předstih než je nastaven na benzín aby motor správně pracoval bez znatelného poklesu výkonu.

Jev pozdního zážehu směsi daleko za HÚ vlivem zvýšení přeskokového napětí při použití nesprávných zapalovacích svíček na LPG také způsobuje extrémní tepelnou zátěž zejména výfukových ventilů ale i celé výfukové soustavy včetně katalyzátoru.
Přílohy
Graf preskoknapetiLPG.jpg

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od HonzaR » 30.1.2012, pon 16:41

Jinak pro Brisk Silver např.
GTV...3.0 V6 24V......DR15YS
GTV 2.0JTS ...... DR15YS-9
GTV 2.0 TS..............DR15YS-9 /velká/

dandis

Příspěvky: 37
Registrován: 4.9.2010, sob 17:01

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od dandis » 15.2.2012, stř 15:48

ja mam 1.6 TS na plyn a uplne pohoda,akorad ted v zime zacala sem tam cukat,asi svicky.mam origo ngk na benzin,a je na nich najeto 50tis km,a to jsem je nesetril:-)
vydrzeli dost
no ale chce to uz nove,ty ngk na lpg laserline,ale ktere?
v tom seznamu jsem je nenasel
poradte prosim
je to r.v 1998
88kw
146
motor s plastovim krytem,ten novejsi

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od hadXR » 28.3.2012, stř 18:50

Docela o tom plynu začínám vážně uvažovat.
Měl by někdo doporučení/osobní dorbou zkušenost s nějakou firmou která by udělala přestavbu?
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

dandis

Příspěvky: 37
Registrován: 4.9.2010, sob 17:01

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od dandis » 28.3.2012, stř 19:59

takze mam svicky jeste uplne v pohode
mel jsem je na 1valci utopene,proto to skubani
ted je to zase v pohode.
zkusil jsem svice brisk silver na lpg a po 2 dnech sli ngkcka zpadky.jedou lepe
je to fakt pohoda jezdit na plyn :smt040

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Dallen » 28.3.2012, stř 20:07

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od juraz3nca » 28.3.2012, stř 20:31

dandis píše:...mel jsem je na 1valci utopene,...
:smt040
to se stává, když se neopatrně leje oil..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Danni » 28.3.2012, stř 20:56

je nieco take aj v KE? hmm tiez ma to zaujalo aj ked davat lpg do 230tis. km stareho motora asi nebude dobry napad...
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Yboris
Pozorovatel

Příspěvky: 359
Registrován: 22.3.2010, pon 19:40
Bydliště: Hodonin

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Yboris » 29.3.2012, čtv 19:17

Je uplne jedno kolik KM pokud ma tlaky ok co by maly overit pred montazouje to jedno

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Dallen » 29.3.2012, čtv 19:20

Když ti to umře vymontuješ a dáš do nového auta.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Danni » 30.3.2012, pát 13:05

no tak s tym by som si nebol taky isty... ine auto ine vstrekovace nie?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Ladis » 30.3.2012, pát 15:02

Klidně buď :wink: . Požadavky stačí, aby odpovídal počet válců a bylo to MPičko.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Danni » 30.3.2012, pát 15:06

a dajme tomu ze dam do TS lpg ktore by som po krachu motora chcel dat trebars do JTS ci fiat punto 1.2 44kw... pridem tam kde mi robili lpg a im poviem ze nech to prehodia a zaplatim iba cenu prace... realne? :-D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Ladis » 30.3.2012, pát 15:18

Teď jsem to psal motor musí být MPI!!! :roll: (nepříme vstřikování benzinu) u přímovstřikových (JTS,TSI,GDI..) motorů máš smůlu :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Danni » 30.3.2012, pát 15:45

aaaa sakra... no myslel som si ze JTS mozem vynechat :???: a to do tychto ako ze vobec sa neda dat LPG? hmm neprijemne... :oops:
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Petr147 » 30.3.2012, pát 15:58

vem to obecně, ne jenom na VW...
Přímovstřikové agregáty FSI, TSI či TFSI v moderních škodovkách, VW, seatech či audi zase vyžaduji ochlazování vstřikovacích trysek, které se hodně ohřívají. A to je nejjednodušší dělat benzinem. Jenže tím ho spotřebujete kolem jednoho až dvou litrů na sto kilometrů. Pak už se návratnost přestavby hodně prodlužuje, navíc hrozí riziko poškození vstřikovačů, od čehož dávají výrobci aut ruce pryč. Proto se ani některé dílny do přestaveb nehrnou. Zvláště když mají moderní motory ve srovnání se staršími malou spotřebu.

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Ladis » 30.3.2012, pát 16:17

Přesně. Nikdo s tím tady nemá žádné velké zkušenosti a hlavně si každý rozmyslí jestli bude jezdit za 6l LPG + 2l benzinu. Benzin po přestavbě na LPG za 35 000,- ( 18,50 LPG x 6l + 36,50 Benzin x 2l = 184 Kč/na 100km), koupě nafty ( 6l/100 x 37 = 222 Kč/na 100 Km). Rozdíl je v průměru 40Kč na 100 Km, takže když to zaokrouhlím, tak se mi plyn proti naftě vrátí za nějakých 90 000 Km. A za 100 tis. Km už budou vsřiky LPG taky na výměnu. Tady to fakt nemá smysl :cry:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Dallen » 30.3.2012, pát 18:37

Tam je hlavne rozdil v tom ze sekvence na vicebod stoji kolem 30t na primyvstrik 60t.
Ale stejne se to vyplati i u noveho. rozdil mezi bemzinem a dieslem bezne byva kolem 70tisic a do toho se ztrati nakladh za plyn.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

dandis

Příspěvky: 37
Registrován: 4.9.2010, sob 17:01

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od dandis » 31.3.2012, sob 19:03

rikal mi ten co mi to delal ze za predelani do jineho motoru chce 6000kc.celkem palka

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Ladis » 31.3.2012, sob 21:16

Tak to je cena ještě celkem v pohodě :wink:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Petr147 » 8.4.2012, ned 22:01

tak to je hodně debilní:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od Dallen » 8.4.2012, ned 22:19

To dělál nějaký franta. Nádrže jsou tak aby ti sedli a kolo vozit nemusíš. :-D

Dneska jsem se díval a jestli příště budu kupovat tak rovnou s lpg. Měl jsem si přidat a koupit rovnou 2.5V6 a měl bych klid.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

dandis

Příspěvky: 37
Registrován: 4.9.2010, sob 17:01

Re: TwinSpark a LPG

Příspěvek od dandis » 8.4.2012, ned 22:22

taky ji mam vetsi :???:

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů