Golf GTI a R32 - legendární vozy
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
tak je to jenom pokec, že jo... kvality TBi nebo jiných litinových motorů samozřejmě nikdo nezpochybňuje a určitě budu mít raději dobrý motor z litiny než špatný z hliníku...
Na druhou stranu pokud bych si mohl vybrat mezi dobrým motorem z hliníku a dobrým motorem z litiny, určitě beru vždy tu lehčí variantu....
Na druhou stranu pokud bych si mohl vybrat mezi dobrým motorem z hliníku a dobrým motorem z litiny, určitě beru vždy tu lehčí variantu....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
No, je aspon videt, kam to koncern dopracoval... Alfa s litinou u benzinu skoncila v 60 letech, Bmw v 90...
Ted v ty alfi agonii uz je to stejne fuk... Uz se jenom smutne smeju.
Ted v ty alfi agonii uz je to stejne fuk... Uz se jenom smutne smeju.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Točit hovor směrem k materiálu bloku je celkem dost mimo-- určitě neběží ve finále primárně o typ bloku--třeba TBI 1750 je postavená na určitej styl provozu /nízký a střední otáčky/podle toho jsou volený klíčový komponenty, včetně turba ,časování, nastavení průběhu výkonu a momentu, to dělá nakonec vlastní charakteristiku.agregátu--.která se nám může líbit nebo nemusí..
Zase--tahat auta-- "koncernová"-- s váhou posazenou pomalu okolo 2tun motorem 1.2 TB na hliníku/ pokud možno ve 3 válcích :-)ú/ je taky opravdu výtečné "pokrokové"řešení...samozřejmě-možná tak z hlediska ziskovosti firmy..
Celkem se nemůžu dočkat, až Ford začne tuším reálně z tříválce 1.0 dolovat na hliníku 200koní.jak avizuje--z dvojitýho přeplnění..to bude ten "pravej krok vpřed k zářným zítřkům"..a celkem srandy kopec--životnost takovýhleho agregátu bude určitě neskutečná..
jde taky díky masírce o "posun vnímání veřejnosti"--co by si před pár lety nikdo nedokázal představit,teda jako rozumný technický řešení, z toho se pomalu ale jistě stává "moda pro davy"..to že je blok z hliníku samo o sobě nic ještě neznamená.., prostě se to dobře obrábí a dobře to vede teplo., je to lehký--ale že by to muselo být vždy "životnější řešení" není vůbec pravda..
Nemyslím, že má právě Fiat problém udělat hliníkovej blok..když dělá litinu, má to konkrétní důvod..
..dneska není problém v podstatě "vyrobit cokoli ", všechno podstatné je materiálově dávno známé včetně přesné charakteristiky výsledku--nejsme v 19 století, je to o tom, kam to nakonec "uplacírovat"--v čem konkrétně se to má vrtět... ., kdo si to nakonec má koupit a jak to bude provozovat.,s jakou marží se to vyrobí..,
Litinovej blok dneška není žádná hrůza, a z hlediska navyšování výkonu ostrým přeplněním
to často může být výhoda--tlumení vibrací excelentní--to se u hliníku nedá srovnávat..
Takže já z hlediska redikálnějších nárůstů výkonu třeba u TB 1750 bych litinu apriori určitě nezavrhoval..Když nacpat výkon do 18-ti stovky, litina by teda byla to poslední -co by mi vadilo..
A z hlediska úrovně a projevu--motor přece dělá především řada klíčovejch prvků----vrtání a strategie posazení výkonu spolu s časováním , volbou typu a hladiny ev. přeplnění dělá to podstatné-- TB motor z Delty Integrale byl taky litinovej ..a kam se dal reálně výkonově nacpat --to je hodně solidní i dneska.spíš pořád dost nadstandartní.. ., a nezdá se, že by ve finále Delta byla extra těžký auto..., fiaty coupé by mohly vyprávět.. v tom hlavní zakopanej pes určitě nevězí...
Zase--tahat auta-- "koncernová"-- s váhou posazenou pomalu okolo 2tun motorem 1.2 TB na hliníku/ pokud možno ve 3 válcích :-)ú/ je taky opravdu výtečné "pokrokové"řešení...samozřejmě-možná tak z hlediska ziskovosti firmy..
Celkem se nemůžu dočkat, až Ford začne tuším reálně z tříválce 1.0 dolovat na hliníku 200koní.jak avizuje--z dvojitýho přeplnění..to bude ten "pravej krok vpřed k zářným zítřkům"..a celkem srandy kopec--životnost takovýhleho agregátu bude určitě neskutečná..
jde taky díky masírce o "posun vnímání veřejnosti"--co by si před pár lety nikdo nedokázal představit,teda jako rozumný technický řešení, z toho se pomalu ale jistě stává "moda pro davy"..to že je blok z hliníku samo o sobě nic ještě neznamená.., prostě se to dobře obrábí a dobře to vede teplo., je to lehký--ale že by to muselo být vždy "životnější řešení" není vůbec pravda..
Nemyslím, že má právě Fiat problém udělat hliníkovej blok..když dělá litinu, má to konkrétní důvod..
..dneska není problém v podstatě "vyrobit cokoli ", všechno podstatné je materiálově dávno známé včetně přesné charakteristiky výsledku--nejsme v 19 století, je to o tom, kam to nakonec "uplacírovat"--v čem konkrétně se to má vrtět... ., kdo si to nakonec má koupit a jak to bude provozovat.,s jakou marží se to vyrobí..,
Litinovej blok dneška není žádná hrůza, a z hlediska navyšování výkonu ostrým přeplněním
to často může být výhoda--tlumení vibrací excelentní--to se u hliníku nedá srovnávat..
Takže já z hlediska redikálnějších nárůstů výkonu třeba u TB 1750 bych litinu apriori určitě nezavrhoval..Když nacpat výkon do 18-ti stovky, litina by teda byla to poslední -co by mi vadilo..
A z hlediska úrovně a projevu--motor přece dělá především řada klíčovejch prvků----vrtání a strategie posazení výkonu spolu s časováním , volbou typu a hladiny ev. přeplnění dělá to podstatné-- TB motor z Delty Integrale byl taky litinovej ..a kam se dal reálně výkonově nacpat --to je hodně solidní i dneska.spíš pořád dost nadstandartní.. ., a nezdá se, že by ve finále Delta byla extra těžký auto..., fiaty coupé by mohly vyprávět.. v tom hlavní zakopanej pes určitě nevězí...
- alfantastisch
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 9.1.2012, pon 11:03
- Bydliště: Teplice
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Njn hold u VW vycházeli z vr6. Vývoj nového motoru stojí hodně peněz i pro takový gigant jakým je VW. Na druhou stranu si nemyslím, že litinový blok je špatné řešení. :-)Ladin 164V6 píše:Cau, , jj myslel jsem ohledne materialu, litina vs. hlinikova slitina...
Alfa Romeo Spider 2,4 jtdm 09' 210cv Bianco
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco
ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco
ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Ale jo, ale precijen pokrokovejsi mi prijde hlinik, uz jen kvuli vaze, kdyz to je teda sportak. Pripadne Alu-Sil jako pouziva Bmw...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- alfantastisch
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 9.1.2012, pon 11:03
- Bydliště: Teplice
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Hezky to píše HonzaR
Alfa Romeo Spider 2,4 jtdm 09' 210cv Bianco
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco
ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco
ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
- alfantastisch
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 9.1.2012, pon 11:03
- Bydliště: Teplice
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
To je fofr Dobré ránko
Alfa Romeo Spider 2,4 jtdm 09' 210cv Bianco
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco
ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco
ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
- alfantastisch
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 9.1.2012, pon 11:03
- Bydliště: Teplice
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
S tou váhou nevim, ale dvoulitr TS ve 164 je kůůůůrevsky těžkejLadin 164V6 píše:Ale jo, ale precijen pokrokovejsi mi prijde hlinik, uz jen kvuli vaze, kdyz to je teda sportak. Pripadne Alu-Sil jako pouziva Bmw...
Alfa Romeo Spider 2,4 jtdm 09' 210cv Bianco
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco
ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco
ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Ja bych to klidne uzavrel, ze obe jsou to fajn auta, a je na vkusu kazdyho soudruha co je mu sympatictejsi... Pro mne porad AR, ac jsem uz "vystrizlively alfista". Koneckoncu, v dnesni dobe podivnych malovalcu a elektro podivnosti, by mel kazdej clovek majici rad auta, vzpominat s nostalgii i na tu VR6...
PS: Ja tahal Busso sotva po podlaze ve 4 lidech, a nejlepsi byl litinak V12 ze 750i e32
PS: Ja tahal Busso sotva po podlaze ve 4 lidech, a nejlepsi byl litinak V12 ze 750i e32
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Haldex nemá v pravověrném sporťáku co pohledávat--opravdová čtyřkolka STi nebo Evo je někde v jiné galaxii a než si na limitě možností gum nechat z nedotáčivý předohrabky vyrobit přetáčivý auto kopancem do zadní nápravy, tak radši poctivou předohrabku s jasnou limitkou jako je GTA s výborným podvozkem.., haldex je spíš cesťák ve všech směrech.., tahat z toho emoce nemyslí asi nikdo vážně..
Haldex je fakt při pokusu o jízdu s výrazně sportovním projevem v podstatě nevypočitatelnej systém, kterej konec konců nešmakuje ani v SUV typu Honda CRV..atd.,nakonec poptejte se audinářů, ochcávkářů i jinde,
na chalupu se v tom CRV rozhodně v zimě nevyjede ..je to všeobecně známej fakt..
Haldex se prostě nehodí na záměrnou jízdu poblíž limity adheze pneumatik--aspoň v tý levný verzi z Golfa, Audin, a Volva..jako určitě jde mezinápravovovou na styl viskozní udělat i jinak,/ a doufám že mi časem 164Q4 -která už druhej rok trpělivě čeká až se na ní dostane a "udělá se" a kde to bylo úplně jinak--- dá za pravdu / ,ale v těhle "koncernových běžných autech" je to styl za málo peněz rádoby hodně muziky..pro cestovní provoz na suchu v režimu v podstatě předohrabky budiž-, na sněhu a při střídání adhezních podmínek néé néé a néé..
o opravdové kontrole adheze a hlavně kontrole řidiče nad autem v limitě -i přes elektroniku-- si to může více méně jenom zdát..
/permanentních 5% na zadku,až v 5.tý generaci prej 10% v reálu z toho opravdovou čtyřkolku permanent s výhodama stálého pohonu všech kol prostě pořád neudělá /
Haldex je fakt při pokusu o jízdu s výrazně sportovním projevem v podstatě nevypočitatelnej systém, kterej konec konců nešmakuje ani v SUV typu Honda CRV..atd.,nakonec poptejte se audinářů, ochcávkářů i jinde,
na chalupu se v tom CRV rozhodně v zimě nevyjede ..je to všeobecně známej fakt..
Haldex se prostě nehodí na záměrnou jízdu poblíž limity adheze pneumatik--aspoň v tý levný verzi z Golfa, Audin, a Volva..jako určitě jde mezinápravovovou na styl viskozní udělat i jinak,/ a doufám že mi časem 164Q4 -která už druhej rok trpělivě čeká až se na ní dostane a "udělá se" a kde to bylo úplně jinak--- dá za pravdu / ,ale v těhle "koncernových běžných autech" je to styl za málo peněz rádoby hodně muziky..pro cestovní provoz na suchu v režimu v podstatě předohrabky budiž-, na sněhu a při střídání adhezních podmínek néé néé a néé..
o opravdové kontrole adheze a hlavně kontrole řidiče nad autem v limitě -i přes elektroniku-- si to může více méně jenom zdát..
/permanentních 5% na zadku,až v 5.tý generaci prej 10% v reálu z toho opravdovou čtyřkolku permanent s výhodama stálého pohonu všech kol prostě pořád neudělá /
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Já nevím o jakým kopancu mluvíš,Haldex II generace toto nedělá,točivý moment na zadní kola jde plynule od 5% až do 50%,v prudkém kopci na sněhu při vypnutém DSTC hrabou všechny čtyři kola,při zapnutém DSTC motor nedovolí prokluzu kol,i když jsou mnohém lepší systémy tak Haldex pro běžný provoz je vynikající a určitě je lepší než jen předohrab
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Haldex pate generace funguje naopak nez predchazejici generace - auto je ctyrkolka a po natlaceni hydraulickeho okruhu se zadek odpojuje . Torsen je ale torsen.
Alfa Romeo Perfection
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Řada odpůrců systému Haldex se rekrutuje ze skupiny fanoušků japonského Subaru, které je nekorunovaným králem silničních čtyřkolek. Ti se často (mylně) domnívají, že všechna Subaru jsou permanentní čtyřkolky, u kterých je za běžných podmínek hnací síla rozdělena mezi nápravy v poměru 50 : 50 a případné změny toku řídí diferenciály. To ale není pravda, označení symetrický pohon všech kol je u Subaru jen další značkou, jakou je třeba quattro u Audi. Byť ne tak viditelnou. Například prakticky všechny modely Subaru s automatickou převodovkou přitom využívají vlastní automobilkou vyvinutý systém, který je v principu svým fungováním velmi podobný aktuálnímu haldexu.
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
pokud vím tak jsme se tady bavili o R32 první generace a o Haldexu první generace.... To byl základ diskuse....
Že jsou současné Haldexy někde úplně jinde nikdo nepopírá....
Že jsou současné Haldexy někde úplně jinde nikdo nepopírá....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
No to je pravda,tady si každý mele to svoje a ta celá diskuse je o hovně
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
To co říká Kubas je jádro--prostě Haldex 1 a 2 generace je všechno jiné, než "sportovní
podvozek".
Nebavíme se tu taky vůbec o rodiných sedanech a kombíkách na hory,SUV atd. řeč je o autě, které má jezdit se sportovním švihem na hranici možností gum..a to si na Haldexu 1 a 2. generace je těžké představit..tolik k R32
4.generace Haldexu..populárně
/pátá 2012?/ že by už konečně přišlo nativně 50:50?/obrazně-- samozřejmě ideální poměr je v závislosti na typu konstrukce a těžišti vždy trochu jiný, do zatáčky určitě, zavřenej mezinápravák v zatáčce na pevným povrchu je fičák ../ uvidíme :-)
Jasně že oproti první generaci je 4-ka úplně něco jiného, ale pořád se tu bavíme o nativním předohrabu se základním rozdělením na předek 90% zadek 10%...
...Oproti predchádzajúcim generáciám prináša principiálnu zmenu pohonu všetkých kolies. Hlavnou novinkou a teda aj zmenou oproti predchádzajúcej generácii je plne proaktívna funkcia. Nefunguje (neriadi sa) výhradne na základe rozdielu otáčok predných a zadných kolies, teda začínajúcim prešmykom. Zdrojom sily v prípade IV. generácie je elektrické hydraulické čerpadlo s tlakovým zásobníkom. Riadi sa senzormi ABS a prerozdeľovaním sily (krútiaceho momentu) medzi jednotlivými kolesami, čím dokáže prípadným problémom so stratou adhézie do značnej miery predchádzať. Spojka Hladex 4. generácie rozdeľuje trvalo 90% na prednú nápravu a 10 % na zadnú avšak systém je technicky schopný preniesť buď na prednú alebo zadnú nápravu 100 % krútiaceho momentu – LSC (reálne ale zbytkový hnací moment rádovo v jednotkách % ostane vždy). Inými slovami povedané, aktuálne prevedenie nespína zadný pohon len pri preklze kolies, ale elektronika predvída situácie dopredu a napríklad pri rozjazde a brzdení prítlak medzinápravovej spojky aktívne riadi. Rozjazd aj pri razantnom stlačení plynového pedálu znamená rozjazd všetkými kolesami v zábere, bez čakania na preklz. Taktiež je výrazne nápomocné elektronicky riadené uzatváranie zadného diferenciálu viskóznou spojkou eLSD, pomocou ktorej systém dokáže preniesť až 85% sily na jednotlivé zadné koleso. Podobne funguje aj prerozdelenie na prednej náprave a systém tak dokáže technicky presunúť až 85 % na ktorékoľvek koleso.
----------------
Přesný popis 5.generace není běžně dostupný--je to r.2012 ? a bukuje si ho údajně pro sebe VW..?..
podvozek".
Nebavíme se tu taky vůbec o rodiných sedanech a kombíkách na hory,SUV atd. řeč je o autě, které má jezdit se sportovním švihem na hranici možností gum..a to si na Haldexu 1 a 2. generace je těžké představit..tolik k R32
4.generace Haldexu..populárně
/pátá 2012?/ že by už konečně přišlo nativně 50:50?/obrazně-- samozřejmě ideální poměr je v závislosti na typu konstrukce a těžišti vždy trochu jiný, do zatáčky určitě, zavřenej mezinápravák v zatáčce na pevným povrchu je fičák ../ uvidíme :-)
Jasně že oproti první generaci je 4-ka úplně něco jiného, ale pořád se tu bavíme o nativním předohrabu se základním rozdělením na předek 90% zadek 10%...
...Oproti predchádzajúcim generáciám prináša principiálnu zmenu pohonu všetkých kolies. Hlavnou novinkou a teda aj zmenou oproti predchádzajúcej generácii je plne proaktívna funkcia. Nefunguje (neriadi sa) výhradne na základe rozdielu otáčok predných a zadných kolies, teda začínajúcim prešmykom. Zdrojom sily v prípade IV. generácie je elektrické hydraulické čerpadlo s tlakovým zásobníkom. Riadi sa senzormi ABS a prerozdeľovaním sily (krútiaceho momentu) medzi jednotlivými kolesami, čím dokáže prípadným problémom so stratou adhézie do značnej miery predchádzať. Spojka Hladex 4. generácie rozdeľuje trvalo 90% na prednú nápravu a 10 % na zadnú avšak systém je technicky schopný preniesť buď na prednú alebo zadnú nápravu 100 % krútiaceho momentu – LSC (reálne ale zbytkový hnací moment rádovo v jednotkách % ostane vždy). Inými slovami povedané, aktuálne prevedenie nespína zadný pohon len pri preklze kolies, ale elektronika predvída situácie dopredu a napríklad pri rozjazde a brzdení prítlak medzinápravovej spojky aktívne riadi. Rozjazd aj pri razantnom stlačení plynového pedálu znamená rozjazd všetkými kolesami v zábere, bez čakania na preklz. Taktiež je výrazne nápomocné elektronicky riadené uzatváranie zadného diferenciálu viskóznou spojkou eLSD, pomocou ktorej systém dokáže preniesť až 85% sily na jednotlivé zadné koleso. Podobne funguje aj prerozdelenie na prednej náprave a systém tak dokáže technicky presunúť až 85 % na ktorékoľvek koleso.
----------------
Přesný popis 5.generace není běžně dostupný--je to r.2012 ? a bukuje si ho údajně pro sebe VW..?..
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Dobře je to popsaný tady
http://subarufanclub.cz/wiki/_media/tec ... dex_4g.pdf
http://subarufanclub.cz/wiki/_media/tec ... dex_4g.pdf
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
to je psáno vážně nebo s ironií? bez periferie ( svody, altík, sání... , prostě holej motor) ho zvednu když stojím obkročmo na blatníkách, jsem schopnej ho tahat po zemi sám. Sic z 75tky, ale je to lehký kotě, dvoumužnej motor. Zábava začíná na Nissaní litině CA18DET včetně turba. Tam už mám žílu i na čelealfantastisch píše:S tou váhou nevim, ale dvoulitr TS ve 164 je kůůůůrevsky těžkej
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Hondzikovi bych v tomhle moc nevěřil, ten když v létě potká loupežníky, tak jim zahodí klacky a ty spadnou až příští zimu ..... je to holt bedna
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
prej takhle umí zahodit i VR6
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Kubasi, možná ten blok nehodí--ale na bussa ojnice na radikální navýšení výkonu v týhle ceně prostě nesplašíš..
.na Alfu 3.0-3,2 .počítej bohužel tak 10t za kus.. spousta lidí vidí i ten praktickej reál okolo..,holý nadšení ty hrátky nefinancuje....to je prostě chyba " politiky a hry okolo Alfy"
--i firem typu Delta atd. že je z ní to co je.
Není široce dostupný zboží střední třídy...
kované ojnice VR6 sada 6 kusů...
http://www.highperformanceparts.cz/kova ... 00ps.12232
BMW R6
na Z3 a další V6 báva tady..Kované ojnice Eagle BMW E36 / E38 / E39 / E46 / E60 / E61 / E53 / E83 / X3 / X5 / Z3 / Z4 M52/M54/S50/S52 (US-spec).
http://www.highperformanceparts.cz/kova ... spec.12270
BMW M3-R6
E46 M3
http://www.highperformanceparts.cz/kova ... -s54.25802
.na Alfu 3.0-3,2 .počítej bohužel tak 10t za kus.. spousta lidí vidí i ten praktickej reál okolo..,holý nadšení ty hrátky nefinancuje....to je prostě chyba " politiky a hry okolo Alfy"
--i firem typu Delta atd. že je z ní to co je.
Není široce dostupný zboží střední třídy...
kované ojnice VR6 sada 6 kusů...
http://www.highperformanceparts.cz/kova ... 00ps.12232
BMW R6
na Z3 a další V6 báva tady..Kované ojnice Eagle BMW E36 / E38 / E39 / E46 / E60 / E61 / E53 / E83 / X3 / X5 / Z3 / Z4 M52/M54/S50/S52 (US-spec).
http://www.highperformanceparts.cz/kova ... spec.12270
BMW M3-R6
E46 M3
http://www.highperformanceparts.cz/kova ... -s54.25802
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 3.7.2012, úte 21:13, celkem upraveno 1 x.
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
Ono je to u těch automatů u Subaru ještě trochu složitější. Používá se i VTD což je zase něco jinýho. Sice ta spojka opravdu funguje hodně podobně, akorát u Haldexu plní roli mezinápravovýho difu kdežto u VTD je dif mechanickej a ta spojka určuje jeho svornost. Takže i VTD je vlastně stálá 4x4. Slušnej popis je k nalezení tady:cuhan píše:...Například prakticky všechny modely Subaru s automatickou převodovkou přitom využívají vlastní automobilkou vyvinutý systém, který je v principu svým fungováním velmi podobný aktuálnímu haldexu.
http://www.subaruclub.cz/clanek/vtd-var ... ibution-28
Mezi R32 a GTA bych jasně volil GTA. I když si přiznejme, že Q2 nebo Viscodrive mělo mít GTA z výroby. Když to mohla mít Delta II HF Turbo, Coupe Fiat, Kappa Turbo...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
.........
Z ODKAZU VÝŠE:
.VTD má jednu nevýhodu projevující se při sportovní jízdě. Funguje totiž automaticky bez možnosti ovládání řidičem. Při běžné jízdě to není problém, nepříjemné je to při ostré jízdě, kdy spojka reaguje na prokluz kol a mění svornost diferenciálu, což ale způsobuje nepředvidatelné změny v chování auta.
Při diskuzi o Haldexu nejde o nic jiného..
Z ODKAZU VÝŠE:
.VTD má jednu nevýhodu projevující se při sportovní jízdě. Funguje totiž automaticky bez možnosti ovládání řidičem. Při běžné jízdě to není problém, nepříjemné je to při ostré jízdě, kdy spojka reaguje na prokluz kol a mění svornost diferenciálu, což ale způsobuje nepředvidatelné změny v chování auta.
Při diskuzi o Haldexu nejde o nic jiného..
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2577
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf GTI a R32 - legendární vozy
a jedém, ojnice jsou zde
http://www.ebay.com.au/itm/H-Beam-Conne ... 3f02e620c0
http://www.ebay.com.au/itm/H-Beam-Conne ... 3f02e620c0
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů