Vymedzovacie podlozky

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od yetyGT » 2.6.2012, sob 14:55

V snahe dalej spevnit podvozok som sa nechal inspirovat jednym zaujimavym produktom.
http://youtu.be/zWyUD6UXfog

Ide o vymedzovacie podlozky na pomocny ram. Ten ma prierez dier vacsi nez je samotna skrutka. Ta bola tiez prekvapenim, kedze ide o lisovanu. Ma vacsi priemer zavitu nez tela dotykajuceho sa ramu.

Obrázek

Obrázek

Takto vyzeraju vyrobene podlozky. Presne zapadnu do diery v hlinikovom rame. Vnutorna priemer je vyrobeny tak presne, aby umoznil skrutke sa iba prevliect cez nu.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od Dallen » 2.6.2012, sob 15:04

Toho jsem si taky všiml jak jsem to měl dole. To sis nechal dělat a nebo se to dá opět někde sehnat?

Díky
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od yetyGT » 2.6.2012, sob 19:18

Da sa to kupit samozrejme. Ale pytaju za to neskutocne peniaze - http://www.rigidcollar.com/index.php/ch ... front.html . Ja som to nechal vysustruzit. Takze ak by bol zaujem, mozem poslat ako celu sadu aj so skrutkami. To hore je iba prototyp. V pondelok nechavam vyrobit prvu sadu, ktora bude mat navyse aj korunku na zapustenie do karoserie.

Mára
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 4.7.2011, pon 23:55
Bydliště: Volary

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od Mára » 2.6.2012, sob 19:35

A jaká by byla cena? :)
Alfa Romeo 159 3,2 JTS Q4
Alfa Romeo Mito 1,4TB
Alfa Romeo 147 1,9 JTDm
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Yamaha T-Max 500

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od yan.ko » 2.6.2012, sob 20:12

Pokud bude prizniva cena, tak bych je zkusil, na 156u predek i zadek.

Jinak tam asi vrznu ty co se davaji na Oktavku a bude.
Alfa Romeo Perfection

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od juraz3nca » 3.6.2012, ned 00:27

nějak nevím nevím,... podle mě, vlákno jako placebo... spořiče paliva, .. a pod...
už jenom ten pocit že ten ø závitu větší jako ø dříku...
to by musely mít všechny auta na stk vůli + vyklepané oválné díry v těch uloženích a automobilky by s tím určitě něco dělaly..
a šrouby na spodních ramenech taky mají větší závity, vždy vše ok... nápravnice má na těch dlouhých šroubech taky dřík užší.. a ok...
věc se má totiž tak, že veškeré drobné či větší nerovnosti ztlumí pneumatika, tlumič, péro, silenty, torzka...
vše se hezky rozloží a na ty šrouby už nic nedorazí..
to by auta nesměly mít odpružení a jezdit na ráfcích, pak bych to viděl jako aktuální, ale jestli někde, kde to netrpí, zmenším vůli z 1mm na 0,5mm, tak za tu práci a pachy to opravdu stojí za to.. mezi námi, tomu autu so snad neublíží a ale ani nepomůže..
teď jsem šrotoval starou tempru, taky měla ty závity větší jako dříky a nikde žádné vyklepání či dokonce vůle..
ps: je to ale jenom můj názor a nemusí být ani správný..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od yetyGT » 3.6.2012, ned 08:15

juraz3nca píše:nějak nevím nevím,... podle mě, vlákno jako placebo... spořiče paliva, .. a pod...
už jenom ten pocit že ten ø závitu větší jako ø dříku...
Mas aj nemas pravdu. Zalezi to na uhle pohladu. A hlavne co od auta ocakavas. Alfa Romeo je pre mna sportove auto, ktore vyuzivaj aj na kazdodenne presuny. Snazim sa vylepsit jazdne vlastnosti a dotiahnut veci, ktore z ekonomickeho ci ineho hladiska (unifikovane vyrobne postupy, materialy, technologicky pokrok, marketing...) neboli pre vyrobcu prioritou. Nejde o "vymlaceni". Alternativa k tomu je zvar, ale potom stracas flexibilitu v rozoberatelnosti.

Ako priklad uvediem tento obrazok. Borec si robi rozne modifikacie typu posunutie predneho kolesa, upravovanie odklonu a pod. sam. Toto je prejazd tou istou zakrutou a rozdiel je "iba" v zadnom priecnom stabilizatore.

Obrázek

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od yan.ko » 3.6.2012, ned 11:52

Jde o to, ze napravnice muzou za urcitych podminek plavat, menit geometri a pripadne klepat. To je fakt. U skodovek maji tovarni pokyn v tehle pripadech dat mezi napravnici a kastli velke podlozky z mekciho kovu, cimz se zvysi treni a plavani omezi.

Samozrejme pro bezneho ridice je tato uprava k nicemu. Pro sportovni ucely to vyznam ma. Dabel je ukryty v detailech.
Naposledy upravil(a) yan.ko dne 3.6.2012, ned 21:09, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Perfection

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od yetyGT » 3.6.2012, ned 14:02

yan.ko píše:U skodovek maji tovarni pokyn v tehle pripadech dat mezi napravnici a kastli velke podlozky s mekciho kovu
Toto je vlastne podobne riesenie, len este o nieco pevnejsie.
yan.ko píše:Dabel je ukryty v detailech.
:D +1

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od yetyGT » 5.6.2012, úte 11:59

Vcera som odskusal finalnu verziu a do konca tyzdna nahodim vsetky styri. Este sa dorobila "korunka" na zapustenie do karoserie.
Obrázek

Su k tomu aj nove skrutky, kedze original ma uzsie telo nez zavit. Takto je to presne a natesno.
Obrázek

Celkove naklady vychadzaju na sestdesiat EUR. Bez skrutiek polovica.

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od yan.ko » 5.6.2012, úte 14:26

Srouby jsou pevnostni (10.9+)?
Alfa Romeo Perfection

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od yetyGT » 5.6.2012, úte 17:28

Ano, samozrejme. To je aj jeden z dovodov, preco sa musia nanovo sustruzit. Nevedel som zohnat so spravnym zavitom.

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od juraz3nca » 5.6.2012, úte 20:26

yan.ko píše:Jde o to, ze napravnice muzou za urcitych podminek plavat, menit geometri a pripadne klepat. To je fakt. U skodovek maji tovarni pokyn v tehle pripadech dat mezi napravnici a kastli velke podlozky z mekciho kovu, cimz se zvysi treni a plavani omezi.

Samozrejme pro bezneho ridice je tato uprava k nicemu. Pro sportovni ucely to vyznam ma. Dabel je ukryty v detailech.

*varim varim *varim varim *varim varim
jednoduché, rychlé, spolehlivé, na furt......
kolikkráte to běžný uživatel za život rozebírá,...
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od yetyGT » 6.6.2012, stř 05:58

Zvarit to je najpevnejsie. No s tym rozoberanim by som si nebol tak isty. Prednu potrebujes dat dole ked menis napr. spodne ramena, priecny stabilizator, a potom podla motorizacie napr. zadne zvody, diferencial a pod. Zadnu zase ked davas ramena, lebo inak zavadzia nadrz.

Dalsia vec zadna napravnica je vo vacsine pripadov odliatok hlinika. Vies zvarit hlinik s ocelou?

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od juraz3nca » 6.6.2012, stř 19:16

škoda, to svaření byl jen takový nápad, pokus o humor... nemusí se to vařit po celé délce, stačilo by jenom cca 1-2cm svaru... nevím které typy alfin mají aluminiové nápravnice, ale rád se nechám poučit..
při výměně ramen, se na nápravnici nesahá.. myslím si u většiny alfin...
při výměně gum na stabíku, ty svary vemeš rozbruškou a pak zase co-čko...
jinak i kdyby bylo zapotřebí, nedokážu si dost dobře představit jak by se s tím autem muselo jezdit, aby to začalo tzv plavat.. připouštím, že použití přesného šroubu by celý problém vyřešilo...

ps- proti těm podložkám ale vůbec nic nemám :)
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od yetyGT » 6.6.2012, stř 22:20

Zalezi od pristupu. Ja by som to teda nezvaral, aj ked je to asi najpevnejsie.

Zadny hlinikovy pomocny ram maju okrem prvych 147 asi vsetky 147, 156 a GT. Zatial mi to tak z mojho maleho prieskumu vychadza. Ty mas aky?

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od Dallen » 6.6.2012, stř 22:43

Přesně tak. A sundávat zadní nápravnici je taky občas potřeba (hlavně zadní), protože na šrouby je špatný přístup.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od juraz3nca » 6.6.2012, stř 23:20

taky mám hliník, a už mám strach, abych nenašel auto s nádrží na asfaltu..
přední jsou oceláky..
jinak sorry, já si myslel, že se tady řeší přední náprava, protože tam bych to viděl aktuální..
to video, které je v prvním příspěvku bylo o přední nápravě...
na přední nápravě dávat ty mezi podložky bych viděl podle toho videa aktuální, je tam motor, v zatáčkách a při brždění větší námahy na nápravy... atd atd...
proto přední nápravy jsou ocelové a zadní hliníkové..
v předu jsou litinové trojúhelníkové ramena, vzadu jsou jenom takové plíšky...
ale řešit zadní nápravu.....
pokud máš na autě ESP tak zadek už vůbec neřeš....
a jestli nevíš co z penězma, pošli to Žamberský II sraz, my to propijeme a ještě tě tady pochválíme...
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od yetyGT » 6.6.2012, stř 23:52

:D
Do 156 aku mam sa ESP nedavalo. A ver mi, ze zadna naprava je rovnako dolezita ako predna - viewtopic.php?f=50&t=11835. Ta sa inak bude podobne riesit tiez.

Aj ked rozumiem, ze vacsina ludi do toho nepojde, toto je sekcia upravy. Ide o vylepsovanie, nie investovanie ci zhodnocovanie vkladu.

Tak ci onak, budem rad ak ma pochvalis, aj ked ti peniaze do Zambersky II neposlem.

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od juraz3nca » 7.6.2012, čtv 16:39

je důležitá, tj, bez ní se nedá jezdit..
ale není až zase tak důležitá, aby se kontrolovala např na stk...

yetyGT, tak já tě teda chválím, :)
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od JendaV6 » 7.6.2012, čtv 23:00

Urcite zajimavy projekt...

Jen mi tam visi nekolik otazniku...

Diry v napravnici nejsou vetsi jen tak. Jde tam o vyrobni tolerance a smontovatelnost, proto ma napravnice obvykle dva stredici otvory (ktere jsou presne) kterymi se nejdrive, pomoci pripravku (obvykle kolik daneho prumeru) vystredi do karoserie, a teprve potom se utahne (jestli to servisy nemajici pripravek delaji nebo je je vec jina...). Samozrejme toto je z duvodu vyrobni ceny. Takze vypoudrit kazdy sroub (na GTV jich vpredu osm pokud se nemylim?) by taky mohlo znamenat ze ji tam vubec nenamontuju protoze se to zacne pricit. Proto jsou nektere diry dokonce ovalne.

Za druhe - spojeni mezi napravnici a karoserii je zajisteno trenim mezi napravnici a karoserii, ne smykovym trenim ve sroubu (pro laiky - sila se neprenasi bokem sroubu, ale jen predepnutim). To znamena vypouzdrovat se mi to zda celkem zbytecne a popravde nevim co by tenkostenne hlinikove futro namahane smykem zmohlo...

Za treti v instruktaznim videu jsem neslysel ze by se futro muselo po kazdem sundani napravnice menit protoze hlinik, pokud by mel fungovat tak ze vyrovna nerovnomernosti mezi dily, se vymacka protoze to by byla jeho primarni funkce.

Prejezd prekazky uz mi smrdi Horstem Fuchsem totalne...

Nejsem konstrukter podvozkar takze se mozna mejlim. Nicmene myslim ze investice do repase podvozku tak aby byl v puvodnim originalnim stavu respektive nahrada ozkousenymi dily (powerflex neni idealni ale uniball neni na normalni cesty to prave, kvalitni tlumice a podobne) a kvalitnich pneu pridaji autu vice nez tohle...
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Slíma
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 375
Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
Bydliště: BRNO (převážně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od Slíma » 8.6.2012, pát 07:35

vejce nebo slepice? :wink:
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od yetyGT » 8.6.2012, pát 09:10

JendaV6 píše:Urcite zajimavy projekt...

Jen mi tam visi nekolik otazniku...
Nechcem s tebou teoreticky polemizovat nakolko ani jeden z nas tomu druhemu nedokaze opak. Mne cely concept znel logicky a cena za odskusanie nieje nijak vysoka. Podotykam este raz, ze ide o jednu z viacerych uprav a zatial aplikovanu na zadnu napravu. Takze co pises o pocte a tvaru dier a moznosti / nemoznosti instalacie so zmensenou toleranciou neviem zatial vyvratit.

Toto vsak nieje nic nove ako som sa nedavno dozvedel. Niekto tu pisal, ze Skoda zvacsuje trenie hlinikovymi podlozkami. Moj zvarac mi zase vravel, ze taketo nieco videl ako seriovy diel na Golfe II. generacie. Nech si kazdy urobi nazor sam. Mojim umyslom bolo pochvalit sa a mozno inspirovat dalsich snad este k niecomu lepsiemu.

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od r-a-k » 16.6.2012, sob 12:17

Myslím si že tahle uprava má tak efekt na to že nápravnice před dotažením se má vycentrovat aretačníma kolíkama, aby seděla opět na daném místě a nedocházelo k rozhození zbýhavosti atd, jak psal JendaV6. To podle mě má význam pro ty co o tý aretaci netuší, ale na jízdní vlastnosti jsem skeptický :shock: Zajímá mě Váš posudek po montáži, zdali to vedlo k lepšímu. A druhá věc, ty podložky jsou podle mě dělaný až moc fest, jde o to že ty nosný šrouby na nápravnicích jsou dorvaný jak kráva a hlavně ty šrouby reznou a po x letech to je porod povolit, jak ta rez(oxidace) vymezí vůle. Teď nevím jestli ty podložky děláte z nerezu nebo hliníku, ale jestli jsou z hliníku tak Vás chci vidět po nějakým čase jak to povolíte, když tu podložku děláte na těsno v dříku šroubu. Nevím no podle mě zbytečnost.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4869
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymedzovacie podlozky

Příspěvek od A.J.Michal » 16.6.2012, sob 12:23

tak ono je potreba to poradne promazat nejaky mazivem aby to nezarezlo, jinak z hliniku velice pochybuji ze to bude jelane, myslim si ze to bude normalni zelezo
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů