Kvalita paliva LPG ...
Kvalita paliva LPG ...
Je nejaky rozdil v kvalite LPG na ruznych cerpackach jako to je u benzinu a nafty? nebo je to uplne jedno ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita paliva LPG ...
No někdo mi tvrdil, že když tankuje lpg v německu tak má menší spotřebu.
Osobně se mi stalo zatím, jednou, že po natatankování mi to pocitově nějak nejelo, ale npamatuju kde.
Spíš sem vypozoroval, že snad všechny pumpy maj ošizený počítadlo, skoušel sem i vyjet nádrž do prázdna a povedlo se mi natankovat od 45,5l až do téměř 47 litrů do mojí 45l nádrže. Těch 47l byla Benzina Argentinská.
Osobně se mi stalo zatím, jednou, že po natatankování mi to pocitově nějak nejelo, ale npamatuju kde.
Spíš sem vypozoroval, že snad všechny pumpy maj ošizený počítadlo, skoušel sem i vyjet nádrž do prázdna a povedlo se mi natankovat od 45,5l až do téměř 47 litrů do mojí 45l nádrže. Těch 47l byla Benzina Argentinská.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Kvalita paliva LPG ...
Tam bude asi i zalezet na okolni teplote atd ne?
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Kvalita paliva LPG ...
Přesně tak, hodně záleží na teplotě v obou nádržích. Jinak nádrž máš asi větší ne? Kdyby si měl 45l tak tam nacpeš cca jen 36l pokud se nepletu.
Jinak kvalita by měla být fuk, ale kvalita je vitagas. Pokud nejde o nějaké vyloženě polorozpadlé benzinky tak to asi nemá cenu řešit.
Jinak kvalita by měla být fuk, ale kvalita je vitagas. Pokud nejde o nějaké vyloženě polorozpadlé benzinky tak to asi nemá cenu řešit.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Kvalita paliva LPG ...
To je normalne ja tankuji vedsinou u jedne a taky tak jak kdy je to zavysle od teploty ale taky jak tlakuje ceradlo taky mam45l a nekdy tam najede z 47 l, kvalita tankuji povedcinu FLAGA tedko u Pardubic u a agipu sem tam vnemecku na nadrz asi tak 400km plus minus skorej podle stylu jizdy nejsem setrilek ale pod 360 sem nikedy nejel pocitove porad stejne.
Re: Kvalita paliva LPG ...
Tak to máte asi bezpečnostní ventily v háji, do třeba 50 litrové nádrže by jste měli nacpat max. 40 l
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita paliva LPG ...
Tak když jsem byl služební Octou na LPG v německo, tak opravdu byla spotřeba menší. Jenom pozor, jsou tam potřeba redukce, maj tam dost čast holandskej bajonet, ale i ACME. Sice Ti redukci většinou půjčí, ale někde za to chtěj prachy.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Kvalita paliva LPG ...
Přesně tak jak píšu taky výše. Do nádrže by mělo jít nacpat jen 80%
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Kvalita paliva LPG ...
vypozorovaná zásada z okolí,
čím levnější lpg - dím dříve problém !
jezdím na nejdražší lpg v okolí, , u Agipu Primagas,
filtry by se měly měnit jeden po 15ooo km a druhý po 30ooo km,
mám na plynu najeto zatím něco přes 30 tkm na původních filtrech a zatím v poho
čím levnější lpg - dím dříve problém !
jezdím na nejdražší lpg v okolí, , u Agipu Primagas,
filtry by se měly měnit jeden po 15ooo km a druhý po 30ooo km,
mám na plynu najeto zatím něco přes 30 tkm na původních filtrech a zatím v poho
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita paliva LPG ...
a tak za kolik tak ted jezdíš s LPG a V6??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Kvalita paliva LPG ...
ja ted jezdim za 10-18 tedka mi to na LPG i dost cuka, tak koumam jestli to neni LPG..bral jsem tedka dvakrat za sebou na LUK OIL...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita paliva LPG ...
Záleží jak je ten ventil nastavenej. Ano mělo by se to nastavovat tak, aby se tam vešlo asi 80%, ale není problem ho nastavit tak aby si natankoval plnou - mám to právě tak nastavený, jako spousta dalších.Dallen píše:Přesně tak jak píšu taky výše. Do nádrže by mělo jít nacpat jen 80%
Ono vejít se tam jen nějakejch 36l tak sem furt u pumpy.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita paliva LPG ...
A na kolik máš nádrž?
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
- twiister
- Pozorovatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: 16.9.2011, pát 18:40
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita paliva LPG ...
teraz jazdim 300km a dotankujem do plna 45l cize 10 mam este rezervu ale myslim ze nieco nie je v poriadku lebo tolko mi nezralo, tesne po kupe som robil 360-410km / nadrz
Alfa Romeo 166 2.0 TurboBenzin 204 ponikov ( LPG )
Re: Kvalita paliva LPG ...
Kolko vojde do nadrze zavysi od kazdeho jedneho stojanu ako je nastaveny (cerpadla atd), on vypina pri urcitom tlaku.
Vyber LPG je ovela dolezitejsi ako pri benzine. Rozdiely su ovela vacsie. Kvalitou je najlepsi Tomegas (z ingolstadtu), potom probugas, flaga ....... a na konci je eco+ od slovnaftu. Rozdiely su v oktanoch, cistote, pomere zmesy propan/butan a v obsahu siri.
Nic v zlom ale rozpravat o tom kolko som presiel bez vymeny filtra nie je hrdinstvo, to iste mozes skusat aj s olejom v motore, ze kolko prejdes bez vymeny, ale obaja vieme, ze je to hlupost. Auto ti pravdaze jazdi, lenze ni raz som videl ako filter je taky spinavy, ze uz robi horsie ako keby tam ziadny nebol, plyn zacne z neho bordel tahat von az tak ze smerom od neho vytvara hruby povlak na trubkach, tento sajrajt sa dostava ku vstrekovacom, ktore brusy a vstrekovace su potom odpisane. Ano vstrekovat budu, ale nikto nevie odhadnut ake mnozstvo
Vyber LPG je ovela dolezitejsi ako pri benzine. Rozdiely su ovela vacsie. Kvalitou je najlepsi Tomegas (z ingolstadtu), potom probugas, flaga ....... a na konci je eco+ od slovnaftu. Rozdiely su v oktanoch, cistote, pomere zmesy propan/butan a v obsahu siri.
Nic v zlom ale rozpravat o tom kolko som presiel bez vymeny filtra nie je hrdinstvo, to iste mozes skusat aj s olejom v motore, ze kolko prejdes bez vymeny, ale obaja vieme, ze je to hlupost. Auto ti pravdaze jazdi, lenze ni raz som videl ako filter je taky spinavy, ze uz robi horsie ako keby tam ziadny nebol, plyn zacne z neho bordel tahat von az tak ze smerom od neho vytvara hruby povlak na trubkach, tento sajrajt sa dostava ku vstrekovacom, ktore brusy a vstrekovace su potom odpisane. Ano vstrekovat budu, ale nikto nevie odhadnut ake mnozstvo
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu
- twiister
- Pozorovatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: 16.9.2011, pát 18:40
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita paliva LPG ...
nemam preco neklamat, filtre som od kupi este nemenil, a chystam sa to dufam ze do konca roka.....
Alfa Romeo 166 2.0 TurboBenzin 204 ponikov ( LPG )
Re: Kvalita paliva LPG ...
Keby tie filtre boli drahe tak by som to chapal, ale takto veru
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu
- twiister
- Pozorovatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: 16.9.2011, pát 18:40
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita paliva LPG ...
tam ide s kor o obmedzene moznosti servisovania a moju neznalost lpg
Alfa Romeo 166 2.0 TurboBenzin 204 ponikov ( LPG )
Re: Kvalita paliva LPG ...
Preco obmedzene moznosti? Odkial si?
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu
- twiister
- Pozorovatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: 16.9.2011, pát 18:40
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita paliva LPG ...
z nitry ale ked som sa pytal nad servisom mojho zavoli systemu nejak frfrali okolo toho.....
Alfa Romeo 166 2.0 TurboBenzin 204 ponikov ( LPG )
Re: Kvalita paliva LPG ...
Jaj to si ty , sry ale dajak je toho na mna asi vela
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu
Re: Kvalita paliva LPG ...
Přímaz k LPG?
..určitě ano, stojí to pár kaček..:-)
přímaz neřeší jen sedla sacích ventilů--ale taky "suchost paliva" jako takového, oproti benálu--což si užívá 1.kroužek, u vysokootáčkového motoru kterej se častěji roztočí ve vrchní otáčkovém poli to dělá motoru opravdu dobře..
/jinak -- nemám pocit, že po spálení by výfukové ventily poznaly--krom teploty-- co tam hořelo..:-)protože celkově-doba olova je dávno pryč..ale těm sacím to dělá dobře určitě--pitvat se mi to tu nechce, dá se to lehce dohledat..kvalita oleje na "suchý provoz" má svůj význam..
Kvalita LPG je velmi různá..
proč
No je to směs dvou komponent , nejčastěji v poměru propan"butanu 40:60 léto, 60:40 zima
Za chladnýho počasí se projevuje rozdílný var /propan -cca 40stC, butan cca 0stc/, to udělá své, stejně jako "čistota"směsi při komerční výrobě -
Paradoxně v těžkém autě se butanová směs chová líně /jako D bez turba/ a pokud to chce řidič přebít "těžkou nohou", letí spotřeba nahoru--propanové směsi-s "převahou propanu"
jsou výrazně svižnější..liší se to dost pumpu od pumpy..dle jejich požadavků... co přesně berou.
S tím souvisí i různé oct, číslo..různých směsí..a to některé motory docela evidujou
Některej plyn je fakt hrůza a vede to ke spekulaci o závadě..
Jinak naučit se jízdě na LPG je nejlepší podle palubního počítače..charakteristika není úplně stejná jako u benálu..
LPG jako takové jde docela slušně odladit..
..určitě ano, stojí to pár kaček..:-)
přímaz neřeší jen sedla sacích ventilů--ale taky "suchost paliva" jako takového, oproti benálu--což si užívá 1.kroužek, u vysokootáčkového motoru kterej se častěji roztočí ve vrchní otáčkovém poli to dělá motoru opravdu dobře..
/jinak -- nemám pocit, že po spálení by výfukové ventily poznaly--krom teploty-- co tam hořelo..:-)protože celkově-doba olova je dávno pryč..ale těm sacím to dělá dobře určitě--pitvat se mi to tu nechce, dá se to lehce dohledat..kvalita oleje na "suchý provoz" má svůj význam..
Kvalita LPG je velmi různá..
proč
No je to směs dvou komponent , nejčastěji v poměru propan"butanu 40:60 léto, 60:40 zima
Za chladnýho počasí se projevuje rozdílný var /propan -cca 40stC, butan cca 0stc/, to udělá své, stejně jako "čistota"směsi při komerční výrobě -
Paradoxně v těžkém autě se butanová směs chová líně /jako D bez turba/ a pokud to chce řidič přebít "těžkou nohou", letí spotřeba nahoru--propanové směsi-s "převahou propanu"
jsou výrazně svižnější..liší se to dost pumpu od pumpy..dle jejich požadavků... co přesně berou.
S tím souvisí i různé oct, číslo..různých směsí..a to některé motory docela evidujou
Některej plyn je fakt hrůza a vede to ke spekulaci o závadě..
Jinak naučit se jízdě na LPG je nejlepší podle palubního počítače..charakteristika není úplně stejná jako u benálu..
LPG jako takové jde docela slušně odladit..
Re: Kvalita paliva LPG ...
Presne to iste tvrdim, ze vyfukove ventili nevedia co horelo a teda nevedia ani o tom ci zhorelo alebo nezhorelo aj nejake domazavanie. A ked tie to vydrzia a nemaju s tym problem tak nevidim dovod riesit nieco co je ovela ovela menej namahane. Suhlasim, ze im to urcite nerobi zle, ale nestoji to za to. Nemyslim financie, nemyslim udrzbove naklady, mam na mysli, ze to povazujem ako dalsi zasah do majstrovskeho diela akym bussov 6valec urcite je.
Pomer propanu k butanu je jasny, moja odpoved bola smerovana do praxe a teda kde tankovat a kde netankovat, vacsina majitelov vie co spravi spravna zmes a co spravia oktany, lenze nikde sa nepise co tankujes.
Charakteristika palubneho pocitaca ma byt uplne presne taka ista ako na benzin, pravdaze to je idealny teda tazko dosiahnutelny stav, ale ked ma clovek trpezlivost tak sa to da. Cim vacsia odchylka tym je to horsie nastavene. Netreba poznat system, staci sa zamysliet a je to jasne.
Pomer propanu k butanu je jasny, moja odpoved bola smerovana do praxe a teda kde tankovat a kde netankovat, vacsina majitelov vie co spravi spravna zmes a co spravia oktany, lenze nikde sa nepise co tankujes.
Charakteristika palubneho pocitaca ma byt uplne presne taka ista ako na benzin, pravdaze to je idealny teda tazko dosiahnutelny stav, ale ked ma clovek trpezlivost tak sa to da. Cim vacsia odchylka tym je to horsie nastavene. Netreba poznat system, staci sa zamysliet a je to jasne.
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu
Re: Kvalita paliva LPG ...
To přimazávání bussa do sání není průser, stačí to stáhnout na 5kapek za minutu..a pořešit to jde opravdu slušně. na venturiho klasice,,protože .právě busso svádí k vytáčení první pístní kroužek se suchou směsí ve válci si užije svoje..
Jinak náklady na přímaz nejsou při tomhle dávkování nijak značný, dolejváš po pár tisících km jako u běžný olejový náplně..
Jinak provoz na plyn ovlivňuje /v případě LPG/ i usazeniny na vstřikách benálu..na ty se pro údržbu -cyklickou-vyplatí aditivace benzínu propohon na LPG --po zhruba 5tis na parafinové úsady, prostě to i při dojezdu důsledně nějakej čas do vyjetí nádrže přepnout aby se ty benálový vstřiky umyly i při dojezdu než úsady z LPG zatvrdnou..
Jde to uvolnit a očistit dost slušně..
Paradoxně třeba Vitogas bývá na většině pump celkem OK..,, chce to opravdu zkoušet..
Lukoil je docela tvrdě napropanovanej, mám pocit že tam na některých pumpách bude 60% i v létě, když jsem ho v parným létě natankoval, vždycky jsem rychle hledal ruční spínač sahary ve FRonteře, jakmile jsem sjel mimo pevnou cestu a dal tomu trochu do těla..
--třeba na výjezdu z Hloubětína na Kralupy je Lukoil fakt OK ..
Levnej kvalitní Vitogas /16,50/občas beru překvapivě i na Shellu v Kralupech, jezdím teď častěji pracovně tímhle směrem
Mapa pump včetně cen--v podrobnostech konkrétní pumpy je vidět co berou a občas i
základní heslo--dobrý, pozor atd..
http://seznamlpg.cz/
Jinak náklady na přímaz nejsou při tomhle dávkování nijak značný, dolejváš po pár tisících km jako u běžný olejový náplně..
Jinak provoz na plyn ovlivňuje /v případě LPG/ i usazeniny na vstřikách benálu..na ty se pro údržbu -cyklickou-vyplatí aditivace benzínu propohon na LPG --po zhruba 5tis na parafinové úsady, prostě to i při dojezdu důsledně nějakej čas do vyjetí nádrže přepnout aby se ty benálový vstřiky umyly i při dojezdu než úsady z LPG zatvrdnou..
Jde to uvolnit a očistit dost slušně..
Paradoxně třeba Vitogas bývá na většině pump celkem OK..,, chce to opravdu zkoušet..
Lukoil je docela tvrdě napropanovanej, mám pocit že tam na některých pumpách bude 60% i v létě, když jsem ho v parným létě natankoval, vždycky jsem rychle hledal ruční spínač sahary ve FRonteře, jakmile jsem sjel mimo pevnou cestu a dal tomu trochu do těla..
--třeba na výjezdu z Hloubětína na Kralupy je Lukoil fakt OK ..
Levnej kvalitní Vitogas /16,50/občas beru překvapivě i na Shellu v Kralupech, jezdím teď častěji pracovně tímhle směrem
Mapa pump včetně cen--v podrobnostech konkrétní pumpy je vidět co berou a občas i
základní heslo--dobrý, pozor atd..
http://seznamlpg.cz/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host