Zadírání motorů TS 16V
Re: Zadírání motorů TS 16V
Ještě mě napadla jedna myšlenka. Kontroloval jste někdo pružinu na tom obtokovém ventilu co je na čerpadle? Na BMW jsem tu pružinu měnil, šla normálně sehnat nová originál u distributora. Na TS ji v katalogu vůbec nevidím. V manuálu je uvedená její délka a síla - ale kdo má na to asi potřebné měřáky, že ano? Kdyby šla sehnat nová a vyměnit, možná by to taky mělo vliv na výsledný tlak, pokud neznáme opotřebení té původni...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Zadírání motorů TS 16V
to hno3: pekna prace, je videt ze tomu rozumis....
jen BTW. kdyz jsem zrovna tady: 2.0 ma jako jedina KOVANOU klikovku + KOVANE ojnice
jinak ostatni klikovky + ojnice 1,4 - 1,8 jsou "jen" ocelova litina ( akorat 1,8 ma kovane ojnice - jen Alfa, Fiaty 1,8 maji litinu ! ). Pisty 1,6 + 2,0 jsou identicke, s ocelovou vlozkou a jen jinak obrabeny, pist 1,8 je ale jinej odlitek - bez ocelove vlozky.Pisty vsechny vazi +/- 350gr,jsou tezke a nechal jsem si udelat pisty ktere maji 250gr, to je sakra rozdil. Motorove bloky 1,6 jsou jine nez 1,8 a 2.0 je uplne jiny.
Shanim prazdny blok - musi to byt 1,6ka ( ten je o cca 7mm kratsi ) - muzu i vymenit za blok 1,8 nebo 2.0,nebo jine dily, kdyby nekdo potreboval. Kdyztak radsi SZ......
jen BTW. kdyz jsem zrovna tady: 2.0 ma jako jedina KOVANOU klikovku + KOVANE ojnice
jinak ostatni klikovky + ojnice 1,4 - 1,8 jsou "jen" ocelova litina ( akorat 1,8 ma kovane ojnice - jen Alfa, Fiaty 1,8 maji litinu ! ). Pisty 1,6 + 2,0 jsou identicke, s ocelovou vlozkou a jen jinak obrabeny, pist 1,8 je ale jinej odlitek - bez ocelove vlozky.Pisty vsechny vazi +/- 350gr,jsou tezke a nechal jsem si udelat pisty ktere maji 250gr, to je sakra rozdil. Motorove bloky 1,6 jsou jine nez 1,8 a 2.0 je uplne jiny.
Shanim prazdny blok - musi to byt 1,6ka ( ten je o cca 7mm kratsi ) - muzu i vymenit za blok 1,8 nebo 2.0,nebo jine dily, kdyby nekdo potreboval. Kdyztak radsi SZ......
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Zadírání motorů TS 16V
Pelo: Zkus zde někde dohledat mojí starou kartu od 156 1.8 TS. Řešil jsem tam v podstatě všechno
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Kartu jsem našel ale ohledně čerpadla a obtokového ventilu tam nic nebylo (alespoň jsem tam nic nenašel).
BTW slušně rezavá popelnice ta Tvoje ex-156. Já si hraju s mechanikou a elektrikou ale jakmile se objeví rez tak od toho dávám ruce pryč (nemám na to ani chuť ani nářadí) - to byl taky jeden z důvodŮ, proč jsem šel do spideru a ne do mx-5, Z3 nebo crx del sol. Máš pevný nervy já bych to zapálil kdybych našel to co jsi našel ty v kufru
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Zadírání motorů TS 16V
Já se tam nerozepisoval, ale ventil jsem testoval a fungoval v pořádku. Ona ta pružina by se snad neměla moc unavit, ale jinak nebude problém si nechat udělat novou.
Co se týče rzi tak já nikdy před tím jiné auto nevařil tak to byla výzva a navíc jsem se na tom spoustu naučil.
Co se týče rzi tak já nikdy před tím jiné auto nevařil tak to byla výzva a navíc jsem se na tom spoustu naučil.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Oprava, nakonec jsem zadrel 1.6ts 16v na klice (se sanim a RJ z 1.8) - takze to zadirani se tyka i 1.6ts, mozna jen v mensi mire nez 2.0ts
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Zadírání motorů TS 16V
Zadreť sa dá hocičo. Ja mám už druhý 2.0 a aj po vyše 200 000km sa stále točí.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Zadírání motorů TS 16V
To hej, kolega pred tyzdnom zadrel fabiu 1.4 mpi necely rok po "GO"
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Zadírání motorů TS 16V
Známy zadrel V6 v 350Z
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Zadírání motorů TS 16V
... taky se chystám na navrtávání pístů na JTSku, protože oleje mi to žere litr na 1000km. Má koupený tesnění hlavy, nový šrouby, guferka na ventily a chystám se ješte na pístní kroužky. Hlavu jsem chtěl nechat spravit (zabrousti sedla, přetesnit, případne po sundání srovnat) u Pavlíčka v Bosonohách.
.. ale načali jste mě s tím odstranováním vyvažováku. K čemu? Kvůli mazání? Má to nějaký negativní projevy? Přece tam ta hřídel není jen tak, ne?
.. ale načali jste mě s tím odstranováním vyvažováku. K čemu? Kvůli mazání? Má to nějaký negativní projevy? Přece tam ta hřídel není jen tak, ne?
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
Já bych tu hřídel neodstraňoval. Ale určitě bych se podíval na stav ojničních šál a vyměnil ty ostřiky pístů.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Zadírání motorů TS 16V
Na šály se podívám, páč budu vytahovat písty. Ale měnil jsem je nedávno (3 roky), když jsem prorazil olejovou vanu.
Nemáte na ten ostřik nekdo link do eshopu? Nemůžu to najít...
Nemáte na ten ostřik nekdo link do eshopu? Nemůžu to najít...
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
Na 1.8ts je číslo dílu 7744411, cena 9,80 EUR ve fiatu. Vyhledej to v EPER jestli to sedí i na tvůj motor, nebo si vyhledej svoje trysky.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Zadírání motorů TS 16V
hřídele vyvažováku ven, o jedno (resp. 4 mazací otvory) místo méně, stabilnější tlak a menší pravděpodobnost namotání přetrženého řemene jejich pohonu do rozvoďáku... je to první věc co dělám na starejch 2l 16V (8V)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Zadírání motorů TS 16V
.. to nemá žádný negativa, když ji vytáhnu? Vibrace? Horší držení volnoběhu? Mimochodem vytáhout jde bez toho, aniž bych měl motor ven z auta, ne?
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
ano, nemá to žádný negativa - nikdy jsem je nepocítil a to jsem udělal minimálně řemen jejich pohonu ven (v 1 případě, ve zbytku - asi 4-5 motorů celý hřídele ven a zaslepení kanálů..) ... volnoběh netrpí, vibrace nejsou - v případě starýho Lamprediho 4válce byly vyvažovačky na blok doroubovány dodatečně (2l blok existoval v ritmu, 131, různejch lanciích) od Cromy, tipa atd... pak se jich ital začal držet u velkejch zdvihů.. bavíme se o dodatečnejch/zbytečnejch 15kg (z toho cca 8kg se točí v podobě těch hřídelích..)
.. pokud je vytáhneš ven a zaslepíš jejich mazací kanály získáš na volnoběh až 0,5 bar za tepla... (běžně mi motory - starý Lamprediho 2l 16V a 8v mažou přes 2.5 bar na 100° na oleji, kdežto s nima (prostřední kluzný ložiska bejva často hodně na kaši..) a ještě tekoucíma ostřikama není problém pod 1 bar,. čož je vstupenka na hřbitov pro ten motor..)
.. pokud je vytáhneš ven a zaslepíš jejich mazací kanály získáš na volnoběh až 0,5 bar za tepla... (běžně mi motory - starý Lamprediho 2l 16V a 8v mažou přes 2.5 bar na 100° na oleji, kdežto s nima (prostřední kluzný ložiska bejva často hodně na kaši..) a ještě tekoucíma ostřikama není problém pod 1 bar,. čož je vstupenka na hřbitov pro ten motor..)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Zadírání motorů TS 16V
Tak proč ji tam dávali?
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
kultura chodu motoru..."luxusnější auto"= kultivovanější projev motoru... chtěl bych mít smysly různejch test driverů..
ti poznaj na chování auta zanedbatelnej rozdíl ( např. pedal feel brzdovýho pedálu... - kde rozhodujou desetiny mm a tvar pístu- normální smrtelník nemá šanci vůbec poznat..)
kvůli nim vznikaj dost často nesmysly... požadavak manažera+pocit test drivera=konstruktére poser se...
ti poznaj na chování auta zanedbatelnej rozdíl ( např. pedal feel brzdovýho pedálu... - kde rozhodujou desetiny mm a tvar pístu- normální smrtelník nemá šanci vůbec poznat..)
kvůli nim vznikaj dost často nesmysly... požadavak manažera+pocit test drivera=konstruktére poser se...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Zadírání motorů TS 16V
Vyvažováky museli byť obrovská finančná záťaž pri konštrukcii TS, preto sa mi nechce veriť, že by tam boli zbytočné. K takej položke manažér bude pristupovať práve z druhej strany - ak to tam nemusí byť, nech to tam nie je. Aj názory sú dosť rozporuplné, polovica ľudí hovorí, že rozdiel nepoznali, druhá polovica, že áno. No nič, asi budem musieť pri najbližšej výmene rozvodov použiť o remeň menej a uvidím na vlastnej koži. S vyvažovákmi má (2.0) TS ale fakt zamatový chod, o ktorý by som nerád prišiel.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Zadírání motorů TS 16V
Taky, že ty 156 něco stály. Navíc v té době to byly úplně jiné peníze než jsou dnes.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Ked porovnam 1.8ts ktore vyvazovaky nemali a bol to sam o sebe vyvazenejsi motor kvoli kratsiemu zdvihu s 2.0 ts ktory som tiez mal tak rozdiel v kulture chodu tam bol znacny. Dost to bolo citit na vibraciach vo volante a pri volnobehu.
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam
Re: Zadírání motorů TS 16V
Vybírám pístní kroužky. Když už to bud takhle rozdělávat, tak by je to asi chtelo vymenit. Našel jsem je tady:
http://autodily.mjauto.cz/alfa-romeo/15 ... lozky.html
Počítám, že tyhle jsou po výbrusu: http://autodily.mjauto.cz/alfa-romeo/15 ... 20600.html
KDežto tyhle jsou "normální": http://autodily.mjauto.cz/alfa-romeo/15 ... 20000.html
... a vzhledem k tomu, že výbrus neplánuju, tak můžu objednat ty normální .... nebo?
http://autodily.mjauto.cz/alfa-romeo/15 ... lozky.html
Počítám, že tyhle jsou po výbrusu: http://autodily.mjauto.cz/alfa-romeo/15 ... 20600.html
KDežto tyhle jsou "normální": http://autodily.mjauto.cz/alfa-romeo/15 ... 20000.html
... a vzhledem k tomu, že výbrus neplánuju, tak můžu objednat ty normální .... nebo?
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
ja kdyz mam vibrace ve volantu, tak zajedu do pneuservisu a vzdy dobry
a kdyz mam vibrace na volnobeh, tak vymenim svicky a taky dobry
Jinak mam 1,8 v GTV a 2.0 v 145, oba jedou sametove hladce a to i bez vyvazovaku v 145ce, no nevim cim to
je
vyvazovaky jsem odstranoval i u Porsche 944, kde je motor o polovinu vetsi, tam uz to trochu smysl melo - ale jen na volnobeh, takze pryc s nimy.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Zadírání motorů TS 16V
Ty první jsou výbrusové (0,4), ty druhé bez výbrusu (STD).Hrabosh píše: ↑20.5.2017, sob 20:17 Vybírám pístní kroužky. Když už to bud takhle rozdělávat, tak by je to asi chtelo vymenit. Našel jsem je tady:
http://autodily.mjauto.cz/alfa-romeo/15 ... lozky.html
Počítám, že tyhle jsou po výbrusu: http://autodily.mjauto.cz/alfa-romeo/15 ... 20600.html
KDežto tyhle jsou "normální": http://autodily.mjauto.cz/alfa-romeo/15 ... 20000.html
... a vzhledem k tomu, že výbrus neplánuju, tak můžu objednat ty normální .... nebo?
Každopádně, pokud motor nedělá problém, že nemá komprese nebo žere olej, tak na to nešahej. Výměna kroužků bez seriózního proměření a minimálně přehonování válců je dost riskantní záležitost, klidně se může stát, že po výměně začne žrát olej, protože ty kroužky si prostě do válce nesednou. Válec může bejt sjetej do oválu a nový kroužky to prostě neutěsní. Když se mění takový věci, tak se musí vše pořádně proměřit a až podle toho rozhodnout, co se bude dělat a jaký díly použít. Taky se může stát, že to proměříš a zjistíš, že válec je už mimo limit a musíš udělat výbrus - tím pádem nový výbrusový písty a kruhy k tomu...
Co máš v plánu, když píšeš, že to jdeš rozdělávat?
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Zadírání motorů TS 16V
Oleje to žere minimálně 1l na 1000km, proto to rozdělávám. Už si otrávil druhou sadu lambda sond a v oleje.cz už mě znají minimálně od vidění. Chtěl jsem to rozdělat a navrtat ty dírky pod stírací kroužky do pístů. Zároveň udělám rozvody a vyměním gufera na ventilech a nechám zabrousit ventily.
Možná (resp. asi urcite) zkusím i odstranit ten vvyažovák, uvidím, podle toho co to všechno obnáší (hlavně výroba různých ucpávek apod., který tam budou muset přijít místo té hřídele.
No a ta když už budou písty venku, chtěl jsem dát nový kroužky.
Možná (resp. asi urcite) zkusím i odstranit ten vvyažovák, uvidím, podle toho co to všechno obnáší (hlavně výroba různých ucpávek apod., který tam budou muset přijít místo té hřídele.
No a ta když už budou písty venku, chtěl jsem dát nový kroužky.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů