TBi - pokec

Odpovědět
vavrusam
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 282
Registrován: 30.12.2010, čtv 12:42
Bydliště: Pariz
Kontaktovat uživatele:

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od vavrusam » 25.5.2012, pát 18:52

George.KHE píše:7.7 na stovku je dneska už prostě málo, kór u auta co má 200PS
Jirka má pravdu, přes 200hp má dneska kdeco a na silnici je spousta rychlejších aut :wink:
Alfa má naštěstí pořád charisma, citlivé řízení a cajk zvuk :smt020
Když už sem tu v TBi sekci, jak jsou na tom s odezvou na plyn? TBi ani T-jet jsem ještě nejel...
Alfa Romeo 166 3.2V6 24V
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2576
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od George.KHE » 25.5.2012, pát 19:41

Kubi s tím GTI jezdím docela často, párkrát jsem ho měl půjčený na porovnání. K tomu řízení, je to elektromotor, ne klasický servo a když to srovnám s mím GT, tak ze začátku je u toho golfa o chlup tvrdší, jinak u obou aut dost strmé. Kam s tím zahneš, tam to hned jede. Podvozkově si myslím, že na tom je líp o chlup golf, přeci jen je kratší a netáhne za sebou tak dlouhou a lehkou prdel jako moje GTčko. A nebo já nemám odvahu jet do zatáček tak rychle, ale ta odstředivka opravdu poznat je. Zajímalo by mě srovnání se 147 GTA. Tlumí nerovnosti taky dobře, na to jak je to stabilní při manévrech, což o mojích 18" se říct nedá :D. Na pružné zrychlení, kdy já to rozbíhám cca od 3000ot má navrch. Jasně má turbo. Pak od 4500 má navrch alfa a hlavně od rychlostí nad 160. Prostě každý auto má svoje a určitě bych ho nezatracoval. Na to, že mám rád opravdu moc italská auta, tak dokážu uznat, když jiná automobilka udělá něco zajímavého. Nemám rád když někdo slepě furt mele o něčem jak je nejlepší.
Když si odpustím třeba brzdy, které má alfa luxusní, tak proč i ten golf, nebo seat mají sportovní sedáky ve sportovních řadách a my se musíme dívat na rovné lavice. Alfa je sportovní značka, tak by měla dát zákazníkovi aspoň na výběr, aby se mu při svižní jízdě sedělo dobře a nelítal tam jak špína v kýblu. Ale to jsme už někde jinde, takže pokud se tyto žblechty nebudou adminům líbit, omlouvám se za ně a klidně at se pro přehlednost v tomto tématu smažou.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od Honza R. » 25.5.2012, pát 19:46

vavrusam píše:TBi, jak jsou na tom s odezvou na plyn?
Myslíš turbodíra? U TBi v Breře se to chová do 2000 otáček jako atmosféra ... zátah jako atmosféra 1.8 ... Nad 2000 vybuchne pod kapotou malá atomová bomba. A co víc, reakce na plyn je okamžitá. Stačí jemně sešlápnout plynový pedál a auto vystřelí dopředu a ručička turba nahoru, jestli tam je nějaká prodleva, tak je v řádu desetinek sekundy, subjektivně vůbec žádnou prodlevu neregistruješ. To je ta zábava na trojku, když jedeš v obci 50 km, točíš 2000 a za značkou konec obce na to šlápneš... a pusa od ucha k uchu :D V tom okamžiku bys musel mít hodně velkou smůlu, aby za tebou jelo Porsche nebo Ferrari... zas tolik jich nejezdí. A GTI Tě nepředjede, maximálně se bude lepit na zadek.

Tak to platí až do pětky. Na šestku záleží jestli je puštěná nebo vyplá klima. S vyplou klimou je to OK. Se zapnutou mám pocit, že se to sbírá do otáček pomaleji, jako by u turba byla prodleva asi 1 s. Taky hodně záleží na palivu. S Vervou 100 je to o poznání živější než s Naturalem 95.

Takže u těch měření na okruhu je hodně faktorů, co to může ovlivnit. RS nebo GTI mají předepsán Natural 98. TBi jezdí na Natural 95, ale můžeš tam dát třeba tu Vervu a v tom okamžiku máš oproti katalogu pár koníků navíc...

Takže tolik pro Breru. U 159 TBi to bude podobný. Giulietta QV se prý chová jinak, je tam ten systém DNA, takže si musíš nejdříve nastavit "D", ale i tak je tam prý prodleva turba o fous delší a zpřevodování je taky těžší, na druhou stranu má 35 koníků navíc a je o 110 kg lehčí.
Naposledy upravil(a) Honza R. dne 25.5.2012, pát 20:12, celkem upraveno 4 x.
Alfa Brera 1750 TBi

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2576
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od George.KHE » 25.5.2012, pát 19:51

Doufám, že alfa se jednoho dne vrátí v plné síle a bude mít opravdu to "kladivo" na který tady čekáme a.vs.s
Škoda, že není doba někdy kolem roku 1965, to by mi stačilo, nebo doby, kdy alfa byla opravdu pojem a uznávaný hráč
Holt zatím to chce mazlit se s GTA :smt007
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od Kubas » 25.5.2012, pát 20:56

vavrusam píše: Alfa má naštěstí pořád charisma, citlivé řízení a cajk zvuk :smt020
to je to o čem tady píšu.... Čísla z Nordschleife jsou jedna věc, reálná zábava a zážitek, který ti auto poskytne věc druhá.... Superb 3.7 V6 asi taky té 166 V6 ujede - znamená to snad že to je lepší sportovní sedan? Nemyslím si....

Jinak třeba u sériového T-jet 150k turbodíra defacto není.... Spíš je tam "výkondíra", kdy od řekněme 4700 otáček mám pocit, že dalšíma otáčkama už auto jenom trápím.... Točit to samozřejmě dál jde, ale subjektivně už mi to prostě přijde neefektivní.... (ale mám Fiata, u AR tohle částečně řeší DNA systém....). Každopádně ty motory jsou na denní provoz fantastické a i při sportovní jízdě s tím je sranda.... :wink: Jen to prostě není Busso nebo nějaký malý TS, kde je ta radost z otáček přecejen vyšší....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od Honza R. » 25.5.2012, pát 22:10

4700? Nemyslel jsi 5700? Mě to při akceleraci na trojku pustí až do 6500 a možná jsem zahlíd chvilkově i víc. Omezovač u TBi evidentně zasahuje podle toho, jaký máš zařazený kvalt. Čím vyšší kvalt, tím zasahuje dřív, ale 6000 točím i na šestku... Alespoň mě to tak funguje.
Alfa Brera 1750 TBi

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od Kubas » 25.5.2012, pát 22:26

píšu u 1.4T u Fiatu, čili u AR se podobné motory můžou chovat jinak....
Jinak i ten Fiatí motor umí točit přes 5.500 otáček (výš jsem se nikdy nedostal, protože to prostě nedává smysl), ale jak jsem napsal, můj subjektivní pocit je ten, že prostě kolem 5.000 ot už je to zbytečné....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od Honza R. » 25.5.2012, pát 22:36

Giulietta QV, je tam vidět, jak v pohodě točí nad 6000...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=uuzkSicG0tE[/video]
Alfa Brera 1750 TBi

vavrusam
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 282
Registrován: 30.12.2010, čtv 12:42
Bydliště: Pariz
Kontaktovat uživatele:

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od vavrusam » 25.5.2012, pát 22:41

Kubas píše:Fiatí motor umí točit přes 5.500 otáček (výš jsem se nikdy nedostal, protože to prostě nedává smysl)
Máš pravdu, kolem 5000 to začne vadnout ... http://rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=784 :wink:
Ale ten motor vážně nevypadá zle na běžný ježdění, třeba se někdy zbavím předsudku k turbínám :-D
Alfa Romeo 166 3.2V6 24V
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od Kubas » 25.5.2012, pát 22:48

Honza: jedna věc je schopnost ty otáčky točit, druhá je dávat v nich nějaký dodatečný výkon....

tady jsem vygůglil graf toho motoru:
http://www.rri.se/spec/view/png/graph/S ... W-Nm-C.png

krásně tam vidíš, že už chvilku za 5000ot. začíná ten výkon klesat (maximum je teda 110kw)
Ovšem za krouťák, který neklesá od 1500ot až do maxima pod 180nM, by spousta lidí dala cokoliv.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od Honza R. » 25.5.2012, pát 22:51

já vygooglil jednu relaxační jízdu :D

[video]http://www.youtube.com/watch?v=wzXsxP4_ydw[/video]
Alfa Brera 1750 TBi

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od filip » 26.5.2012, sob 22:09

cca 22s do 200km/h To je hodne dobry, stejne nebo i lepsi cas nez GTA.
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

bene
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 11.12.2010, sob 19:46
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning

Příspěvek od bene » 4.8.2012, sob 11:25

Honza R. píše:A na 1/4 nádrže je hned dole 50 kg! Akorát si člověk musí rozmyslet, ten čas co nažene na lepším zrychlení, aby pak neztratil čekáním u benzinky :D Už nevím, kde jsem to četl, v jednom dni jeden recenzent porovnával Breru 1750 Tbi a o 60 kg těžší Spider 1750 Tbi a psal, že to poznat bylo, Brera byla živější a jela líp.
No jo... ale nemá Brera náhodou o trochu lehčí stálej převod?
:-({|=
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TS
Fiat Punto II 1.2
Fiat 500X 1.6 Plus

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od Honza R. » 4.8.2012, sob 21:18

Určitě nemá. Převodovka je u TBi 159 / Spider / Brera nachlup stejná.
Alfa Brera 1750 TBi

Boomer
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 434
Registrován: 25.4.2008, pát 18:50
Kontaktovat uživatele:

Re: 1750 TBi - provoz, údržba, tuning (pokec)

Příspěvek od Boomer » 15.1.2013, úte 13:41

Honza R. píše:já vygooglil jednu relaxační jízdu :D

[video]http://www.youtube.com/watch?v=wzXsxP4_ydw[/video]
Sakryš, ono to asi nejede zas tak blbě... Uvažuju o Spideru 3.2, s TBi nemám osobní zkušenost. Až sleze tenbílej sajrajt na silnicích, je někdo ochoten předvést?

Gionardi
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 868
Registrován: 1.5.2007, úte 15:18
Bydliště: Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Gionardi » 1.2.2013, pát 22:26

dle meho nazoru se každý kus chová jinak i křivky jsou jiné - já na 1,4 mam permanentní tah od začátku do 6000ot
žádné kopání, ani vadnutí - prostě řadím na 6tis - když to situace vyžaduje. - pravda s Novitecem a KN*. Základ si nepamatuju :???:
fajne je byt Alfista
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Kubas » 1.2.2013, pát 22:49

mě přijde že sériový T-jet 150k kolem 5000ot začíná dost vadnout a prostě je lepší přeřadit.... těžko říct, jsou to jen subjektivní pocity, ale do otáček ten motor prostě chuť nemá.... věřím, že přepnutí u aut s DNA do "D" event. nějaký ten chip to můžou dost změnit.... Co si pamatuju různé Alfy s DNA tak tam to fakt bylo lepší....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: TBi - pokec

Příspěvek od lukee » 12.2.2013, úte 10:58

Někde už to tady bylo napsané, že ty lehké turba v moderních benzínech pracují ve vysokých otáčkách neefektivně. Tak jestli to nebude tím?

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Dallen » 12.2.2013, úte 11:26

Presne tak, nevim jak motory od fiatu, ale klasicky tsicka maji obecne dost dislovou charakteristiku
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od yan.ko » 12.2.2013, úte 11:32

No tak ono to tady bylo vzdycky. Bud mas male turbo, ktere slape odspoda a v otackach nestaci s dechem, nebo velke, ktere toci v otackach ale dole se ani nehne.

Pri malem rozsahu otacek (<4000 - typicky diesel) se to poslednim generacim turbodmychadel Garrett dari docela dobre maskovat. Nicmene jakmile je spektrum otacek vyssi, je treba zvolit zda bude zabirat odspoda, nebo tocit pri maximu.

Nicmene technologie jdou kupredu milovymi kroky - http://turbo.honeywell.com/whats-new-in ... ost-turbo/
Alfa Romeo Perfection

Gionardi
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 868
Registrován: 1.5.2007, úte 15:18
Bydliště: Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Gionardi » 12.2.2013, úte 12:11

aha - Novitec to zoptimalizoval - proto se mi zdá že je využitý celý rozsah stopy - oproti standartu :D
fajne je byt Alfista
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: TBi - pokec

Příspěvek od lukee » 13.2.2013, stř 15:32

JJ, navíc myslím že není v zájmu výrobců aut ani nechat si tyhle motory nechat točit hodnoty otáčkoměrů jako to bylo třeba u Twin Sparků (7500 ot.min-1) bo by to hodně sráželo skóre v parametrech CO2 - v dnešní době hodně sledovaný údaj.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Kubas » 13.2.2013, stř 15:41

.... hlavně ti výrobci taky asi vědí, že když budeš jezdit 1500-4500ot tak ten motor dýl vydrží a tím pádem nebudeš otravovat s reklamacema....
Třeba ve Fiatu mi charakter T-jetu přijde ideální. Stejně je to hrkač na přejezd z bodu A do bodu B, tak co.... U Alfy je to pak řešené tím DNA....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Harous » 14.2.2013, čtv 16:47

Tak co myslíte, dostane se celohliník z 4C i do Guilietty a Delty nebo pojedou dvě řady těch motorů? :-k
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Talianskevrakovisko

Příspěvky: 16
Registrován: 10.8.2013, sob 18:14

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Talianskevrakovisko » 10.8.2013, sob 18:59

Ja sem moji breru odlachčil o 35kg uplne lahko :Ddd

Odpovědět

Zpět na „TBi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů