Martjan159 - 159SW Q4, 2.4JTDm 154kW, 2008
- martjan159
- Příspěvky: 64
- Registrován: 9.7.2012, pon 10:55
- Bydliště: Frenštát p.R.
Martjan159 - 159SW Q4, 2.4JTDm 154kW, 2008
Tak jsem se po delší době dokopal k založení vlákna o své 159. Takhle vypadala, když jsem si pro ni přijel do Legnana v Itálii...
2020 Giulia Veloce Q4 280PS
ex Mercedes-Benz R500 Long V8 285kW
ex 2008 Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm
ex 2005 Alfa Romeo 147 1.6TS 88kW LPG
ex 1996 Fiat Barchetta 1.8
ex 1987 Fiat Uno 1.0 - můj první italský supersport :-)
ex Mercedes-Benz R500 Long V8 285kW
ex 2008 Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm
ex 2005 Alfa Romeo 147 1.6TS 88kW LPG
ex 1996 Fiat Barchetta 1.8
ex 1987 Fiat Uno 1.0 - můj první italský supersport :-)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7213
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Martjan159 - 159SW Q4, 2.4JTDm 154kW, 2008
krásná, viděl bych to tak, že ve velice podobné konfiguraci, to bude moje příští auto 

AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Martjan159 - 159SW Q4, 2.4JTDm 154kW, 2008
beautiful



Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: Martjan159 - 159SW Q4, 2.4JTDm 154kW, 2008
Krasavice ! 

Re: Martjan159 - 159SW Q4, 2.4JTDm 154kW, 2008
Jo jo, ta je fajnová.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- Tonio
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1433
- Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
- Bydliště: Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Martjan159 - 159SW Q4, 2.4JTDm 154kW, 2008

Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV
- martjan159
- Příspěvky: 64
- Registrován: 9.7.2012, pon 10:55
- Bydliště: Frenštát p.R.
Re: Martjan159 - 159SW Q4, 2.4JTDm 154kW, 2008
A jak jsem se stal vlastně majitelem?
Po prodeji 147 jsme se s přítelkou domluvili, že pořídíme autko více rodinného typu než byla 147 v kupátku pro případ, že by se nás počet rozšířil na 3 a více. Měl jsem v plánu pořídit Subaru Outback od roku 2007, které se mi designově jako jeden z mála japonců líbí, i když interiér nepatří zrovna ke skvostům (je praktický až moc). Tohle autíčko naprosto splňovalo představu toho, co od auta požadujeme - dobrý pohon 4x4, vyšší podvozek, možnost vyspat se v kufru při nezávislém cestování z místa na místo, levný provoz díky dostupnosti modelů v LPG. Neváhali jsme a jeli jsme si prohlédnout černého krasavce se světlou alcantarou v Brně. Téměř v každém motoristickém periodiku se člověk dočte nějakou tu ódu na 2,5litrový benzínový boxer od Subaru na téma spolehlivosti a výkonu. Pro mne to bylo jedno z největších zklamání nad autem, jaké jsem v životě zažil. Naprosto mdlý projev a nulová dynamika i s neobsazeným autem vztyčil velký vykřičník v mé hlavě. Řekl jsem si, že třeba s tím autem není něco v pořádku a vyhlídl si jiný kousek ve Zlíně. Zážitek se opakoval a já věděl, že určitě nechci koupit auto za 300tis, které nejede. Krátce na to jsem měl možnost vyzkoušet od kamaráda verzi 3.0. To byla úplně jiná liga a naplnila mé představy o dynamice vozidla. Bylo rozhodnuto - najdu si H6 v LPG. Náhoda tomu chtěla, že nabídka H6 v LPG není v ČR vysoká a v blízké Itálii jsem taky neviděl kousek, který by mě uspokojoval. Mezitím mě napadlo víceméně náhodou zkontrolovat, co dělala má oblíbená značka Alfa Romeo v kombíku ve verzi 4x4. A zjevila se ONA. Byla červená, krásná, se světlým interiérem v kůži. Pane Bože, jak jsem vůbec mohl zapomenout na 159 Q4 v kombíku? Úplně se mi vytratila z hlavy. Najednou jsem se přistihl, že inzerát s jejími fotografiemi kontroluji snad každou hodinu. Nedala mi prostě spát a myslel jsem snad jen na ni. A začal jsem si pomalu omlouvat nevýhody, které z mého pohledu měla – nechtěl jsem už interiér v kůži, v zimě studí a v létě se potím. Pak si říkám, ale co, 4 roky jsem ho přežil ve 147, přežiju ho i teď. No jo, ale podvozek Q4 není tak vysoký jako u Outbacku – a opět omluvy : „tak když budu mimo silnici, tak pojedu opatrněji, však to nebývá zas tak často. A co to chybějící vyhřívání sedadel? To asi nepřežiju. Ale třeba se to nějak udělá, seženu jiné sedačky anebo se vyhřívání „nějak dodělá“. Věděl jsem, že Chilli paprička, jak Alfince říkáme, zanechala těžkou stopu v mé mysli a já nemohl jinak, než ji vyzkoušet. Navíc H6 v LPG vykazuje průměrnou spotřebu cca 15l plynu/100km a spotřebu Q4 jsem odhadoval na 7-8/100km a to je v podstatě stejný peníz.
S Aureliem, což byl kontakt uvedený u inzerátu, jsem si vyměnil několik emailů, že se stavím na auto podívat. Netrvalo dlouho a vyrazil jsem s kamarády na každoroční motorkářskou dovolenou směr Dolomiti. Po pár dnech jsem se osamostatnil a dojel až do Milána, resp. Legnana do autosalónu, kde měla stát. Byl jsem nervózní, a cítil jsem tep, jako bych šel na první rande. Když jsem na recepci v autosalónu sdělil, že jsem se z „La Republica Checa“ přijel na motorce podívat na jedno auto, všichni si mě ukazovali jako největší kuriozitu, co kdy viděli a neskrývali obdiv nad mou výpravou. Však co, normálka, říkal jsem si, když jsem si vzpomněl, jak jsem si kdysi stopem zajel pro Barchettu skoro do Belgie. Pak jsem oznámil, že chci tedy vidět tu krásnou „red Alfa one hundred fifty nine“ - italové se na měli chvilku dívali jako na blázna a nechápali, o co mi jde. Po chvilce někdo z nich křikl „áááá čento činkvanta nove“ a bylo jasno. Přišli jsme do sklepa autosalónu, kde stála asi delší dobu odstavená, jelikož ji pokrývalo asi půl centimetru prachu. Řekl jsem si, že to není tak špatné, aspoň kilometry budou sedět, když dlouho nejela. Registraci měla od 05/2008 a za 3,5 roku provozu mi 112000km přišlo odpovídajících + jsem dostal výpis servisu, který kdy podstoupila. Než Alfu připravili na zkušební jízdu, skočil jsem si oběd. Mezitím ji naleštili, dali novou baterku a vyrazili jsme. Aurelio jako správný ital uměl howno anglicky, a tak jsme se na sebe spíš usmívali a domlouvali se posunky během zkušební jízdy. Po krátké demonstraci jsem dostal možnost Alfu řídit. A byl jsem znovu v tom, jako školák s první láskou. Pocit oproti zážitku se Subaru byl nepopsatelný a dostal mě i silný turboefekt „dvačtverky“. Přeci jen 400Nm oproti 220 v dvaapůlkovém Subaru byla jiná liga. Řekl jsem, že ji beru, podepsal kupní smlouvu a domluvil se na tom, že pošlu peníze z domu, oni pak Alfu odhlásí a já si pro ni přiletím za 14dní. Tak se i stalo.
Převzetí auta byl neskutečný zážitek jak pro mě, tak i pro tehdejší přítelkyni, dnes již mou ženu. Dořešili jsme papírovou stránku věci, a pak nás Aurelio odvedl do místnosti, kde by se ze země dalo jíst. Zde stálo asi deset vozů, každý z nich zakrytý červenou plachtou Alfa Romeo. Aurelio bez vahání přišel k jednomu z nich a plachtu sundal. Ten pohled nikdy nezapomenu. Auto bylo do posledního možného detailu naleštěno a vyčištěno tak, že vypadalo jako nové. Monča zprvu nevěřila, že je to auto, pro které jsme přijeli. Když po chvilce pochopila, že je to skutečně ono, dala se skoro do smíchu s pláčem od radosti. Bylo to nepopsatelné. Aurelio pak nastartoval, opatrně projel mezi vozy vystavenými v autosalónu a vyjel ven, kde jsme přilepili přepravní papírovou „SPZ“, potřásli si rukama a vydali se na cestu směrem k domovu s plánovanými zastávkami v městě Bellagio, Livigno (kde jsme nakonec přenocovali v autě
) a na Passo Stelvio. Den na to jsme v pořádku dorazili domů a Chilli paprička se stala členem naší rodiny ;)
Po prodeji 147 jsme se s přítelkou domluvili, že pořídíme autko více rodinného typu než byla 147 v kupátku pro případ, že by se nás počet rozšířil na 3 a více. Měl jsem v plánu pořídit Subaru Outback od roku 2007, které se mi designově jako jeden z mála japonců líbí, i když interiér nepatří zrovna ke skvostům (je praktický až moc). Tohle autíčko naprosto splňovalo představu toho, co od auta požadujeme - dobrý pohon 4x4, vyšší podvozek, možnost vyspat se v kufru při nezávislém cestování z místa na místo, levný provoz díky dostupnosti modelů v LPG. Neváhali jsme a jeli jsme si prohlédnout černého krasavce se světlou alcantarou v Brně. Téměř v každém motoristickém periodiku se člověk dočte nějakou tu ódu na 2,5litrový benzínový boxer od Subaru na téma spolehlivosti a výkonu. Pro mne to bylo jedno z největších zklamání nad autem, jaké jsem v životě zažil. Naprosto mdlý projev a nulová dynamika i s neobsazeným autem vztyčil velký vykřičník v mé hlavě. Řekl jsem si, že třeba s tím autem není něco v pořádku a vyhlídl si jiný kousek ve Zlíně. Zážitek se opakoval a já věděl, že určitě nechci koupit auto za 300tis, které nejede. Krátce na to jsem měl možnost vyzkoušet od kamaráda verzi 3.0. To byla úplně jiná liga a naplnila mé představy o dynamice vozidla. Bylo rozhodnuto - najdu si H6 v LPG. Náhoda tomu chtěla, že nabídka H6 v LPG není v ČR vysoká a v blízké Itálii jsem taky neviděl kousek, který by mě uspokojoval. Mezitím mě napadlo víceméně náhodou zkontrolovat, co dělala má oblíbená značka Alfa Romeo v kombíku ve verzi 4x4. A zjevila se ONA. Byla červená, krásná, se světlým interiérem v kůži. Pane Bože, jak jsem vůbec mohl zapomenout na 159 Q4 v kombíku? Úplně se mi vytratila z hlavy. Najednou jsem se přistihl, že inzerát s jejími fotografiemi kontroluji snad každou hodinu. Nedala mi prostě spát a myslel jsem snad jen na ni. A začal jsem si pomalu omlouvat nevýhody, které z mého pohledu měla – nechtěl jsem už interiér v kůži, v zimě studí a v létě se potím. Pak si říkám, ale co, 4 roky jsem ho přežil ve 147, přežiju ho i teď. No jo, ale podvozek Q4 není tak vysoký jako u Outbacku – a opět omluvy : „tak když budu mimo silnici, tak pojedu opatrněji, však to nebývá zas tak často. A co to chybějící vyhřívání sedadel? To asi nepřežiju. Ale třeba se to nějak udělá, seženu jiné sedačky anebo se vyhřívání „nějak dodělá“. Věděl jsem, že Chilli paprička, jak Alfince říkáme, zanechala těžkou stopu v mé mysli a já nemohl jinak, než ji vyzkoušet. Navíc H6 v LPG vykazuje průměrnou spotřebu cca 15l plynu/100km a spotřebu Q4 jsem odhadoval na 7-8/100km a to je v podstatě stejný peníz.
S Aureliem, což byl kontakt uvedený u inzerátu, jsem si vyměnil několik emailů, že se stavím na auto podívat. Netrvalo dlouho a vyrazil jsem s kamarády na každoroční motorkářskou dovolenou směr Dolomiti. Po pár dnech jsem se osamostatnil a dojel až do Milána, resp. Legnana do autosalónu, kde měla stát. Byl jsem nervózní, a cítil jsem tep, jako bych šel na první rande. Když jsem na recepci v autosalónu sdělil, že jsem se z „La Republica Checa“ přijel na motorce podívat na jedno auto, všichni si mě ukazovali jako největší kuriozitu, co kdy viděli a neskrývali obdiv nad mou výpravou. Však co, normálka, říkal jsem si, když jsem si vzpomněl, jak jsem si kdysi stopem zajel pro Barchettu skoro do Belgie. Pak jsem oznámil, že chci tedy vidět tu krásnou „red Alfa one hundred fifty nine“ - italové se na měli chvilku dívali jako na blázna a nechápali, o co mi jde. Po chvilce někdo z nich křikl „áááá čento činkvanta nove“ a bylo jasno. Přišli jsme do sklepa autosalónu, kde stála asi delší dobu odstavená, jelikož ji pokrývalo asi půl centimetru prachu. Řekl jsem si, že to není tak špatné, aspoň kilometry budou sedět, když dlouho nejela. Registraci měla od 05/2008 a za 3,5 roku provozu mi 112000km přišlo odpovídajících + jsem dostal výpis servisu, který kdy podstoupila. Než Alfu připravili na zkušební jízdu, skočil jsem si oběd. Mezitím ji naleštili, dali novou baterku a vyrazili jsme. Aurelio jako správný ital uměl howno anglicky, a tak jsme se na sebe spíš usmívali a domlouvali se posunky během zkušební jízdy. Po krátké demonstraci jsem dostal možnost Alfu řídit. A byl jsem znovu v tom, jako školák s první láskou. Pocit oproti zážitku se Subaru byl nepopsatelný a dostal mě i silný turboefekt „dvačtverky“. Přeci jen 400Nm oproti 220 v dvaapůlkovém Subaru byla jiná liga. Řekl jsem, že ji beru, podepsal kupní smlouvu a domluvil se na tom, že pošlu peníze z domu, oni pak Alfu odhlásí a já si pro ni přiletím za 14dní. Tak se i stalo.
Převzetí auta byl neskutečný zážitek jak pro mě, tak i pro tehdejší přítelkyni, dnes již mou ženu. Dořešili jsme papírovou stránku věci, a pak nás Aurelio odvedl do místnosti, kde by se ze země dalo jíst. Zde stálo asi deset vozů, každý z nich zakrytý červenou plachtou Alfa Romeo. Aurelio bez vahání přišel k jednomu z nich a plachtu sundal. Ten pohled nikdy nezapomenu. Auto bylo do posledního možného detailu naleštěno a vyčištěno tak, že vypadalo jako nové. Monča zprvu nevěřila, že je to auto, pro které jsme přijeli. Když po chvilce pochopila, že je to skutečně ono, dala se skoro do smíchu s pláčem od radosti. Bylo to nepopsatelné. Aurelio pak nastartoval, opatrně projel mezi vozy vystavenými v autosalónu a vyjel ven, kde jsme přilepili přepravní papírovou „SPZ“, potřásli si rukama a vydali se na cestu směrem k domovu s plánovanými zastávkami v městě Bellagio, Livigno (kde jsme nakonec přenocovali v autě

2020 Giulia Veloce Q4 280PS
ex Mercedes-Benz R500 Long V8 285kW
ex 2008 Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm
ex 2005 Alfa Romeo 147 1.6TS 88kW LPG
ex 1996 Fiat Barchetta 1.8
ex 1987 Fiat Uno 1.0 - můj první italský supersport :-)
ex Mercedes-Benz R500 Long V8 285kW
ex 2008 Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm
ex 2005 Alfa Romeo 147 1.6TS 88kW LPG
ex 1996 Fiat Barchetta 1.8
ex 1987 Fiat Uno 1.0 - můj první italský supersport :-)
Re: Martjan159 - 159SW Q4, 2.4JTDm 154kW, 2008
Martjane, moje 159 je designově stejná a myslím, že jsme se potkali na AGIP v UH. Manželka jezdí přes UH každý den, tak abys věděl o koho jde. Pokud tě uvidím na silnici, mávnu i bez auta
U mě v garáži pak není problém pořešit klasické bolístky - EGR, klapky, ramena.. a čas od času i DPF off.

U mě v garáži pak není problém pořešit klasické bolístky - EGR, klapky, ramena.. a čas od času i DPF off.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- martjan159
- Příspěvky: 64
- Registrován: 9.7.2012, pon 10:55
- Bydliště: Frenštát p.R.
Re: Martjan159 - 159SW Q4, 2.4JTDm 154kW, 2008
Ahoj Tanguero,
byl jsem u tebe v létě na akci DPF (s Kocourem a spol.). Jo občas tě vídám v Kunovicích na křižovatce, jak profrčí/š okolo, ale někdy mám ještě oči zalepené a nestihnu bliknout včas
A poslední dobou v UH ještě vídávám černou 159SW, nevíš, kdo to je?
byl jsem u tebe v létě na akci DPF (s Kocourem a spol.). Jo občas tě vídám v Kunovicích na křižovatce, jak profrčí/š okolo, ale někdy mám ještě oči zalepené a nestihnu bliknout včas

A poslední dobou v UH ještě vídávám černou 159SW, nevíš, kdo to je?

2020 Giulia Veloce Q4 280PS
ex Mercedes-Benz R500 Long V8 285kW
ex 2008 Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm
ex 2005 Alfa Romeo 147 1.6TS 88kW LPG
ex 1996 Fiat Barchetta 1.8
ex 1987 Fiat Uno 1.0 - můj první italský supersport :-)
ex Mercedes-Benz R500 Long V8 285kW
ex 2008 Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm
ex 2005 Alfa Romeo 147 1.6TS 88kW LPG
ex 1996 Fiat Barchetta 1.8
ex 1987 Fiat Uno 1.0 - můj první italský supersport :-)
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Martjan159 - 159SW Q4, 2.4JTDm 154kW, 2008
Krásná a pamatuji si, doufám že v zimě se vyhřívání využilo
.

Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Martjan159 - 159SW Q4, 2.4JTDm 154kW, 2008
ta je vazne velmi pekna cervena a bledy interier to je jedna z naj kombinacii podla mna a este 2,4 s Q4 tak to je parada.. 

Moje prvé auto, moja prvá Alfa
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
Alfa Romeo 159, 1.9JTDm/16V/110kW, r.v.2007, Strieborná metalíza, Navi, DPF Off, EGR Off by Cendler, swirl Off (vymenené sanie z AR 156)
- martjan159
- Příspěvky: 64
- Registrován: 9.7.2012, pon 10:55
- Bydliště: Frenštát p.R.
Re: Martjan159 - 159SW Q4, 2.4JTDm 154kW, 2008
Jelo skoro pořád, parádacendler píše:Krásná a pamatuji si, doufám že v zimě se vyhřívání využilo.


2020 Giulia Veloce Q4 280PS
ex Mercedes-Benz R500 Long V8 285kW
ex 2008 Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm
ex 2005 Alfa Romeo 147 1.6TS 88kW LPG
ex 1996 Fiat Barchetta 1.8
ex 1987 Fiat Uno 1.0 - můj první italský supersport :-)
ex Mercedes-Benz R500 Long V8 285kW
ex 2008 Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm
ex 2005 Alfa Romeo 147 1.6TS 88kW LPG
ex 1996 Fiat Barchetta 1.8
ex 1987 Fiat Uno 1.0 - můj první italský supersport :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů