2.0 V6 turbo

Tomas 156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 173
Registrován: 2.2.2008, sob 19:57
Bydliště: Č. Budějce
Kontaktovat uživatele:

2.0 V6 turbo

Příspěvek od Tomas 156 » 13.7.2008, ned 21:21

Zajímalo by mě, jakou by mělo mít životnost turbo v tomto motoru??? :-k
ex AR 156 SW 2.0TS
ex AR 156 1.8 TS
AR GT 1.9JTDm Q2

diLucca
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od diLucca » 14.7.2008, pon 12:55

zalzi od medzikusu medzi volantom a sedackou :D cize kto tomu ako naklada a ako sa o to staral(servisoval..)
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 14.7.2008, pon 13:03

Myslim, ze neni problem turbo odpalit po 30.000km stejne jako po 300.000km... Zalezi strasne na zachazeni. Ale vubec bych se toho nebal, kdyz bude zle, necha se zrepasovat kompletne asi za 15.000Kc. V porovnani s ostatnimi naklady na auto vcetne benzinu to neni nijak moc. :smt023
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 14.7.2008, pon 13:58

V6 TB je i podle statistik nejnespolehlivější motor. Což je tedy podle mě dané především tím, že tomu každý pochopitelně v GTV dává, co to jde a ta auta podle toho vypadají...lepší varianta je podle mě 3,0 V6
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Tomas 156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 173
Registrován: 2.2.2008, sob 19:57
Bydliště: Č. Budějce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomas 156 » 14.7.2008, pon 18:39

Hmm, zajímavé. Harous mě navnadil a Kleofáš mě zase nutí přemýšlet...... :-k
ex AR 156 SW 2.0TS
ex AR 156 1.8 TS
AR GT 1.9JTDm Q2

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 14.7.2008, pon 20:22

Opravdu záleží na řidiči. Nejdůležitější je turbo nechat před vypnutím motoru dotočit během na volnoběh aspoň jednu minutu. Krásně to poznáš v garáži, když zastavíš motor brzy, tak je slyšet, jak se už při stojícím motoru něco točí a snižuje otáčky. Je slyšet ustávající hvízdání. V tuhle chvíli už není ložisko turba mazané tlakovým olejem a nastává polosuché tření. Jinak hřídelka plave v oleji.
Je to v klidu rituál, nemusí se ani sedět v autě a čekat. Odpoutám se, vypnu světla, rádio, vystoupím, vykramařím auto, vyklepu koberec a pak teprv vypnu motor :-D
Samozřejmě měnit olej a používat jen ten předepsaný..

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 14.7.2008, pon 20:29

Kůrko :smt023
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Tomas 156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 173
Registrován: 2.2.2008, sob 19:57
Bydliště: Č. Budějce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomas 156 » 14.7.2008, pon 20:38

Ještě by mě zajímalo, jestli tento motor trpí i na jiný poruchy mimo turbo???? :diky
ex AR 156 SW 2.0TS
ex AR 156 1.8 TS
AR GT 1.9JTDm Q2

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 14.7.2008, pon 20:40

firma Benzina a.s. z něj má velkou radost :-D

zatím jsem najel jen 2 tis. km a funguje to dobře. Akorát mi přijde, že cvrliká, až budeme dělat rozvody tak musíme i přeměřit/seřídit ventily

Tomas 156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 173
Registrován: 2.2.2008, sob 19:57
Bydliště: Č. Budějce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomas 156 » 14.7.2008, pon 20:45

Kůrkyn píše:firma Benzina a.s. z něj má velkou radost :-D
:hotovej S tím počítám...... ale já toho moc nenajezdím. K práci používám jiný auto, takže Alfice je u mne jen pro zábavu.... alfaromeo1
ex AR 156 SW 2.0TS
ex AR 156 1.8 TS
AR GT 1.9JTDm Q2

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 14.7.2008, pon 20:48

Po zaokrouhlení je to 10 na sto, ale to svezení za to stojí :smt023

Tomas 156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 173
Registrován: 2.2.2008, sob 19:57
Bydliště: Č. Budějce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomas 156 » 14.7.2008, pon 20:56

To si myslím, že to bude parádní svezeníčko. Moje představa je buď v černé, nebo červené barvě se světlou, nebo červenou kůží a novým vnitřkem. Takže 98 a vejš..... :drivers:
ex AR 156 SW 2.0TS
ex AR 156 1.8 TS
AR GT 1.9JTDm Q2

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 14.7.2008, pon 21:57

tohle auto má krom Kůrkyna uživatel Beaumont (dlouhodobě), zkus mu napsat Sz pokud tuhle diskuzi přehlédl. několikaleté zkušenosti s TB má též petr164, ale ten sem defacto nechodí (Sz bude nejlepší volba :wink: )
Alfetta GTV L

Tomas 156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 173
Registrován: 2.2.2008, sob 19:57
Bydliště: Č. Budějce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomas 156 » 14.7.2008, pon 22:15

O.K. Dík :D
ex AR 156 SW 2.0TS
ex AR 156 1.8 TS
AR GT 1.9JTDm Q2

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 15.7.2008, úte 11:46

Kůrkyn to popsal krásně, jenže to tak člověk může dělat stokrát a když to tak nedělal někdo těch deset let před ním, tak mu to nepomůže. Z tohoto pohledu mi třílitr přijde bezpečnější - je to jen můj názor, neříkám "nebrat", jenom bych si to nedával jako jedinou volbu a nezatracoval atmosféru.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 15.7.2008, úte 12:23

TB: 149 kW @ 6000 rpm
Maximum torque 280.0 Nm@ 2400 rpm
0-100 km/h 7.40 s
Power-to-weight 139.86 bhp/ton
1430 kg
--------------
3.0: 164.1 kW@ 6300 rpm
Maximum torque 270.0 @ 5000 rpm
0-100 km/h 6.70 s
Power-to-weight 155.48 bhp/ton
1415 kg

třílitr je silnější, točivější, lehčí a pravděpodobně i rychlejší. ty měření dělal Integrale s AR 164 a tam je to trochu jinak - turbo je o něco lehčí,výkonově skoro stejné a díky přeplňování dynamičtější. těm, které jsem uvedl v omyl se omlouvám.
Alfetta GTV L

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 15.7.2008, úte 13:17

Jediná nevýhoda 3litru je poistka jináč 3litr je bezproblémový motor narozdíl od 2.0 TB častější výměna oleje,po 20tis.výměna svíček,štelování ventilů navíc nevíš co má turbo za sebou,u mě by to byla jednoznačná volba. :smt023
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 15.7.2008, úte 14:46

Ono by bylo nejlepsi se svyzt v obou a rozhodnout se co Ti vyhovuje vic. Ten trilitr se bude muset tocit a to turbo potahne od neakych 2500 otacek. Ja v tomhle uprednostnuju turbinu, protoze ma mnohem vyssi kroutak v nejcasteji pouzivanejch otackach. Faktem ale je, ze tech aut je u nas tak malo, ze budes mt problem najit nejaky v top stavu, natoz si vybirat motor. Takze pokud bych nasel tiptop trilitra uprednostnil bych ho pred turbinou a samozrejme opacne totez... :smt023
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Tomas 156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 173
Registrován: 2.2.2008, sob 19:57
Bydliště: Č. Budějce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomas 156 » 15.7.2008, úte 18:25

Harous píše:Ono by bylo nejlepsi se svyzt v obou a rozhodnout se co Ti vyhovuje vic. Ten trilitr se bude muset tocit a to turbo potahne od neakych 2500 otacek. Ja v tomhle uprednostnuju turbinu, protoze ma mnohem vyssi kroutak v nejcasteji pouzivanejch otackach. Faktem ale je, ze tech aut je u nas tak malo, ze budes mt problem najit nejaky v top stavu, natoz si vybirat motor. Takze pokud bych nasel tiptop trilitra uprednostnil bych ho pred turbinou a samozrejme opacne totez... :smt023
To je právě ono, nemůžu hodnotit. S třílitrem sem si sice sjel, ale ve 166 se sportronicem a musím říct, že to jede pěkně a v manuálu to bude určitě ještě lepší. S turbem sem zatím nejel, ale láká mě spíš pro ten krouťák. A ke koupi, u nás bych to nekupoval. Sjel bych pro něco ven, počítám do I nebo CH....... alfaromeo1
ex AR 156 SW 2.0TS
ex AR 156 1.8 TS
AR GT 1.9JTDm Q2

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 15.7.2008, úte 18:37

jelikož mám 2.5litra který se musí vytáčet a zátah ma až od 4tis.ot/min tak 3litr GTV který má můj syn se s 2.5litrem nedá vůbec srovnat 3litr má zátah už od spodu a jede neuvěřitelně zkrátka o 2.0 TB bych ani neuvažoval. :smt023
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 15.7.2008, úte 20:37

Neuvazoval - a svezl si se v nem? :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Příspěvek od cuhan » 16.7.2008, stř 13:07

Harous píše:Neuvazoval - a svezl si se v nem? :-D
Tady nejde o svezení ale o investice do budoucna
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 16.7.2008, stř 13:29

kdyz nejde o svezeni, tak postaci i 1.8 TS... :-D V pripade GTV asi nepujde o auto se kterym se najede 50.000km za rok, takze bych to s tim rozdilem investic nejak neprehanel...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 16.7.2008, stř 15:23

oproti atmosférickému motoru se po 20 tis. mění olej a zároveň svíčky, jink jsou servisní intervaly shodné. Těch 700,- za svíčky se dá ušetřit na ročním povinném ručení...
To se mi podařilo uzavřít za 4200,- ročně i s pojistěním čelního skla, akorát jsem se musel stát dobrovolným hasičem :-D

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 16.7.2008, stř 16:03

Kůrkyn píše:akorát jsem se musel stát dobrovolným hasičem :-D
:hotovej
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů