QV neklidný podvozek

Jojo
Štamgast

Příspěvky: 654
Registrován: 5.2.2018, pon 11:08

Re: QV neklidný podvozek

Příspěvek od Jojo » 23.7.2023, ned 17:28

Jasnačka rozumiem tomu.
biele auto
biele auto
zelené auto

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: QV neklidný podvozek

Příspěvek od Kůrkyn » 10.8.2023, čtv 10:24

Vyndal jsem ramena a silentbloky jsou v klidovém stavu vyosené, takže příčina problému to může být. Při páčení na autě se zdají relativně měkké. Jeden jsem rozřízl a je konstruovaný tak, že ani nemá být úplně tuhý. Je naplněný olejem.
Výzkum pokračuje :D
Přílohy
IMG_20230810_100550.jpg
IMG_20230810_100447.jpg
IMG_20230810_100436.jpg
IMG_20230808_193218.jpg
IMG_20230808_193151.jpg

fafo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 12.4.2010, pon 13:07
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: QV neklidný podvozek

Příspěvek od fafo » 11.8.2023, pát 07:18

Kůrkyn píše: 10.8.2023, čtv 10:24 Vyndal jsem ramena a silentbloky jsou v klidovém stavu vyosené, takže příčina problému to může být. Při páčení na autě se zdají relativně měkké. Jeden jsem rozřízl a je konstruovaný tak, že ani nemá být úplně tuhý. Je naplněný olejem.
Výzkum pokračuje :D
Dobrý, pokračuj :smt023
Giulia Super 2,0 147kW automat
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: QV neklidný podvozek

Příspěvek od Kůrkyn » 14.10.2023, sob 10:42

Update výsledků pokusu:
vyměněné kapalinové silentbloky v zadních ramenech
srovnaná nesouosost náprav posunutím zadní nápravnice na silentblokách v karoserii (i když geometrie ukazuje hodnost v normálu, tak jednoduchým měřením rozvoru svinovacím metrem od ráfku k ráfku byl rozdíl 5 mm)
podložené přední rameno v nápravnici aby se odklon pravého kola dostal do správné hodnoty.
Geometrie, hodnoty vzadu úplně přesné, až na přední odklony. P. odklony ale v tolerancích. Sbíhavost perfektní. Zadek nastavený do odklonu spíš pozitivního, sbíhavost blíže k nule - s prioritou na životnost pneumatik.
Volant lehce nakřivo při jízdě v přímém směru, opět kontrola rozvoru - rozdíl asi 3 mm, opět posunutí zadní nápravy, rozvor přesný na obou stranách 2820 mm, volant nakřivo méně - asi 5 °. Mám ještě podezření, že nápravy jsou sice rovnoběžné, ale jejich podélné osy se neprotínají - tzn. z lichoběžníku se povedlo udělat kosodélník, což je menší bolest :) Při příští geometrii nastavím volant do nulové polohy přes diagnostiku, doteď jsem to dělal od oka plus klasicky zablokování vzpěrou.
Ujeto cca 2000 km, auto jede rovně, neuhýbá, chová se jak nové. Jelikož jsem zpátky zadekloval celý podvozek, tak budu pokračovat jindy. Vyměnil jsem olej v motoru, diferenciálu atd. Demontáž a montáž krytů podvozku je hodně práce, takže jsem čas jezdil úplně bez nich, naštěstí bylo pěkné počasí.
IMG_20230818_174721.jpg
IMG_20230818_174744.jpg
.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8673
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: QV neklidný podvozek

Příspěvek od Hampice » 14.10.2023, sob 19:35

Dobrá anabáze 🙆🏻‍♂️
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6963
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: QV neklidný podvozek

Příspěvek od speedy » 14.10.2023, sob 20:55

Zajímavý poznatky :-k
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Odpovědět

Zpět na „Giulia“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů