Tornado156 - Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce, 1986

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 233
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: Tornado156 - Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce, 1986

Příspěvek od Tornado156 » 30.10.2023, pon 20:45

S autom som absolvoval prvý väčší výlet cca 670km, cestu na Andrlák. Všetko prebehlo hladko = bez závad. Cesta to bola páradna a moc som si to užil. Hlavne jazdu späť. Išli sme kus cesty s Kubasom. Jazda na zakrútených cestičkách v peknom počasí je ideál pre klasické cabrio. Čo som postrehol, tak dva červené Spidery celkom pútali pozornosť :smt033 . Ako už Kubo inde spomenul prebehla aj vzájomná výmena aut aby sme mali s čim porovnávať. Čo sa týka zrovnania tak musím povedať, že sú tam rozdiely:
1. Prevodovka - Kubovi tam padajú tie rýchlosti pekne a ľahko. Na mojej prevodovke to ide samozrejme bez škrtania zubov alebo nejakých pazvukov ale tak nejak tuhšie. Fakt neviem prečo je tam taký rozdiel. Menil som čo sa týka synchronizácie prakticky všetko /čelné ozubenie, synchro krúžky a aj radiace objímky/. Uvidíme časom , možno si to ešte sadne.
2. Brzdy - mam zo začiatku dráhy pedálu taky akoby "mŕtvy" chod. Skúsim ešte odvzdušniť, v zásade tam nemá byť čo zlé. Brzdiče som komplet zrepasoval a je taktiež nový hl. brzdový valec Brembo. Asi tam ešte bude niekde vzduch. Na STK tie brzdy prešli v úplnej pohode.
3. Podvozok - Čo ma určite potešilo pri porovnaní je podvozok. Karoséria S3 je síce o niečo tuhšia v porovnaní s S2, ale myslím, že to nie je iba v tom. Ja som svoj podvozok celkom ladil a myslím, že sa to podarilo. Všetky čapy a ramená sú nové ale ešte som z nich vylisoval všetky gumené silentbloky a dal tam polyuretánové SUPERFLEX. Taktiež aj na stabilizátore. Tak isto aj na zadnej náprave som dal všetko od SUPERFLEX. Jedine zadná T-priečka ma gumené zavesenia ale sú úplne nové. Toto asi väčšina ľudí moc nemení a myslím, že je to celkom dôležité. Určuje spolu zo silentblokom uchytenia zadného diferenciálu /tiež polyuretán od SUPERFLEX/ ustavenie zadnej nápravy. Pružiny sú znížene o 40mm od EIBACH + nastaviteľné červené tlmiče od KONI. Myslím, že som dával 2,5 otáčky. Cele toto nastavenie je príjemne tuhé ale vôbec nie tvrdé. Auto v rámci možností šnekového riadenia presne vedie stopu. Nebál by som sa to porovnať ani s modernými autami. Som fakt rád, že sa setup podvozku takto podaril.
4. Motor - GO je asi cca 1600 km takže to ešte netočím do "plných" ale do 5000 otáčok som už šiel. Sú tam vačky od Colombo & Bariani s vačším zdvihom /10,9mm oproti 9/, piesty s väčším komp. pomerom 10,5:1 , trochu poladené kanály a sedlá ventilov v hlave, odľahčený zotrvačník. Motor ide celkom slušne ale myslím že po zábehu budem ešte skúšať časovanie vačiek. Taktiež uvažujem ešte o lepšom výfuku https://www.okp.de/xtc2/105-115-Spider/ ... 23932.html . Na konci by som to dal na brzdu aby som videl čo to prinieslo. Oproti Kubovmu motoru som mal pocit, že ide o niečo lepšie :-D . Čo som fakt rád je, že sa mi konečne podarilo vyriešiť nastavenie karburátora a zapaľovania. Pôvodne tam boli karburátory SOLEX ADDHE ale niečo s nimi bolo. Nedržali voľnobeh, a išlo to moc bohato. Boli komplet pretesnené a zrepasované, vyčistené v ultrazvuku ale nič to nepomohlo. Kúpil som teda staršie DellORTA a tiež ich kompletné zrepasoval. Od začiatku to bol viditeľný posun. Stále som ale mal pocit, že to niekedy trhne. Po dlhšej jazde to už trhalo citeľne a strieľalo to aj do výfuku. Mám nový dig.rozdelovač od 123Ignition s Bluethoot. Ide na ňom nastavovať ľubovolnú mapu predstihu. Bavil som sa s tým ale nič to nepomáhalo. Potom ma napadlo podľa hesla "Na talianskom aute je chyba vždy v nemeckej súčiastke", či nie je chyba v cievke. Tá bola totiž nová,najdrahšia nemecká BLUE Bosch. Kúpil som teda obyčajnú, lacnú Magneti Marelli a nestačil som sa diviť. To sa nedalo porovnať. Doladil som ešte krivku zapaľovania a teraz som maximálne spokojný. Po trhaní alebo strieľaní do výfuku nie je ani stopa.
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Alfa Romeo Stelvio 2.0T VELOCE 2020
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Tornado156 - Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce, 1986

Příspěvek od Kubas » 30.10.2023, pon 22:27

jj podvozek mas luxusni.... :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4869
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Tornado156 - Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce, 1986

Příspěvek od A.J.Michal » 31.10.2023, úte 13:02

osobne bych misto Koni volil spise Bilstein B6, ale jinak super :-)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 233
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: Tornado156 - Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce, 1986

Příspěvek od Tornado156 » 31.10.2023, úte 13:10

Na Giuliu alebo GT by som dal aj ja Bilstein /rozmýšľal som nad ním/ ale po zozbieraní info na ALFABB som sa rozhodol pre KONI. Ten bilstein je na Spidera moc tvrdý. Viacero majiteľov prechádzalo z neho na koni. Podotýkam len pri Spideri, pri autách so strechou je to jasný favorit.
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Alfa Romeo Stelvio 2.0T VELOCE 2020
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Tornado156 - Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce, 1986

Příspěvek od Kubas » 31.10.2023, úte 13:31

já mám Koni teď nově na Alfě 90 a funguje to božsky.... balanc komfort/handling je parádní.... samozřejmě, kdyby to mělo vyloženě být na rychlou jízdu/okruh tak se na to zas dívám jinak.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 233
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: Tornado156 - Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce, 1986

Příspěvek od Tornado156 » 31.10.2023, úte 16:04

Jasné Koni je špička. Verím,že to jazdí parádne. Ten bilstein by bol ideál do tvoje "Track day" Gulie.
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Alfa Romeo Stelvio 2.0T VELOCE 2020
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů