Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8673
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Hampice » 23.8.2023, stř 08:51

Problém je, že jestli je to skutečně ten problém s válci, a všechno tomu nasvědčuje, tak je to neopravitelné :(
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

kachnator
Uživatelský avatar

Příspěvky: 54
Registrován: 16.10.2014, čtv 11:46
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od kachnator » 23.8.2023, stř 22:39

No tak uvidím kolik bude stát oprava/výměna ale taky to nevidím moc dobře.
Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 206Kw
Alfa Romeo GT 2.0 JTS ex

Rumcajsek
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 162
Registrován: 19.3.2011, sob 19:47
Bydliště: Orlickoústecko

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Rumcajsek » 30.8.2023, stř 10:20

Tak než jsem se rozhoupal, tak se auto prodalo. Nicméně asi nelituji. Poslední Alfu jsem měl Giulii super s 2.2 jtdm 132kw, čím dál víc na ní vzpomínám a lituju toho dne kdy jsem jí prodal :-D (po Giulii to byl Talisman TCe, Peugeot 508 II pure tech) , nicméně Giulia se jaksi moc na rodinu nehodí, musím už myslet i na případný kočárek, takže asi vyhrává Stelvio, ale po úvážení to vypadá že opět s JTDm. Bohužel v mých finančních možnostech je pár kousků, doslova. Tak uvidíme,jak se to vyvine. Každopádně tohle asi budu sledovat, pač to vypadá dost děsivě :???:
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18538
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Kubas » 30.8.2023, stř 10:54

děsivě to vypadá, ale je u toho, komu se to stane. Kolik % motorů má ten problém? 1:100? 1:15?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 510
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Jarous » 30.8.2023, stř 19:36

Vidím to podobně, kdyby padaly jak švestky, v Americe je roznesou na kopytech. Tam jde o nejprodávanější motorizaci.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8673
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Hampice » 30.8.2023, stř 21:27

Kubas píše: 30.8.2023, stř 10:54 děsivě to vypadá, ale je u toho, komu se to stane. Kolik % motorů má ten problém? 1:100? 1:15?
No to se můžeš zeptat Tomáše, imho to tak nízký procento nebude...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18538
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Kubas » 30.8.2023, stř 23:03

jasny... osobne nemam potrebu to pitvat.... doma to mame a dalsi kupovat nebudu, tak co uz :-) ale mozna zalozim nejake hlasovani pro majitele... :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6963
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od speedy » 31.8.2023, čtv 06:46

Hampice píše: 30.8.2023, stř 21:27 No to se můžeš zeptat Tomáše, imho to tak nízký procento nebude...
Tam by bylo zajímavý i vědět, jestli to opravdu bylo nějakým špatným použitím (plný plyn za studena, krátké trasy, nedochlazování) a nebo ty motory padaly bez ohledu na uživatelskou gramotnost. To je to co by mě hrozně moc zajímalo :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8673
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Hampice » 31.8.2023, čtv 08:48

To je samozřejmě taky otázka.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18538
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Kubas » 31.8.2023, čtv 10:15

tak uzivatelska gramotnost.... vyrobce dnes musi pocitat s tim ze lidi jsou idioti a o autech nic nevi.... tomu musi byt auto prizpusobeno, pokud to neni nejake Ferrari atp.... :smt102
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Ladis » 31.8.2023, čtv 17:04

Tak tuším, že v nějakém čísle světa motorů to rozebíral i Vaculík...
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Ladis » 31.8.2023, čtv 17:10

Tak mám to....
Přílohy
Screenshot_20230831_171506_Samsung Notes.jpg
Screenshot_20230831_171410_Samsung Notes.jpg
Screenshot_20230831_170923_Samsung Notes.jpg
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Ladis » 31.8.2023, čtv 17:18

Takže asi jde o krátké trasy a nízké otáčky při větší zátěži... :smt102
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1155
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od kenjiro » 7.9.2023, čtv 07:41

Nevim, jestli to souvisi, ale co obcas vidim, tak spousta lidi s tim lita jako by to bylo Qf - motor nonstop v cervenejch. Zejmena Giulie. Taky by bylo zajimavy mit statistiku jak moc se to projevuje u Stelvia a jak moc u Giulie, protoze se Stelviem se prece jen jezdi vic na pohodu bych rekl.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6963
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od speedy » 7.9.2023, čtv 10:06

Pokud se nakládá ohřátýmu motoru tak by to čistě teoreticky nemělo vadit. A pochybuju že si to kupuje samej okruhovej specialista, spíš bych věřil těm krátkým trasám, protože lidi to tak mají zažitý že benzín-vhodné na krátký trasy a diesel že musí kroutit minimálně 50tis. ročně.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

kachnator
Uživatelský avatar

Příspěvky: 54
Registrován: 16.10.2014, čtv 11:46
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od kachnator » 7.9.2023, čtv 22:33

kenjiro píše: 7.9.2023, čtv 07:41 Nevim, jestli to souvisi, ale co obcas vidim, tak spousta lidi s tim lita jako by to bylo Qf - motor nonstop v cervenejch. Zejmena Giulie. Taky by bylo zajimavy mit statistiku jak moc se to projevuje u Stelvia a jak moc u Giulie, protoze se Stelviem se prece jen jezdi vic na pohodu bych rekl.
Ten motor ale musí byt v horních 5000 otáčkách, jinak se hned zanáší karbonem. Ale stím se už samozřejmě veze i to za jakých podmínek tomu člověk dává. Já jak mám ohrátý olej tak přepnu auto do D a motor se pěkne točí kolem 2000, na N se ten motor zbytečně podtáčí hlavně ve městě kdy jde vidět že se to znaží tu rychlost držet i při i 1400ot/min a to je už špatně.
Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 206Kw
Alfa Romeo GT 2.0 JTS ex

kachnator
Uživatelský avatar

Příspěvky: 54
Registrován: 16.10.2014, čtv 11:46
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od kachnator » 7.9.2023, čtv 22:39

kenjiro píše: 7.9.2023, čtv 07:41 Nevim, jestli to souvisi, ale co obcas vidim, tak spousta lidi s tim lita jako by to bylo Qf - motor nonstop v cervenejch. Zejmena Giulie. Taky by bylo zajimavy mit statistiku jak moc se to projevuje u Stelvia a jak moc u Giulie, protoze se Stelviem se prece jen jezdi vic na pohodu bych rekl.
Ten motor ale musí byt v horních 5000 otáčkách, jinak se hned zanáší karbonem. Ale stím se už samozřejmě veze i to za jakých podmínek tomu člověk dává. Já jak mám ohrátý olej tak přepnu auto do D a motor se pěkne točí kolem 2000, na N se ten motor zbytečně podtáčí hlavně ve městě kdy jde vidět že se to znaží tu rychlost držet i při i 1400ot/min a to je už špatně.
Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 206Kw
Alfa Romeo GT 2.0 JTS ex

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18538
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Kubas » 7.9.2023, čtv 23:30

kratke trasy = karbon, brutalni jizda = prehrati a deformace valcu. Neco mezi tim = no problem :smt033

jinak teda ty brutalni jizdy si moc nedovedu predstavit.... dyt i ta 200ps verze leti tak ze to by ti driv vzali papiry nez bys to uhnal.... s tou prevodovkou ktera i ve 180 toci pohodove otacky....

nevim, to bys musel byt furt na okruhu nebo jet nejakou dalnicni palbu hodinu v kuse..... jasny,znicit jde vsechno, taky to clovek po jizde musi trochu dochladit atd...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1155
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od kenjiro » 8.9.2023, pát 09:12

Tak karbon je problem "vsech" primovstriku pokud se jezdi kratky trasy a podtaci se to. Tady je ale problem s prehrivanim ne? Coz by mi spis ukazovalo na to pretezovani. Znamymu to menili taky a to je presne ten pripad - temer za jakykoliv situace plnej-brzda-plnej.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Harous » 9.9.2023, sob 14:19

Povedlo se jim to vyřešit nebo se to týká i nových motorů?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18538
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Kubas » 9.9.2023, sob 14:40

vzhledem k tomu že o věci máme informace i přímo z autorizáků atd. a nikdo nic neříkal, tak myslím že to furt to samé....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8673
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna

Příspěvek od Hampice » 9.9.2023, sob 20:26

Ty nové motory mají jiná čísla, tak je předpoklad, že je tam nějaká úprava. Ale konkrétně nikdo nic neví, protože ten nový motor ještě nikdo nerozebíral.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „2.0T Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů