Netěsnící převodovka v místě levé poloosy

Odpovědět
Hlinda
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27
Registrován: 14.11.2021, ned 10:01

Netěsnící převodovka v místě levé poloosy

Příspěvek od Hlinda » 8.9.2023, pát 12:16

Ahoj.
Řeší problém s netěsnící převodovkou. 125kw MA rok 2011. Najeto aktuálně 110000km.Auto vykazovalo výrazně slyšitelné cvakání při řazení/vypínání spojky. A vibrace při náhlém zatížení přední nápravy (nerovnost na silnici, či plně zatížené auto). Byla nalezena velká vůle na vnitřním kloubu levé poloosy. Poloosa nebyla dostupná nová originální a tak byla provedena výměna za repasovanou. Cvakání a vibrace zmizely. Ale po cca 10 000km se objevil únik oleje z převodovky. Nalezeno prasklé gufero (nebylo při výměně poloosy měněno) a po výměně gufera klid. Ale cca po 2000km se objevil zasu únik oleje. Ohledání servisu bylo:
Dochází tam k nějakému (axiálnímu a radiálnímu) pohybu levé poloosy a při pohybu tam vznikne nějaká mezera v guferu a protéká olej ven. Pohyb poloosy (2-3mm) vzniká při sešlápnutí a vyšlápnutí spojky. Když auto stojí či jede bez řazení, tak nic. Ještě vyměnili preventivně gufero a stejný problém. Servis doporučuje zkontrolovat poloosu v místě uložení do diferenciálu a také mrknout na převodovku. Tzn. převodovka ven, otevřít a kontrola vůlí na výstupu na poloosu. Každopádně s tím je možné jezdit. Pár stovek km tomu nevadí. Ale tisícovky bych na tom neměl jezdit.
Tato kontrola byla provedena v servisu který dělá všechna různá auta.

Nesetkal jste se někdo prosím s tímto? Kde by mohl být problém? Na co se zaměřit? Zatím jsem objednán do ItalMotori Praha.
:???:
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB MultiAir 2011
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996

Odpovědět

Zpět na „Giulietta“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů