problém se startem

Odpovědět
Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 10.2.2009, úte 12:41

drzim palec [-o< :smt023
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 13.2.2009, pát 15:05

Tak jsem včera vážení kolegové volal do Alfy, že si už své auti po 3 týdnech vyzvededl a odvezl do bosch servisu. tam mi řekli, že mají rozdělaný motor a že jsem měl i mimojiné prasklý ventil :???: , což mi nepřipadne, že by se auto za jízdy chovalo divně-auto jelo jako oheň, tak nevím:-( a pak mi ještě volali, že mám netěsný vstřik na 1. válci. Můžete mi někdo napsát, jak to vypadá??
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 13.2.2009, pát 16:05

auparas píše:a pak mi ještě volali, že mám netěsný vstřik na 1. válci. Můžete mi někdo napsát, jak to vypadá??
http://www.obrazky.cz/?q=injector+commonrail

Ta netěsnost může způsobovat ono kolísání tlaku v liště. Ve spojení s pravděpodobnou netěsností přes ventil to může dělat tu neplechu.
A není to vstřik, ale vstřikovač. To jen pro pořádek :-)
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

stenly36

Příspěvky: 12
Registrován: 9.2.2009, pon 21:52
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od stenly36 » 13.2.2009, pát 16:20

to auparas
gratuluju, vypadá to, že se blížíme k cíli.

Vstřikovač principielně není nic složitého, je to zhruba řečeno ventil uzavřený takovou jehlou s kuželovou špičkou. No a nad tou jehlou je elektomagnet ovládaný řídící jednotkou. Vstřikovač je zalitý naftou pod velmi vysokým tlakem vytvářeným vysokotlakým čerpadlem. No a když má ŘJ pocit, že se má stříkat, pošle impuls do elektromagnetu a ten přitáhne jehlu. A střík, jedeme.
No a pokud nám něco v systému netěsní, ŘJ vidí, že je tlak příliš nízký, a nedá povel cívce. A to je ten problém, nestartujeme. :D

Ovšem z technologického/výrobního hlediska je vstřikovač velmi náročný.

to kejml.
ten naprasklý ventil (předpokládám, že to bude poškozený v talířku) by nám mohl vysvětlovat ty snadnější starty pomocí horkovzdušné pistole, co myslíš ? V jednom válci nám chybělo kus komprese..

Začínám mít pocit, že čipování není pro motor právě to ořechové..
ex. Fiat 125p, Fiat UNO 45S - první FIRE s karbem, super !, Fiat Tipo 1,6 jednovačka.
souč. Fiat Uno 1,7D, Fiat Marea JTD 110 .

stenly36

Příspěvky: 12
Registrován: 9.2.2009, pon 21:52
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od stenly36 » 13.2.2009, pát 16:23

to auparas

na kolik to koštujou ?
Bych si radši tak 15 - 20 000 připravil...je kolem toho dost lezení :D
ex. Fiat 125p, Fiat UNO 45S - první FIRE s karbem, super !, Fiat Tipo 1,6 jednovačka.
souč. Fiat Uno 1,7D, Fiat Marea JTD 110 .

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 24.2.2009, úte 18:01

Tak Vážení alfisté!!

Konečně jezdíííím!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Byl to vstřikovač na 1. válci a oprava mě stála 2. 000,-kč + 1000,- kč na

kafčo a startuju na brnk...

Ale moc Vám všem děkuju za pomoc a ať Vám Vaše alfy jezdí bez roblémů..... :diky :drivers:
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

stenly36

Příspěvky: 12
Registrován: 9.2.2009, pon 21:52
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od stenly36 » 24.2.2009, úte 18:14

super, gratuluju :D
tak to vyměnili jen tu "špičku"..slušná cena
a co ten ventil, jak jsi se o něm zmínil ?
ex. Fiat 125p, Fiat UNO 45S - první FIRE s karbem, super !, Fiat Tipo 1,6 jednovačka.
souč. Fiat Uno 1,7D, Fiat Marea JTD 110 .

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 27.2.2009, pát 14:09

No, možná mi to nebudeš věřit, ale při převzetí auta nebylo o žádným ventilu ani zmíňka. Volal jsem tatiš do té alfy a řekl jim, že chci vidět ten ventil a najednou se odmlčeli, tak si myslím, že to bylo jen nějaké šméé. každopádně jezdím a spokojenost... jen jsem si včera vyměnil levé horní rameno, kvůli vrzání a mlácení a ono to sice nevrže,. ale pořád tam něco poťukává, tak budu zkoušet...
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

Tommik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 22.5.2010, sob 00:32
Bydliště: Ostrava

Re: problém se startem

Příspěvek od Tommik » 4.5.2011, stř 12:50

Zdravím,
jenom se chci zeptat, zda může váha vzduchu způsobovat horší startovaní (točím 3-4s než motor naskočí, baterka a žhavičky půl roku staré). Problém se startem jsem měl hlavně v zimě při mrazech (pouze první start, další už byl OK). Teď jak se oteplilo, tak mám stejný problém jako v zimě s tím rozdílem, že to špatně startuje pořád a nejenom u prvního startu. Čím víc startů tím je interval než motor naskočí větší.
Alfa Romeo 155 1.7TS 85kW
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 103kW

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: problém se startem

Příspěvek od cuhan » 4.5.2011, stř 13:01

Toto by mohl dělat DRV ventil
Přílohy
image.ashx.png
image.ashx.png (40.77 KiB) Zobrazeno 1600 x
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: problém se startem

Příspěvek od Ladis » 4.5.2011, stř 18:36

Čo to jééé a k čemu? Rád se poučím :)
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: problém se startem

Příspěvek od cuhan » 4.5.2011, stř 19:25

Regulační ventil tlaku paliva,gumička může být prasklá,to byl můj případ,při startování se nedosáhlo potřebného tlaku :wink:
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: problém se startem

Příspěvek od Ladis » 4.5.2011, stř 19:26

Člověk se furt učí :diky
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Tommik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 22.5.2010, sob 00:32
Bydliště: Ostrava

Re: problém se startem

Příspěvek od Tommik » 5.5.2011, čtv 18:55

Dá se z diagnostiky poznat že to dělá právě DRV ventil ?
Alfa Romeo 155 1.7TS 85kW
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 103kW

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: problém se startem

Příspěvek od cuhan » 5.5.2011, čtv 20:50

Já jsem to napíchnutý neměl,bo se nemůžu spojit,respektive spojit se můžu ale jedině examinerem AR muj mechanik to zjistil během pěti minut bez diag. :D
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od yan.ko » 5.5.2011, čtv 21:01

Tommik píše:Dá se z diagnostiky poznat že to dělá právě DRV ventil ?
No tak pokud nemas dostatecny tlak paliva, tak by se to na diagnostice mohlo projevit treba nizkou hodnotou tlaku paliva.
Alfa Romeo Perfection

Dafka

Příspěvky: 24
Registrován: 4.10.2009, ned 12:02

Re: problém se startem

Příspěvek od Dafka » 29.9.2011, čtv 17:00

Ahoj, je to trochu mimo to co se tady řeší, ale potřeboval bych poradit kde je na 147 1.9JTD 16V startér..? Pokud by šla nějaká fotka , případně rada jak ho vyndat, budu moc vděčný :-) Díky za radu :)

Ještě přidám popis poruchy, někdy se mi stává že startér jen cvakne a nezačne točit.. Asi bude stačit repas, jen vědět kde je a dostat ho ven...
147 1.9 JTD 16V

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od yan.ko » 30.9.2011, pát 23:05

Dafka píše:Ahoj, je to trochu mimo to co se tady řeší, ale potřeboval bych poradit kde je na 147 1.9JTD 16V startér..? Pokud by šla nějaká fotka , případně rada jak ho vyndat, budu moc vděčný :-) Díky za radu :)
Zezadu na motoru ....
starter01.JPG
starter02.JPG
Drzi na dvou(?) sroubech
Alfa Romeo Perfection

Dafka

Příspěvky: 24
Registrován: 4.10.2009, ned 12:02

Re: problém se startem

Příspěvek od Dafka » 2.10.2011, ned 09:06

Ok, díky moc :) Koukám, že to bude taky asi porod ho vyndávat... :(
147 1.9 JTD 16V

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: problém se startem

Příspěvek od yan.ko » 2.10.2011, ned 16:14

Dafka píše:Ok, díky moc :) Koukám, že to bude taky asi porod ho vyndávat... :(
Se sundanou napravnici a prevodovkou to jde jedna basen :smt023
Alfa Romeo Perfection

Bavoraczech
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 121
Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
Bydliště: Vimperk

Re: problém se startem

Příspěvek od Bavoraczech » 14.10.2011, pát 17:01

Ahoj, možná už to tu někde bylo, ale chtěl bych se zeptat. Alfu mám 3 měsíce, najeto na ní 3 tisíce. Je to 1.9 JTD 8V. Dnes mě nemile překvapila když po nočním stání venku moc nechtěla při +1 stupni ráno v půl 6. naskočit. Respektive dost dlouho točila a motor se kuckal. Když naskočila tak se z výfuku vyvalil bílej kouř kterej po pár vteřinách zmizel a auto jelo normálně. Nicméně už od koupi mi budík teploty ukazuje při běžnej jízdě jen kolem 70 stupňů, k 90 vylezl jen když bylo opravdu teplo a stál jsem v koloně. Další věc je ta, že před nastartováním kontrolka žhavení svítila jen asi 2 vteřiny, zhasla a po nějaké chvíli začala blikat - což trvalo cca půl minuty - už během jízdy. Jinak jede auto perfektně, táhne odspodu a necuká. Má najeto cca 100 000 km. Jen spotřeba se mi zdá o něco málo vyšší než by měla být - cca 7,5l/100 km...

Pokud se nemýlím tak by měl být špatný termostat - auto i míň topí a při puštěném topení se motor méně hřeje obzvlášť když teď spadly teploty.

No a některá žhavící svíčka... nafta zřejmě nepadá protože když bylo ještě tak +10, auto startovalo na první otočení (i když ta kontrolka žhavení taky občas blikala).

Chtěl bych se tedy zeptat někoho zkušenějšího jestli jsem pravděpodobně diagnostikoval dobře (tedy nebude vadné čidlo termostatu či něco jiného než žhaviče) a jak změřit jestli jsou žhaviče dobré (že by měly mít malý odpor???) a jestli je ok teplotní čidlo (že by termistor a též jeho odpor??? Případně jakých hodnot by měl dosahovat při těch 70 stupních?)


Dík moc za jakoukoliv radu a omlouvám se pokud už je to tu vše někde 10x napsané. Jirka
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: problém se startem

Příspěvek od AND1 » 14.10.2011, pát 17:44

S tou teplotou motoru je přesně můj případ. Vadný termostat. Po výměně se zahřeje na 90°a drží tak po celou dobu. Mě se to ještě oprojevovalo tak, že když jsem tomu trochu šlápl tak se mi motor zahřál na těch 90°, ale jak jsem jel třeba z kopce bez plynu teplota okamžitě spadla na tech70°...
Pokud ti palivák píše, že jsou špatné žhaviče, tak jsou špatné žhaviče. nemá smysl hledat, který to je a vyměnit rovnou všechny, protože výměníš jeden a za měsic dva ti odejde druhy....
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

Bavoraczech
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 121
Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
Bydliště: Vimperk

Re: problém se startem

Příspěvek od Bavoraczech » 14.10.2011, pát 22:47

Hele a jak se to mění? Zatím jsme koukal jen tak lehce a pokud se nepletu tak jsou ty žhaviče ze strany jako od kabiny, ale jsou pod potrubím pro nasávání vzduchu pokud se nepletu takže přímo je jako takové bez demontáže části krytu nezměřím. Dají se ale vyměnit i tak jen tou mezerou mezi blokem motoru a vzduchovým potrubím? Respektive jsou dost dlouhý kablíky a dostatek prostoru vysunout žhavič a odpojit jej?
Jinak teoreticky by to mohlo bejt i relé žhavení... no nic, během víkendu a se pokusím proměřit to relé a zjistit jestli je opravdu vadný žhavič a uvidí se.
Jinak jsem už měřil teplotní senzor na termostatu a při 50 stupních měl 570 Ohmů... nevíte jestli je to správná hodnota?

A dodatečně jsme se ještě kdesi dočetl, že pokud je vadnej žhavič, poblikává kontrolka žhavení při každým startu, ale pokud jako v mém případě při startu zahřátého motoru nic nebliká, že to s velkou pravděpodobností relé žhavení...
Naposledy upravil(a) Bavoraczech dne 14.10.2011, pát 23:51, celkem upraveno 1 x.
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: problém se startem

Příspěvek od AND1 » 14.10.2011, pát 23:49

Žhaviče není problém vyměnit.odpojiš kablíky,vezmeš si svičák(součástí každé goly sady) a za 10min nemaš co dělat;)ten termostat je už trošku horši ale pokud jsi trochu zručný tak to zvladneš.demontuješ baterku aby si tam měl prostor,odpustiš chladící kapalinu nějakou hadičkou co vede k termostatu nebo hadičkou co je pod vyrovnávací nádobkou a potom se pustiš do demontáže samotneho termostatu.je to takova dost nimravá prace ale jak říkam,pokud jsi trochu zručný tak to zvladneš.;)Ale mam pocit ze je dokonce navod na vymenu i v navodech na hlavni strance;)
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

autickar21
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 7.10.2008, úte 14:46
Bydliště: Nove Mesto nad vahom

Re: problém se startem

Příspěvek od autickar21 » 16.10.2011, ned 08:53

Co riesite so zhavicmi??? jtd natocis pri 0 (aj pri -5) stupnov bez zhavicou, len musis tocit 2-3 sekundy. Ak nechce chytit, treba pozret starter-ak nedosiahne potrebne otacky, proste nechyti. Ak je starter ok, potom pozret cez diagnostiku tlak paliva-ked bude nizky, problem moze byt vo filtry alebo cerpadle, snimaci tlaku, drv ventile a ak to bude ok tak vstreky- vela pustaju cez prepad, tym padom sa nedosiahne potrebny tlak. a pri najhorsom su tlaky motora slabe, cize ma blizko k melonu km.
2.4jtd 100kw max vybava, GTA podvozok, FMIC, chip, 6q, 310mm brzdy, vyfuk remus zo subaru impreza wrx sti, zadne pevnostne antikorove ramena.

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů