Debimetr - váha vzduchu
Re: Debimetr - váha vzduchu
Zdarec draci, mám dotaz ohledně váhy vzduchu. Měřím hodnoty pomocí fiatecuscan a ukazují mi hodnoty:
Měřená hodnota : 2,1 kg
Teoretická hodnota : 23 kg
Tak mě řeknite jak je tohle možný? Je to správně nebo ne? Auto jede normálně, měnil jsem váhu vzduchu i čidlo váhy vzduchu a pořád stejný hodnoty....
Měřená hodnota : 2,1 kg
Teoretická hodnota : 23 kg
Tak mě řeknite jak je tohle možný? Je to správně nebo ne? Auto jede normálně, měnil jsem váhu vzduchu i čidlo váhy vzduchu a pořád stejný hodnoty....
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Re: Debimetr - váha vzduchu
Může tohle to dělat váha? Podle těch logu z FESa lidem ty otáčky taky lítají. Moc se nevyznám v nějakem logovaní a zdiagnozovaní problému podle hodnot. Teprv se učím. Ale je to 3 st. a pořád držím plyn na podlaze. Kontrolka motoru je ucpany EGR. Jinak ten mám teď fungl nový čili ten to nedělal. Jo a ještě turbo lítá přibližně podle těch otáček...
http://youtu.be/WHhxyFCcaYg
http://youtu.be/WHhxyFCcaYg
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Re: Debimetr - váha vzduchu
tie vahy poslednu dobu kapu ako zdute kraliky
Skippy - u teba to asi vaha nebude. Skor by som to videl na nejake cidlo, ktore ma za ulohu ochranit motor, moze davat zle hodnoty, tak RJ motor skrti. Preto by to bolo vhodne napojit na diagnostiku.
Skippy - u teba to asi vaha nebude. Skor by som to videl na nejake cidlo, ktore ma za ulohu ochranit motor, moze davat zle hodnoty, tak RJ motor skrti. Preto by to bolo vhodne napojit na diagnostiku.
147 1.9 JTD 85kW
Re: Debimetr - váha vzduchu
takže zas bude zakopane nějaké čidlo. A co mi poradite že mam nalogovat??? Dneska do práce jsem váhu odpojil a nevyskočila žádna chyba ani nenastala žádna změna...
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Re: Debimetr - váha vzduchu
No konecne som zohnal hadicu ku turbu, sice len tu obycajnu, bez toho tretieho vyvodu, ale hlavne je, ze je v aute. Este som nemal cas napojit alfu na pc, ci sa nejako zmenili hodnoty vahy (co velmi neverim). Ale zaujimave je, ze od vymeny som nezaregistroval cukanie okolo 2tis. ot. Hlavne dnes som sa na to zameral, najviac to robilo na trojke pri jemne stlacenom plyne, ale dnes klud. No uvidim dalej, ci to nebola len nahoda.
No ale zaujima ma jedna vec, ci vaha vzduchu ovplyvnuje egr, alebo je egr ventil ovladany len riadiacou jednotkou? Pozeral som na cinnost egr ventilu v nasej firemnej Opel Vectre 2.2 dti, no a tam ten elektromagneticky ventil bzuci cely cas pri volnobehu. U mna bzuci na volnobehu len chvilu (menej ako 1 min.), potom prestane. Sice su to rozdielne motory, ale cinnost elektromag. ventilov by mala byt podobna. Zvlastne. Zacinam mat pocit, ze naozaj blbne ten elektromag. ventil ovladania egr a mozno preto aj vaha ukazuje nespravne hodnoty.
No nic, este rozchodim tu tycku na turbu, potom napojim na pc. Pristup ako ku peniazom, ale skusal som s tyckou pohnut srubovakom a islo to riadne tazko, aj ked bolo pocut odfuknut. Na tej Vectre som s tyckou pohol prstami.
No ale zaujima ma jedna vec, ci vaha vzduchu ovplyvnuje egr, alebo je egr ventil ovladany len riadiacou jednotkou? Pozeral som na cinnost egr ventilu v nasej firemnej Opel Vectre 2.2 dti, no a tam ten elektromagneticky ventil bzuci cely cas pri volnobehu. U mna bzuci na volnobehu len chvilu (menej ako 1 min.), potom prestane. Sice su to rozdielne motory, ale cinnost elektromag. ventilov by mala byt podobna. Zvlastne. Zacinam mat pocit, ze naozaj blbne ten elektromag. ventil ovladania egr a mozno preto aj vaha ukazuje nespravne hodnoty.
No nic, este rozchodim tu tycku na turbu, potom napojim na pc. Pristup ako ku peniazom, ale skusal som s tyckou pohnut srubovakom a islo to riadne tazko, aj ked bolo pocut odfuknut. Na tej Vectre som s tyckou pohol prstami.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
ano ovlivnujeho vaha pomocov nej vie zistit ako je otvoreny a to ze sa po minute zavre je normalne ked tuknes do plynu mal by sa otvorit zas na chvilu
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Debimetr - váha vzduchu
Hmm, len potom mi nejde do hlavy preco na tej vectre aj dobrych 15 minut klepania na volnobehu ten elektrom. ventil stale bzucal. A u mna len chvilu a ked si spominam na logy s diagnostiky, tak ked bol egr otvoreny, tak hodnoty vahy boli podobne (realne vs. teoreticke). Akonahle sa egr zatvoril, tak hned sa hodnoty rozhadzali. To mi hlava nebere. Odkial ma potom motor potrebne mnozstvo vzduchu?
Napadla ma este jedna moznost, preco mi to ukazuje ine hodnoty vahy vzduchu. A to chip, co mam v aute. Ci nie je upravena mapa vahy, aby ukazovalo pre riadiacu jednotku menej vzduchu a tym padom davkovala viac paliva.
Este sa trochu pobavim s tou vahou, preco ukazuje zle, ale potom uz fakt len zaslepim egr a uz to nebudem riesit.
Napadla ma este jedna moznost, preco mi to ukazuje ine hodnoty vahy vzduchu. A to chip, co mam v aute. Ci nie je upravena mapa vahy, aby ukazovalo pre riadiacu jednotku menej vzduchu a tym padom davkovala viac paliva.
Este sa trochu pobavim s tou vahou, preco ukazuje zle, ale potom uz fakt len zaslepim egr a uz to nebudem riesit.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
nie to je uplne normalne pokial zavre egr tak viac vzduchu ide cez vahu preto ukazuje vacsie hodnoty a to ze sa po case otvory je tiez normalne aj nove ducato to tak roby myslm ze ani alfa 159
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Debimetr - váha vzduchu
Tak som napojil alfu na pc a hodnoty stale rovnake, podla otacok od cca 400 do 800 realne a pozadovane v tych otackach ma byt 1200 mg/i. Turbo ok, tlaci pekne az po 1,2 bar pri max. zatazeni. Ziadna zmena. Ale vzdy mi vyhadzuje chybu Ovladanie ventilu EGR. Vymazem a po case ju zase vyhodi. Takze nieco okolo toho EGR nie je v poriadku.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
Tak při pokusech nalogovat problém mi začala klouzat spojka. Čili doufám že to bude jediný problém a že při natáčeni videa to bylo jen načnuté. Čili že něco ještě dokázala udržet tak proto to tak skákalo.
Jinak rad bych vas pozval sem
viewtopic.php?f=22&t=10645&p=256444#p256444
ohledně nějaký rad a postřehů
Jinak rad bych vas pozval sem
viewtopic.php?f=22&t=10645&p=256444#p256444
ohledně nějaký rad a postřehů
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Re: Debimetr - váha vzduchu
Tak vcera som namontoval budik turba, nech vidim, ci turbo tlaci kolko ma. Lebo podla logov to vyzeralo, ze pomalsie nabehuje turbo, ale teraz podla budika je vsetko ok. Uz pri 2000 ot. pri zoslapnuti plynu skoci na 1 bar. Takze este skusim vycistit intercooler aj vymenim elektromagneticky ovladac EGR ventilu a potom uz fakt pojde prec vaha vzduchu. Lebo co som pozeral podla jednej tabulky, tak na volnobehu ma mat vaha napätie 1,7 V a mne ukazovala diagnostika 2,2 V, co je hodnota pri cca 1600 ot.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
Dnes mi kamos zo servisu dodal na vyskusanie vahu vzduchu Pierburg. Hodnoty uz su lepsie, hlavne napätie ukazovalo spravne - na volnobehu 1,78 V. Inak, egr ventil sa spraval rovnako ako pri vahe Bosch. Cize na volnobehu otvoreny na cca 30 %, ale akonahle som mierne slapol na plyn, hned ho zatvorilo. Nechapem, ale bud je to normalne pri podtlakovych egr alebo je fakt na prd ten elektromagneticky ovladac egr.
Ale k vahe. Bez debaty Pierburg je presnejsi ako Bosch. No uvidim, rozhodujem sa ci ho nechat, lebo je to lepsie, presnejsie, ale 100 eur vyhodit len kvoli lepsiemu pocitu....
Ale k vahe. Bez debaty Pierburg je presnejsi ako Bosch. No uvidim, rozhodujem sa ci ho nechat, lebo je to lepsie, presnejsie, ale 100 eur vyhodit len kvoli lepsiemu pocitu....
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
nevidim tam nic zle. Hodnoty sú spravne
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
Re: Debimetr - váha vzduchu
No ved o to ide. :-) Je to graf s vahou Pierburg, tak preto mam dilemu. Len mierne horsie hodnoty dava terajsia Bosch, tak preto vaham, ci dat 100 eur a mat novu Pierburg alebo sa na to zatial vykaslat.
edit. 15.11.12
Tak s kamosom sme dohodli nejaky system platby, takze vahu som si nechal. No a po odjazdeni cca 13 km vcelku pozitivne dojmy. Cukanie okolo 2 tis. otacok som si uz nevsimol a celkovo mi prislo, ze to auto ma kultivovaniejsi chod. No ale uvidim dalej, z takej kratkej trasy este nemozem robit zavery.
edit. 15.11.12
Tak s kamosom sme dohodli nejaky system platby, takze vahu som si nechal. No a po odjazdeni cca 13 km vcelku pozitivne dojmy. Cukanie okolo 2 tis. otacok som si uz nevsimol a celkovo mi prislo, ze to auto ma kultivovaniejsi chod. No ale uvidim dalej, z takej kratkej trasy este nemozem robit zavery.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
Pánové mám tuhle váhu vzduchu 028 100 2598 na čidle číslo f00c2g2063. Chtěl bych bosch ale zatím mám nabídku za 4500Kč .Nevíte o levnějším prodejci ?
Ještě mám nabídku Pierburg za 2500kč ale do toho se mi moc nechce.Díky za rady.
Ještě mám nabídku Pierburg za 2500kč ale do toho se mi moc nechce.Díky za rady.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
- Dresik
- Štamgast
- Příspěvky: 577
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
- Bydliště: Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Debimetr - váha vzduchu
CO je na pierburg spatneho? Je to znacka co se dava i do prvovyroby. Ruzne motorky, sani, EGR a tak..
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Re: Debimetr - váha vzduchu
To nevím. Ale když vidím jakou výdrž má bošš tak se obávám aby po pierburgu nebylo za rok veta.
Ale tím to se i ptám jak jste spokojení s Pierburgem? Nebo by jste šli raději do bošše ?
Ale tím to se i ptám jak jste spokojení s Pierburgem? Nebo by jste šli raději do bošše ?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: Debimetr - váha vzduchu
No neviem, ja som Bosch vyhadzoval po roku a pol. Teraz je tam Pierburg a daleko presnejsie meranie ako Bosch.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
Re: Debimetr - váha vzduchu
FES - realne mnozstvo bližšie teoretickému. Pozeral som cez FES pri roznych otackach vahu Bosch a potom Pierburg a bol rozdiel v prospech Pierburgu. Mna to presvedcilo.
Alfa Romeo 146 - 1,9 JTD - 2000 - 77kw+
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
ex Ford Escort - 1.8 16v - 1998 - 85kw
ex Lancia Delta II - 1.9 Td - 1997 - 66kw
- Bavoraczech
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
- Bydliště: Vimperk
Re: Debimetr - váha vzduchu
Jen tak pro info. Měl jsem doma starší váhu vzduchu z Opela a když jsem měl podezření na to, že ja ta má špatná, vyměnil jsem samotné čidlo z této. Na obou čidlech bylo vyražené stejné číslo modelu. Tudíž Bosch dělá obvykle v určitém období váhy jen se dvěma nebo třemi typy čidel a samotné váhy pro jednotlivé značky aut se liší pouze domečkem. To znamená, že pokud nějakou starší, ale dobrou váhu doma máte nebo můžete sehnat, pak stačí vyměnit vnitřek-senzor.
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
Re: Debimetr - váha vzduchu
Zdravím Vás,robím alfu 159,robí problémy s turbom,uz aj sa menilo,ale vela to nepomohlo. Na 3,4,5-ke tlak turba najprv vyletí,potom sa to klesne,a zase vyletí,takto sa chová. Skusil som prehodit z druheho auta vahu,snímac tlaku v sacom potrubí, a podtlakovy regulator turba. DPF je vymontovaný,softwarovo upravené,egr vycistené,aj funguje. Cákám typy aby som nemusel pri nom sediet a merat. dakujem
Re: Debimetr - váha vzduchu
Ten pokles tlaku turba je jen při silné akceleraci (plném plynu), nebo i při postupném zrychlování? O kolik to spadne? O dílek, nebo o víc? Je to poznat na výkonu při zrychlování?
Pokud je odpověď - při pořádném přidání plynu to vyletí skoro na konec, pak to o dílek spadne a na výkonu to není poznat, tak je naprosto normální chování.
Pokud je odpověď - při pořádném přidání plynu to vyletí skoro na konec, pak to o dílek spadne a na výkonu to není poznat, tak je naprosto normální chování.
baloo2009 píše:Zdravím Vás,robím alfu 159,robí problémy s turbom,uz aj sa menilo,ale vela to nepomohlo. Na 3,4,5-ke tlak turba najprv vyletí,potom sa to klesne,a zase vyletí,takto sa chová. Skusil som prehodit z druheho auta vahu,snímac tlaku v sacom potrubí, a podtlakovy regulator turba. DPF je vymontovaný,softwarovo upravené,egr vycistené,aj funguje. Cákám typy aby som nemusel pri nom sediet a merat. dakujem
Re: Debimetr - váha vzduchu
No chovanie je také,že pri prudkom rozbiehaní to vyletí skoro na koniec,a spadne to na polovicu,potom zase vyletí a zase to spadne. Cítitelne to je hlavne na 4,5,6.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host