těleso škrtící klapky V6 - foto

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: těleso škrtící klapky V6 - foto

Příspěvek od HonzaR » 27.7.2015, pon 12:11

U tohoto sání s lankem co se mi tu válí je +- 70mm / možná nějaká desetina+- což je o další důvod víc zaurgovat před časem půjčenou šupleru :-)/
Přílohy
1b.jpg

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: těleso škrtící klapky V6 - foto

Příspěvek od Flp » 27.7.2015, pon 22:32

Díky :smt023
Mohl by si mi prosím změřit ještě rozteč a vnitřní průměr výstupů u toho V6 sání? Když tak na to koukám, tak by to mohl být dobrý základ sání pro TS - něco takovýho jsem stejně chtěl udělat..
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: těleso škrtící klapky V6 - foto

Příspěvek od yan.ko » 27.7.2015, pon 23:05

Na vykonu ti ta klapka z V6 neprida.
Alfa Romeo Perfection

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: těleso škrtící klapky V6 - foto

Příspěvek od rossogtv » 28.7.2015, úte 11:00

najdi si na netu nejaky kalkulator vykon/prumer klapka, uvidis ze Alfy jsou vzdy predimenzovane. Napriklad Porsche 944 - 2,5l obsah, ma MENSI klapku nez 2.0 TS. A az uvidis klapku od P944 turbo, nebudes chapat. Nejmensi klapka co jsem kdy videl.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: těleso škrtící klapky V6 - foto

Příspěvek od yan.ko » 28.7.2015, úte 13:46

jo, pri preplnovani je to jeste uplne jina liga. Na svou 3.0V6 jsem si to pro 0.5baru spocital na 51mm.
Alfa Romeo Perfection

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: těleso škrtící klapky V6 - foto

Příspěvek od Flp » 28.7.2015, úte 16:56

No popravdě ještě nevím kolik má 2.0TS CF1 klapka vnitřní průměr (ještě mi nepřišla), ale myslel jsem že kolem 50mm..
Já chci alespoň něco okolo 62mm (tolik má F20C od Hondy), takže pokud to ta z 2.0TS bude splňovat, tak jí použiju..
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: těleso škrtící klapky V6 - foto

Příspěvek od hno3 » 29.7.2015, stř 17:52

TS má 60mm... :smt023

já u 2L NA řešil problém s tím že jsme nebyl schopnej v sání při WOT nad 5000 dosáhnout atmosferickýho tlaku, proto jsme uvažoval 3L busso klapku (někteří tipaři dávali dokonce 76mm s tím že konstatovali zlepšení zvuku)

56mm v serii nebylo daleko od ideálu 60-63mm co mají motory podobné výkonové hladiny a objemu, tak jsem převrtal klapku na 60mm a upravil osu tak abych dále zvětšil průtočnej průřez...

úkol splněn - tlak v sání při WOT neklesá ani před omezovačem, ale zato mi nad 5000 zchudla směs natolik, že ani vyšší tlak paliva to nebyl schopnej kompenzovat, takže větší vstřiky a znova přeladit
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: těleso škrtící klapky V6 - foto

Příspěvek od HonzaR » 30.7.2015, čtv 07:07

Pokud se sání povede opravdu reálně spočítat a uvést do rezonance, musí před ventilama u NA být v určitém pásmu otáček víc než je atmo tlak--je to otázka strategie volby otáčkového pole které je cílem-a přesná rezonanční délka sání je klíč -- spočítané délky sání jsou věc jedna x potom pokusy v reálu---pokud se nevolí rovnou sání s délkou typu variabilního sání s alespoň dvěma délkama/jako mívaly před léty i některý rejže/, nebo s plynule proměnnou délkou.., je potřeba i u třeba bussa laborovat současně i s délkou a průměrem kolen , pokud se šáhne na omezovač. Objem Boxu bussa x klapka atd, mrkni se na bávo..a reálné boxování + čas a otáčky otvírání přepouštěcích klapek u variabilního sání..žádnej seriovej motor s pevnou délkou sání nemá sání počítané opravdu na "vršek" těsně okolo omezovače, jestli opravdu v nějakém pásmu dosáhne serie s pevnou délkou sání rezonance je ve hvězdách../taky max dosažitelný výkon není u serie cíl/.Průměry sacích ventilů atd..limitkou je pístovka řekněme pod 22 ? nebo radši trochu míň na serii střevech bez h ojnic? x zdvih kliky taky řekne svoje o tom, co ojnice reálně schytaj.... a hned se projeví síla podčtverce vrtání -kolik že má busso pístovku okolo omezovače v serii :-)/x třeba i TS 2.0/-někde se ty koně válej pořád ještě vcelku " relativně snadno dostupný.".

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: těleso škrtící klapky V6 - foto

Příspěvek od hno3 » 30.7.2015, čtv 12:20

pokud sice rezonanci v sání máš, ale nejseš schopnej dostat k motoru/do airboxu/komory za klapku dostatek vzduchu je ti pak k ničemu...a přetlak stejně nevytvoříš...


já vycházím z toho co co mi ukazuje MAP senzor... při WOT od volnoběhu do rpm max na 8500 mám 4,2Volt...to samý při startu než začnu točit motorem...předtím mi klesalo napětí až kamsi
na 3,8 Volt s klapkou 56mm...

ad serie

serie tipo16v má délku cca 45cm..s danou vačkou, svodem to dělá Mk max někde na 4000...já jsme použil sání z kappy turbo který je poloviční na dýlku (ale má tvar přímo navazující na kanál )a s vačkama 298/288, upraveným seriovým svodem mi to dává dle brzdy MK max na 5800 (mam spočítáno 5500), ale dotočit to můžu na 8500 bez propadu výkonu..předtím mi výkon vrcholil na 7200 a pak prudce opadal, teď jsem na cca 7800s Pmax.

TS s VISkem je díky variabilní vačce jinej příběh.. bez natočení vačky vrcholí MK max někde na 4500, s ním se daří maximum MK srazit na 3500..situace stejná jako u tipa 16V (ty motory maj stejnou geometrii - zdvih, vrtání +/-1mm, podobnou geometrii sacích kanálů a rozěmry ventilů naprosto stejný)

TS ale díky lehounkejm pístům a ojnicícm snese hrubší zacházení než starej Fiatí 4 válec, protže tam je ojnice +150g (i ta snese 8000rp..) a píst je oproti TS taky 150g, nehledě pístní čep kterej je o 40g těžšší..klikovej mechanismus začne mít u TS v serii problémy při daleko vyšších otáčkách než starej fiatí co mam v coupe a tipu -i když tam mam jen lepší ojniční šrouby, a pístní čepy a ze serie pístu sundáno 80g..tak točím u tipa 8000 u coupe 8500...pokud je třeba..rozumnej strop je těch 7800 vzhledem k životnosti..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů