znáš tu britskou kapelu Placebo?Richie píše:vcera jsem se rozhodl dat na propagacni clanek o nafte ,kde tak strhali Shell a best byla Banzina a nabral jsem plnou nadrz Verva Diesel....
melo to nekolik pozitivit....
1) za to ze jsem nabral pres 50 litru tak jsem dostal zdarma poukaz na esspreso ...protoze kafe nepiju tak jsem kupon daroval
2) dalsi vyhoda byla ze jsem dostal mraky vernostnich bodiku
3)ale to hlavni jsem ocekaval, az ta premiova nafta vytlaci ten trafoolej co kupuju na benzine u Tesca (delam si samozrejme srandu, nafta u Tesca je nafta bez problemu ) a musim rict ze jsem byl opravdu prekvapen...mozna je to trosku i tim, ze jsem od te doby, co jsem dal novou vahu, jeste neslapl poradne na plyn, ale prislo mi, ze to na tu naftu jede opravdu lepe...co me hlavne prekvapilo bylo to, ze kdyz jsem jel na dvojku na cca 1000 otacek a pak jsem dal pedal na podlahu tak to zabralo a kolem 2500 otacek to dokonce zacalo hrabat,coz se mi teda jeste nestalo...
takze me po delsi dobe , moje, jak ji laskyplne nazyvam, "lokomotiva" opet prijemne prekvapila co ma jeste sil
Kvalita nafty a aditiva
Alfetta GTV L
Aditiva
Hodně se tu řešilo o kvalitě nafty, ale zajímal by mě názor na aditiva! VIF, Castrol TDA? Máte s tím někdo zkušnosti a co si o tom všeobecně myslíte? Pomáhá to v něčem motoru? Díky...
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20V (129 kW)
Seat Toledo 1.9 TDI (66 kW)
Lancia Delta 1.6 HF turbo (97 kW)
Seat Toledo 1.9 TDI (66 kW)
Lancia Delta 1.6 HF turbo (97 kW)
- kejml
- Štamgast
- Příspěvky: 998
- Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
- Bydliště: Prahá
- Kontaktovat uživatele:
V žádném případě neuškodí. Dobrému palivu nepomůže.
Dobré palivo seženeš u pumpy s velkou výtočí a nejlépe s pravidelnou kontrolou. Např. www.dobrapumpa.cz
Testy aditiv tu někde, myslím, jsou. A vyšlo to (opět si myslím), v Autodieselu, nebo nějakém takoém kvalitním periodiku.
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
Dobré palivo seženeš u pumpy s velkou výtočí a nejlépe s pravidelnou kontrolou. Např. www.dobrapumpa.cz
Testy aditiv tu někde, myslím, jsou. A vyšlo to (opět si myslím), v Autodieselu, nebo nějakém takoém kvalitním periodiku.
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
0.125 carburatore
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
Re: Aditiva
Castrol TDA jsem pouzival ale neni to pry to prave orechove....nejaka koroze ci co...nepouzivat radsi...Rum píše:Hodně se tu řešilo o kvalitě nafty, ale zajímal by mě názor na aditiva! VIF, Castrol TDA? Máte s tím někdo zkušnosti a co si o tom všeobecně myslíte? Pomáhá to v něčem motoru? Díky...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- whitedevil
- Štamgast
- Příspěvky: 585
- Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Tak jsem to pročetl až do konce... a docela sem se zapotil...
Co si myslíte o směsné motorové naftě?? jednou jsem byl nucen jí natankovat a taky to jelo...
Potom zkoušel někdo takový ty vodičky na čištění vstříků a čerpadel?? chci trošku "pomoct autu k dlouhověkosti" a to je to jediný co ještě můžu přidat...
Co si myslíte o směsné motorové naftě?? jednou jsem byl nucen jí natankovat a taky to jelo...
Potom zkoušel někdo takový ty vodičky na čištění vstříků a čerpadel?? chci trošku "pomoct autu k dlouhověkosti" a to je to jediný co ještě můžu přidat...
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
- tomas
- Nováček
- Příspěvky: 171
- Registrován: 26.7.2008, sob 14:08
- Bydliště: ústecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
ono to jezdit může, u benzína jak natankuješ špatný benzín tak to poznáš hned že to škube atd.. u nafty se to spíš ukáže časem.
Aditiva se řeší v jiném tématu.. zkoušel jsem STC čistič vstřiků a trošku pomohlo..ale nic závratnýho
Aditiva se řeší v jiném tématu.. zkoušel jsem STC čistič vstřiků a trošku pomohlo..ale nic závratnýho
Alfa Romeo 166 - 2,4 JTD full luxury packet and lowrider suspension
Re: Kvalita nafty a aditiva
to white:
ja beru normalne o Benziny Verva Diesel....obcas u Shellu Diesel Extra....ale klidne vemu plnou u hypertesca v HK...zadnou zmenu jsem nikdy nepocitil...
ja beru normalne o Benziny Verva Diesel....obcas u Shellu Diesel Extra....ale klidne vemu plnou u hypertesca v HK...zadnou zmenu jsem nikdy nepocitil...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Kvalita nafty a aditiva
Nafta/ či benzín/ věčné téma..
Já bych ale rozhodně odlišil hlediska
1/ČR
2/ Evropa
Jde o to, že většina otázek a pochybností, zmatků okolo kvality ať skutečné
/nebo bohužel i domnělé/ vychází z rozdělení na tyhle dvě skupiny.Každý, kdo má možnost natankovat v Evropě často--mi dá za pravdu.
Teď jen poznámka ke dvěma palivům, zmíněným v posledních příspěvcích a rozporuplných
zkušenostech.
Shell-V-Power-diesel 51,5 CČ
Verva-diesel 56,0 CČ
Z těhle údajů je jasný oč běží. Shell V-Power-diesel má v Německu 56 CČ /stejně jako Verva-diesel/, složení dalších aditivací především čisticí efekt je zachován..i podmínkách
pro výrobce patrně "rozvojové země " ČR :-(
Čili--pokud má někdo přitaženej" motor -především komůrkáč TD, má v podstatě měřák" kvality nafty na CČ a mazivost na kolech ...
Obecně pokud zvětšíte předvstřik u komůrkáče, nutně potřebujete pro měkký chod
bez řinčení 56 CČ a.víc a.. Shell v tomhle ohledu nemá co nabídnout, no s nutnou doaditivací -dodatkovou min+4CČ je to dobrá měkká nafta..
Verva -disel má sice 56CČ, no je to trochu "tvrdá" nafta.
Obě nafty jsou typu"severská suchá" , což platí pro Evropu obecně a vychází z norem EU
s ohledem na ekologii a tudíž hloubkové odsíření.
Pamatujete jak za "komančů" nafta mazala? Právě , no čerpadla našich "mazlů" si to pamatujou taky a nechtěj si moc zvykat..proto v poslední dekádě zadřený čerpadlo není
exotická závada. Možná se jedná o komplot -nebo kdoví co- jinak přece právě upravit mazivost není na rozdíl od jiných parametrů -žádnej problém, no ve skutečnosti
technologický požadavky čerpadel v podstatě neplní skoro žádný palivo.. no i dílny
potřebujou práci
Z hlediska mazivosti stojí za ..dvě věci... obě zmíněné nafty--ale o tom hodím obsáhlejší příspěvek..
Má teda smysl dodatečná aditivace v našich podmínkách..spíš lépe otázka --v jakém parametru se vyplatí dotovat které palivo..
Obecně-rozhodně ano--může za to především zmíněná-měkká norma MAZIVOSTI-tak tady určitě..
Dodatečná aditiva upravují ale celou řadu parametrů-některá bohužel některé parametry mohou i zhoršovat. Výsledky aktuálních testů jsou k dispozici, no trh je poměrně dynamický
a jejich aktualizaci má smysl sledovat..
Příležitostně sem hodím víc.
Já bych ale rozhodně odlišil hlediska
1/ČR
2/ Evropa
Jde o to, že většina otázek a pochybností, zmatků okolo kvality ať skutečné
/nebo bohužel i domnělé/ vychází z rozdělení na tyhle dvě skupiny.Každý, kdo má možnost natankovat v Evropě často--mi dá za pravdu.
Teď jen poznámka ke dvěma palivům, zmíněným v posledních příspěvcích a rozporuplných
zkušenostech.
Shell-V-Power-diesel 51,5 CČ
Verva-diesel 56,0 CČ
Z těhle údajů je jasný oč běží. Shell V-Power-diesel má v Německu 56 CČ /stejně jako Verva-diesel/, složení dalších aditivací především čisticí efekt je zachován..i podmínkách
pro výrobce patrně "rozvojové země " ČR :-(
Čili--pokud má někdo přitaženej" motor -především komůrkáč TD, má v podstatě měřák" kvality nafty na CČ a mazivost na kolech ...
Obecně pokud zvětšíte předvstřik u komůrkáče, nutně potřebujete pro měkký chod
bez řinčení 56 CČ a.víc a.. Shell v tomhle ohledu nemá co nabídnout, no s nutnou doaditivací -dodatkovou min+4CČ je to dobrá měkká nafta..
Verva -disel má sice 56CČ, no je to trochu "tvrdá" nafta.
Obě nafty jsou typu"severská suchá" , což platí pro Evropu obecně a vychází z norem EU
s ohledem na ekologii a tudíž hloubkové odsíření.
Pamatujete jak za "komančů" nafta mazala? Právě , no čerpadla našich "mazlů" si to pamatujou taky a nechtěj si moc zvykat..proto v poslední dekádě zadřený čerpadlo není
exotická závada. Možná se jedná o komplot -nebo kdoví co- jinak přece právě upravit mazivost není na rozdíl od jiných parametrů -žádnej problém, no ve skutečnosti
technologický požadavky čerpadel v podstatě neplní skoro žádný palivo.. no i dílny
potřebujou práci
Z hlediska mazivosti stojí za ..dvě věci... obě zmíněné nafty--ale o tom hodím obsáhlejší příspěvek..
Má teda smysl dodatečná aditivace v našich podmínkách..spíš lépe otázka --v jakém parametru se vyplatí dotovat které palivo..
Obecně-rozhodně ano--může za to především zmíněná-měkká norma MAZIVOSTI-tak tady určitě..
Dodatečná aditiva upravují ale celou řadu parametrů-některá bohužel některé parametry mohou i zhoršovat. Výsledky aktuálních testů jsou k dispozici, no trh je poměrně dynamický
a jejich aktualizaci má smysl sledovat..
Příležitostně sem hodím víc.
Re: Kvalita nafty a aditiva
Tak tady je ten test aditiv-a schválně upozorňuju na špatnou čitelnost MAZIVOSTI
u VIFu--ta je opravdu libová 268 :-) a to je běžný český výrobek..Castrol TDA
celkem zklamání..--že by ta čitelnost nebyla náhoda?
http://www.edisk.cz/stahni/41169/test_a ... .08MB.html
u VIFu--ta je opravdu libová 268 :-) a to je běžný český výrobek..Castrol TDA
celkem zklamání..--že by ta čitelnost nebyla náhoda?
http://www.edisk.cz/stahni/41169/test_a ... .08MB.html
- whitedevil
- Štamgast
- Příspěvky: 585
- Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Tak v čera jsem natankoval plnou disel extra u shell... litr mě stál asi 22 Kč ale rozdíl necítím...
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
Re: Kvalita nafty a aditiva
Vyzkoušel někdo(zkušenosti,dojmy)?Nejdříve jsem nevěřil že to bude tak znát ale po opětovným přimícháním do nafty jsem to znatelně pocítil na chodu motoru(ochotou jít do otáček tak pružností motoru)Pixla vyšla asi na 250Kč
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Kvalita nafty a aditiva
Já používám tento přípravek a to min. jednou za dva měsíce-naleju do nádrže , dotankuji a pak řádně protáhnu motor z Teplic až na Cínovec, chvilku to zakouří a pak je to paráda
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.
Re: Kvalita nafty a aditiva
Tak používám zmíněnej VIF pořád a dávám ho do Shellu-V-power dieselu, čímž vznikne
rozumně mazivá, neusazující se nafta s 56+ setanovou hladinou. Jinak dřív jsem tankoval zásadně ARAL--ten měl hodnoty CČ 62--fakt to není kec, tohle budou u Shellu u nás čepovat nejdřív za dvacet let-však taky 1200mg 2-EHN /2-ethylenhexylnitrátu/ musí být
zatraceně znát--Shell-V-power Německo zhruba 300mg, u nás 50mg slovy 50 mg 2-EHN,
CČ diesel Extra je taky pouhejch 51,5 2-EHM je tuším asi 40mg....
tím se zázraky v moderním motoru nekonaj..
Obecně zvýšení CČ o 4 jednotky udělá divy, zvlášť když se upraví mazivost na zhruba
270...
Jednorázový přípravky sice trochu odstraněj úsady, no režim každodenního provozu je rozhodující z hlediska celkový životnosti..
Můžu hodit odkaz, jak vypadá disel svíčka po jedný nádrži "běžný" nafty,jak po
Shell-V-power dieselu, jak po běžný naftě s VIFEM..
Po běžný naftě je to plný sazí jak od parafinovýho plamene, po těch dalších dvou
je to vypálený do růžova.
Ty saze končí nevyhnutelně v oleji a ten pobere jen omezenej "náklad"
Pak je z toho brousek na válce a kroužky..u TD samozřejmě důležitější hledisko než u technologie CR-tam je to zas o podstatně citlivějším vstřiku a čerpadla na
speciální pumpařskej "koktejl" olej-benzín, kterým nám u pumpy často dochucujou
"potravu "pro motory dieselovejch mazlů..
rozumně mazivá, neusazující se nafta s 56+ setanovou hladinou. Jinak dřív jsem tankoval zásadně ARAL--ten měl hodnoty CČ 62--fakt to není kec, tohle budou u Shellu u nás čepovat nejdřív za dvacet let-však taky 1200mg 2-EHN /2-ethylenhexylnitrátu/ musí být
zatraceně znát--Shell-V-power Německo zhruba 300mg, u nás 50mg slovy 50 mg 2-EHN,
CČ diesel Extra je taky pouhejch 51,5 2-EHM je tuším asi 40mg....
tím se zázraky v moderním motoru nekonaj..
Obecně zvýšení CČ o 4 jednotky udělá divy, zvlášť když se upraví mazivost na zhruba
270...
Jednorázový přípravky sice trochu odstraněj úsady, no režim každodenního provozu je rozhodující z hlediska celkový životnosti..
Můžu hodit odkaz, jak vypadá disel svíčka po jedný nádrži "běžný" nafty,jak po
Shell-V-power dieselu, jak po běžný naftě s VIFEM..
Po běžný naftě je to plný sazí jak od parafinovýho plamene, po těch dalších dvou
je to vypálený do růžova.
Ty saze končí nevyhnutelně v oleji a ten pobere jen omezenej "náklad"
Pak je z toho brousek na válce a kroužky..u TD samozřejmě důležitější hledisko než u technologie CR-tam je to zas o podstatně citlivějším vstřiku a čerpadla na
speciální pumpařskej "koktejl" olej-benzín, kterým nám u pumpy často dochucujou
"potravu "pro motory dieselovejch mazlů..
Re: Kvalita nafty a aditiva
HonzaR:Jak to že už není v distribuci od Aralu nafta s CČ 62,kvůli neekologickému obsahu sloučenin síry a uhlovodíků?A co se stane když by někdo třeba nalil dvakrát více aditiva do nafty než je předepsáno?Zvyší se cetanové číslo nad možnou mez nebo bylo by to škodný pro vstřikovací soustavu nebo pro chod motoru?Dík
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Kvalita nafty a aditiva
Aral to tady zabalil :-(
Jinak vše je v závislosti na konkrétním obsahu aditiva... ale- v podstatě nestane zvýšením dávkování nic..
CČ se nezvedne nad hodnotu +4, protože běžně dostupné komerční přípravky
nelaborují s "ostrými" nitráty..tam to jde nahoru rychle--ale to patří do ruky
profíkům..Pokud jednorázově přeženeš hodnotu mazivosti--v příští nádrži to
"vypálíš"..
Jinak hluboce odsířená nafta je standard po celé EU--kvalitu upravují aditiva to je nevyhnutelné s ohledem na požadavky životního prostředí a nároky moderních motorů na provoz..
Jinak vše je v závislosti na konkrétním obsahu aditiva... ale- v podstatě nestane zvýšením dávkování nic..
CČ se nezvedne nad hodnotu +4, protože běžně dostupné komerční přípravky
nelaborují s "ostrými" nitráty..tam to jde nahoru rychle--ale to patří do ruky
profíkům..Pokud jednorázově přeženeš hodnotu mazivosti--v příští nádrži to
"vypálíš"..
Jinak hluboce odsířená nafta je standard po celé EU--kvalitu upravují aditiva to je nevyhnutelné s ohledem na požadavky životního prostředí a nároky moderních motorů na provoz..
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
No a proto já dávám do své alfice i olej motorovej. Natankuju Plnou a do těch 60 litrů normálně naleju litr motorového oleje. Světe div se? Auto méně kouří, má o hooodně klidnější chod a je tichounké. Toto mi doporučil známej, já na něj koukal jako puk a nměl pravdu
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Kvalita nafty a aditiva
Foli-tohle je starej trik-no když tak kvalitní dvoutaktovou syntetiku--litr je zhola zbytečnej,
vyndej svíčky a pokud jsou černý, vyrábíš saze, který meje olej.. /tu syntetiku 1:400/ a i to ja spíš moc...
Kvalitní mazání agregátu čerpadla je úplně v jinejch poměrech a čerpadlo "nežádá" takhle "tučnou"potravu..
To je o infarkt--do čeho to dáváš--ne že by to nešlo, ale kvalitní mazivostní aditivum má úplně jiný složení..tohle je pančovaná nafta a k tomu zcela dobrovolně... :-(
Možná že to měl "rádce" zažitý z atmosferickýho diesela s řadovým čerpadlem-typicky
starej "méďa" tohle v klidu baštil.. no TD a /hlavně JTD /pozor...:-(
vyndej svíčky a pokud jsou černý, vyrábíš saze, který meje olej.. /tu syntetiku 1:400/ a i to ja spíš moc...
Kvalitní mazání agregátu čerpadla je úplně v jinejch poměrech a čerpadlo "nežádá" takhle "tučnou"potravu..
To je o infarkt--do čeho to dáváš--ne že by to nešlo, ale kvalitní mazivostní aditivum má úplně jiný složení..tohle je pančovaná nafta a k tomu zcela dobrovolně... :-(
Možná že to měl "rádce" zažitý z atmosferickýho diesela s řadovým čerpadlem-typicky
starej "méďa" tohle v klidu baštil.. no TD a /hlavně JTD /pozor...:-(
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Toho bych se taky bál. Usazeniny na ventilech v EGR ventilu a katalyzátoru. Nedávno jsme rozebrali hlavu z dedry 1.9 TD a ta měla na výfukových ventilech doslova kroužku z karbonu, které byly uvolněné, ale tak pevné, že na ventilu držely jako když by se navlékl prstýnek. Třeba snubní.
Tohle se pak utrhne, vletí do turba pak do katu a je zaděláno, ne-li vyděláno.
... Včera jsem tankoval u pumpy ONO plnou nafty za 23,50. Cena vítězí.
Tohle se pak utrhne, vletí do turba pak do katu a je zaděláno, ne-li vyděláno.
... Včera jsem tankoval u pumpy ONO plnou nafty za 23,50. Cena vítězí.
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Vtřikovače jsem měl venku předtím, než jsem tam začal dávat Olej. Potom jsem je vyndal po najetí 5000 km a byly jak vyměněné. Naopak CR a PD motory té mazivosti potřebují více. KDyž jsem byl na školení o vstřikovačích a čerpadlech u BOSCHE ( dělám v Bosch servisu ) tak jsem se na toto ptal. Bylo mi sděleno, že tímto prodloužím životnost vstřikovačů, vstřik čerpadla a podávacího čerpadla v nádrži. Byla nám tam ukazován test nafty dřívější a dnešní co se mazivosti týče. s dnešní naftou se udělá kapka na desku rozehřátou na 80 stupňů a za 15 - 20 minut nezbyde nic ani ten mastnej flíček, který zůstaval dřív. Když se ještě připočte kondenzace vody v nádrži, dochází ke korozi celé palivové soustavy. Známej má Ducato 2.8 JTD, které je už taky CR, má najeto přes 400 000 Km a od samého počátku koupě vozu tam dává takto olej. Vstřiky jsou čisté, tiché a stále fungují jak mají. Takové jsou moje informace přímo od Bosche a vlastní zkušenost.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů