Alfa 159 GTA

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 31.5.2007, čtv 15:26

Nevím jaké jsou aktuální informace, ale cca před půl rokem jsem na ARC psal, že si myslím, že GTA bude mít týž motor co mám já, ale o větším objemu. HFV6 se dělá v různých objemech a maximum jsou 4,0L. Výhodou je, že by nebylo potřeba dělat v postatě žádné zásadní změny v konstrukci. I ten atmosférický motor by byl určitě příjemnější než nějaké turbo. Ale jsem sám zvědav jak to dopadne :)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 31.5.2007, čtv 16:01

Marc159 píše:Nevím jaké jsou aktuální informace, ale cca před půl rokem jsem na ARC psal, že si myslím, že GTA bude týž motor co mám já, ale o větším objemu. HFV6 se dělá v různých objemech a maximum jsou 4,0L. Výhodou je, že by nebylo potřeba dělat v postatě žádné zásadní změny v konstrukci. I ten atmosférický motor by byl určitě příjemnější než nějaké turbo. Ale jsem sám zvědav jak to dopadne :)
ja taky. videl jsem pred nekolika mesici spy fotku 159 s detailem na motor kterou jsem ted davam..(samozrejme otazka je zda jde ci nejde o fake) a je tam videt V6 .. ale je tam videt taky dalsich par veci navic ktere davaji tusit ze bude preplnovany. zrejme twinturbo (ta stribrna hadice mezi valci ?? turbo bude zrejme mezi nemi ???) a vykon tipuji ze kolem 320-350 PS vcetne snizeni vahy o cca 100-150 kg samozrejme..

Obrázek
Obrázek
Obrázek

kazdopadne to bude pekelne rychle :wink:
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 31.5.2007, čtv 16:31

Tuhle fotku znám, ale pořád tam žádné turbo nevidím. Ale těch 320 koní mohou dosáhnout pouhým zvětšením objemu na čtyři litry a úpravcům by se otevřely netušené možnosti :) Ale teorii o osmiválci zkrátka nevěřím. Bylo by to moc drahé.

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 31.5.2007, čtv 17:03

Dle me turbo neuvidis, bude nekde dole pokud tam vubec je...
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 31.5.2007, čtv 17:14

filip: Ta trubka vede přímo dolů do kastlíku, kde je vzduchový filtr. :-k

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 31.5.2007, čtv 20:51

Nejak to vypada spis jako tuning predelavka motoru nez tovarni kus.
No uvidime, 159 GTA s turbem by byla bomba.
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 1.6.2007, pát 08:32

Marc159 píše:Tuhle fotku znám, ale pořád tam žádné turbo nevidím. Ale těch 320 koní mohou dosáhnout pouhým zvětšením objemu na čtyři litry a úpravcům by se otevřely netušené možnosti :) Ale teorii o osmiválci zkrátka nevěřím. Bylo by to moc drahé.
V8 taky neverim. nicmene k te fotce - ja tvuj motor nevidel oddeklovany, ale tenhle kousek mi ho tedy vubec nepripomina.. nebo je to ten samy jen s cervenou barvou? :wink:
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 1.6.2007, pát 08:33

filip píše:Nejak to vypada spis jako tuning predelavka motoru nez tovarni kus.
No uvidime, 159 GTA s turbem by byla bomba.
stejne jak pisu Marcovi - podobny motor jsmem v 159 zatim nevidel, pochybuji ze tam nejak upravce bude sam cpat jiny motor :wink:
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 1.6.2007, pát 09:55

Já z toho svého zatím plasty také nesundaval. ale to co je vidět normálně, tedy například víčko od oleje a měrka jsou tady zcela shodné. Takže na 99% to bude shodný motor.

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 1.6.2007, pát 10:13

Marc159 píše:Já z toho svého zatím plasty také nesundaval. ale to co je vidět normálně, tedy například víčko od oleje a měrka jsou tady zcela shodné. Takže na 99% to bude shodný motor.
schvalne davam foto:
Obrázek

me tam nesedi vsechny ty hadice a spol. - jsou jine a jinde..ale muzes mit pravdu :D

kazdopadne bych se taky primlouval za atmosferu. neni ale 6 valcu vzhledem k objemu 4.0 uz "prilis malo" ?? jestli mi rozumis.. aby ten motor byl vybusny a mel gradaci ve vyssich otackach (ne jen diky ridici jednotce) potrebuje mit kratky zdvih... nova M3 a RS4 maji podobne objemy, ale V8
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 1.6.2007, pát 11:30

Tak já o víkendu sundám ten plast a nafotím to. Subjektivně se mi zdá, že jediný rozdíl je v sání, které je jinak řešené a může být nějak "tuněné".
Ale u té GTA si nejsem jist, jestli nejsou vaše očekávání přehnaná. GTA nikdy M3 nekonkurovala. To by musela opravdu změnit koncepci motoru a ke slovu by přišel ten zmiňovaný osmiválec. Ale jak jsem tak koukal, tak 159 si zachovává u jednotlivých modelů víceméně podobnou dynamiku jako u 156. Takže vzhledem k vyší hmotnosti je například místo 2,0 JTS použit 2,2 JTS. Na dosažení stejné dynamiky jako měla 156 GTA potřebuje 3,2 JTS cca 30 koní při stávající hmotnosti. Pokud by mělo dojít zároveň i k odlehčení, tak by ten osmiválec byl jako kanón na vrabce. :-k

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 1.6.2007, pát 11:36

Marc159 píše:Tak já o víkendu sundám ten plast a nafotím to. Subjektivně se mi zdá, že jediný rozdíl je v sání, které je jinak řešené a může být nějak "tuněné".
Ale u té GTA si nejsem jist, jestli nejsou vaše očekávání přehnaná. GTA nikdy M3 nekonkurovala. To by musela opravdu změnit koncepci motoru a ke slovu by přišel ten zmiňovaný osmiválec.
super,jsem sam zvedavy jak to bude vypadat odkryte.. mmchodem myslis (svuj motor uz znas urcite dobre) ze by byl (prevrtany) vhodny pro verzi GTA?

jinak to o te M3 - slo spis o recnickou otazku ohledne koncepce motoru, ne predhaneni se ve vykonech s nemci. delali auta jinak, vzdycky :wink:
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 1.6.2007, pát 11:55

RadiK. Jestli by byl vhodný pro verzi GTA je záludná otázka. Obzvláště když nikdo nezná specifikace GTA. :D
Zajímavé futuristické nápady mají na http://www.alfaclub.lu/HTML/rumor-content.htm

The 'Electron' HFV6 will appear in these specifications:

2.8 V6 JTS 230cv & 300Nm
3.2 V6 JTS 260cv & 350Nm
3.2 V6 Twinturbo JTS Uniair 400cv & 540Nm (in the 159 GTA)
3.6 V6 JTS 320cv & 400Nm
3.6 V6 Twinturbo JTS Uniair 480cv & 600Nm (in the TZ3)

Není problém k tomu motoru dát turbo nebo zvětšit vrtání, či dokonce kombinace obojího. Problém bude v tom, že mu narozdíl od vysokootáčkových osmiválců bude přebývat krouťák a GTA by bylo odsouzené k automatické převodovce. :???:

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 1.6.2007, pát 12:03

Jeste vic se mi libi tahle veta :)

"However Alfa Romeo have concluded an agreement with Ferrari for the exclusive use of their new 5.0 V10 engine, currently under development, as well as the familiar 4.2 & 6.0 units."

4.2 V8 JTS 430cv & 500Nm
5.0 V10 JTS 500-550cv & 60Nm ( in the 168 )
5.0 V10 JTS Uniair 600cv & 650Nm ( in the TZ4 )
6.0 V12 JTS Uniair 630cv & 750Nm

The 4.2 V8 will be used in the GTA versions of the new Spider, GTV & Brera. The 6.0 V12 JTS Uniair with 630cv & 750Nm will be fitted to the Alfa Romeo TZ3 GTA Scuderia Ferrari. While the 2007 Alfa Romeo TZ4 will offer the 5.0 V10 JTS Uniair with 600cv and 650Nm.
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 1.6.2007, pát 12:05

Tak tohle se mi snad zda...

Alfa 159
GTA (Europe & Japan) 3.2 V6 JTS twin-turbo 300cv,
GTA (USA) 4.2 V8 JTS Uniair 430cv, 1.9 M-Jet JTD 140cv, 2.4 M-Jet JTD 200cv, 3.0 V6 M-Jet JTD 250cv



GTA USA ??!! WTF!?
Neverim ze usaci budou dostavat 130PS silnejsi motor.
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8583
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 1.6.2007, pát 12:07

Nemuselo by byt. Ve spojeni s pohonem vsech kol by to ukocirovat slo. Jeste by mohl byt omezenej kroutak treba pri prvnim a druhym prevodovym stupni. Takhle se to resilo u nejakejch motorek...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 1.6.2007, pát 12:20

Harous: Ten krouťák vadí hlavně na spojce a předloze. Na kola se přenáší podle převodů, takže tam jde o výkon.
Jinak řešit to jde, jen je to náročnější na materiál a tedy i cenu. Největší problém vidím u spojky. U nákladních aut se to řeší větším množstvím spojkových lamel. Ale tady nevím. Většinou se tam dá automat...

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 1.6.2007, pát 12:26

filip píše:Tak tohle se mi snad zda...

Alfa 159
GTA (Europe & Japan) 3.2 V6 JTS twin-turbo 300cv,
GTA (USA) 4.2 V8 JTS Uniair 430cv, 1.9 M-Jet JTD 140cv, 2.4 M-Jet JTD 200cv, 3.0 V6 M-Jet JTD 250cv



GTA USA ??!! WTF!?
Neverim ze usaci budou dostavat 130PS silnejsi motor.
Tam bude chyba u toho 3,2 JTS TT. Místo 300HP má být 400HP. Kvůli čtyřiceti koním by tam TT asi nemontovali.

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 2.6.2007, sob 17:08

Tak tady jsou slíbené fotky originálního JTS Obrázek Obrázek Obrázek

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 2.6.2007, sob 19:37

Marc159 píše:Tak tady jsou slíbené fotky originálního JTS
diky za foto a ochotu :wink: . co se tyka samotnych fotek tak jsem presvedceny tak napul. k definitivnimu potvrzeni bych potreboval videt tve JTS i bez toho stribrneho deklu nahore u sani. samozrejme se uz neobtezuj, usnu i bez toho :lol: zkratka je tam par podobnych veci (merka oleje atd) ale definitivni ano/ne bych si netroufl rict..

zajimave jsou ty informace co jsi vygooglil o tech motorech. potvrzuje to spekulace o objemech 2.8 a 3.6 ktere maji prijit (ale tvrdi se ze z jineho zakladu,tezko rict,toto je urcite levnejsi reseni). otazka zda u GTA bude to twturbo.. tocivy atmomotor by byl lepsi (napr. 4.2 V8 od maserati)

filip uvedl ten 5.0 V10 o kterem se mluvi v souvislosti s 169 GTA. co me ale mate, je ten model TZ(3,4) ?? o tom vubec nic nevim a to jsem nedavno psal clanek o novych modelech :?: :roll: :-D vite o tom neco vice?
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8583
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.6.2007, sob 21:23

Tak to ja bych tam radsi videl to Turbo. Uz jen kvuli kroutaku v nizsich otackach a vaze motoru...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 3.6.2007, ned 00:40

osmiválec (typicky bez setrvačníku) je prostě paráda a ta hmotnost by nebylo nic dramatického, protože by se zase ušetřilo na turbu, setrvačníku, spojce a převodovce. :wink:

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8583
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 3.6.2007, ned 10:00

To jako ze by se potencionalni majitel 159 GTA zajimal o spotrebu, jo? Jestli bude jezdit za 18 nebo za 20... :lol:
Jinak kazdymu vyhovuje neco jinyho. Ja jsem zastance turbomotoru spis nez velkoobjemovych motoru.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 3.6.2007, ned 23:56

Harous: No o spotřebu se zajímají i majitelé současných GTA verzí, takže nepředpokládám, že ti noví budou jiní. :wink:
Ale jinak k tomu turbu. Já souhlasím s názorem, že objem ničím nenahradíš. A když už bych ho měl něčím nahrazovat a jednalo by se o sportovní vůz, tak by se mi líbily spíše otáčky. Ale turbo je dnes samozřejmě nejjednodušší cesta ke zvýšení výkonu

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8583
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 4.6.2007, pon 08:39

Marc159 píše:Já souhlasím s názorem, že objem ničím nenahradíš.
Nahradis - turbem... :-D
To je ale na dlouhou a sirokou diskuzi. Treba AR166 2.0V6 Turbo je rychlejsi nez 3.0 V6. Turbomotor ma lepsi prubeh kroutaku uz od nizsich otacek. Dobre je to videt na grafech v tematu 155 Q4 vs 156 V6.
Ono taky zalezi na tom, v jakym aute to ma byt. Tezko si predstavit Lancer EVO nebo Imprezu STI s ctyrlitrovym osmivalcem a zaroven tezko pozadovat Dodge RAM s dvoulitrovym turbem... :lol:
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti