Svody - parohy - 2.4JTD

Odpovědět
drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Svody - parohy - 2.4JTD

Příspěvek od drtikols » 19.6.2007, úte 23:17

Dovolte ,dalsi moji zkusenost ktera doprovazi myslim vsechny 2.4ky...mozna snad s tim maji problemy jen ty prvni rocniky nevim ale mam skoro 00 rok a praska to take. jak je to u 140 a 150ti konovky netusim.
ale jak bejva zvykem pani italove zas nekde udelali chybi asi jako soudrizi v DDR ze? :D :D
takze mozna nekomu nasadim brouka do hlavy az rano otevre kapotu a zhrozi se ze vyfukove svody ma take praskle a to na levo od EGR ventilu.
nevim proc ale skoro vsem uz to min. prasklo a po neodbornem svareni to praska dal a dal.
takte po me koupi auta uz jsem vedel ze jsou praskle ale po case jsem to resil a to vyndanim a naslednem svareni mistnim automechanikem ,ktery tvrdil ze to nahrava a svaruje to takle leta na SUTACH 105 a 120kach a ze pry to drzu i nekolik let,tak sem mu to dal a asi po 6ti hodinach volal ze je hotovo zavareno a ani nechtel nic.
mimo jine kdyz je trhlina delsi ne 2 cm je to praskle uz i ze spodu. takze mile svody prisli zpet do auticka jinak k samotne praci musim rict ze to jde snadne.dole turbo se mirne svesi tedy mirne nasilim a samotne svody jdou ven nebo zpet.kdo se neboji prace neni v nicem problem.
takze svarene svody me tesili pouze asi tak 3 nedele a zaclo se to trhat jak prime ve svaru tak i za a lezlo to momalu a jiste dal a dal.
reseni bylo koupit nove ci stare...nove stoji kolem 7 litru ..takze to nejsem blbec abych to dal a za mesic to prasklo zase. proto jsem sehnal starsi byli dovezene s italie ani nebyli orezle ani moc karbonu tam nebyli...proste jako nove..
jenze tato radost trvala 2 mesice a skoro nOve svody praskli. takze nadavky byli takovi ze italove jsou cikani a teke ze jsou :D :D :D :D :D
dlouho dlouho jsem schanel kdo umi varit slitinu a vsichni od toho davali ruce pryc.pak me napadl manik co svaruje hlavy ze mu zavolam a nasledne take celou operaci provedl.
jenze me pak volal ze svody jsou brutalne ohnute do BANANU a ze to snad ani neni mozne a ptal se kdo na ne najel tankem..byli ohnute o 2 mm. ja mu rekl at je svaru ze je necham srovnat...takze to tak i ve finale dopadlo a svody se srovnali a tale u svodu u tUrba..protoze to bylo take krive a utikaly tam plyny protoze pani italove sazi na to ze zadne tesneni tam nedavaji a sazi proste na to ze kov na kov bude tesnit.
kdyz jsou byl u dedy ktery to rovna objevil se tam manik co pomaha nejakemu ceskemu tymu VRC aktavia nebo fabia uz nevim ze s timto problem se take potykaji a ze svody nevydrzeli ani zavod . ze pry udelali to ze svody rozrezaji na jednotlive jakoze valce aby matrial mohl pracovat a ze to pak vydrzi i 3 zavody.
takze jsme tak udelali ze se to rizlo a na konci svaru se museji vyvrtat dirky aby se to nemelo snahu trhat asi zrejme dal.
po rozriznuti se svody arovnali o neceli 1mm !!!!po prislo na radu rovnani.
jinak mezi svody a turbem jsem dal medene tesneni a je to ted na 100%.
a svody jsou takle svarene uz 4 mesice a drzi to jak karlstejn. tak doufam ze me to uz neceka..
jinak co jsem zaslechl od lidi co sem obvolaval v annonci co se zabejvaji alfami tak to praskani hlavne podporuje cipovani..
do tech svodu leti primo jen ohen a je to namahany vic nez seriovka..ale po tehle uprave konec koncu muze litat ohen klidne az do koncovky.
jinac naklady byli takove ::jdna svacina cca 56kc 600svareni 200ky nafta a srovnani 200.a medeny platek co dala garaz :D :D :D :D :D :D
ZDE JE NEJAKY FOTO PRO PREDCTAVU...A SORRY ZA ROMANEK
Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Svody - parohy - 2.4JTD

Příspěvek od Radim » 20.6.2007, stř 09:12

dobra story.. ja nachipovano nemam (nastesti) - jestli plati ta teze co tvrdis.. co me prekvapilo ze tam nedavaji tesneni :shock: al treba to vsechno plati jen pro prvni rocniky a ty 136 konove verze. mely pry i nachylnejsi turba co jsem slysel..nez pozdejsi 140 a 150PS JTD (mozna jiny typ od garrettu?)
Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 20.6.2007, stř 09:18

kuciii..nestraste me :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 11.7.2007, stř 10:29

z tohoto clanku jsem sepsal clanek do techniky..
http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... ory-parohy
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 11.7.2007, stř 22:07

o dekuji moc...
myslim ze za tyden sem dam zrejme podrobny popis vyndani prevodovky za ucelem pretesnit simering na klice :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 12.7.2007, čtv 07:23

drtikols píše:o dekuji moc...
myslim ze za tyden sem dam zrejme podrobny popis vyndani prevodovky za ucelem pretesnit simering na klice :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021
ok..tak to nafot...a mimochodem s tim olejem....nepsal jsi nahodou tohle ?
drtikols píše:je zajimave ze mam 99ku skoro 00 a mam na prednim cele v motorovem prostoru 10W-40
a ja do motoru ktery ma za sebou 200 000 km nalil plnou syntetiku a nic nikde netece.
jestli to nahodou nebude mit nejakou tu spojitost s tim spatnym simeringem?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 12.7.2007, čtv 20:57

Richie píše:
drtikols píše:o dekuji moc...
myslim ze za tyden sem dam zrejme podrobny popis vyndani prevodovky za ucelem pretesnit simering na klice :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021 :smt021
ok..tak to nafot...a mimochodem s tim olejem....nepsal jsi nahodou tohle ?
drtikols píše:je zajimave ze mam 99ku skoro 00 a mam na prednim cele v motorovem prostoru 10W-40
a ja do motoru ktery ma za sebou 200 000 km nalil plnou syntetiku a nic nikde netece.
jestli to nahodou nebude mit nejakou tu spojitost s tim spatnym simeringem?
myslim ze ne protoze uz to kapalo pri koupi.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 6.8.2007, pon 10:10

tak jsem to kontroloval a svody mam OK :) uf to jsem si oddechl...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Svody - parohy - 2.4JTD

Příspěvek od DERGO » 5.9.2010, ned 09:44

A jak se projevý prasklé svody? :D
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Svody - parohy - 2.4JTD

Příspěvek od Milan+ » 6.9.2010, pon 10:32

S Drtíkem jsme řešili svody už na foru FM. Také jsem je nechal vařit a srovnávat, ale vždy to dlouho nevydrželo a tak jsem sehnal jiné na vrakáči. U pětiválce mají slabinu uprostřed, zejména ze spodní strany kam je vidět jen pomocí zrdcátka. Trhliny jsou černé od sazí a pokud to necháte začne to při studeném motoru trochu pískat :smt102
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Re: Svody - parohy - 2.4JTD

Příspěvek od drtikols » 6.9.2010, pon 12:18

Milan+ píše:S Drtíkem jsme řešili svody už na foru FM. Také jsem je nechal vařit a srovnávat, ale vždy to dlouho nevydrželo a tak jsem sehnal jiné na vrakáči. U pětiválce mají slabinu uprostřed, zejména ze spodní strany kam je vidět jen pomocí zrdcátka. Trhliny jsou černé od sazí a pokud to necháte začne to při studeném motoru trochu pískat :smt102
nazdar milane...jak jde zivot.
take jsem chtel 159ku ale po zjisteni ze to je totalni mrtvola jsem ji nechtel.
momentalne mam ted taky alfinu 103kw 2.4jtd.jak jinak.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Svody - parohy - 2.4JTD

Příspěvek od Milan+ » 6.9.2010, pon 16:00

Ahoj, se 159 jsem maximálně spokojen, nechal jsem ji čipnout jako předtím Mareu i když je alfaromeo1 mnohem težší lítá skvěle. Pamatuješ v Mostě na okruhu, na konci cílové rovinky jsem měl max. 175 km/h a už jsem musel brzdit abych neskončil v kačírku. Ovšem s Alfou tam 200 udělám a ještě to v pohodě ubrzdím :smt033
Jinak jedny svody na 2,4 JTD mám ještě v garáži a.vs.s
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Svody - parohy - 2.4JTD

Příspěvek od Milano75 » 6.9.2010, pon 16:57

osbně bych si přisadil, že za praskání svodů může částečně obsluha

rychle na provozní teplotu, naložit tomu co se dá a pak bez pořádnýho vychlazení motoru ho vypnout
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

tonasumik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 22.7.2009, stř 14:55
Bydliště: někde u Brna

Re: Svody - parohy - 2.4JTD

Příspěvek od tonasumik » 7.9.2010, úte 17:45

U svařování litiny je nejdůležitější temperace a to jak nahoru i dolu. Vysvětlím. Svár se nachystá očistí , vbrousí žlábek pro přidaný materiál z elektrody a vytemperuje asi na 350-400 st. C. Je nutné pracovat dostatečně rychle, aby to moc nechládlo. Použije se buď nikelitka a nebo bronzová elektroda. Na začátku a na konci vyvrtnout dírky aby mohl svár pracovat, dělat kratší housenky a ihned překovat lehce kladívkem. Po zavaření i dírek je VELMI NUTNÉ zajistit postupné vychladnutí buď v zábalu/ asbestová tkanina v několika vrstvách+ hadry/ a nebo v peci s řízenou teplotou postupně chladit. Doba chládnutí by rozhodně měla být i několik hodin, to podle velikosti a síle svaru. Při tomto postupu vše drží jak má. Velmi špatně nebo téměř vůbec se nedá vařit bílá litina. Jinak vše závisí na tom jak se nám podaří potlačit vliv vysokého obsahu uhlíku v materiálu. *varim varim
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Svody - parohy - 2.4JTD

Příspěvek od Milan+ » 8.9.2010, stř 14:31

Milano75 píše:osbně bych si přisadil, že za praskání svodů může částečně obsluha

rychle na provozní teplotu, naložit tomu co se dá a pak bez pořádnýho vychlazení motoru ho vypnout
To máš samozřejmě pravdu, ovšem u motorů TD u JTD přece jenom ŘJ jednotka nedovolí až takové vytáčení motoru pokud není v provozní teplotě. To vše mnohokrát probírali na FMK a praxe tomu také ukázala. Ovšem jak jsem již psal u pětihrnce mají ty parohy slabinu právě u prostřeního válce tam to praská v 99% případech. Drtik i Tonasumik to také znají :wink:
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti